Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kik vagyunk: Sanyi

2000.01.01. 00:00 | Sanyi. | komment

Az eredeti indexes nickem StationW volt, aztán technikai okokból felvettem a sokkal hangzatosabb "Sanyi." nevet, azon egyszerű okból, mert így hívnak...

Autóbuziságom (bocsánat fílségem) relatíve újkeletű dolog, bár igazából kutatásaim során rájöttem, hogy általam imádott nagyapám -"Pepe"- ültethette el az időzített bombát, ami nagyjából 23 éves koromban robbant. A katalizátor a családból kimentett '90-es 626-os Mazda volt.

Szóval nagyapámmal napokat töltöttünk azzal, hogy a horgászat üres pillanataiban az ő kombi Trabiját berheltük. Egy átlag Trabanthoz képest hihetetlen felszereltséggel rendelkező, mindíg makulátlan állapotú gépről beszélünk, amit ráadásul gyakorlatilag velem együtt lehetett átvenni, hiszen egy napon érkeztünk a családhoz.

Rejtéjes okoknál fogva engem megtartottak a Trabinak azonban 15 évvel később mennie kellett, helyét egy Skoda 120L foglalta el. Mondanom sem kell makulátlan állapotban, fantasztikus upgradekkel, és minden tolvaj életét megkeserítő biztonsági megoldásokkal.

Aztán nagyapám elment, és én is távol kerültem a kocsiktól, csak messziről nézegettem őket.

Jött egy sima proli evolúciós fázis:

- Bringa
- Majdnem motor, de aztán mégsem
- Bringa (Itt volt egy rövid szakasz egy kocka Swift Gti bűvkörében)
- Különköltözés az ősöktől

...na ekkor kezdett felmerülni az igény az önnálló motorizáltságra. Itt alapozodott meg az érett buzéria. Először is meg kellett vizsgálni a szóbajöhető típusokat - ezek nagyjából egy robogó (szép hogy használt) árában kellett mozogjanak. friss volt még a Stift Gti emléke is úgyhogy gombolkoztunk:

- Autobianchi A112 Abarth (ilyet később szereztünk a kedvesemnek, őrület)
- Daihatsu Charade Gti
- kocka Swift Gti

...és akkor jött a szüleim kocsi cseréje, a régit nem tudták árában eladni, olcsón meg nem akarták idegennek, úgyhogy az enyém lett a családi vas, egy 1990-es Mazda 626 Station Wagon 2.0 8V. Nem a fenti kategória, de ennek is vannak előnyei.

Itt kezdődött minden...

...azóta sokminden történt. Szerelmes lettem - egy Nőbe -, családot alapítottunk, és az igáslovat is kicsit átalakítottam. Aztán jött ez az Omm gyerek, és azt mondta: Sányi

Ja, hogy mi az ami érdekel:

- autók...nem fogyasztási cikkek, tehát minden ami 10-15 évesnél régebbi
- mindenféle gép az éktől, az űrsiklóig

Kocsikból különlegesen a japók érdekelnek, eleve egy teljesen agyament nép a többi ezen a sárgolyón élőhöz képest. Nem kell ezt megérteni, így esett. De igazából a vizuális élmény alapján is válogatok, ezért távolodtam el a kései német "design"?-tól... 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr74664970
süti beállítások módosítása