Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Autófilek még





Kik vagyunk: scheerti

2000.01.01. 00:00 | scheerti |



scheerti:

Furcsa nick, tudom. A nevemből ered, lassan így kezdett el szólítani minden fiatal barátom és barátném, aztán az idősebbek is, a szüleim.. na ők nem. A gyönyörű Balaton mellett nőttem fel, közel az imádott Bakonyhoz. Felénk a fiúgyermek eldöntheti, hogy horgászni kezd járni, vagy motorra pattan és bejárja a szép dombokkal tűzdelt felvidéket. Én az utóbbit választottam. Autóbuziságom a gyermekkorig nyúlik vissza, három évesen már a hangjukról felismertem a szocialista járműipar remekeit, nem kis meglepetést okozva ezzel az engem körülvevő felnőtteknek.

 Autóbuziságom itt megrekedt néhány évre, jobban kedveltem a két keréken guruló benzinmotoros szörnyetegeket az autóknál. Mindent ami lerobban, pöfög, bűzt okád. Míg a normális gyerekek cicát vagy füstölgő kéményes házikót rajzoltak, addig én csepptankos Jawa motort, vagy ahogy itt mondanák: motrot. Második autóbuziságomban nagy szerepet játszott a két tévés majom, akik minden szombaton délben a képernyő elé szögeztek. Idővel elkezdtem olvasni a webolalukat, és nagyon tetszett. Különösen bizonyos Nínó Karotta írásai nyűgöztek le, olyan szeretettel és megbecsüléssel tudott, és tud a mai napig autókról írni, hogy tátott szájjal olvastam minden sorát. Nem csoda, hogy hamarosan rábukkantam a megbecsült Karotta Közlönyre, ahol szórakoztató módon írt és vallott Karotta a.k.a. Bazsó Gábor a saját flottájáról, azok szépüléséről, gyarapodásáról, elmúlásáról. Aztán a posztok ritkulni kezdtek, de az ottani kommentelőkkel lassan napi kapcsolatba kerültem az interneten. Ekkor indult el a Belsőség, a Totalcar belterj autós blogja, a szerkesztő srác egy autóbuzériában szenvedő, jogosítvány nélküli, mindenre rácsodálkozó és a közösség felé nyitott tintahalrajongó volt.  Küldtük az anyagokat, jobbakat-rosszabbakat egyaránt.

 Ekkor indítottam el saját blogomat, ami autókkal és motorokkal foglalkozik, érdekes és kevésbé érdekes írásokkal bombázva azt a bizonyos autóbuzi közösséget, amelynek aktív tagja lettem magam is. Első autóm egy kis Fiat Uno volt, imádtam, dédelgettem. Nagyon szerettük egymást, mikor meg kellett válnom tőle megsirattam. A mai napig csillogó szemekkel gondolok rá. Jelenleg francia autóm van, egy Renault. Hogy elcserélném-e a régi kis fityómra? Gondolkodás nélkül, tényleg. Mindenért rajongok ami stílusos, és korán túlmutató műszaki megoldásokkal rendelkezik. Akkor is, ha nevetséges zsákutca lett később belőle. Ennek ellenére kedvenc utcai autóm a Shelby Cobra, egy texasi csirketenyésztő-autóversenyző műve. Semmi köze a stílushoz, műszaki megoldásait pedig a kőbalta egyszerűsége jellemzi. Vad, nyers és megöl ha nem tiszteled. Ettől a kedvencem. Egy olyan kor etalonja, ahol az emberek még mertek kísérletezni, nem a profit volt a fő cél, hanem a különlegesség. Akik eddig olvasták az írásaimat, tudják, hogy a rally megszállottja vagyok. Különösen érdekel egy több mint húsz éve betiltott kategória a B-csoport. Ezek a versenyautók képesek bárkiben felébreszteni a szunnyadó autóbuzit, bámulatos teljesítményüket csak a legjobb, legvakmerőbb pilóták tudták uralni. Ez a sport bámulatos iskolapéldája volt mindannak, amit ma már nem lehet látni, csak elvétve. Ezért szeretem rajongásig.

Politikát nem érdemes keresni az írásaimban, ugyanis attól undorodom. Érzékenyen érint viszont az autósok-motorosok ellen irányuló bármilyen támadás vagy lehúzás. Ilyenkor valóban szoktam bírálni azt, ami itt zajlik, görbe tükröt mutatva döntéshozóink felé, gyakran külföldi példákat felhozva. Rajongok a történelemért, különösen az idős autókért és motorokért. Kedvenc veteránom nincs, úgy vélem, hogy fel kell nőni ahhoz, hogy az ember egy gyakran nála is idősebb autót vagy épp motort vezessen. Tanult szakmámnak (ker.-marketing) nem sok köze van az autókhoz, talán pont ezért rajongok értük ennyire. Ez a blog azért jött létre, mert roppant kíváncsiak voltunk, hogy tudunk-e  csapatként együttműködve szórakoztatóan írni autókról, motorokról, ennek a témakörnek összes velejárójáról. Mi úgy gondoltuk, hogy megpróbáljuk, aztán majd Te, kedves olvasó eldöntöd, hogy sikerült-e. 




A bejegyzés trackback címe:

http://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr87437710
eXTReMe Tracker