Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Hogyan készül az autóbuzi ?

2008.05.16. 08:00 | prokee | 16 komment

Címkék: retro játék moszkvics pedálos

A legfontosabb: a lehető legkorábban kell kezdeni, már a gondolkodás kialakulásakor. Rendes autóbuzi első szava nem papa, mama, maci, vagy eööööörrrrrgööööuuuuőőőő, hanem hidraulikus nyomatékváltó.

Második lépésben, amikor a csemete még nem megy, de már akar, jöhet az örök klasszikus, a bébikomp. Ez az a szerkezet, amiben a gyerek elszabadult padlókefélő gép módjára házimozi-állványtól az üvegasztalig pattog, majd tovahömbölödik az akváriumtól a padóvázáig , gurgulázó kacajt hallatva.


Ezzel meg is tettük az első lépést a motorizáltság felé. Persze vigyázni kell a bébikomp kiválasztásánál, hiszen a szakmai betagozódásnak is irányt adhatunk.

Nem mindegy, hogy gyermekünkből Omm...



...vagy scheerti lesz.



Ha pedig túl vagyunk a mozgáskoordinációs problémákon, jöhet az überinstantget, a pedálos Moszkvics.



Döbbenet, de külön szubkultúrája van a pléhverdáknak. Fészkük a PedálosMoszkvicsLap, típustörténettel, évjáratbeli eltérésekkel, saját autók bemutatásával.


Persze, érthető. A dicső szovjet tervgazdálkodásban a pedálos autók komoly iparágot igényeltek, tervezőirodával, gyártósorral. Mintha csak a Lada gyárat látnánk, méreten felüli, Góliát-munkásasszonyokkal...


A típusválaszték óriási volt, PedálosMoszkvics mellett a repertoárban szerepelt PedálosLada, PedálosCsajka, PedálosSportkocsi, és számtalan más evilági hívság.





Személyes kedvencem egyébként a Lada. Nem csupán azért, mert míg a komplett lakótelep vadonatúj zöld Moszkvicsban pompázott (akkor éppen csak az volt kapható), én pedig idősebb unokatestvértől örökölt Ladában igyekeztem kitűnni a tömegből, hanem azért is, mert Embecska (még itt is), a hazai PedálosKözösség egyik élenjáró Sztahanovja gyönyörű korhű rendőrautót pimpelt belőle.



Veszélyes üzem

Óriási balesetveszélyt rejtettek magukban ezek az autók. A minden előképzettség nélkül, kiforratlan felelősség- és veszélyérzettel száguldozó gyermekek potenciális gyilkológépként rótták a falusi utcák, városi lakótelepek járdáit.

Mindennapos volt a járdaszegélyről a mélybe zuhanás, gyakorta történtek kisebb-nagyobb koccanások mindenféle helyszínelés, vagy felelősség-megállapítás nélkül. A sebességkorlátozásokat szinte senki sem tartotta be, a jobbra tartási kötelezettséget is csak a látható, érzékelhető szülői felügyelet tudta kikényszeríteni.



Magam sosem tapasztaltam, de az óvodai Urban Legend mondavilág állandó szereplői voltak a füvön, virágoskertben, urambocsá' homokozóban száguldozó galerik, amelyek amilyen gyorsan megjelentek, olyan gyorsan pusztítottak, majd egy pillanat alatt tűntek tova a gomolygó gumifüstben, örökre elkerülve ezzel a felelősségrevonást.



A felelőtlen, figyelmetlen vezetés is sorra szedte áldozatait. Sajnos, zsenge, bohó fejjel magam is ilyen voltam, kikönnyített, ültetett kabrió Ladámmal tükörhasználat, hátratekintés, és minden egyéb óvintézkedés nélkül tolattam be lengő teher alá, pontosan a használatban lévő hinta működési síkjába, ahol ugye tartózkodni tilos.

A meggondolatlanság persze azonnal hozta magával a bajt - visszagondolva a mai napig szinte érzem a hinta ülőkéjének faléceit rögzítő M8-as kapupántcsavarok sercegését a hátamon.

Urak, óvatosan a pedálokkal !


...és neked volt PedálosMoszkvicsod ?



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr30471832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palee 2008.05.16. 08:12:17

Üdv!
A veszélyes üzem rész az nagyon vicces. A Belga ovi c. számára rimmel. Nekem is volt Moszkvicsom világitó lámpával, de aztán elcserétem 2 fékes rollerra. Szerintem átvertek, bár már akkor nem igazán fértem bele.

apamacko 2008.05.16. 09:09:47

Ültem ilyenben de nekem sajna nem volt :-(
(Ha lett volna máig meglenne bár már a kicsi lányaim/120cm/ sem férnének bele.)

Május 1.-én mutattam nekik a Szocitalálkozón mosolyogtak rajta ! (most láttak ilyet először)

Nálunk a cégnél a lakatosműhelyben lakatoltak két Moszkvát az egyik számomra is ismeretlen régi típus volt.
( kép nincs lőjetek le ;-(

martong 2008.05.16. 10:05:55

igen volt, piros, kereklámpás, utána egy pedálos gokart, gumikerekes, féket meg nagyapám szerelt rá, a kéziféket meg én (de papa fúrta, hegesztette) 6os csavarral, nagyon állatul farolt, aztán 3 tengely és egy kéz -törés után már nem lehtett javítani, ekkor lett egy profibb gokartom, elől rendes dobfékek, hátul meg működő kézifék, és 3 sebesség, azt németből (akkoriban így mondtuk) kaptam rokontól, de 9 éves koromra kinőttem, és akkor már a bringa volt az über, főleg a Béemiksz, azzal jártunk pályára krosszolni (ma Dirt nek mondanám :)) )
és megvan még mind, padláson nagyszüleimnél, majd egyszer kipakolom aztán fotó

Darti · http://www.darti.hu 2008.05.16. 10:07:10

Vazze, ez igazán jó pénteki cikk volt :) Gyorsan megnéztem mennyibe kerül manapság egy ilyen kocsi. Nekem sosem volt ugyanis, és mindig a szomszédba mentem kuncsorogni egy-egy körért:)
Szóval gondotam 5-10 E forintért már lehet manapság kapni, de tévedtem... 30...75E forint az áruk manapság

martong 2008.05.16. 10:07:28

első szavam egyébként Dudu volt, mert így hívták a Volgánkat (M2410 utólag tudom)

Lowtyo 2008.05.16. 10:24:18

Nekem sosem, volt, de mindíg vágytam egyre. Hétvégenként apámmal felmentünk a Tettyére és ott lehetett bérelni. Imádtam zötykölődni benne, csak a hajtás ment nehezen, de hát arra ott volt a fater, hogy toljon.

Toportyánféreg 2008.05.16. 10:46:09

Nekem volt, melylibafoszold szinu, nagyapam hozta a Szovjetuniobol.
Eleg nehez volt hajtani ( 4 eves voltam), de az erzes mindent megert.
Sajnos csunya vege lett, mert a lakotelepen a nagyok elvettek, es egy miutan egy szazkilos srac is kiprobalta, vmi tonkremehetett benne, meg be is horpadt a "csomagtartofedel" (azon ultek, ugye).

GiXXXer 2008.05.16. 11:02:36

Én bátyám bordó Moszkvicsát örököltem volna, ha nem az udvarvégi nyitott fészerben lett vollna tárolva. Egyszerűen szétrohadt... Az első használtabavétel folyamán derült fény arra is, hogy kedves testvérem miért hagyott fel szeretett Moszkvicsozásán, az első futómű alkatrszein erőteljes off-road jelei mutatkoztak, tehát én a járást gyakoroltam inkább, kimaradt a B-kategória a kölyökkoromból... :D

Zolus 2008.05.16. 11:26:39

Hó, nekem volt egy kék, a tesóm meg a kisromettel húzott, aztán egyszer megfeküdtem, és elkezdtem sírni mikor megláttam, hogy vérzek valahol. (Hiszis egy hülyegyerek voltam).

voripeter 2008.05.16. 14:04:31

Nem volt, de mindig vágytam rá. Azóta, hogy a játékboltban engedték kipróbálni. De maradt a kisbicikli. 5 évesen volt is egy elég komoly balesetem, máig őrzöm nyomait a homlokomon. Viszont már óvodás koromban lett valahonnan egy használt BMX-em azt nagyon bírtam. Sokáig megvolt, egészen amíg már nem lehetett jobban előredönteni a kormányt, hogy elférjek. "Montembájkom" sosem volt, utána a Csepel jött. Az is állat volt, de már nem ültem rajta régóta. Ha egyszer lesznek gyerekeim, az biztos, hogy szerzek egy pedálosmoszkvicsot.

volante · http://volante.blog.hu 2008.05.16. 19:45:52

Naná, hogy volt! Életem első kocsija. :) Középkék Moszkva, élete végére kicsit agyonmatricázva (a motorháztetőn pl. maró anyag szállítására figyelmeztető jel volt - kamionos szomszéd bácsitól kaptam).

A kormányösszekötő gyakran eltört, unokatesóm folyton azt hegesztette. :)

volante · http://volante.blog.hu 2008.05.16. 19:47:01

Kieg.: a matricát kaptam a szomszédtól. A Moszkvát Nagymamámtól.

csiky944 2008.05.16. 22:09:36

egy ilyenbe beletenni egy ifa akksit meg egy autó akksit :D

4Si · http://www.autoteszt.eu 2008.05.19. 20:03:28

Nekem volt(van) pedálos Moszkvicsom és nagyon szerettem vele autókázni kiskoromban. Még volt amikor télen is nyomtam a havon meg a jégen. :D Penge kis gép, széthajtottam és tönkrement rajta a kormánykerék.

Akkoriban Knight Rider fan is voltam, úgyhogy megkértem a fatert, hogy csináljon nekem olyan kormányt rá, mint amilyen a KITT-ben is van. Fából sikerült kivitelezni a kormányt, jól állt neki a H betű. Csak hát aztán ugye idővel kinőttem és már nem tudtam hajtani. Nem volt para, beültem, a lábaimat felpakoltam a motorháztetőre és tesómmal felváltva toltuk egymást. :D Hatalmas volt... Azok a régi szép idők...

Billy 2008.05.28. 22:49:02

Hogyne lett volna! Életem első kocsija. És megkaptam rá Apukám taxis engedélyét, hoyg még komolyabban fessek benne. Hogy szerettem. Asszem nagymamámnál még megvan a padláson elég romos állapotban.
süti beállítások módosítása