Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Rallycross EB - Nyirád 2008. 05. 30 - 06. 01.

2008.06.06. 09:00 | Tommi | 6 komment

Címkék: autó rally rallycross nyirád


carkiller olvasónk, miután meglátta a bemutatkozómban, hogy Veszprém megyei vagyok, írt egy eMailt, hogy voltam-e a Nyirádi Rallycross EB-n. Bevallom, nem.

Ellenben ő kint volt és készített egy szuper beszámolót, így olvassátok az ő szavait.
 

1200 kg, összkerék-meghajtás, 2000 köbcentis motor, 550 LE, 720 Nm nyomaték, gyorsulás 0-100 km/h-ra 2,4 másodperc. Ez nem más, mint egy divízió 1-es rallycross versenyautó adatsora.

Kevesen ismerik ezt a sportot Magyarországon, pedig kis hazánk azon országok egyike, amely Európa bajnoki futamot rendez ezen sportágból.

Idén már harmadik alkalommal került megrendezésre az európabajnoki futam Nyirádon.  70 nevező és több tízezer lóerő gondoskodott arról, hogy a nézők és a versenyzők egyaránt egy nagyszerű versenyt élvezhessenek. A több millió tévénéző sem csalódott, akik Európa számos országában, élőben követhették figyelemmel a versenyt. A hétvége a szabadedzésekkel kezdődött, itt ismerkedtek a versenyzők a pályával, ekkor még lehetett hibázni, óvatoskodni. Az időmérő edzéseken azonban már teljes gázon a legjobb teljesítményt kellett kihozni a versenyzőknek magukból és a technikából egyaránt. Az előfutamok kezdetekor már forrt a levegő a nyirádi arénában. Öt autó egymás mellett, 3000 lóerő a rajtrácson. Az első kanyarban mindenki elsőként akart fordulni. Az autók egymásra támaszkodva kanyarodtak, törtek a visszapillantó tükrök és a kasztnik. Az aszfaltos egyenes végén hatalmas féktávot vettek, majd keresztben, padlógázón hasítottak a következő kanyarban, az ugratón hatalmasat repültek, a következő pillanatban pedig elképesztő sebességgel estek rá a murvás folytatásra. Hihetetlen látvány, hihetetlen érzés testközelből látni ezeket, a versenyzőket, autókat.

A döntő futamok nagy várakozással kezdődtek. Harsányi Zoltán Mitsubishi-je, és Kotán Péter Ford Focus-a ugyanis ott állt  a C-döntő rajtrácsán. A közönség feszülten figyelt, még öt másodperc a rajtig, az autók padlógázas rajtprogramja visszhangzik a nyirádi katlanban. A pálya szélén állva a bőség zavarában nem tudtam hova kapjam a fejem. Kotán kocsiját a francia versenyző leamortizálta, Harsányi viszont Per Eklund megelőzésével megnyerte a döntőt!! Nagyszerű érzés volt amikor több ezer néző üdvrivalgása közepette a Harsányi áthaladt a  célon.

Az egész hétvége egy leírhatatlan élmény volt, nagyon élveztem. Biztos vagyok benne, hogy jövőre is ott leszek.

Azonban ne felejtsük megemlíteni a magyar versenyzőket, és külön köszönet nekik, hogy a magyar szurkolok örömére nem kis teljesítményt nyújtva részt vettek ezen a proffeszionális versenyen.

Álljanak akkor itt a magyar versenyzők:

Harsányi Zoltán, Kotán Péter, Révész Bálint, Fodor György, Kiss László, Bánkuti "Junior" Gábor, Gorácz Béla, Újházi Béla, Kékesi Attila, Répási Róbert.

 

Vizuális élményként pedig tekintsétek meg ezt a videót:

 


 
 

 




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (2/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr100505807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2008.06.06. 13:05:51

Jaaajistenem...
én még akkor jártam ilyenekre, amikor Kotán Péter Minivel, Fodor György pedig Skoda 130 LR-rel nyomatta... sőt, az egyik "házigazda", Rétfalvi Károly is forgatta a volánt - no meg tán a 130 RS-t.
beszépidőkisvótakazok.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.06.07. 16:33:42

Tommi bácsi!
Keresd meg a HTML-ben azt a bejegyzést, hogy " " és a 425-öket, meg a 344-eket értelemszerűen írd át 400-ra és 300-ra. Akkor nem fog kilógni a videó.

Tommi 2008.06.07. 18:28:03

400x324-re kellett kicsinyítenem és még így is kilóg az idézetből...

George 2008.06.12. 23:35:26

Ki nem sz@rja le, hogy kilóg, már bocsánat? Zseniálisak ezek a pilóták, autók!
Egy technikai jellegű kérdés: Itt nincsenek tiltások a motor teljesítményét illetően, mint pl a rallyban, hogy ilyen eszement erősek?

Tommi 2008.06.13. 07:40:10

itt divíziónként vannak... Megírtam carkillernek eMail-ben, hogy a cikk kész, talán ő elmagyarázza majd...

carkiller · http://www.nyiradcross.hu 2008.06.13. 17:36:59

Hali!
Itt nincs lóerő korlátozás. Természetesen vannak olyan szabályok amelyeek meggátolják, hogy még erősebek legyenek, pl. a turbó sazbályok. De jelneleg ez 500-600 lóerő amibe benne van egy div-1es autó, attol függ kinek emnniy pénze van. Ha a szabályok adat lehetőségeken belül ki tudnak hozni többet az autóbol akkor azt lehet. De itt is próbálják azt elérni, hogy az olcsóbb legyen a versenyzés, így például az aktiv hajtás az tiltott.

Azért kétszer oylan erősek ezek az autók, mert ők épített pályán mennek, ahol szigorú FIA előírásoknak kell megfelelni, itt gondlok a bukóterekre és a többsoros gumifalakra, míg a rallyban ilyesmiről szó sincs. Ennek ellneére is történnek sulyos balestek, ha csak a tavaly Nyirádon gondolunk Lars Larrson ütközésére, aminek a kórház lett a vége.

A hétévégn voltam Greinbach.ba az EB futamán, csináltam videót, innen letölthető:
www.nyiradcross.hu

Üdv.

süti beállítások módosítása