Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Forma-1 Magyar Nagydíj

2008.08.04. 08:00 | ommm | 11 komment

Címkék: autó hungaroring forma1 formula1

Nem várt drámai pillanatok fűszerezték az idei Forma–1-es Magyar Nagydíjat
Esélyesek a mélyben, újoncok a csúcson

Tikkasztó hőségben vágott neki a 70 körnek a Forma–1 mezőnye a Hungaroring forró aszfaltján. Az élmezőny magabiztosan, pedig ha tudták volna, mi vár rájuk...

Nem tűnt különösképpen izgalmasnak a futam első pár köre, talán csak Felipe Massa merész és bravúros rajtja rázta fel a hőségtől kissé bágyadt szurkolókat. A brazil versenyző – a szombati időmérőn elért harmadik helyéhez képest – meglepő tempót diktált és nem hagyott kétséget afelől, hogy a vibráló flaszter és a sok kanyar most az egyszer neki kedvez. A második helyen autózó Lewis Hamilton igyekezett ugyan, de Massa szép lassan növelte előnyét. A harmadik helyen a másik McLaren-Mercedesszel Heikki Kovalainen autózott, ekkor még biztos messze állt tőle a futamgyőzelem gondolata. A versenyhétvégén szinte bombaként robbanó Timo Glock a kitűnő negyedik helyen versenyzett és ezúttal bizony nem ő volt az, aki feltartotta a mögötte jövő Kubicát, Alonsót és Raikkönent, hiszen Toyotája elképesztően gyors volt, a fiatal német GP2-bajnok pedig szinte hibátlanul vezetett. Immáron másodszor „bukott meg” Raikkönen a szombati időmérőn, így csak a hatodik helyről rajtolhatott, de a pálya poros oldalára szorulva a rajtnál megelőzte őt Fernando Alonso és a finn hosszú-hosszú körökre beragadt mögötte. A boxkiállások első hulláma sem zavarta meg nagyon az élboly sorrendjét, de a nagy hőségben be-belobbanó benzin bizony meleg pillanatokat okozott szinte minden csapatnak, és nem kis bosszúságot a versenyzőknek, mert időt vesztettek a boxutcában. A népes lengyel rajongótábort maga mögött tudó Robert Kubica sem mutatott kimagasló teljesítményt, ráadásul sok időt töltött a boxban, így a verseny bizonyos pillanataiban csupán a tizedik hely környékén tűnt fel pillanatokra. Csapattársa, Nick Heidfeld szintén a taktika áldozata lett, hiszen az időmérőn való feltartását követően a gyenge rajtpozíciót egykiállásos taktikával akarták kompenzálni, de ez azt is jelentette, hogy a verseny végéig képtelen volt jó tempót autózni, pontot nem szerzett.

A futam felén átlendülve még semmi jel nem utalt az elkövetkező drámai percekre. Massa stabilan az élen állt, mögötte – apránként csökkentve hátrányát – Hamilton autózott, Kovalainen a biztos harmadik, majd Glock, Alonso és a mögé beragadt Raikkönen (akinek nem sikerült az első kerékcseréknél megelőznie a spanyolt) versenyzett.

Aztán a 40. kör elején Lewis Hamilton bal első abroncsa megadta magát, és a világbajnokság éllovasának szinte egy egész kört megtéve kellett „bicegve” megtennie, míg szerelői aztán kezelésbe vették „lesántult” autóját. Ekkor a verseny végéig elgendő üzemanyagot kapott, hiszen egyedüli esélye a még elfogadható helyezésre akkor volt, ha már nem áll ki többet a boxba. A tizedik helyre jött vissza, és köridejein látszott, hogy nagy szüksége van a bajnoki pontokra, mert fő riválisai, Massa és Raikkönen, akár meg is előzhetik. Valószínűleg a Ferrarinál is így gondolkodhattak, hiszen a második tankolással nagyon rövid idő alatt végeztek és ez, valamint Raikkönen eszméletlen gyors kivezető köre, együttesen az 52. körben végre-valahára Alonso elé juttatták az aktuális világbajnokot.

Onnantól kezdve aztán Raikkönené volt a Hungaroring. Sorra futotta a leggyorsabb köröket, a pálya minden centiméterét kihasználva faragta rohamléptekkel hátrányát Timo Glockkal szemben. Magától adódik a kérdés, hogy ezt addig miért nem csinálta? Nem tudni, az azonban szinte biztosra volt vehető, hogy a verseny vége előtt négy-öt körrel megérkezik a Toyota mögé és nem fog packázni. Két Ferrari a dobogón alapos fricska lett volna a McLaren számára

És ekkor, három körrel a futam vége előtt Felipe Massa motorja a célegyenesben megadta magát. Az egyik pillanatban az abszolút fölényes győzelem mámorító íze, a következőben a kicsapó füst és lángnyelv, majd a haldokló motor utolsó köhintései és a kudarc. Felipe Massa élete egyik legpechesebb napját köszönheti a Hungaroringnek. Vitathatatlanul a legmeggyőzőbb és egyértelműen a leggyorsabb volt, a technikai sportok ördöge azonban nem adta meg neki az érzést, hogy vezeti a világbajnoki pontversenyt.

Így Heikki Kovalainen ölébe hullott a győzelmi trófea és életében először állhatott fel a dobogó legtetejére, mellette a fáradt, de boldog Timo Glock bizonyította a Toyota egyre jobb formáját, míg a harmadik helyen a Massa kiesésekor inkább óvatosan visszalassuló Kimi Raikkönen végzett.

Massa balszerencséjének köszönhetően a végül ötödik helyen befutó Lewis Hamilton 62 pontjával továbbra is vezeti a világbajnoki pontversenyt, mögé azonban felzárkózott Raikkönen 57-tel, Massa lecsúszott a harmadik helyre 54-gyel és végül Robert Kubica 49 pontjával, egyre inkább lemaradva követi őket a negyedik helyen.

Hogy mit hozhat ezek után augusztus 24-e és a vadonatúj városi pálya a spanyolországi Valenciában? Izgalmat, mi mást...
 

Gondolatok a margó mögött

Azért, és lehet, most én vagyok a hülye, valahol nem értem ezt a Raikkönen-gyereket. A jelenlegi élmezőnyből leginkább őt kedvelem (rajongani már legalább 10 éve nem rajongok senkiért), de néha csak csóvalom a fejem fölötte. Mint most.

Érti ezt valaki? Ötven körön keresztül lényegében autózott, aztán a végére szívja fel magát. Miért nem tud így menni az elejétől fogva? Vagy annyira halvérű, hogy ennyi ideig tart, míg úgy felhúzza magát, hogy mutasson valamit? Franc tudja, mindenesetre azon a pár körön jó volt látni, hogy nem satnyult még el teljesen.

Massa egy igazi pechvogel, az már biztos, sajnáltam a kis sejpítős brazilt, megérdemelte volna. Glock nyomta neki, kérdés, hogy most csak jól kijött a lépés, vagy végre-valahára az autóba nyomott dollármilliók meghozzák gyümölcsüket? Inkább tán a második verzió felé hajlok, Trulli is elég szépen nyomja (igaz, most nem jött be neki).

Na és Valencia, az Európa Nagydíj. Nem semmi aszfalt lehet, ahol (a www.Formula1.com szerint) az átlagsebesség 200 km/óra és 25 kanyar van rajta, valamint 14 méter széles.
Remélem, nem éppen a lagymatag libafos időszakához érkeztünk a szezonnak és keményen odavágnak egymásnak.

És hogy 2016-ig lesz Magyar Nagydíj? Ennek örüljünk, és reménykedjünk, hogy mindig lesz izgalom a versenyidény egyik legunalmasabb pályáján. Akkor jó.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr89599052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.08.04. 09:31:14

A kimis dolog feltűnt nekem is, szinte egész idémyben ezt csinálja, szerintem amikor elkezd józanodni, már nem szédül annyira akkor tapos pár leggyorsabb kört, és annyi. Komolyan látszik rajta, hogy szarik az egészre, és talán igaza van, de akkor elunhaná magát egy túraautó volánja mögött valahol finnországban.

Jamiroquai 2008.08.04. 09:32:03

Räikkönen azért "autózott" a verseny 3/4 része alatt, mert be volt szorulva Alonso mögé. Az pedig köztudott, hogy a Hungaroringen előzni nagyon nehéz, szinte lehetetlen.(Tavaly Massának is talán a 14. helyről csak a 13-ra sikerült előrejönni, de nem emlékszem már pontosan) Sajnos az első kiállás alkalmával nem sikerült Alonso elé kihozni, mivel egyszerre jöttek ki. Ha már akkor sikerült volna megszabadulnia Alonsotól, valószínűleg már jóval előbb láthatunk volna hasonló köröket tőle, mint Massától.
Miután megszabadult Alonsotól, a saját tempóját tudta autózni, ami mint látható a verseny leggyorsabb körét is eredményezte. A hiba nála -beismerten- az időmérőn történt, amikor hibázott a gyorskörében, így ez nagyban megpecsételte a vasárnapi versenyét is.

sfdrake 2008.08.04. 09:34:53

Raikkonen és Hamilton is beszorult Alonso mögé, mert idén képtelenség előzni, motorfejlesztések befagyasztva, mindnki ráment az aerora, amivel nincs baj csak szerintem az elől haladó szárnyai bekavarják ugya légáramlatokat hoyg mögötte nincs rendes leszórítóerő, euzáltal nem lehet előzni, a másik dolog hoyg a Hungaroringen amugy is nehéz előzni a harmadik pedig még az hogy Alonsot főleg nem egyszerü megelőzni, ettől függetlenül összekaphatná magát Kimi az időmérőkre, hiába megy mindig több benzinnel ha nem tud jó helyről rajtolni, a mezőpnyből előzni meg képtelenség

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.04. 09:38:26

Jamiroquai:
Fogadjuk el, hogy beszorult. Ettől még (sajnos) kezd ez általánossá válni, minden második versenyen beszorul valaki mögé.

Ideje lenne kimondani, hogy Kimi Raikkonnent nem a szerencséjéért szeretjük, és ezen mit sem változtatott az színcsere.

Jamiroquai 2008.08.04. 10:14:01

sfdrake, prokee:
A beszorulások nagyrészt a harmatosabb időmérő eredményeknek köszönhetőek. Az időmérők sikertelensége pedig nagyrészt arra vezethető vissza, hogy a Ferrari sokkal kiméletesebb a gumikkal, így nehezebben melegíti fel a gumikat mint a többiek,(ez hűvösebb aszfaltnál különösen visszacsap) cserébe a versenyen viszont sokkal kisebb mértékben koptatja. Ez már aligha volt változni ebben az évben, mivel ez az autó olyan sajátossága, amin év közben már nem lehet változtatni és talán nem is érdemes.
Ezért tehát nem Kimit kell hibáztatni, nem az ő egy körös teljesítménye a probléma, ezt a 2005-ös év bizonyítja, amikor a foyamatosan 10 helyes rajthelyes büntetésekkel (a McLaren állandó motorcseréi miatt) is rendre a lehetőségekhez mérten legjobb 11. helyről indult.
Majd meglátuk kinek mit hoz Valencia, egyelőre nagy kérdőjel, utána Spa-ra viszont Ferrari és legfőképpen Kimi fölényt várok.(Kimi az elmúlt 3 Belga futamot megnyerte)

Floyd:
Az egyszerű sztereotipiáktól érdemes lenne megszabadulnod. 12-13mp-es hátrány 7-8 tizedre való ledolgozása szerintem nem az unott pilóták sajátossága. Hockenheimben a Ferrari nem stimmelt, illetve a SC bejövetele is szerencsétlenül érintette Kimit, Silverstone pedig a Ferrari stratégái miatt úszott el a szó szoros értelmében, így tehát nem értem miféle "egész évben látszódó" dologról beszélsz egy olyan pilóta esetén, aki a pontverseny második helyén áll. (Vagy ha ez befásultságot jelent, akkor kivánom minden pilótának, hogy legyen legalább ilyen helyen a pontversenyben, amikor már a pályafutása során befásultnak minősíthető)
Ne aggódj, ha Kimi megunja a Forma1-et, ő biztosan egy perccel sem marad tovább a mezőnyben mint amennyit muszáj.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.04. 10:16:27

Jam:
Volt nekem egyszer egy kollégám. Jó szakember volt, szeretett és tudott dolgozni, de valahogy mindig történt vele valami baleset. Összetört az adagolóvizsgáló pad, eltört a légszűrőház, mittomén.

Mindegyik megmagyarázható volt, egyik sem az ő hibája, de statisztikailag kimutatható volt, hogy a srác nem egy szerencsés alkat.

Szerettük, de nem dolgozott ott sokáig.

SCYLLA 2008.08.04. 16:02:58

Fantasztikus élmény volt egész hétvégét élőben látni, nagyon jó kis verseny volt!

bad trip 2008.08.04. 17:20:34

Nagyon örülök a Toyotának, végre nem nagyobb a füst, mint a láng, és most már képesek normális eredményre (csak el ne kiabáljam :) ) Talán ettől megjön a kedve a cégnek, és elkezd megint fasza sportvágeneket gyártani.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.04. 18:20:03

Ehh, bocsánat. én raktam ugyan fel a postot, de omm írta. Elfelejtettem átrakni a szerzőt, de most pótoltam, ezer bocs...

SCYLLA 2008.08.04. 19:32:46

bad trip teljesen egyetértek
egy Celica-tulajdonos:)

ommm 2008.08.04. 20:01:14

prokee · www.prokee.hu 2008.08.04. 18:20:03

tökmindegy barátom, nem parázok miatta.
közös szerzemény, maradjunk ennyiben
süti beállítások módosítása