Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Massa brilliánsan, Raikkönen bénán

2008.08.25. 08:00 | ommm | 38 komment

Címkék: ferrari európa valencia forma1 nagydíj

Ismét felemás sikert ért el a Ferrari Valenciában, Hamilton a második, továbbra is vezeti a világbajnokságot

Fölényes győzelmet aratott a brazil Felipe Massa a debütáló valenciai pályán, ahol is esélyt sem hagyva másoknak rajt-cél győzelemmel hagyott maga mögött mindenkit. Ezzel hat pontra közelítette meg Lewis Hamiltont a világbajnoki pontversenyben.

A hétvége izgalmasan indult a forró spanyol aszfalton, hiszen a versenyzők számára ismeretlen pályán a Toro Rosso versenyzője, Sebastian Vettel rendre az első három hely valamelyikén végzett az edzéseken.

 

Formáját az időmérőn is hozta, ahol nem kis meglepetésre elcsípte a hatodik rajthelyet, ezzel a hétvége meglepetését szolgáltatva. Az első sorból a könnyedén pole pozíciót megszerző Massa és Lewis Hamilton rajtolhatott. A második soron az ismét magára találó lengyel Robert Kubica és Kimi Raikkönen, majd Heikki Kovalainen és Vettel vághatott neki az 57 körös versenynek.

Hamar világossá vált, hogy Massa Ferrariját nem lehet megállítani, mert eszméletlen tempót diktálva azonnal átvette a vezetést és jóformán végig meg is tartotta azt. Lewis Hamilton meg sem próbálta üldözni, inkább a mögötte tolakodó Robert Kubicára figyelt. Gond nélkülinek tűnt maga a rajt és az első kör is, de nem volt az, hiszen a japán torpedó, Kazuki Nakajima ezúttal Fernando Alonsót találta el, és a spanyol Renault-jának hátsó szárnyát letörve véget is vetett hazai versenyének.

Az élen a sorrend hamar beállt és nem is változott, nem volt kedve kockáztatni az egyik versenyzőnek sem a még friss, csúszós burkolaton. Massát nem lehetett utolérni, Hamilton stabilan a második helyen autózott, mögötte Kubica, majd Kovalainen és az ismét harmatgyenge formáját mutató Kimi Raikkönen következtek. A futam elején még a világbajnokság nagy esélyesének kikiáltott finn egyszerűen ismételten képtelen volt kimászni a gödörből és vértelenül autózott honfitársa mögött.

A sorrend annyiban változott a 15. kör környéki boxkiállások utána, hogy Jarno Trulli az egyre gyorsabb Toyotával Vettel elé került, míg az egykiállásos taktikát választó Timo Glock lassan, de biztosan a 13. rajtpozícióból a pontszerző helyek közelébe ért. Már-már elbóbiskoltak volna a nézők, mikor a Ferrari szerelői gondoskodtak egy kis adrenalinról, hiszen a második kiállását abszolváló Massát az éppen akkor a boxutcából kihajtó Adrian Sutil mellé engedték ki. A brazil éppen csak elkerülte az ütközést és a versenyből való kiesést, de a veszélyes manőver miatt minden bizonnyal pénzbírsággal sújtják majd a csapatot.

 

Közben szépen-lassan magára talált Kimi Raikkönen is, aki végre világbajnokhoz méltó tempót kezdett diktálni, utol is érte Kovalainent, szorosan mögötte hajtott és kerékcserére is egyszerre álltak ki. Úgy tűnt, itt megelőzheti a McLaren újoncát, azonban tőle teljesen szokatlan módon szinte pánikszerűen lőtt ki szerelői mellől, sajnos még azelőtt, hogy a tankolóberendezést kihúzták volna autójából, így durván magával rántotta szerelőjét is, akit pár pillanattal később már hordágyon toltak az egészségügyi központ felé.

 

Szerencsére komolyabb baja nem történt, Raikkönen versenye azonban elúszott, hiszen behozhatatlan hátrányra tett szert Kovalainennel szemben, ráadásul a következő körben a Ferrari motorja egyszerűen sűrű fehér füstöt okádva megadta magát, ugyanúgy, mint Massáé a Hungaroringen.

 

Valószínűleg ekkor törte szét plazmatévéjét a Ferrari főnöke, Luca di Montezemolo, aki nyomatékosan felhívta a csapat figyelmét, hogy nem tűri a további hibákat. Nos, ennek ellenére nem működött olajozottan a gépezet. Massát azonban megállítani nem lehetett, így megszerezte a megérdemelt futamgyőzelmet, Lewis Hamilton a második helyen ért célba, míg a kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Robert Kubica a harmadik lett. A hétvége legjobb eredményét azonban kétségkívül Sebastian Vettel hozta, hiszen megcsillantva tehetségét a kitűnő 6. helyen végzett.

 

Hogy mit hoz a jövő heti Belga Nagydíj és a legendás Spa-Francorchamps, azt még találgatni is nehéz. Vajon összeszedi-e magát Raikkönen, vagy hagyja, hogy világbajnoki reményei kútba hulljanak, vagy ismét csak másodhegedül majd a Massa-Hamilton-Kubica trió mellett? Lehet fogadni.

Jegyzetek a margóra

Végignéztem ez a futamot is, mint mindegyiket 1986 óta. Aztán kimentem a teraszra rágyújtani, nagyon-nagyon rossz szájízzel. Végleg lemondtam Kimi Raikkönenről. Pedig kedveltem őt, hiszen, mint régebben említettem már, ő volt tán az egyetlen az „újkori” generáción belül, akiben észre lehetett venni nyomokban a régmúlt, valódi, karakteres nagy versenyzőit. Gyors volt és önfejű, nem sokat teketóriázott ha kenyértörésre került sor.

Amikor aztán átült a Ferrrariba már tudtam, hogy nem lesz neki jó. Kirobbanó formája és lendülete meghozta neki a világbajnoki címet ugyan, de szerintem rohadtul nem kompatibilis az olaszokkal. Nézzék csak meg, mivé lett? Abszolút beszürkült, a győzelmet már szombaton elvesztő, fásult versenyző. Ó, igen, mindent meg lehet magyarázni, de engem már a szövegelés nem érdekel. Massa alatt ugyanaz az autó, ugyanaz a lehetőség, ő meg tudja találni a helyes beállításokat, be tudja hozni első helyen a Ferrarit, akkor Raikkönen miért nem?

Megtippelem: tudja már ő nagyon jól, hogy nem lesz már hosszú a Ferraris pályafutása. Mindegy, mit mond a szerződés, mit nyilatkozik a csapat, szerintem Raikkönen valamelyik másik élcsapatban folytatja.

Pedig megvan benne a potenciál, megvan a sebessége, hiszen rendre a 30-40-ik kör környékén magára talál és a nagy lébecolás után durva tempót tud nyomni, de addig? Kérdem én, mit csinál? Hová tűnik a pályán?

 

Csalódtam benned Kimi Raikkönen, ennél tökösebb gyereknek gondoltalak.

Massa. Felipe Massa zseniálisan gyors, latin véréhez képest meglepően rezisztens a sorozatos kudarcokkal szemben, fel tud állni és eredményt felmutatni, ami nem kicsit meglepő. Van azonban egy nagy baja. Felipe Massa nem karakter, nem Arc.

Összedolgozza, összehozza az eredményt, mert van hozzá tehetsége, adottsága és ugye egy Ferrari a segge alatt, de akkor is...Massa számomra mindig is csak a kicsi, pösze brazil gyerek marad. Írom még egyszer: ez semmit nem von le érdemeiből, mert nagyon ügyes és gyors versenyző.

Akkor hát, mi legyen? Mi legyen, ha az ember tényleg szívvel-lélekkel drukkolni akar valakinek, versenyzőnek-csapatnak, mindegy?! Mint annak idején, mikor Mansell – Senna -Prost drukkerekre szakadt a világ? Vagy amikor az esélytelenek kivívták szimpátiánkat, mint pl. a zseniális esőmenő Jos Verstappen? Vagy az Arrowsban csodatevő Damon Hill?
- Hogy mi legyen? Majd én megmondom, mi legyen. – mondaná Marsellus Wallace, de nem mondja. Itt nem lehet okos senki. Szívvel választani lehetetlen.

Hamiltont elvből nem kedvelem, pökhendi tenyészgyerekért nem rajongunk.
Raikkönent újra nehéz lenne, ahhoz csodálatosan magára kéne találnia, visszahoznia régi, McLarenes formáját.

Massával a fentieket leszámítva nem lenne baj,de rajongani érte nem lehet.
Vettel szimpatikus ugyan és merész is, de a német versenyzőkkel én már szkeptikus vagyok. Ha lendülete és akarata kitart, akkor óriási sztár lehet belőle.
Marad hát a szerény de szimpatikus gúnár, Robert Kubica, akit nem úgy toltak be az F1-be, aki felett nem tartott óvóernyőt Mosley és a leendő főnöke, akinek nem egyengették útját.

Kívánom, hogy jöjjön jövőre össze neki és bízok a BMW-ben, hogy egy kegyetlen ütőképes gépet tud építeni és végre lesz valaki, aki jól odabasz a sok „nagymenőnek”.
Privát vélemény, meg se hallgassák.

Ahogy az is, hogy milyen szépen urbanizálódik az F1. Milyen szépen valóra válik a régierégi Wipeout PC játék világa, mikor is hangtalanul suhannak majd az energiacellákkal hajtott akármik a betonfalak és felhőkarcolók között éjszaka a megvilágított hiperdrómokon.
A klasszikus értelemben vett Forma-1, maga az ember-ember elleni pályaverseny, az össze-összeérő kerekek, a keresztbecsúszva kifékező manőverek, Gilles Villeneuve, Ayrton Senna, Nigel Mansell és Alain Prost mozdulatainak emléke elhalványul, a haláltusa elkezdődött.

Bárki bármit is mond.
Elég kicsit visszanézni.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr83631077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2008.08.25. 09:31:07

Massát 10000 dolláros pénzbírsággal sújtották...

ommm 2008.08.25. 09:41:57

Tommi:
a Ferrarit büntették meg 10 000 euróra, nem Massát.
a hibát a csapat követte el, ezért nem büntethetika versenyzőt, ezért nem lett belőle semmi futam közben.

Tommi 2008.08.25. 09:47:20

Jó, a híradóban Massát mondtak, azért írtam... Tudom, hogy úgyis a Ferrarit bűntetik meg...

George 2008.08.25. 09:52:58

Nem is néznék többet F1-et, ha most Massát megbüntetik. Így is végigaludtam a fél versenyt, új pálya ide vagy oda...

Rocko- 2008.08.25. 10:29:52

rá van írva, h AMD, azért füstöl. :)

Lowtyo 2008.08.25. 10:31:52

Raikkönen eszméletlen tehetséges, de úgy tűnik semmi motivációja nincs. Aki azt feleli arra a kérdésre, hogy "hogyan látja jelenlegi helyzetét a VB-n", hogy "lehetne rosszabb is...." Persze, meg jobb is, ha akarná. Ha akkora lelkesedés, küzdeni akarás lenne benn, mint Massába, senki sem állíthatná meg. Mindíg volt egy finn akinek szurkoltam, de nagyon úgy néz ki, hogy lecserélem a finnemet egy lengyelre. (gondolom, nagyon szomorú lesz :))

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.08.25. 11:16:17

Igen, szerintem is az a gond Raikönnennel, hogy nem akarja igazán.

Hamiltonról hasonlókat gondolok, mint a blogger. Ő gyakorlatilag egy robot, akit autóversenyzésre programoztak. Ha Massa nem arc, akkor Hamilton meg aztán tényleg senki. Bár kicsit talán ellentmondás az előbbiekkel, hogy amikor hibázik, akkor óriásit, és nagyon amatőr félét.

Manapság Kubicának szurkolok leginkább. Ő legalább valódi.

Johnny Favorite (törölt) 2008.08.25. 11:22:12

Alapvetően a tudósítás az jó de "a jegyzetek a margóra"felhang--félelmetes ostobaságról árulkodik

ommm 2008.08.25. 11:24:08

Johnny Favorite 2008.08.25. 11:22:12
Fejtsd ki bővebben. Vitázhatunk.

georg 48 2008.08.25. 11:34:52

Részemről piszok módon hiányolom Baumgartner Zsoltikát! Egy üde szinfoltja volt a F1 mezőnyének. Nélküle üres és rideg a verseny! Jaj nekem!!

Gyulabá 2008.08.25. 11:34:55

Kimi autójában ugyan az a motor füstölt el, amelyik a Massa-éban a Hungaroringen. Aki műszaki analfabéta, miért nem ír party story - król.
Australian Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:27.418
Malaysian Nick Heidfeld BMW Sauber 1:35.366
Bahrain Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:33.193
Spanish Kimi Räikkönen Ferrari 1:21.670
Turkish Kimi Räikkönen Ferrari 1:26.506
Monaco Kimi Räikkönen Ferrari 1:16.689
Canadian Kimi Räikkönen Ferrari 1:17.387
French Kimi Räikkönen Ferrari 1:16.630
British Kimi Räikkönen Ferrari 1:32.150
German Nick Heidfeld BMW Sauber 1:15.987
Hungarian Kimi Räikkönen Ferrari 1:21.195
European Felipe Massa Ferrari 1:38.708

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.08.25. 11:35:56

Kimivel kapcsolatban, hasonlóan, bár én már írni sem írok róla, annyira háttérbe szorult... kiégett volna talán? Pedig ő is Sennát nézve nőtt fel, de úgy látszik nem lesett el tőle semmit, vagy amit sikerült az elkopott rég, mint ahogy a régi mentalitás, szellem vagy mi a csuda amit nem tudunk megnevezni de mégis hiányzik. Komolyan a futam vége előtt már a yuhtubon nézegettem kamaszkorú videókat igazi nagydíjakról. Úgy jó ha van esőmenő, van egy japán kamikáze, egy aki kimért hűvős pokoli gyors, talán finn, aki mindekit lesöpör, pörölylábbal áll a gázon...ilyen volt pl Montoya de sajna neki sem volt jó ez a közeg, pedig Ő Arc volt, még igazi.

ommm 2008.08.25. 11:38:50

Gyulabá 2008.08.25. 11:34:55

Nem értem, most hol a gondod?
Az a motor volt persze, nem is az volt a fő probléma.
Hanem Raikkönen formája.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.08.25. 11:49:26

Csak az a baja, hogy ő valamit jobban tud, és aki nála kevesebbet, az idióta, és nincs joga blogolni. Ne is törődj vele! Én "csak" '93 óta nézem a versenyeket (napra egyidős vagyok Raikönnennel egyébként), de nincs műszaki diplomám, sőt még jogsim sem. Ettől függetlenül szeretem a Forma 1-et, és jónak tartom az írást is.

Azt sem szeretem Hamiltonban, hogy még csak meg sem izzad. Emlékszem, mikor Senna megnyerte a Brazil Nagydíjat, olyan fájdalmai voltak a terheléstől, hogy szó szerint ordított. Nem kívánom persze senkinek, de nekem ez a hős. (Mielőtt valaki okoskodik, 1993 előtt is láttam egy pár versenyt, csak még annyira nem érdekelt. Így láthattam a '91-es brazil futamot is.)

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.08.25. 12:00:14

Nem csak kimi untatja a tévézőt, a mezőny nagy része úgy megy mintha tej folyna az ereikben. Fura, hogy régebben a kicsúszás egyenlő volt az életveszélyjel és mégis jobban odatették magukat, és kerék a keréken mentek, ma meg csak a pénz és pontok kerülhetnek veszélybe, mégsem látszik a kúszás, mászás. Pl Heidfeld is hasonlóan szürkült meg, épp most mutogatott kicsit de ezért nem kap pirospontot.

bb 2008.08.25. 12:05:07

én Alonsoban kezdek megint fantáziát látni (miútán a vasárnap átaludt futam eredményét megnéztem és nekem is az az érzésem támadt, hogy talán utoljára szurkoltam Kiminek)

Johnny Favorite (törölt) 2008.08.25. 12:06:23

No ez itten a véleményem

Kimmi valóban hullámvölgyben van (ráadásul kibaszot mély ez)
de azt hogy elfüstöl alatta a gép,az hogy a teljes ferrari team szét volt hullva és nem tudta megfelelően támogatni sem őt....és bizonyos értelemben massát sem, ez egy másik dolog.....és ezt nem lehet a nyakába varni.....szinte látom hogy szakírónk/ kommentelők miként fognak (esetleg) kimmi néhány eredményesebben befejezett versenye után hozsannázni"....hogy mekkora tehetség,...hogy tud küzdeni..mennyire motivált.." nem tudom honnan a picsából veszitek hogy motiválatlan???
Azért mert nem vigyorog állandóan, veregeti félkegyelmű öccse hátát?

Ráadásul ez olyan "knézyjenős"--amig valamelyik foci csapat nem találta a ritmust, az az első félidő végére egy szarul játszó hulladék csapat volt.. amint ment a játék ugyanezen béna tehetségtelen csapatból szar taktikával, lett szuperklasszisokból álló világverő sportemberek a világ legjobb edzőjével.

bb 2008.08.25. 12:06:58

miután, bocs

amúgy szerintem egyre jobban látszik, hogy az új generáció már playstationnel (amit amúgy szeretek) szívta magába a forma 1-et és nem (csak) a pályákon

Johnny Favorite (törölt) 2008.08.25. 12:15:12

Még valami (pl.: floyd-nak)...pár évvel ez előtt pont arról volt szó hogy lehetett tudni,hogy ki nyer, szinte nem volt "tétje" egy-egy versenynek...szerintem pont ez az ami visszahozza a szurkolókat, hogy tényleg verseny van! Ettől szerintem izgalmas és nem pedig unalmas ...de ez csak az én véleményem!

ommm 2008.08.25. 12:21:01

Johnny Favorite 2008.08.25. 12:15:12


mondjuk úgy, hogy Todt és Brawn hiánya érezhető.

Édesapám 2008.08.25. 12:30:48

Floyd · www.safetyarea.blog.hu 2008.08.25. 12:00:14

Talán az sem véletlen, hogy nem ltod "örülni" a győzteseket. Vigyázni kell az autókra, sehol egy kis gumifüstölés... Kiszáll a kocsiból, integet egy kicsit,a győzelmi pódiumon kettőt löttyintenek a Mumm-ból, (Kimi iszik egy litert...) aztán ledobják a szerelőknek. Értem én, hogy drága a technika, meg az emberélet és a hidegvér a fontos meg a győzelem, de az ilyen emberi tényezők miatt is könnyebb volt szurkolni a régi versenyzőknek.

okoska 2008.08.25. 12:35:14

Valószínű hogy Kiminek nem jött be a F1. Kicsit beleszürkült.Vagy talán unja az egészet. Massa pedig mint egy éhes cépa áll lesen hogy lecsapjon minden pontra---gratula neki az eredményhez. Hamilton?: egy szürke kisegér.... persze, tehetséges de roppant unalmas egy fazon. Kit érdekel hogy 22éveseb melyik szottyadt drogfüggő modell volt meg neki? Akkor sokkal inkáb Kimi, aki viszont tud mulatni:):)
Heidfeld pedig egyszerűen eltűnt. Nem csodálkoznék ha max jövőre láthatnánk a volán mögött. Vagy esetleg jövőre leigazolnák helyette az Alonsót.

Édesapám 2008.08.25. 12:39:56

Egyébként:

lengyel-magyar két jó barát!
Lássuk nyerni a Kubicát!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.25. 12:50:33

Massa mostanában tényleg formában van, ezt Kimi fanként el kell ismernem. Sőt, Kimi ezt a hétvégét tényleg úgy rontotta el ahogy csak lehetett, aztán meg megkapta a kegyelemdöfést is. Ellenben tavaly is le lett már írva minden olyan verseny után, ami nem jött össze neki. Emberből van ő is. Meg egyébként is tipikusan az a fajta, aki egyszercsak felébred a mély álomból és megmutatja, hogy miért is ő az egyik legjobb a mezőnyben. :)

Lowtyo 2008.08.25. 16:00:19

SilentSound: az a baj, hogy a verseny felénél kezd ébredezni, hogy a végére futhasson pár leggyorsabb kört, meg összeszedjen pár pontot. Ha nincs elötte senki, lehetetlen megfogni, ha beragad valaki mögé akkor meg ott autókázik vele. Picit olyan érzésem van, mintha arra játszana, hogy valahol az elején végezzen mindíg és kapjon pontokat, aztán csak öszejön. Olyannak szeretném látni, mint jó pár évvel ezelőtt amikor azt láttam rajta, hogy mindíg első akart lenni. Alonso játszik hasonlót, de nála érthető, mert közel sincs partiba a gépe az élmenőkkel. De Kimi alatt egy Ferrari van.

tamil 2008.08.25. 16:46:16

Én nem gondolom, hogy Massa nem arc. Szerintem nagy fegyvertény, hogy szerződtetett másodhegedűsből (Schumi mellett) ekkora klasszis lett. Kimi mellett is ezt a szerepet szánták neki, de ő sokkal komolyabb küzdő volt annál, minthogy ezt még egyszer eljátssza, ráadásul villantott is. Ezért nekem ő az, aki igazán megérdemelné a vb címet.
Azt meg végképp nem értem, mi a baj Hamiltonnal. Miféle tenyészgyerek? Vagy ismer valaki olyan versenyzőt, aki csak úgy odakerült az f1-be, mondjuk a legelőről? Csendben jelzem, Schumi meg a Mercedes tenyészprogramjában vett részt, akkor most őt is le kéne szólni? Az meg, hogy valaki mennyire izzad, az egy testi adottság. Tényleg komolyan gondolja valaki, hogy ebből kéne ítélkezni? De ha igen, hát én azt mondom, komoly kondiban van! Probléma??

Nándesz 2008.08.25. 17:25:12

Raikkonen hiába érzi magát jobban a Ferrarinál, szerintem pont az a baj, hogy senki nem istápolja, és mondja meg neki, hogy mit csináljon. A McLarennél Ron Dennis mindent számon kért rajta, kemény kézzel fogták, aminek mint ember lehet hogy nem örült Kimi, de a jó teljesítményhez ez kell, nincs mese. Kimi egy nagy gyerek, aki kemény kézzel fogni kell, különben elkanászodik. Ez a kemény kéz pedig az olaszoknál nem áll rendelkezésre. Innen nehéz lesz feltámadni... nekem az igazi Raikkonen mindig is a 2005-ös fog maradni.

Nándesz 2008.08.25. 17:30:46

Jah és a szürke dobozos rész minden egyes szavával egyetértek... Massa hiába tehetséges, ha nem ARC, ha világbajnok is lesz, ugyanazt fogom gondolni... jó pilóta, és ennyi.

bad trip 2008.08.25. 17:46:47

Ommm: szerintem a forma-1 nem a keresztben kifékezésről szól, hanem hogy minél precízebben menjen a gép, minél jobban tapadjon, ha valahol megcsúszik, máris állítanak az autón. Inkább a taktikán múlik, annyi minden boríthatja a sorrendet (időmérő Q1-3, boxkiállás, gumiválasztás...)
Ahol még a pilótákon múlik, az meg ilyen:
www.youtube.com/watch?v=jQOnOXXc-ps
>:->

Kopi3.14 2008.08.25. 18:20:22

Reckl_Amál · recklamal.blog.hu 2008.08.25. 11:49:26

Azt sem szeretem Hamiltonban, hogy még csak meg sem izzad. Emlékszem, mikor Senna megnyerte a Brazil Nagydíjat, olyan fájdalmai voltak a terheléstől, hogy szó szerint ordított. Nem kívánom persze senkinek, de nekem ez a hős. (Mielőtt valaki okoskodik, 1993 előtt is láttam egy pár versenyt, csak még annyira nem érdekelt. Így láthattam a '91-es brazil futamot is.)

Ne felejtsd el, hogy Aakkor Sennanak komoly muszaki gondjai voltak, elfogytak a fokozatok a valtobol, es haonlo aprosagok. Akkor fizikalisan nagyon meg lett goytorva. Egyeb futamokon messze nem szenvedett annyit, sot, szinte fitt volt a vegukon is.

bad trip 2008.08.25. 17:46:47
Ommm: szerintem a forma-1 nem a keresztben kifékezésről szól, hanem hogy minél precízebben menjen a gép, minél jobban tapadjon, ha valahol megcsúszik, máris állítanak az autón. Inkább a taktikán múlik, annyi minden boríthatja a sorrendet (időmérő Q1-3, boxkiállás, gumiválasztás...)

epp ez lett a veszte hosszu tavon az egesznek. Taktika, nem tenyleges kuzdelem. A boxkiallasok miatt nicsn elozes a palyan, nincs annyi kockaztatas, stb. hisz tudott, midnenkinek legalabb egy alkalommal ki kell allnia, barmit is csinal. Ha ez nem lenne, akkor lehetne agyalni, ki hanyszor es mit akar. Izgalmasabb lenne, plusz kuzdeni kene a palyan is a helyekert.

tarski 2008.08.25. 19:32:10

Elragadóan naiv kis elemzés ez itt a szürke dobozban. Kubica jó fej, mert az ő útját nem egyengette senki, ezt a baromságot. Szerinted ő miből vette meg tizenöt évesen a százezer dolláros Formula A gokart-licenszét, fagyit árult a Balatonon?

Ugyanígy, a te, vagy az én karrieremet aztán fizethette volna bármilyen szponzor, valószínűleg az utolsó két helyen, vagy a kavicságyon osztoztunk volna legfeljebb, mert szarok vagyunk hozzájuk képest.

Ezeknek a srácoknak nem a Forma 1-ben kezdődött az élete, hanem tízéves koruktól hétvégente versenyeznek, kivétel nélkül. A jobbak megkapják a szerződéseket, egyre magasabb bajnokságokban nyomulnak, a legeslegjobbak meg sem állnak az F1-ig. Lewis Hamiltont betolták a Forma 1-be, mi? Ja, mindössze öt, egyre brutálisabb nemzetközi szériát kellett megnyernie, hogy egyáltalán szó legyen arról, hogy ülést kap.

Tényleg, ha már itt tartunk, te mennyire voltál fasza gyerek tíz évesen? Valószínűleg az alsó tagozatos osztályfőnököd figyelmét is nehezen hívtad fel magadra, miközben Lewis Hamiltonnak ugyanennyi idősen Ron Dennis magyarázott a gokartbajnokság díjátadóján. Hogy akkor ő most tenyészgyerek? Te meg egy senkiházi.

Olyan szánalmas, amikor tehetségtelen, sikertelen emberek becsmérlik a világ legnézettebb, leggazdagabb, legnagyobb formátumú sportolóit. Felipe Massa évente ötször agyonveri a világ legképzettebb versenyzőit, egy kétszázmilliós ország nézi lélegzetvisszafojtva minden mozdulatát, a földgolyó legmenőbb kocsiját hangolják a seggvájatához, hogy aztán még évente tízmillió dollárokat fizessenek neki, és akkor ő csak a kis pösze brazil gyerek marad számodra? Ki vagy te, hol látod ezekhez a versenyzőkhöz képest a helyed a világban, hogy ilyen vállveregető megnyilvánulásokat engedj meg magadnak?

Nándesz 2008.08.25. 20:59:23

tarski: tipikus szarházi vagy :)

ommm 2008.08.25. 21:03:37

tarski 2008.08.25. 19:32:10

ó, valóban. maradéktalanul meghajlok tudásod előtt.

"Lewis Hamiltonnak ugyanennyi idősen Ron Dennis magyarázott a gokartbajnokság díjátadóján. Hogy akkor ő most tenyészgyerek?"

hát persze, Dennis minden bizonnyal azért magyarázott neki, mert megtetszett a csibészes arca.
minden bizonnyal. sőt továbbmegyek, Dennis az F1-ben eltöltött hosszú évek során nem gyájtött össze annyi gógyit, hogy tudja, milyen reklámértéke lesz egy nyerő, brit sznesbőrű versenyzőnek.
ne légy naiv.
nagyon kicsi kora óta egyengette a karrierjét, ahogyan csak tudta. tudod kié volt a Rye House, ahonnan szinte az összes újkori brit F1 tehetség jött? bizony.
98-ig kellett szenvednie szegénynek a legjobb csapatokban (ART? megvan? Nicolas Todt? dől a lé? stb.?) amikor is hivatalosan bekerülhetett (-tett, mivel betöltötte 13 életévét) a -figyelj, de jól hangzik- "McLaren driver development" programba.
talán ízlelgesd a fenti szóösszetételt.
prübáld megérteni, hogy Hamilton egy jű márkanév, egy kelendő áru, amit el lehet adni és profitálni belőle.

ha igazán régen figyelnéd a Forma-1-et, simán észrevennéd az alapvető változást a sportágban a 90-es évek közepe óta.

valóban, Hamilton ügyes és gyors, de neki kötelező, ő nem is lehetne más. a McLarennek szüksége volt egy Michael Schumacherre, aki majd gépies precizitással hozza az eredményeket és a pénzt. Hamiltonnak nem könnyű mindezt feldolgozni, hiszen tudja, hogy ő maga akarta ezt.
- Híres akarsz lenni? Híressé teszlek, de mindennnek ára van.

Nagyjából ennyi.
Ja, nem, hogy Kubica bánt. Ne bántson. Egy olyan gokarton lett hatszoros lengyel bajnok, amit az apja vett neki, tízévesen kezdhetett csupán versenyezni. Hogy aztán ő is 2000-ben részt vegyen az ugyanolyan tenyésznevelő Renault driver development program-ban.
Anélkül, hogy egy nagyhatalmú csapatfőnök és egy zseniális menedzser támogatta volna, eljutott az F1-ig.
És nem tesz pökhendi kijelentéseket, nem hisztériázik ha netán valaki csúnyán néz rá, valamint nem veszti el a fejét, ha valaki megelőzi.
Ezért tetszik. Mert szerény és teszi a dolgát show nélkül: versenyzik.

Az pedig, hogy mi lett volna belőled, vagy belőlem, valszeg sosem derül ki. Mikor én gyerek voltam, mifelénk még nem volt nagyon divatban a "szponzorálás" és a "gokart", vagy a versenysport. Attól még lehet, hogy voltam olyan fasza gyerek, mint bármelyik más a világon, hívják akár Lewis Hamiltonnak is. Ez nem karrierfüggő.

A véleményem pedig olyan, amilyen. Nem kell vele egyetérteni, nem kértem senkitől. Tőled sem, a személyeskedésre pedig lesz bőven alkalmad, sőt, mi több, az észérvekre is.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.25. 22:01:18

"Mikor én gyerek voltam, mifelénk még nem volt nagyon divatban a "szponzorálás" és a "gokart", vagy a versenysport."

Én mondjuk nagyon sokat versenyeztem bringával a művház mögötti kétszintes versmondó-dobogó körül, és rengetegszer estem le róla.

Az már versenysport ? :)

ommm 2008.08.25. 22:06:20

na de kérem.
aki 10 évesen nem tudott a BMX-en végigegykerekezni a buszemgállóban a csajok előtt, az ki sem dugta az orrát a városba. bicóval.
:D

odb 2008.08.26. 10:33:43

Nos valóban hitelesebb egy pilóta, ha a mezőny alsó régióiban villant (Vettel - hát ő zseniálisan csinálja, kár, hogy valaha Fisichella is ilyen volt, aztán mi lett belőle...) és onnan küzdi fel magát, mintha egyből a legjobb csapatban kezdene és ezért kapásból a rivaldafénybe kerül (ld Hamilton). A régi 'nagyok' mind így kezdték ha jól tévedek. Senna, Schumi, Piquet, Mansell mind megjárták a szamárlétrát. Ezért voltak szerethetőbbek mint a mostani sztárok.

At 2008.08.26. 15:18:10

Hy

Nekem kezd nem kicsit olyan szaga lenni a Kimi gödörnek, mint ha a csapat lökte volna bele.Szerintem már év elején, el volt döntve a CSAPAT SORREND.Tavaj Kimi nyert, idén a kis pöszének kell.Nagyon úgy tűnik a dolog.Miért kell minden időmérőn 2-3körrel több üzemanyaggal kimenni, mikor tudják hogy gyakorlatilag LEHETETTLEN ELŐZNI a pályán!!Nekik ez nem tűnik fel?Nem a fenét nem!Aztán a verseny utolsó felében megy egy gyors kört.Tavaj az utolsó körben szúrt oda mindig amikor nem előzhette meg a pöszét..Hátvédet és a csapat címet kell megszerezni.Ha a pöszével nem történik semmi!!!

martong 2008.08.26. 15:22:41

Erről is lemaradtam, jajj de kár :P
kb. egy éve nem nézem, vasárnap du. jobbat alszom a madárcsicsergésre, mint az F1 nevű Arcade számítógépjátékra

Schumacher utolsó futama még kicsit visszahozta az emlékeket, de azóta semmi, csak elektronika, beállítás, gumipárbaj folyik, az meg nem érdekel.
ne a boxutca és a taktika döntse el a versenyt, ennyi erőből a srácok ülhetnének kint a paddockban és tolhatnák Multiplayerben WiFin a versenyt, akkor legalább bevállalnának egy két dolgot,

F*szom; ha körözgetést akarok nézni akkor felülök a 9-es buszra az interaktív is, meg több az adrenalin

az F1 sztem halott
süti beállítások módosítása