Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Három a magyar igazság!

2008.09.23. 08:30 | Sanyi. | 13 komment

Címkék: közlekedés baleset gumi

Ezen kicsit elmorfondíroztam miután lefotóztam. Persze, jól láthatóan pöpec állapotúak a gumik, de mégis... Itt figyel mellettem X ezer liter benya, bőven fejmagasság felett. Ne adj' Isten hogy közelebbi kapcsolatba kerüljek vele. Ezerszer elképzeltem már amint a kitűnő magyar utakon lejátszódik előttem valami "jó lesz az még" kamion főszereplésével, a Végső Állomás Halál 2. epizódjának nagyjelenete. Mamutfenyő mínusz, baromállat plusz.

Milyen okból tettek minden tengelyre más márkájú gumit? (Elárulom: fillérbaszásból -omm) Ez a legtutibb ellenállás/tapadás/környezetvédelem összetétel?


Flammable! ;)




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr28675444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2008.09.23. 08:46:08

Nem gúnyolódok, komolyan kérdezem: Ekkora tömegnél van jelentősége a kevert gumimárkáknak ? (Ha egyébként jó kondiban vannak a köpenyek)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2008.09.23. 09:01:37

Valószínűleg ilyen állapotnál nincs, de azért megnyugtatóbb lenne az egyenöltözet - láttam már ilyet meglehetősen lelakottban is, csak akkor nem volt nálam gép...

...itt nem látszik, de a mellső tengelyek is igen vegyesek voltak, és a másik oldalról meg se néztem.

tomnemtom 2008.09.23. 09:11:50

egy dolog jut eszembe, ami miatt lehet oka a különböző mintáknak : kisebb ívű kanyarodáskor nem gurulnak, hanem sodródnak a kerekek, a leghátsó leginkább. remélem, jön egy szakértő és elmagyarázza.
tippjeim is vannak, kiket kellene megkérdezni :D

feketenap 2008.09.23. 10:14:39

Gyanítom, hogy a kanyarodáshoz, meg egyéb vezetéstechnikai kérdésekhez semmi köze nem volt e gumik kiválasztásának.
Az ok egyszerű: ilyen vót.
Persze, biztos én vagyok rossz májú.

macardos 2008.09.23. 10:44:43

Ez talán nem olyan durva, mint az az elképzelés (több embertől is hallottam), hogy téli gumi elég a hajtott (többnyire első) tengelyre. Jó lenne tudni, hogy vajon a tengelyeken megegyezőek-e az abroncsok. Ha igen, szerintem nagyjából rendben is a történet.

ZsZ 2008.09.23. 10:57:37

Szerintem a gumi márkájának nem sok köze van annak állapotához, mivel ezek igen nagy valószínűséggel futózottak. Nem emlékszem pontosan, de jópárszor lehet új futófelületet tenni a tehergumikra.

arthur877 2008.09.23. 11:51:36

Az a helyzet, hogy egy ilyen guminak az ára simán veri a 160.000-Ft ot is!
Számold ki a truck-en van minimum 6, de ennél a nehéz pótnál inkább 8, a vontatmányon megint 6. legjobb esetben is 2.000.000-Ft a teljes gumicsere!!!
Ergo: veszel futózottat, és egyesével cserélgeted....

Zogre 2008.09.23. 12:10:18

Nem tök mindegy, hogy milyen volt a gumi eredeti márkája, ha egyforma mintát futóznak utána rá fel, ugyanazzal a technológiával?

Rocko- 2008.09.23. 12:33:02

amit pontosan nem lépne éeltbe, mert akkor nem eltérő, hanem ugyanolyan márkájúak lennének. :)

Acmee 2008.09.23. 13:50:54

Amúgy tegnap, 2-3 óra között a Tatabánya Újvárosi kihajtónál lekanyarodó, pótkocsis szerelvény sofőrjének gratulálok! Ugyanis az elhagyott jobb hátsó gumi (nem futó, komplett gumi!!) és a tartógyűrű eléggé megzilálta a forgalmat! (Én majdnem a belső sávban előző tartógyűrűt kaptam telibe)

Energie Quality · http://katozo.blog.hu 2008.09.23. 15:48:10

Nem az a fillérbaszás hogy más a márka, hanem az, hogy futózzák a gumikat. Amúgy egy milla egy pótot felgumizni, tegy fel a kezét, aki kitudna pengetni 3pár gumit egyszerre. Na, ezért cserélgetik párban őket. Nekem elhihetitek ;)

Rocko- 2008.09.23. 19:07:18

hát lehet számolgatni, mennyit ér meg a tulajnak, ha
- megöl egy családot
- kiesik egy kamionja
- kiesik egy sofőrje

EgymasikTom 2008.10.13. 15:31:24

Na, valamikor en is ilyen faszsagokat tanultam Mo.-on, hogy egy tengelyen egyforma, meg szemely auton mind a negy ugyanaz, meg mittomen. Aztan atkerultem egy mas vilagba, ahol pont az ellenkezojet tanitjak. Az eszak- amerikai szovetsegi kozlekedesi torvenyek- ben annyi a szabajozas, hogy kormanyzott tengelyen nem lehet futozott, na meg a minimalis minta melyseg.
De ilyen merev ,idiota szabalyozas, mint ott van itt nincs. Olyan gumit, meg oda teszel ahova akarod, es minden szivbaj nelkul cserelgetik a radial abroncsok forgasiranyat is. Hiszitek vagy nem, de abbol, hogy milyen gumik vannak a gepen, meg baleset nem volt, kulonben mar leszabalyoztak volna ezt a temat is.
Nem ritka a kamion parkolokban, ha korulnez az ember, a tizennyolc kereku Big Rig-eken mind a 18 gumi mas gyartmany es mas mintazatu. Azert itt nem allhat meg egy truck, egy ceg, mert az eldurrant kereket nem tudjak akkor rogton ugyanazzal a gyartmanyu es mintazatu gumival potolni. Ez csak egy masik agyon szabalyozott szar Europaban .
Teherauton ami igazan szamit az a levegonyomas hogy a tulmelegedest es a durr-defektet megelozzek, na meg a minta melysege, aztan hadmenjen.
Sanyi relax! A gumik miatt ez a gep nem ol meg senkit.
süti beállítások módosítása