Sajnos mi nem lehettünk ott személyesen, viszont Csikós Zsolt kolléga (már ha megengedi ezt a megszólítást) hozott nekünk temérdeknyi képet, nézzük, mi hogyan látjuk az autószalont.
Rocko:
Kezdjük a legelején: jó dolog ez az ökomizéria, csak néha azt érzem: túlzásba visszük. Az autóra akarjá terhelni szinte a teljes környezetszennyezési rátát, holott kisebb arányban járulnak hozzá, mint ahogy azt beállítják. Egyelőre ezt csak kezdeti versenynek, fejlődési szakasznak tudom be, én nem tartom szinte egyik autót se igazán környezetkímélőnek, jó megoldásnak. Egyetlen igazán értékelhető autót láttam eddig a témában: a Honda FCX-et. Kívülállóként viszon mindenképpen érdekesnek tartom ezt a versenyt. Kíváncsi vagyok, mit hoz a jövő. És akkor haldjunk sorban: Chevrolet Cobalt Cruze egész tetszetős, látszik, hogy tolódnak az amerikai piac felé, kérdés, hogy a yenkik hogyan veszik ezt be. Aztán vannak érdekes tanulmányok, mint a Hypnos, Z. E. Concept, Kiyora vagy a CR-Z, de kétlem, hogy bármit is látunk majd belőlük az utcákon. Egyedüli esélyesnek a Mercedes Concept Fascination, ezen abszolute látszik az újkori BENZ éra. Az X1, Q5, Mini Crossover és Ferrari California téma inkább önmaguk paródiája, hogyan is lehetne ugyanazt átcsomagolni, és annyira összenyomni, hogy eladható legyen. Ezzel ellentétben áll a Seat Exeo, szerintem egész kellemes, noha ezen is erőteljesen érezni az Audi alapokat, mégis, kellemes, a némethez képess élettelibb autót sikerült készíteni. Nekem tetszik nagyon, bár betudható egyrészről az Audi szeretetemnek. Lada stand meglepett is meg nem is. Nem számítottam rá, de mindig előrukkolnak egy igazán kívánatos tervvel. amit utána jó gyorsan el is felejtenek. És a többiek? Négy üléses Lambo és Lotus? Uraim, kérem ne vicceljenek!
prokee:
Ehhh, ha én lennék tomnemtom, azt mondanám, konzumidióta sz*rok. Szép, új, csillog, irigykedhet a szomszéd, és mint mondani szokták, ennek az üléskárpitját még senki sem fingta fel.
Engem, kérem, nem mozgat meg. Ugyanezt láthatom kicsit később a kereskedőknél, bár külön oda kell figyelni, kifelé jövet nehogy eladjanak nekem egy klafa hitelkonstrukciót, ajándék gépkocsival.
Ami viszont élvezhetővé teszi ezeket a kiállításokat, azok bizony az extremitások, hülye ötletetek. Érdemes volt várni, Csikós úr meg is örvendeztettett minket néhány ilyesmivel :)
A ZöldHullámról pedig: Nem vagyok hardcore környezetszennyező, nem tartozik életcéljaim közé minél nagyobb mennyiségű rákos kisgyermek előállítása. Ezért, ha szükséges, és módom van rá, a hétköznapokban szívesen közlekedem ózont büfögő járművel - legfeljebb kevésbé vidáman érkezem nap mint nap a munkahelyemre. Azt viszont autóbuziként nem tudom elképzelni, hogy 20 év múlva ne rántsam elő egy napfényes szombat délelőttön a benzinüzemű gépet (legyen az aktuálisan bármilyen típus), és ne tolhassak bele puszta élvezetből 300 kilométert, közúton, szerelemből.
Mert élvezem, azért.
ommm:
Hja kérem, őszintén szólva tele már a tököm ezzel a "zöldek lettünk" trenddel. Persze, egycsapásra virágba borulnak majd a mezők, őzikék és boldog sünök lepik el az utcákat, az oroszlánok a tenyerünkből esznek majd, nem lesz Afrikában éhezés, elmúlik a gazdasági válság és az egész emberiség egy óriási hippikomunnában él majd. Love, peace, unity.
Én meg majd mindezt elhiszem. Az ilyesféle hibrid-elektromos satöbbi járgányok úgyis csak fél- vagy átmeneti megoldások. Állítólag olcsó lesz majd egyszer az előállításuk. De jó! A sok elhasznált lítium-polimer akkuból pedig házat építünk majd.
Sokkal komplexebb probléma ez az egész, mintsem hogy egy-egy autómodell megoldást jelentsen rá. Továbbra is azt mondom, hogy takarítani nem itt kéne elkezdeni. Nem hiszem, hogy a környezetszennyezésért, az idő előtti menstruációért és a pingvinek pusztulásáért kizárólag az autók felelősek. Nem.
De hagyjuk, ne itt és most vesézzük a témát.
Az egész Párizsi Autószalon elrohant mellettem, villanásnyi emléket hagyva maga után a legkevésbé Lamborghini Lamborghiniről. Nem tetszik. Én hibám bizonyosan. Ismerős elemekből összelegózott valami, gyorsan-gyorsan, hiszen van már Aston Rapide (ezidáig a legszebb nagy GT a Quattroporte mellett) jön a Panamera és a BMW 8. Legyen az Audinak is. Tökönszúrták az amúgy is halódó olasz formatervező-iskolát. Hol van már Marcelo Gandhini, Battista "Pinin" Farina, hol van már Ferruccio, Enzo és a régi dicsőség. Ebben az autóban biztosan nem. Scusi.
Beszóltak