Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Veteránbörze Polgárdi

2008.10.19. 12:30 | apamacko | 1 komment

Címkék: történelem oldtimer motorkerékpár

Ki kell szabadulni néha a mókuskerékből, el kell merülni olyan közegben ahol az ember jól érzi magát. Régi szép dolgokat megcsodálni, rozsdás vasakat tapogatni, öreg kedvencünkhöz venni valamit, vagy csak egyszerűen a hasonszőrűek közt bámészkodni. Jó érzés ez!
Sikerült a vasárnap délelőttömbe illeszteni egy ennek megfelelő programot. A Fejér megyei Polgárdi település, mely néhány éve már városi rangot kapott, ad otthon évente kétszer egy jó hangulatú kis veteránbörzének. Az őszit épp most vasárnap rendezték, így én is oda indultam hűséges, öreg paripámon, hogy a még nála is idősebb testvéreit köszöntsük jelenlétünkkel. Az idő reggel csúf köddel ijesztgetett még, de a napocska tíz órára győzött, így elindultam végre. Székesfehérvártól nem nagy a távolság. Mire leértem, már jó pár motor volt letámasztva a benzinkút körül. A benzinkút a 7-es főút mellett van közvetlenül, egyébként itt forgatták anno a Kútfejek című mozifilmet. A börze főleg motoros összejövetelnek számít, idén sajnos csak egy autó tette tiszteletét, az viszont egy csodálatos OT-s Mercedes volt.

Mercedes-Benz

Letámasztottam a gépet és elindultam szétnézni. Először a körülöttem parkoló gépeket néztem végig, ki tudja mikor indulnak haza? Egy öreg Harley volt az első típustisztaságát nem tudtam megítélni de a hangja maga a mennydörgés.

Harley-Davidson

Pár lépéssel odébb egy csodás, ritka, már már legendás Suzuki típust sikerült fotóznom. A gép, a Suzuki első nagymotorjai közül való, a hetvenes évek közepe tájáról. Érdekessége a soros három hegeres kétütemű konstrukció. A gép közepes fordulaton is igen nyomatékos, pörgős motorja révén a maga korában kiváló sport túra motorként volt elismert. Volt 750-es és 500-as kivitele is, ez itt a kisebbik volt. A kipufogórendszer érdekessége, hogy a középső henger csövét a blokk alatt kétfelé ágaztatták, így hátulról egy gyönyörű négy csöves rendszert látunk. Ja és beszéltem a gazdájával, kiderült a gépet egy P-20-ért cserélte!

Suzuki Ram Air-rel!

Sok szép Pannónia volt szinte mind T-5 ami nekem is a kedvencem. Volt aki OT-s rendszámúval érkezett és volt egy makulátlanul felújított '73-as amit 350 ezer Forint-ért kívánt eladni gazdája.

Pannónia T-5 (nem ez volt eladó)

Már tavasszal is itt volt ez a szép TL

Pannónia TL, mögötte egy BMW

Sok érdekes segédmotoros gép is akadt. A piros érdekessége a hajtási mód. A blokkból rövid lánc megy hátrafelé majd innen a hajtást egy fogaskerék viszi a hátsó kerék felnijén lévó fogaskoszorúra. Agyament?

Segédmotoros paripák

Tovább sétáltam, végig a bazáron. Itt is főleg motoralkatrészek voltak, de sok egyéb régiséget is árultak nem csak a motorizáció témájában. A végén láttam agy szinte újnak tűnő piros Babettát mely mellett egy kisfiú állt, rákérdeztem 50.000 Ft-ra tartották. Mindenki eldöntheti ér-e ennyit.

Aztán lassan visszasétáltam a mocimhoz, de közben még megláttam egy testvérbátyját, amin feltűnt egy érdekes részlet. A motor régen ugye közlekedési eszköz volt, amit nem csak szép időben használtak. így kerülhetett erre a gépre, ez a gyárias kialakítású lábvédő.

Jawa lábvédővel (559-250)

Mikor a motoromhoz értem még megcsodáltam ezt a pompás állagú BMW-t.

BMW R-65

És még egy kicsit beszélgettem ennek a szép Trophy-nak a gazdájával.

MZ Trophy (ES250/2)

Hát Tibi barátom 300.000 Ft-ra készülj ha ilyenné akarod varázsolni a géped!

Aztán berúgtam a mocit, és hazapöfögtünk, ahol már várt a húsleves és a csirkepörkölt.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr98718296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2008.10.19. 13:00:48

és a csirkepörkölt milyen állapotú volt?;)
süti beállítások módosítása