Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Pótvizsga

2008.11.14. 10:00 | prokee | 15 komment

Címkék: közlekedés kresz motorkerékpár

Írtam már arról, mennyire fontos néha átismételni a KRESZ aktuális szabályait. Az ember nehezen tanul, de legalább könnyen felejt - viszont relatíve kevés végtagja van, így érdemes azokra vigyázni, nem kockára tenni egy személyi sérüléses balesetben.

Különösen igaz ez akkor, ha az egységsugarú sofőrnek egyszer csak olyan szabályokat kell alkalmaznia, amelyekre egyébként sok éve nem volt szüksége.

Mióta Scarabeozok, naponta szembesülök azzal, hogy bizonyos, a segédmotoros kerékpárral történő közlekedésre vonatkozó szabályokkal egész egyszerűen nem vagyok tisztában.

Szokott ön robogózni ? Ha igen, próbáljon meg válaszolni az alábbi kérdésekre:

- Van-e a KRESZ-ben meghatározott sebességhatár ezekre a járművekre ?
(Természetesen itt nem a műszaki paraméterekre gondolok, hiszen az ebbe a kategóriába sorolt szerkezet tervezési végsebessége eleve nem lehet nagyobb, mint 45 km/h, azonban utólag nem szankcionálandó az a smkp, amely mondjuk 60-at tud.)

- Használhatod-e segédmotoros kerékpárrral a kerékpárutat ?

- Behajthatsz-e lakó-pihenő övezetbe segédmotoros kerékpárral?

- Megállhatsz-e szabályosan, szorosan az úttest szélére parkolva a segédmotorkerékpároddal a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt 5m-en belül ?

- Behajthatsz-e segédmotoros kerékpárral olyan útszakaszra, ahol a "kerékpárral behajtani tilos" jelzőtábla van kitéve ?

- Kell-e kötelező felelősségbiztosítást kötni a segédmotoros kerékpárra ?

Nos, azt gondolom, nem csak én voltam bizonytalan a fenti kérdésekben. Lássuk a válaszokat:

- Van-e a KRESZ-ben meghatározott sebességhatár ezekre a járművekre ?
Bizony van, maximálisan 40 km/h sebességgel közlekedhetnek.

- Használhatod-e segédmotoros kerékpárrral a kerékpárutat ?
Igen, lakott területen kívül, maximum 20 km/h sebességgel.

- Behajthatsz-e lakó-pihenő övezetbe segédmotoros kerékpárral?
Csak ha ott laksz, vagy ott lakót szállíthatsz, utóbbi smkp esetén ugye nem fordulhat elő :)

- Megállhatsz-e szabályosan, szorosan az úttest szélére parkolva a segédmotorkerékpároddal a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt 5m-en belül ?
Nem.

- Behajthatsz-e segédmotoros kerékpárral olyan útszakaszra, ahol a "kerékpárral behajtani tilos" jelzőtábla van kitéve ?
Természetesen, minden gond nélkül.

- Kell-e kötelező felelősségbiztosítást kötni a segédmotoros kerékpárra ?
Nos, ez nem kifejezetten KRESZ-re vonatkozó kérdés, de én bizonytalan voltam. Pedig egyértelmű, mely járművekre kötelező a felelősségbiztosítás:

"Minden gépjárműre, melyet a Kresz annak minősít, továbbá a pótkocsikra, félpótkocsikra, mezőgazdasági vontatókra, a forgalmi rendszámmal ellátott lassú járművekre, a munkagépekre és a segédmotoros kerékpárokra."

Nos, volt helytelen, pontatlan válasz ? Ha önnek legalább "A" kategóriás jogosítványa van, büntetlenül vezetheti az ebbe a kategóriába tartozó járművét. Akár úgy is, hogy egyébként nincs képben az arra vonatkozó szabályokkal.

Érdemes néha ismételni ? Feltétlenül.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr7762487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2008.11.14. 10:14:08

kettőt tudtam, egy harmadikban bizonytalan voltam, a másik hármat meg rosszul tudtam.
siralmas.

korlat 2008.11.14. 10:34:33

naja én sem voltam a helyzet magaslatán...

martong 2008.11.14. 10:48:10

ezt a "lakó-pihenő övezet" dolgot nálunk nagyjából mindenki leszarja

a többi kétdés ment :)

apamacko 2008.11.14. 11:27:50

A bringaút használatát buktam :-( egyértelmű nem-re gondoltam.

GTD 2008.11.14. 11:46:19

Bővíteném a nehéz és/vagy hülye kérdések sorát:

-Tompított fényszóróval felszerelt smkp-n kötelező-e azt használni lakott területen belül
-ue. lakott területen kívül
-Mehetsz-e külföldre vele (M-es jogsival)
-Szállíthatsz-e utast ha arra alkalmas (+1 hely, lábtartó)
- Kell-e rá jegy parkolóban? :D

GTD 2008.11.14. 11:52:03

"- Van-e a KRESZ-ben meghatározott sebességhatár ezekre a járművekre ?
Bizony van, maximálisan 40 km/h sebességgel közlekedhetnek."

Egyéni vélemény, de szerintem az autók ritmusát felvenni, és akár 50-el menni biztonságosabb, mint az út szélén 40el szöttyögni.

Rocko- 2008.11.14. 12:27:05

gyakorlatban valóban biztonságosabb lehet a forgalom ritmusát felvenni, na de a KRESZ nem az egyéni véleményről szól. :)
a rendőr se azzal fogja kezdeni, h ugyan uram, mondja már el, mi a véleménye a sebességkorlátokról. :)

biker_kolee 2008.11.14. 14:20:58

Csak a kerékpárutat buktam. A többit tudtam. Szoktam néha én is robizni (Yamaha Jog), jó móka, szeressem. :) Tudom, nem szabad, de lámpánál előre slisszolok, aztán kövér gázzal már ott se vagyok.. Felveszem én is az 50-et, aztán uzsgyi. Néha hamarabb ott vagyok vele bizonyos helyeken, mint autóval. És élvezetesebb is. :) Az meg, hogy hideg van, nem zavar felettébb, attól még élvezetes. :)))

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.11.14. 16:25:51

Szabad-e herélt/tuningkipufogót nyösztetni lakó-pihenő övezetben?

Sam8888 2008.11.14. 18:29:58

Na a heréltkipufogós repedtfazékhangú robogósokkal le tudnám nyeletni a k**va robogójukat. Hogym it élveznek abban a hangban? Legalább ha jó hangja lenne basszus! (pl egy 250-es kétütemű krosszgépnek fasza a hangja, de egy ugyanekkora robogónak hányadék...)

martong 2008.11.14. 19:02:51

engem nem zavarnak a robogósok, mert a szomszéd lépcsóházban lakó gyerek e30 325i je elnyomja a hangjukat, meg a kettővel arrébb lakó srác kettes gófja is hangosabb a robogóknál
jó hangjuk van, nekem tetszik (mármint a kocsiké) viszont ettől függetlenül haragszom rájuk mert a felettem lakó kisgyereket felébresztik, ő elkezd bömbölni, amivel aztán engem is felébreszt.... (meg persze a szüleit is)

Rocko- 2008.11.14. 19:35:53

Sam8888 2008.11.14. 18:29:58
semmit. csak erre futja. látam ma is suhancot, robogón gurulgat ide-oda, sisak sehol. oszt kapott volan a tarkójára egyet - telejsen jogosan, akkor csodálkozna, meg rohanna, h bántják.

GiXXXer 2008.11.15. 21:39:03

"- Behajthatsz-e lakó-pihenő övezetbe segédmotoros kerékpárral?
Csak ha ott laksz, vagy ott lakót szállíthatsz, utóbbi smkp esetén ugye nem fordulhat elő :)"

A KRESZ azt mondja, csak ha ott laksz, vagy látogatóba érkezel oda.

Megy a suhanc meglátogatni a Szimóval a csaját, és leállítja a motort a lakótelep szélén, sok esetben főútvonal mellett? :D

Kifordított kacagány 2008.11.15. 22:13:16

akkor viszont egyel többet tudtam:)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.11.16. 11:02:41

GiXXer:
Természetesen nálad a pont, hibásan idéztem:
"az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító..."
süti beállítások módosítása