Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Közérdekű villámpost

2008.11.17. 19:30 | prokee | 25 komment

Címkék: közlekedés autó autópálya m6

Te mit tennél, ha egy büdös nagy, fekvő valamit látnál az autópálya belső sávjában, sötétben ?

Nos, én az elsőt választottam.

Történt ui, hogy jöttem haza, és az M6 városi szakaszán, az Érd Ipartelep és Érd Ófalu csomópontok között, ahol már épp megszűnik a közvilágítás, a belső sávban feküdt egy... hátööö... tuja. Asszem.

Sötét volt, későn vettem észre, gyorsan is jöttem, tehát akármi is lehetett, de a fekete alapon sötétszürke foltot jól megtermett tujaként azonosította a tudatalattim.

Gondolkodtam, mit tegyek, Első blikkre persze arra jutottam, megállok a leállósávban, elakjelző, és lerángatom. Lett is volna esélyem, nagyjából 80 körül ballagtam a külsőben, tehát nem kellett volna soxáz métert visszabattyogni - de rájöttem, nem egy életbiztosítás tök sötétben, fekete ruhában besétálni a pálya közepéig három sávon át.

Viszont ennyiben hagyni nem akartam, úgyhogy telefon elő. (Nembeszól, kihangosítóm van! :) ) Mivel fogalmam sem volt, kit kellene ilyenkor hívni, tárcsáztam a tudakozót.

- Jó estét kívánok, Prokop Gábor vagyok. Szeretném megtudni az M6 autópálya kezelőjének telefonszámát.

- Mi a neve ?

- Az enyém ???

- Nem, az autópálya kezelőjének.

- Fogalmam sincs, ezért hívom. Talán autópályakezelő ?

- Ahhhaaa... Akkor adom a kollégát.

Kolléga persze megkereste, én meg átadom nektek. 06-40-405-060, itt lehet bejelentést tenni bármilyen eseményről, rendellenességről. Ezt persze senki sem fogja tudni fejből, meg cetlin sem fogjátok a forgalmiban hordani, de hozzám hasonlóan ti is célba értek a tudakozóval.

Egyébként nagyon kedves hölgyhöz futott be a hívás, aki először is nem röhögte ki egyből a tuja-teóriámat, másodszor pedig megköszönte a bejelentést.

Nos, szívesen. Remélem, nem találta el senki. Ez ugyan egy szimpla 100-as szakasz, de ezzel a tempóval is kellemetlen élmény lehet.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr61774199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Empty 2008.11.17. 20:44:11

Én világos nappal az M5-ös Bp. felé vezetô oldalának belsô sávjában találkoztam majdnem egy elsô lökhárítóval. A 112-t hívtam mert az jutott eszembe. A rendôr csodálkozott is miért neki szólok. Nem tudom történt-e valami.

feketenap 2008.11.17. 20:58:41

Én egyszer a Suzukival majdnem átmentem egy lökhárítón a belső sávban. Valami volt is rá írva, talán AMG, vagy valami ilyesmi.
Villantottam egyet, felváltottam ötödikbe, aztán eltűnt.

Lowtyo 2008.11.17. 20:59:31

én meg elhagytam egyszer ott egy tuját

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.11.17. 20:59:41

Hiába, no, a láncos vezérlés ereje :))

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.11.17. 21:02:01

lowtyo:
Hogy számoltál el a cégnél a leltárnál, mikor kijött, hogy hiányzik egy villamos ? :)

nyuszy 2008.11.17. 21:13:28

Nekem egyszer sikerült a 8-as 2×2 sávos, autóút-szerű, elválasztósávval ellátott részén kanyarból kibukkanva találkozni a belső sávban egy komplett nagy szalmabálával. Szerencsére nem találtam el, de meglepő volt.
Az vajon okoz kárt a kocsiban, vagy nem elég kemény?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.11.17. 21:23:51

nyuszy:
Bármi elég kemény, ami elég nagy.

lunkwill 2008.11.17. 21:25:03

Én egyszer egy bácsit találtam az M5-ön, Lajosmizse környékén. A leállósávban bandukolt, tökegyedül, sehol egy parkoló autó, amihez tartozhatott volna. Egy lakatlan erdős rész, volt, vadkerítéssel. Valszeg eltévedhetett, bár fogalmam sincs hogy kerülhetett az út mellé. Annyira meglepődtem, hogy meg sem álltam, aztán kapcsoltam és felhívtam az autópályarendőrséget, bemondtam, hogy kb hol van az öreg. Köszönték szépen és azt igérték, hogy kiküldenek egy kocsit.

enteo 2008.11.17. 21:25:13

Egy apró megjegyzés a megjegyzéshez: :-)
nem teljesen ingyenes (mert ez Magyarország), tehát 06-40, aztán meg a körzetszámmal kezdve tízesével: 40-50-60
Az egész egyben: 06 40 40-50-60
Ugye nem is nehéz?

Fekete Sámuel 2008.11.17. 21:36:14

64-en is volt balnézet az elitben!!!

PeterPan 2008.11.17. 21:36:46

Én is hívtam már a 40 50 60-at az M7-es középső elválaszójánál (!) bandukolóhoz.
Én emlékeztem a számra, mert időnként ez van kiírvva a fénykapukra, ha épp nincs balaeset, terelés, vagy ilyesmi.

Én 2008.11.17. 22:08:12

"...de rájöttem, nem egy életbiztosítás tök sötétben, fekete ruhában besétálni a pálya közepéig három sávon át."

A mentőmellény mif@szomért kötelező???????? Nem vót?

Hetfield 2008.11.17. 22:12:37

Mentőmellény??? :D Öreg, nem a Dunán hajókázott :)))) Az láthatósági-mellény amire kegyed gondol! :D

Paleee 2008.11.17. 22:14:26

Nem semmi :) Kíváncsi lennék, hogy utána mentek, és elültették a tuját az út mentén?

nyuszy: a szalmabálát nem kikerülni, elvinni kellett volna :D

Amúgy még jó, hogy nincs autóm, én tuti nem szúrtam volna ki a lökhárítót se...

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.11.17. 22:23:20

"A mentőmellény mif@szomért kötelező???????? Nem vót?"

Én is szeretlek. Volt.
Próbáltál már tök sötétben láthatósági mellényt keresgélni a világítás nélkükli csomagtartóban ?
Majd ha nincs más megoldás.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.11.17. 22:40:16

prokee:

megkérsz egy másik autóst,hogy világítson be a csomitartódba,ugyan találd mán föl magad,mindent nekem kell elmagyaráznom? ;)

Csubakka Junior 2008.11.18. 00:08:47

Egy normál körbála fél tonna körül van, nem érdemes koccolni vele. A "mentőmellényt" én a kesztyűtartóban hordom, mert asszem előírás Ausztriában, hogy az utastérben kell lennie - lerobbanás esetén már abban kell kiszállni - mi meg megfordulunk arrafelé.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.11.18. 00:50:58

Ühüm, és mi van akkor, ha egyszerűen elmentem a számot a telefonban cetlizgetés meg tudakozó helyett...? De ez csak a káka persze :-D

A Sün 2008.11.18. 01:38:39

Rá kellett volna kötni a vonóhorogra/vonószemre, aztán padlógáz, hátha utoléred aki elhagyta.

Quin Gon 2008.11.18. 06:12:42

Aki sokat autózik, előbb utóbb találkozik ilyesmivel. Nem árt, ha ott van a fejben amikor 130-al döngetünk a belsőben sötétben.
Eddig 2 veszélyes dologgal találkoztam (több mint félmillió km alatt):
- kipuffogó dob M3-as belső sáv, sötétben; annyiról dönthettem, hogy középre, vagy kerékkel rá, mert külsőben autók mentek mellettem. Az utóbbit választottam. Dum-dum, majd durrdefektre készülve erős kormányfogás. Szerencsére nagyon rohadt volt a dob, semmi baja nem lett a kocsinak.
- kamionról levált fél külsőgumi M5 külső sáv, sötétben: szerencsére belsőben poroszkáltam ott is lassan mert nedves volt az út, de többen eltalálták, leállón vagy három autó állt és nézegették.
Ezenkívül számtalan kutya és egyéb tetem, ilyesmi, tehát nem árt - sőt kötelező - mindig figyelni.
Telefonszámot alkalmasint nem egyszerű megtudni. Egyszer M1-en sms matricát szerettem volna venni (életemben először, természetesen eleinte rossz irányba tapogatózva).
- Én: kérem szépen az M1 autópálya telefonszámát
- Tudakozó: helység?
- Én: mittudomén. Budapesttől Hegyeshalomig, válasszon.
- Tudakozó: akkor nem tud segíteni, hívjam a különleges tudakozót :)
Nem folytatom. Fél óra alatt lett meg a matrica.

Acmee 2008.11.18. 07:22:22

Körbála elég súlyos egyéniség, nerm érdemes vele közeli kontaktusba kerülni... Viszont szénakupaccal jó poén :D Egyszer belegangoltam a Sámsonnal üveghangon... motor át, én a kupacban... Haverok visítva fetrengtek a helyszínen, mikor a moci sofőr nélkül "hajtott" tovább :D (szerencsére száraz volt a kupac, és elég laza... amúgy nem jó poén...)

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.11.18. 10:08:01

Akkor most hosszú leszek.
Lassan már tíz éve történt, Győr felé tartottam, motoron, autópályán. Nem mentem gyorsan, a motor ereje még csak-csak lehetővé tette volna, de a felépítése kevésbé. Még Osztyapenkó környékén megakadt a szemem egy Mazda 626-on, mivel viszonylag ritka, összkerekes verzió volt. Haladtam is tovább a motorral, kiérve a tágasabb szakaszra felvetem a 130 körüli utazó tempót, haladtam el a lassabbak mellett a belsőben.
Láttam, hogy előttem megy egy fekete, viszonylag nagy autó, de még messze volt. Közben persze tükörbe pislogás, műszerek ellenőrzése, mire felnézek csak annyit tudtam magamnban ordítani, BAZMEGEZÁLL! Borítás jobra, kikerülő manőver közben pedig meglepődés: ez nem is autó, valami bálás ruha, fekete nejlonba csomagolva, csak a szék felfújta a nejlont, így kölcsönözve neki közel autónyi méretet.
Pihegve félrehúzódtam a megállósávba, mondok, hívok rendőrt, mer ebbül biza baj lesz. 107, 112 nem veszi fel, pedig csöngetem hosszasan. Akkor hívjuk a mentőket, majd azok átszólnak. Csörgetem a 104-et, fel is veszik, elnézést kérek, hogy őket, de a rendőröket nem sikerül, a bálából meg baj lesz,akárki meglássa. Kultúrember közli, nem őket kel hívni. Mondom okés, de más meg nem veszi fel, talán ha belső rendszerben átszólnának, mert tényleg baj lesz. Mondja olyat nem lehet, nem tudnak kommunikálni a rendőrséggel. Majd leteszi. Állok ott mint egy hülye, de azért csak megpróbálom mégegyszer. Következő beszélgetésünk még rövidebb volt, úgy rám baszták a telefont, hogy köpni-nyelni nem tudtam. Közben látom, bandukol egy ember a leállósávban visszafelé. Mondja, övé a bála, szóltak neki autóstársak, hogy elveszejtete a teherautóról. Ugyanakkor azt veszem észre, kezd megállni a forgalom a túloldalon. Ajjaj, ez most asszem bazmeg lett... Motorra fel, közben persze észreveszem, hogy az én oldalamon sem jönnek az autók, fokozott óvatossággal, leállósávon vissza. Látom kamion, mögötte szorosan 5-6 autó, egészségtelenül közel egymáshoz. Na jó, ezt értem, de miért nem megy a Pest felé vezető oldal? Az ok prózai: a már Pesten ( na jó, Budán) kiszúrt 626-os későn vette észre a bálát, valószínűleg a kamion mellet haladt el éppen, ezért jobbra kitérni nem tudott, balra rántotta a kormányt (ő ugye nem tudhatta, hogy csak rongyok vannak a zsákban, sőt, azt sem biztos, hogy fogta, hogy az egy zsák), neki a szalagkorlátnak, az megdobta, egyenesen át a túloldalra, méghozzá úgy, hogy saját szememmel győződhettem meg róla, hogy nem csak a matrica szerint van összkerekes hajtáslánc a kocsi alatt. Ekkorra már kikászálódott a sofőr (Növényi Norbert), a feleségét, aki egy nagyon vékony hölgy volt, tehát sokat tenni nem tudott kiszabadulása érdekében, a férje kimentette a kocsiból (a tetején fekvő autó ajtaját olimpikonunk egy elegáns mozdulattal tépte fel). No, akkor én hívom a mentőket (nagyon érdekes, hogy nagyon gyakran fordult velem elő, hogy valamilyen balesethez érve én hívtam mentőt/rendőrt, ugyanis a baleseteseknek a sokk miatt eszükbe sem jutott, mindenki más meg leszarta!). Mondom is nekik, hogy gratulálok. most már jöhetnek, a baleset megvolt, akár a rendőröknek is szólhatnak. Talán csúnyán is beszéltem, és meg kell mondjam, nem töltött el jó érzéssel, hogy na ugye, én megmondtam. Persze, tudom, ha intézkednek, akkor sem lett volna idő elkerülni ezt a balesetet, de ahogy beleszartak az egészbe, az felháborító volt, meg ugye ha komolyabb baj történik, az időben elkezdett intézkedés lehet, hogy emberéletet ment. Itt szerencsére senkinek nem lett komoly baja, karcolásokkal megúszták, még a kishölgy is (talán terhes is volt, nem tudom), a Mazda persze eltörött, meg a vészfékező kamionba is belecsattantak páran (vicces volt, mert azok között meg neves operaházi színészek voltak, csodálkoztam is, hogy nem írták meg az esetet a bulvár lapok), hajlott a fém, ropogott az üveg, de ennyiben ki is merült a dolog. Ami, ha azt nézzük, hogy egy autó a forgalmas autópálya túloldalára repült, ott nem rohant bele senki, és még csak vér sem folyt, hát, nem kis szerencse.
A tanulság: minden autópályán heverő szarért fel kell hívni egy illetékest (szerintem a 112 is bőven jó, onnan továbbkapcsolnak, ha kell), mert nagyon nem vicces történeteket tud okozni az ilyesmi. A másik meg, hogy vegyétek a fáradságot, és hívjátok a mentő-rendőrt balesetnél, mert legrosszabb esetben már tudnak róla, az meg ugye senkinek nem fáj, de saját példámból kiindulva lehet, hogy a földön fekvő gyalogoshoz percek óta nem hívott senki mentőt (nem én ütöttem el, és nem is engem ütöttek el), és akkor valaki nagyon hálás lehet a segítségért.
Ui.:ja, és én sem biztos, hogy szivesen rohangásznék az autópályán más hülyesége miatt, mindenféle biztosítás nélkül, különösen nem sötétben, az autópálya nagyon veszélyes hely, elég csak egy pillanatra bambulni -mindenkivel előfordul-, szóval csak nagyon óvatosan, megfontoltan. Képzelhetitek, mi történik, ha csak úgy matatsz a pályán, mikor még a felkapcsolt villogóval helyszínt biztosító rendőrök is így járhatnak: www.langlovagok.hu/html/galeria/1826.shtml

Rocko- 2008.11.18. 11:42:36

megpróbálo mröviden: nyáron fülünk hallatára ütöttek el egy bringás bácsit. srác aki elütötte azt se tudta hol van, keresztezôdés két irányából autók, szembôl busz, mi meg sarokról futottunk. akkori barátnônek szóltam, h hívja mentôket, én voltam a második, aki odaért, pedig én gyalog voltam, és egy sarokkal odébbról indultam. persze aki látta, h mi történt, az csak bambult, majd továbbhajtott.
ennyit a felelôsségtudatról. tényleg.
elsôként felmérni helyzetet, ellátni sérültet, és mentôr/rendôrt hívni.
életet menthet.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.11.18. 18:55:15

streetsta:
Linkelt baleset szép volt. Épp akkor mentünk arra, ellenirányban, egyszer csak 80-ról nullára satuzik a sor. Egyrészt bámészkodni, másrészt pedig a félig a padkán sorakozó, félreállt f*szkalapok miatt, aik szintén nézelődni voltak a túloldalon.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.11.19. 01:32:02

Csak őszintén remélni tudom, hogy a padkán csak olyanok álltak, akik a csattanás után segíteni álltak meg.
És még hány hasonló videót linkeltek be mindenfelé, amikben az amerikai rendőrautókat (amik azért általában jóval durvább fénytechnikával látnak el, mint nálunk) úgy vertek telibe az út szélén, mint ha ott sem lettek volna. Lehet, hogy előjön az oda-megyek-ahova-nézek effektus. Nézi erősen a villogót, oszt jól belemegy. Mindenesetre ezekben az esetekben sok a tanulság.
süti beállítások módosítása