Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Autófilek még





W123 - Első rész

2008.12.01. 08:00 | BARANY | 13 komment

Címkék: retro mercedes w123

Ezerkilencszázkilencvenkettő.

Hét éves vagyok.
Koromhoz képest igen előrehaladott autóbuzisággal vagyok megfertőzve, köszönhetően a csehszlovák autósújságoknak, tévéműsoroknak, autóállománynak és a külföldi rokonaimtól kapott autókatalógusoknak.
Novemberi délután, már kicsit csípős hideggel.
A házunk előtt megáll egy - a hang alapján számomra ismeretlen - autó. (A házban lakó autótulajdonosok kocsijait motorhang és ajtócsapódás alapján is meg tudtam különböztetni).
Szokatlanul mély tónusú hangja van, mintha egy kisebb teherautó lenne.
Csöngetnek. Szaladok az erkélyre, hogy megnézzem ki az, és nem utolsósorban megnézzem a szokatlan hang forrását. Anyám utánamkiabál:
- Ne próbálj papucs nélkül kimenni!
Természetesen a szülői felszólítás - egyik fülön be másikon ki.
Kilépek és a hideg korlátba csimpaszkodva meglátom a házunk előtti parkolóban életem első valós Mercedesét.

Kavarog fejemben az összes eddig látott Merci fénykép, Dallas momentum, míg észreveszem hogy az autó mellett családunk egyik jó ismerőse, Feri bácsi áll. Látja hogy le vagyok nyűgözve, rámkacsint:
-Lejösz, megnézed?
-Persze. - felelem, és már a balkonajtó-függöny-sötétítő drapéria (dekoračka) rendszer akadálymentes eldolgozásával bajlódok. (A balkonajtó fölső pléhezése beleakad a függönybe, mert a nehéz drapéria rányomja.)
Kabát, cipő. (Gyors belelépéssel a cipő hátsó részének teljes szétgyúrása - egy cipőkészítő mester sírva fakadna ha látná...)
Bevágom a bejárati ajtót, hármasával lerombolok a lépcsőn, Kilépek a novemberi hidegben a ház elé, és meglátom az autót.
Fehér, hosszú, króm, Mercedes jel, recés hátsó lámpák, lefelé konyuló kipufogóvég, dízelkotyogás, tükörüvegek - a gyermeki agyam befogadóképessége komoly sávszélességgel dolgozik.
Minden eddigi autó emléke átértékelődik. Körbejárom, a Feri bácsi nevet:
-Be se ülsz?
Felcsillan a szemem, majd megfogom a hátsó ajtó kilincsét, és beülök a hátsó ülésre. Olívazöld belső tér, decens Wunderbaum illat, a hátsó ülés rugói sezlonyszerűen ringanak alattam. Nem jutok szóhoz a gyönyörűségtől... Króm ajtókilics, krómcsíkos könyöklő.

Feri bácsi hátraszól:
-Gyere üljél be előre, megyünk egy kört.
Átülök előre, az ajtót természetesen csak harmadikra sikerül rendesen becsuknom, mert a megilletődöttségtől nem merem "rendesen" bevágni. Csönd van, a 240-es dízel motor megnyugtatóan és diszkréten kotyog, szinte el sem hiszem, hogy jár. Feri bácsi megengedi hogy kipróbáljam, és tényleg egy ujjal tekerhető a szervókormány. Automata váltó D-be kattint, (PRNDSL - kitörölhetetlenül beleégett a memóriámba), és a Merci méltóságteljesen, szinte hajószerűen megindul, a házunk előtti idegesítő gödrök - amiken a Skodák nagyokat nyekkennek, most kisimulnak. (Nem mintha érdekelnének a gödrök, az autó belsejének "szkennelése", motorhang, illat, színek, krómok, kapcsolók harmóniája teljes mértékben leköti a figyelmemet.)
Villanyrendőrhöz közeledunk, legnagyobb meglepetésemre Feri bácsi hozzá sem nyúl a váltóhoz.
- Látod, csak állok a fékpedálon, és amikor zöld lesz akkor csak leveszem a lábam róla.
Zöld, mellettünk egy Skodában valaki keresi az egyest, mi már csak a visszapillantóban látjuk. Nézem ahogy a szokatlanul nagy betűvel írt számokon kúszik felfelé a sárga sebességmérő mutató. Feri bácsi betol egy Earth Wind Fire kazettát, és a hangszórókból megszólal: - Do you remember, the 21st night of september?

Nem emlékszem, mit csináltam 1992. szeptember 21-én, de az biztos hogy arra a novemberi délutánra életem végéig emlékezni fogok, ugyanis akkor menthetetlenül masszívan megszerettem a W123-as Mercedest. Sőt, az utóbbi időben egyre gyakrabban járok a mobile.de-re, de csak fehér 240 D és automata érdekel ... :-)

Tovább - második rész




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,3/5)

A bejegyzés trackback címe:

http://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr52770100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

apamacko 2008.12.01. 09:20:44

Tökéletesen megértelek !
Nekem spec automata nélkül is jó volna :-)

Sabc 2008.12.01. 09:46:23

Jó kis autó ez, csak hát azok a motorleistungok.. :) Vajon mekkorát mehet 100-ra egy automata 240Dezső mind a 65 esetleg 72 megveszekedett dízellovával? :))

bervas 2008.12.01. 10:00:40

Az automata váltós autózás a nyomatékról szól. Ammeg szokott lenni a nagy szívódízeleknek.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.12.01. 11:02:45

Na az a gép, aminek a belsejét mutatja a fotó, az jöhet. Automataváltó, klíma, airbag, talán még villanyablak, szervókormány is. Ennél több nekem nem kell a boldogsághoz, még talán azt is megbocsájtanám, ha dízel... Pedig azt nagyon nem szeretem ám!

Leegor 2008.12.01. 11:07:13

Az előkamrás Merci dízelek alapjárata a legszebb autóhang, amit valaha hallottam. A W123 meg a kedvenc autóm volt és lesz. Mindig.
17 évesen 3 hetes jogsival vezetni egy 280 CE-t örök élmény marad...

Lowtyo 2008.12.01. 11:38:01

Vadas Atti barátom apjának 240D-ét kötöttük el, míg az öreg külföldön volt. Én akkor fertőződtem meg. A kívülről hangosan kerregő dízelhangból belülre szinte semmi sem jutott és a hosszú motorháztető végén finoman bólogató csillag valami eszméletlen gyönyörű látvány.

Sabc 2008.12.01. 18:34:09

Nyomaték. Az. A 300D-nek volt 165 Nm.. :)

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.12.01. 22:28:00

Sabc, te egy piszok vagy. Mert te nem tudod, hogy: Kell. Bele. Gyenge! (meg hangos is...)

Sabc 2008.12.02. 11:23:54

Ugyammá ugyammá. :))
Amúgy a Merci dízelek tényleg nem hangosak, feltéve hogy épp nem a lelküket készülnek kilehelni záros határidőn belül.
De hogy menni nem mennek, az biztos. :)
Asszem a 300D végsebessége volt gyárilag 150-nek vagy 160-nak megadva, most nem emlékszem pontosan. :)
Illetve volt kolléga bátyja hardcore módon mercizik.
Jónéhány éve, talán 10 is van, beleűzték az állólámpás kettőszázdezsőt a 160-ba. Az egy dolog, hogy Kiskunfélegyháza és Kecskemét közti szakasz kellett neki, hogy felgyorsuljon addig, de az még pikánsabb, hogy az amúgy igazoltan nagyon jó állapotú és keveset futott autó motorja a mutatvány után diszkréten megfeküdt, jöhetett a motorgenerál. :)

Z(ita) 2008.12.03. 09:36:39

300D? Maaaaaargit, tudod mennyi arra a kötelezö? Egyliteres, 3 hengeres szívódízelt mindenkinek :)

Sabc 2008.12.03. 10:26:28

Kétüteműt! :))

ommm 2008.12.03. 18:43:46

azt vaze
rotációs kapát

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.25. 19:26:43

és akkor al lehet képzelni, hogy ugyanezeket a motorokat rakták a 240gd meg 300gd járművekbe, 2 meg 2,5 tonnához. na azok tényleg nem gyorsulnak. persze cserébe felmennek a lépcsőn, ami legalább olyan jó móka, mint az előzés.
eXTReMe Tracker