Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Fészkében a Griffmadár

2009.01.15. 14:00 | apamacko | 38 komment

Címkék: autó garázs 9000

Már csak egy kérdés maradt. Így fejeztem be a SAAB megvásárlásáról írt posztomat. Szóval mikor autótkat nézegettem és még a Mercedes W124 tűnt a befutónak elkezdtem aggódni nem túl hosszú-e a garázsomhoz? Nem volt kéznél 5 méteres mérőszalag csak 2 méteres így azzal mértem le a garázst, de csak úgy durván, nem milliméter pontosan. 470 centiméter volt az a hosszúság ami biztosan befér gondoltam, majd megnéztem a W124 hosszméretét: 4755 milliméter. Hát lehet, hogy ez sok lesz! Egy láncfűrésszel még tíz centit tudnék faragni, ha az egyik oszlopot áthidalóval kiváltom, de az a max. (Fából van a garázs)
Mivel még nem dőlt el semmi így egyelőre nem aggódtam. A kiszemelt kocsik közt volt még egy SAAB NG900 is az meg ugye csak rövidebb, de aztán az is kihullott a rostán mivel a legígéretesebb példány is elvérzett a személyes találkozó során. Mikor szombaton aztán megláttam a SAAB 9000 eme szép példányát és lefoglalóztam, szépen elfeledkeztem erről a „kis” problémáról.
Hazaúton már motoszkálni kezdett agyamban, hogy valamit elfelejtettem. Este fáradtan ledőltem aludni és nem néztem utána a kérdéses méretnek. Reggel meg jól elaludtunk, nem volt idő ilyesmire lesz ami lesz gondoltam, foglaló ott van, a kocsi tetszik, elhozzuk.
Rocko barátomat kérdeztem csak halkan útközben. Szerinte? Nem tippelt inkább, Tommi telefonon annyit mondott 480 biztos nincs, hát ez nem volt elég megnyugtató. Az eladó sem tudott pontos méretet így maradt a kaland. Mikor hazaértünk megkértem páromat menjen a garázs végébe és sikítson ha már csak pár centi hely van. Tolatva álltam be, ez az udvar sajátossága. Mikor szólt, hogy állj, én még a kormány mögül úgy láttam a fél orra kilóg. :(

Szerencsére befért (épp hogy). A garázsban előtte mögötte két-két centi maradt. Ja és, hogy milyen hosszú? Emlékezztek a W124: 4755 mm A SAAB 9000: 4760 mm. :)
Nem kicsi ez a Griffmadár!




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr37874959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2009.01.15. 14:43:28

Minden rosszban van valami jó is: hamar megszokod az autó méreteit. Szerencse, hogy fából van az ól, ha elnézel valamit akkor se lesz komoly baj.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.15. 14:50:18

ez egy Troll :)
a Griffmadár (Griffin) a négyajtós csúcsváltozata, és az pont annyival hosszabb ennél, hogy ne tudd becsukni a kaput :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.15. 14:52:12

ja, ha nincs kéznél humán tolatóradar, akkor jól jöhet, ha pár üres pillepalackot kupak nélkül felszerelsz a garázsfalra a lökhárító magasságában. ha reccsen, akkor jó helyen vagy :)

biker_kolee 2009.01.15. 14:53:16

Le kell kapni a lököst éccakára. :)))

Nap 2009.01.15. 14:59:59

Két fix ék a kerekek alá, és ha óvatos vagy, finoman jelzi, ha megérkeztél.
Ha meg nem vagy óvatos, akkor meg lebontottad a garázst. :)

boibo 2009.01.15. 15:26:11

Na ezt mondjuk csak egy férfi képes így megoldani. GRT!
Annak ellenére, hogy nem vagyok "szőke", sőt, még tudok is vezetni, nem csak szeretek, de nekem elől-hátul fél méter tuti kellene! Hiába no, a Ti agyatok másképp van huzalozva :-)))

Tommi 2009.01.15. 16:02:25

@boibo: akkor te apám garázsából sem tudnál kitolatni... A tükrök mellett 2-2 centi hely van összesen. És nem széles az autónk(Egy Lada Samara Sedan ugyanis)...

Kifordított kacagány 2009.01.15. 16:08:56

szerencsére a fa alkalmatosságokat nem olyan bonyolult bővíteni. csak pár szeg, szekerce, esetleg néhány csavar kérdése. no meg faanyagé.

Nap 2009.01.15. 14:59:59
én ezt úgy oldottam meg anno egyszer, hogy egyszer beálltam, padlót fektettem a kerekek mögé, majd lefixáltam. többet nem kellett nézegetni, mindig fél centire álltam be a hátfaltól, még hátra se kellett nézni.

Tommi · tommi.blog.hu 2009.01.15. 16:02:25
azért nekem így már sikerült leszakítanom egy tükröt. nagy volt az önbizalom kevés az idő(siettem) :)

Kifordított kacagány 2009.01.15. 16:10:00

ja, mire jó a vonóhorog újabb példája, lehet vele koccanásig parkolni:)

loláb 2009.01.15. 16:23:37

@Kifordított kacagány:

Bizony ám. Főleg akkor örülök neki, amikor valami szimpatikus ember rám áll. Különösebben nem centizem: Rüki-kopp mehetünk.

Rav Antal 2009.01.15. 16:50:22

Ilyen indokkal lehet kérni matricarendszámot? :)

karlov 2009.01.15. 16:55:56

Épp csak az alvázat torzítja .Igaz ,hogy nem látszik de attól még kárt okoz...De se baj lényeg,hogy nem látszik...

apamacko 2009.01.15. 16:56:53

Kifordított kacagány 2009.01.15. 16:10:00
ja, mire jó a vonóhorog újabb példája, lehet vele koccanásig parkolni:)

Hát vonóhoroggal csak nagy gázzal férne be :-)

rognork 2009.01.15. 17:00:42

elég lenne az ajtóra egy öblös alsó részt csinálni. vagy csak kivágni az alját.

Sabc 2009.01.15. 17:57:55

Miért
nem
RWD
???!!
Azért gratula hozzá! :)))

Kifordított kacagány 2009.01.15. 18:22:35

loláb 2009.01.15. 16:23:37
olyankor is jó, bár én vonóhorog nélkül is simán megteszem. arra való a lökhárító. volt már rá példa, hogy a parkolóban kicsit arrébb toltam a hülyén rám parkoló idióta autóját. sajnos az ilyen nem egyedi eset.

karlov 2009.01.15. 16:55:56
azért elég szar autó lehet az, amit egy kis kocc komolyan deformál. arra vonóhorog sem való, mert a vontatáskor fellépő erők nagyságrendekkel nagyobbak.

apamacko 2009.01.15. 16:56:53
mondj még ilyeneket és karlovnak igaza lesz:)
de neked a padlós megoldást javasoltam, a vonóhorgos csak úgy kibukott belőlem, hátha másnak az is jó lesz:)

rognork 2009.01.15. 17:00:42
ez is egy jó ötlet. mármint az öblös része

Sabc 2009.01.15. 17:57:55
látod, csupa renitens alak.

loláb 2009.01.15. 18:26:01

@karlov:
Az, ha 3-mal nekikoccolok egy műanyag lökhárítonak 15 cm tolatás után?
Kétlem.

boibo 2009.01.15. 18:43:12

@Tommi:
Én a saját apám garázsának bejáratát is kiszélesítettem annó, pedig az meg csak egy Zastava volt, mégis sikerült róla legyalulnom az első oldalsó indexet (vagy hogy hívják azt, ami a kocsi orra és az elsőkerék között volt található?)

Rocko- 2009.01.15. 19:31:49

Sabc 2009.01.15. 17:57:55
ne aggódj, nekem is FWD lesz. vagy AWD. vagy valami. :D

Kifordított kacagány 2009.01.15. 18:22:35
"Sabc 2009.01.15. 17:57:55
látod, csupa renitens alak."
lemondunk a javatokra. mindent az abc. ja nem, közért.

Tommi 2009.01.15. 20:19:35

boibo: csak simán oldalindex.

Mondjuk a múltkor én is majdnem letörtem a Samaráról a tükröt... Szóval most van a tükör oldalán egy szép karcolás...

Sabc: Nekem is FWD lesz majd valszeg... később jöhet az RWD (is)...

Csubakka Junior 2009.01.15. 20:35:06

@Tommi: És az ős hogyan mászik ki az autóból? Érdekelne, mert hasonló gondokkal küzködöm, bár, lehet, hogy csak ki kéne gányolnom azt a pár tonna "egyszer majd valamire jó lesz" hulladékot. Ráadásul egy kanyarban van a garázs, és csak 2-3 Y-nal tudok kiállni.

boibo 2009.01.15. 21:55:02

@Csubakka Junior:
Mondjuk az én apámé olyan, hogy egy batárnagy garázsra sikerült egy szűk ajtót szerelni, okosan! :S
De így bent van elég hely, pedig az övé is teli mindenféle vackokkal.

Tommi 2009.01.15. 22:30:11

@Csubakka Junior: Annyi hely van éppen ott bent, hogy ki lehessen szállni...

Szendwich 2009.01.15. 22:59:17

Erről a garázsról faterom jut eszembe. Fiatalon akkorára csinálta garázst, hogy a Pannóniával meglehessen fordulni vele. Meg is fordult, aztán jöttünk kölykök és a motorból autó lett. Meg sok-sok cucc a garázsba. Az autók meg egyre nagyobbak és mindig centizve kellett/kell beállni velük :)
Az én zöld szörnyem meg be se fér, lekapja a satut a pankról...

apamacko 2009.01.16. 08:58:24

"én ezt úgy oldottam meg anno egyszer, hogy egyszer beálltam, padlót fektettem a kerekek mögé, majd lefixáltam. többet nem kellett nézegetni, mindig fél centire álltam be a hátfaltól, még hátra se kellett nézni."

Van egy szép nagy fa(oszlop)darab a földön, bár még nincs lefixálva, csak két téglával plusszba megtámasztva, deigazad van le kell fixálni !

Kifordított kacagány 2009.01.16. 09:55:19

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.15. 19:31:49
nekünk is az összes FWD, úgyhogy csak Sabc-nak címezd;)

Szendwich 2009.01.15. 22:59:17
én direkt nagy garázst építettem(6x6-os belméret), aztán majdnem kicsi lett. bebútoroznom már nemigen kell(akartam egy nyárikonyhát a sarokba). arra most ne térjünk ki, hogy a fele így is kint alszik:(

apamacko 2009.01.16. 08:58:24
ha a tégla méret, akkor az is jó. nekem a fixálást két rögzített távtartó jelentette. láncfűrész ugye minden tiszteséges háztartásban található.

Rocko- 2009.01.16. 13:25:18

még az Eagle is FWD? Samara?

Tommi 2009.01.16. 13:40:16

A Samara FWD... Csak a klasszik kockák, meg az az előttiek voltak RWD-k...

Kifordított kacagány 2009.01.16. 16:09:34

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.16. 13:25:18
jaja, mindegyik. szar, mi?

Rocko- 2009.01.16. 17:43:52

ehh, Eagle-ben csalódtam. :/

Kifordított kacagány 2009.01.16. 19:22:50

ez van. azért így sem olyan rossz ám, mint első pillantásra látszik:)

Rocko- 2009.01.16. 20:34:22

na majd akkor.
igazából Eagle, Audi, Voyager (ha jól emlékszem), tök midnegy mivel jöttök, mindegyik fog érdekelni. :D

Kifordított kacagány 2009.01.17. 08:26:54

majdnem voyager lett, de inkább egy pontiac trans sportot vettünk praktikus okokból. mivel igavonó állatnak kellett, jobban számított a belső tér variálhatósága, meg a már bent lévő gázrendszer, meg a műanyag kaszni, mint az állapota, meg hogy szép legyen. úgy is néz ki , mint egy igavonó állat, kívül-belül ütött kopott, nem sokat veszítesz vele, nem élményautó:)
azért kicsit sajnálom azt a 3.8-as voyagert, amit otthagytunk.

Tommi 2009.01.18. 21:39:08

azért az Eagle egy elég húzós gép...

apamacko 2009.01.19. 12:11:10

Kacagány úrnak jelentem lefixáltam a parkolássegítő faéket ! :-)

Kifordított kacagány 2009.01.19. 14:50:52

helyes, helyes. kár lenne egy kósza gázfröccsel áttörni a hátfalat:)
süti beállítások módosítása