Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Autóbuzi autót vesz?

2009.01.18. 08:00 | prokee | 22 komment

Címkék: történelem autó technika zastava abarth

Itt vannak nekem ezek az Autófíl barátaim, a maguk gépjárműparkjával, meg autóvásárlási vágyaival.

Nem fogom most felidézni Rocko levlistás ámokfutását, amelynek során gyakorlatilag a teljes Révai Nagy Autóslexikont kivégeztük, biztosítás, sárga vs. zöld matrica, fogyasztás, szervízigény, stb... frontján.

Nem akarom előhozni azt sem, mit kapott Feketenap Lowtyotól a Lianájáért, és mit kapott Lowtyo viszont a csirke fogyasztásáért.

Nem boncolgatnám Scheerti Renault 19-esének kisebb-nagyobb kálváriáit sem.

Apamackót különösen nem csesztetném, hiszen végül is autóbuzihoz illő autót vásárolt be még akkor is, ha a legolaszabb svéd autót választotta.

A többieket sem csesztetném, a "flotta" többi része valamilyen módon azért prezentálja a jóindulatú őrületet.

Persze, magam is öregszem, a csendes hétköznapokon egy 1.0 Swifttel járok, perverz élvezeteim titkos tárgyát csak ritkán használom olyan evilági dolgokra, mint a munkába járás.

De könyörgöm, hogy lehet, hogy EZT még senki sem vásárolta be közülünk?

Rocko például, akiről már kitapasztaltuk, hogy egy Maruti megvásárlása esetén is a közalkalmazotti bértábla felső mezejében szereplő adminisztrátornő havi bruttó bérét nyeri meg éves KGFB díjnak, családi pótlékkal és 13. havi fizetéssel együtt, igazán jó és élvezetes alternatívát találna benne.

300.000 forintból hozzájutna egy olyan autóhoz, amely kicsi, alacsony karbantartásigényű, olcsón szervízelhető, viszont szélvészgyors, vagy legalábbis belülről annak érződik.

Az éves kötelező biztosítása is megállna 70.000 alatt, ami egy A0-ról induló fiatal budapesti férfihez képest meglehetősen barátságos. A megvásárlással kapcsolatos adminisztráció is 30.000 forint alatt maradna.

...és hogy mit kapna ezért?

- Csajozós autót. Olyan nincs, hogy valaki ezt ne mosolyogná meg, visszamosolyogni pedig már csak rutinból is lehet...

- Az autózás, az igazi autózás élményét, ahol az aszfalton ülsz, vas-a-vason tekergeted a kerekeket, igazi fém bowden köti össze a talpadat a pillangószeleppel, a sebességváltó karjával valóban magad toszigálod a fogaskerekeket a váltóban, ahol nem villognak szemedbe a Big Brother piros és narancssárga kontrollámpái.

- Az unalom teljes hiányát. Ha megy, azért, ha épp nem, akkor mindig akad valami reszelnivaló - és van-e nagyobb élvezet a magunkfajta autóbuzinak, mint nyakig sz*rban, sárban, olajban feküdni az autó alatt?

Ahol Te vagy, a vas, a gumi, a benzin és a füst.

Olyat pedig, hogy de hát ez nem megy, ne is gondolj. Ha vezettél már öreg és kicsi autót (hozzá képest) erős motorral, akkor tudod, miről beszélek.

Kéne?

Sárga matricától, és attól eltekintve, hogy nem férek be: kéne.

Rocko




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr47877928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.01.18. 08:34:19

Prokee és a Zaszti egy oximoron.... ;)
Vedd ki az első ülést,majd ülj be hátra,onnan már tudod vezetni.

Rocko- 2009.01.18. 09:14:05

de várjál, ha neki úgy kellene, akkor nekem a motort kéne kivenni, h vezethessem. :D

Darti · http://www.darti.hu 2009.01.18. 10:36:24

Érdekes autó, érdekes árral. Ha valaki nekiáll, akkor ennyi pénzért erre az autóra éppen egy igényes fényezést tud kreálni, meg talán belefér a lakatosmunka is.

Kérdéses azért, hogy ezek a képek mostaniak, vagy akkor készültek, mikor a kocsit teljesen készen lett.

Amúgy ismerős az autó valahonnan, szerintem a TC-n már volt róla szó, bár nem biztos....

Kifordított kacagány 2009.01.18. 10:45:35

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.18. 09:14:05
mond már, a padlólemez úgyis hamar kirohad, akkor meg ott az igaz frédibéni-járgány:)

amúgy meg kéne, mert miért ne?

jabbah 2009.01.18. 11:19:21

1x beültünk 1 ilyenbe hárman, ( 2x 196 centi és 120 kiló,plusz 185 centi szintén 120kiló) és nem maradt légrés az autóban. Nem mondom, h kényelmes volt de nagyon élveztük. És mindenki integetett a városban.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.01.18. 12:01:34

@Darti:
Asszem az egyik autonániában írt róla talán Csikós Zsolt (?)... Mindenesetre tényleg igazi csajozós gép. Ráadásul farmotor, hátsókerékhajtás, ahogy annak lennie kell :)

Darti · http://www.darti.hu 2009.01.18. 13:21:40

@Maybe_:
Igen nekem csak az autó volt ismerős, illetve az, hogy nem most láttam első alkalommal. Talán ott is valamilyen autóvásárlós dolog volt a háttérben, de nem vagyok egészen biztos benne:)

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.18. 13:40:18

Nem errre gondoltok véletlen ?

totalcar.hu/magazin/szerelem/zastabarth/

Ez egy 1050-es Abarth motort hordoz.

rognork 2009.01.18. 14:34:56

én ezt a gépet pont tegnap nézegettem, és nagyon retek munkának találom. ilyet nem lenne szabad megtenni egy ilyen géppel. 1-2 éve nagyon ráizgultam ezekre, akkorban még a használtautón is volt legalább 4-5 darab, különböző állapotban, 80e-től 400e-ig.
főnökömnek is van egy, ezerszer igényesebben felújítva, sztem az legalább 500-at ér. szerencséjük, hogy baranyában laknak, így össze tudták bányászni az alkatrészeket.
ha a 750-es eredeti motort gyengének találod, asszem pont befér a 850-es fiaté.

azt az abarth zasztit láttam élőben versenyen, hát kéremszépen az odabasz. ha egyszerűen akarok foglamazni. hihetetlen hangja van, és hihetetlenül megy.

bad trip 2009.01.18. 14:54:44

Ilyen rakétát csak bukócsövezve mernék használni, mert ha nem adja ki a kanyart, akkor ott eléggé vége a játéknak.
Amúgy mennyit eszik egy ilyen, ha hajtják? Pici motor is el tud szállni fogyasztásban?

Rocko- 2009.01.18. 15:28:52

Kifordított kacagány 2009.01.18. 10:45:35
igen, rükvers meg úgy van, h felemelem térdig a kocsit, aztán megfordulok vele helyben, nem? :DDDD

loláb 2009.01.18. 16:36:18

Az adminisztrációs ktg. már csak azért is alatta maradna a 30ezernek, mert nem iratható át az autó.
A tipusidegen (autobianchi) motort szerintem nem lehet legalizálni (úgy tudom csak olyan motort lehet cserélni, amivel forgalmazták az autót), innentől kezdve pedig maximum disznek jó.
Talán ezért nem is vette meg senki, a valóban baráti 300ezres áron.

rognork 2009.01.18. 16:47:22

@loláb:
úgy tudom, típusidegen motort is le lehet papírozni rendesen. nem arra gondolsz, hogy típusazonos motorcsere esetén nem kell újra eredetvizsgázni, meg minden szart megcsinálni?

loláb 2009.01.18. 17:14:39

@rognork:

Öööö...passz. Úgy tudom, hogy csak olyan motort lehet betenni, és a forgalmiba átirtani a számot (bárhogyan), amely motorral volt forgalmazva bárhol az autó.
Az eredetvizsgától pedig nem gondolom, hogy magyarországon eltekintenének.

Gondolom, van némi tűrés, tehát pl ezért lehet 120-as skodába felicia blokk, de ugyanezért kell a tipo1.9D-vel szerelt nívákat hobbi célra eladni.
Persze nem biztos, hogy igazam van. Ha valaki tudja pontosan hogy megy ez, írja meg!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.01.18. 18:03:22

@loláb:
Ez attól függ, hogy hol laksz, és van-e csókosod a kápéemnél... A pénz beszél ugyebár. Egyébként ha nem is papíros a zasti motorja, simán át lehet íratni. A gyári motort visszatenni 20 perc, utána eredetvizsga, aztán vissza az egész. :)

rognork 2009.01.18. 19:01:34

@loláb:
az a tűrés ugye akkor azt feltételezi, hogy lehet. asszem az autójogász rovatban olvastam, hogyha az autódba ugyanolyan motort raksz bele, akkor az kisebb mennyiségű szívással megoldható, de a csere is, csak akkor jön a brutál szívás...

Kifordított kacagány 2009.01.18. 20:53:33

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.18. 15:28:52
lényeg a kreativitás

Dzsony 2009.01.18. 23:47:39

Már mér ne lehetne típusidegen motort hivatalosan betenni?
És a Fiatmotoros Trabantok, meg a Daciamotoros Barkasok? Hogy csak egy két példát említsek.
Nekem is Fiatmocis Trabim van, ráadásul benzin-gázos. Hivatalos átalakítási papírokkal, forgalmiba bevezetve.
Az a 300ezer meg nézőpont kérdése. Ha azt nézzük, hogy egy öreg átalakított rom, ami inkább csak hobbinak jó, az drága az egyszerű csóró ember számára. De ha csak megnézed, hogy mennyibe van a lakatolás, fényezés meg mondjuk a négy felni gumival együtt, akkor már túl is vagy a 300ezren!
Monjuk élőben nem láttam a járgányt, így a képen meg nem látszik, hogy valóban igényes, vagy kókánymeló?
Amúgy ha esetleg az eredeti motorja is még megvan, akkor mi gond lehet vele?
Akkor még a papír sem számít!
És az tuti, hogy megnézik az utcán! Pedig "csak" 300ezerbe kerül.

loláb 2009.01.18. 23:58:58

@rognork:

Lehet, én is hasonló forrásból tájékozódtam ezügyben.
Nekem az jött le, hogy nem lehet bepapírozni más motort, és a motorcsere is irdatlan szívás.
Az tuti, hogy csere elött-után eredetvizsga kell. Egyszer eladtam egy szétbontott 400-as banditot. A blokkra sokáig nem volt vevő, az egyik srác mondta, hogy emiatt nem éri meg (akkoriban egy ilyen motor ért kb 300 ezret), aztán egy srác elvitte papirok nélkül.
De ez régen volt, kb 5 éve.

Amúgy, ha pénzt akartok keresni, ez nem rossz bolt: kint venni egy kicsit sérült tíz éves motort 600-1000EURO-ért, hazahozni, és alkatrészenként kiárulni. (természetesen nem kell forgalombahelyezni)
Lassú, de visszajön kb 2-2500 euro, amiből kb 1000 tiszta haszon. Csak egy kölcsön furgon kell hozzá, egy garázs, no meg némi kezdő tőke.
A tipp ingyen volt.

Darti · http://www.darti.hu 2009.01.19. 09:30:39

@prokee:

Igen erre gondoltam. Jól emlékeztem akkor, hogy nem most virult elém elsőnek ez a kis csöppség.:)
süti beállítások módosítása