Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Autófilek még





W123 - Kilencedik rész.

2009.02.02. 08:00 | BARANY | 14 komment

Címkék: mercedes benz mercedesbenz w123

A megbeszélt olajcsere előtt beugrottam benzinkútra Libornak cigit venni (munkadíj), meg vettem olajat is.Természetesen csakis 3W-30-asat, ahogy olajprokee ajánlja.Nézem a számlát, jé a Ferrari két fő szponzora egy cetlin újra együtt van.Libor fehér W124-es kombija már a helyszínen volt, a valamikori sörgyárnál. Öreg olaj le, új olaj be,olajszűrő csere, légszűrő csere (hát helyenként fekete volt), üzemanyagszűrők cseréje. Libor megtörli a kezét, rágyújt, és nyúl a felhajtott motorháztető felé, hogy a karbantartást végére egy motorháztetőlecsukással pontot tegyen.

 - Várjál, meg akarom nézni az alvázszámot.

 - Hát azt nézheted, mert olyanod nincs.

 - Micsoda?

 Mindkét helyen üres fém.Sőt a szélvédő alatti részen két nittel van odafogatva egy fémdarab,ahol az alvázszámnak lennie kéne. Ennyit a 17 számjegyű identifikációs kódról.

 - De akkor hol van?

 A jobb kerékjárati íven meglátok egy házilag beleütött számot.

 - Megvan.

 - Hát én ezzel nem mennék átíratásra.

 - Pedig muszáj lesz.

 - Ja.Sok szerencsét.

 Libor még hozzátette, hogy ez a nyolcadik Mercedes-e, de ez az első aminek megvan az összes papírja, korrekt az összes szám (alvázszám, motorszám) és megvan hozzá az összes kulcs.Egy teniszezőtől vette, aki egy németországi tornán nyerte a 90-es években.Tovább furdalt a kíváncsiság.Megnéztem a papírokat.Az autó a papírok szerint 200D, olyan motorszámmal ami Libor legjobb tudomása szerint W123-asban soha nem volt.

- Legalább a biztosításod olcsóbb lesz. - vigasztal Libor.

- Egyébként meg mit akartál harmincért? Hercegnőt? 

 Hát hercegnőt nem, de legalább tisztességes nemesi származást, 17 számjeggyel.

 ( és mintha a sors rajtam röhögne ... a poszt írása közben a Rolling Stones CD a You will never make a saint of me számhoz ért...)

 Az olajcsere-session után határozottan halkabb lett.Meg mintha a gázreakció is közvetlenebb lenne.

 Mintha az autó érezné.Meg kell vigasztalnom valamivel, ha már ennyit törődik velem, és folyamatos csalódások érik.

Vagy csak az agyam autóérzékeléses része hülyéskedik velem.

  Jövő héten megyek átíratni.

 

 

 

 

  -

 

 

 




A bejegyzés trackback címe:

http://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr9914246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

rognork 2009.02.02. 08:11:51

küldök egy előzetes muhahát...

loláb 2009.02.02. 09:44:06

Az alvázszámot a megvétel elött kellett volna leellenőrizni. Nem tudom itthon mekkora szívás lenne egy ilyen autót átiratni (ha egyáltalán átlehetne), de gyanítom nem kicsi.

Kifordított kacagány 2009.02.02. 09:46:38

sok szerencsét. meg pléhpofát:)

loláb 2009.02.02. 09:44:06
simán

ZsZ 2009.02.02. 10:20:28

CZ vagy SK lesz az autó? Itthon igencsak szopó lenne átiratni, kellene egy két jó ismerős mindenhol

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.02.02. 11:47:28

És akkor most milyen olaj került bele?

ZsZ 2009.02.02. 12:19:13

@malenykij polgar: gondolom kagylós olaj, meg kavbojos cig :)

yeti 2009.02.02. 19:42:43

Itthon szerintem a helyszínen agyonlőnének..:) Egyébként kíváncsian várom,a fejleményeket és szurkolok,remélem a cseh ügyintézés gördülékenyebb és logikusabb mint magyar!!

loláb 2009.02.02. 20:46:54

@Kifordított kacagány: Az király, akkor veszek egy lopott Ferrari-t tizedáron, kiflexelem belőle az alvázszámot, aztán megyek átiratni.
Remélem a BVOP szerverein keresztűl elérhető az autófilia...

Kifordított kacagány 2009.02.03. 07:25:31

szerinted hány ilyen autó fut ma is érvényes műszakival, eredetvizsgával, minden jótékony bürokratikus hülyeséggel felszerelve?
szerintem sok.

loláb 2009.02.03. 09:04:42

A hugom amikor megvette a kispókot, két hónapos b.szakodás volt abból is, hogy 1 szám nem stimmelt a forgalmiban és az alvázon(eredetvizsgán C minősítés, meg asszem hatósági műszaki, stb...). És ez még a törzskönyv nevű intézmény elött volt jóval.

Persze elképzelhető, hogy el lehet kenni a dolgokat ennél egyszerűbben is, bár nekünk erről elég rossz tapasztalataink vannak.

Szóval számomra autó, motor vásárlásnál az első dolog öszenézni a forgalmit, és a számokat, ha valami nem kóser, akkor hagyom a francba, bármilyen jó legyen is egyébként.

Kifordított kacagány 2009.02.03. 13:03:28

mi meg motort cseréltünk a nagypolákban(1300-ról 1500-ra) és nem akartunk se az autó értékének sokszorosát kifizetni a papírozásra, se a papírozással vacakolni. a motorszám ki lett köszörülve, a vizsgán meg szemrebbenés nélkül kapott egy másikat. és akkor már javában dúlt az eredetvizsga intézménye is.

loláb 2009.02.03. 13:42:28

Akkor ezek szerint abszolút lutri, hogy mit hogy fogadnak. Nekem a rossz tapasztalat jutott, neked a jó.

apamacko 2009.02.03. 20:51:38

A cégünk pár éve segített volna egy hitelközvetítést intézni. Az ügyfél aki régi ismerőse főnökömnek (Nem nepper) eladta volna az autóját, és hozta a vevőt is. mi felvásároltuk (beszámítás csere-bere ügy) intéztük volna a hitelt. Eredeten megbukott és még mindíg az udvarunkon áll !
egy hete jött meg a határozat h az alvázszámot több mint 7 éve piszkálta valaki így elévült ! Lehet új alvázszámot beüttetni onnantól legális.
Az h pár évet szopott vele az ember közbe állt amortizálódott azt senki sem fizeti ki neki, meg azt sem h most mennyivel kevesebbért adja el.

Kifordított kacagány 2009.02.04. 07:32:08

tény, hogy meglévő rossz alvázszámnál a nem létező sokkal jobb.
eXTReMe Tracker