Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Folytatásos teleregény - 2. rész

2009.02.06. 13:15 | prokee | 22 komment

Címkék: autó baleset biztosítás biztosító kgfb

Volt ez a kis beharangozó, amely arról szólt, hogy két, tulajdonomban lévő autó koccant, és nekiláttam az ügyintézésnek, kíváncsian várva, mi lesz a végkifejlet.

Beszámolnék a fejleményekről, de három dolgot feltétlen előrebocsájtanék:

1. Nem vagyok jogász, autót sem szoktam törni, biztosítós ügyem is egyetlen egyszer volt, vagy 10 éve, más hibájából, tehát magam sem tudom, mi lesz az eredmény.

2. Fentiekből kifolyólag nem kívánok teljesen hülyét csinálni magamból, ezért mindig egy lépcsővel kevesebbet írok, mint ameddig aktuálisan eljutottam. :)

3. A károkozó autó biztosítójának logója nem szerepel az Autófílián, a károsulté pedig (amely egyébként jelen esetben ugye nem érintett) szintén nem, de majdnem. További találgatásokat kéretik elkerülni, nem egy adott társaságról szól a történet.

Nos, december 25-én történt az incidens, az év hátralévő pár napjában részben dolgoztam, részben ünnep volt, így nem nagyon tudtam előrelépni.
Sajnos január első egész hetéig elérhetetlen volt a biztosító ügyfélszolgálata, a partnereik pedig zárva voltak, tekintettel az év végi ünnepekre.
Január ötödikén felhívtam egy nem környékbeli szerződött javítót, ahol kárfelvétel is van. Egyszerűen tájékozódni akartam, így elmeséltem nekik röviden a történetet. Az ügyintéző közölte, ne is vigyem be az autót, ilyen esetekben a biztosító nem szokott fizetni.
Kérdem, tudná-e pontosítani, mert a "nem szokott" az nem egy jogi kategória. Nem nagyon tudott válaszolni, gyakorlatilag lepasszolt, hívjam a biztosítót.

Hetedikén, megbeszélve volt munkahelyemmel, megjelentem az autóval, lévén ők is szerződött partner. Nem a kedvezőbb elbírálásban bíztam, hiszen nem a kárfelvevőn múlik a döntés, csupán annyiban, hogy talán több időt szánnak rám, és utánajárnak, mi az oka az elutasításnak. Nem sokáig jutottak, egy gyors telefonhívás során a biztosító közölte, a kárfelvételt se végezzék el, hiszen úgyis elutasítják, mert ilyenre nem szoktak fizetni.
Tovább itt sem jutottam. Nem a kollégákon múlt, így megköszöntem a segítséget, és hazahajtottam.


(illusztráció)

Muszáj voltam valami módon felvenni a kapcsolatot a társasággal, és bejelenteni az incidenst, valamint megoldani bármi módon a kárfelvételt, hiszen ENGEM kötnek a határidők. Ha elcsúszom az időben, minden későbbi indoklás nélkül megtagadhatják a költségek kifizetését.

Három fontos tennivalóm volt:

  1. Tulajdonosként bejelentenem, hogy az autóm kárt okozott egy másik autóban;
  2. Tulajdonosként bejelentenem ugyanennek a biztosítónak, hogy az autómban kárt okozott egy másik autó;
  3. A lehető leghamarabb megoldani a kárfelvételt, hiszen ha az elöl-hátul sérült autót mégvalaki megtalálja (mondjuk az előttünk lévő parkolóban, ahová szolizott anyukák hordják a csemetéiket befagyott ablakú autókban), akkor borzasztó bonyolulttá válik az ügyintézés - legyen tehát minél hamarabb dokumentálva az autó állapota.

Első lépcsőben a társaság honlapján online megtettem mindkét bejelentést a saját adataimmal, hiszen mindkét tulajdonos én vagyok.
Ezután felhívtam az ügyfélszolgálatot, elmeséltem a történetet. Kedves, segítőkész betanított munkás fogadta a hívást, aki (meglepő módon) a már ismert "nem szokott" fordulattal hárított el.
Itt már kissé ingerülten kérdeztem vissza, mégis, pontosan milyen okból, mely jogszabály alapján mondja ezt. Ez már túl meredek kérdés volt, átirányított a kárfelvétellel foglalkozó ügyfélszolgálathoz - mert az külön szervezet.

Ott már talpraesettebb hölgy fogadott, olyan érzésem volt, mint kezdő Amway-esnek az első meetingen, ahol minden kérdésre van megfelelő betanult válasz, amely akkor és ott tökéletesen helyénvalónak tűnik, csak másnap, újragondolva buknak ki a furcsaságok.
Szerencsére őt már felkészülve hívtam, browser egyik lapján nyitva a KGFB-ról szóló kormányrendelet, másik lapján a biztosítási törvény, persze még a hívás előtt átfutottam.
Mivel én nem rögzítem a beszélgetéseket minőségbiztosítási okokból, nem tudom szó szerint idézni a beszélgetést, de emlékezetből megpróbálom felidézni az alaphelyzet vázolása utáni beszélgetésünket.

- Abszolút korrektül jártak el a kollégák, mert az ilyen esetekre a biztosítók nem szoktak fizetni.
- Köszönöm, ezt hallottam már néhányszor, csak azt nem sikerült megtudnom, hogy milyen jogszabályi alapokon nem szoktak fizetni.
- Benne van a kormányrendeletben.
- Arra tetszik gondolni, amelyik a KGFB-ről szól? Mert az itt van előttem, és abban ilyen kitétel nincs.
- Nem arra, hanem a biztosítási törvényre.
- Az nem egy kormányrendelet, hanem egy törvény, de biztosíthatom, abban sincs benne, itt van nyitva előttem.
- De az bizonyára régi, nem hallott róla, hogy idén vezették be az objektív felelősségról szóló törvényt?
- Higyje el nekem, mindkettő friss, ezek vannak a MABISZ honlapján. Az objektív felelősség pedig abszolút nem erről szól.
- Dehogynem, maga a felelős azért, hogy ki vezeti az autóját.
- Ez nem így van, én vagyok a felelős azért, hogy TUDJAM, ki vezeti az autómat, és ha nem tudom, vagy nem nyilatkozom róla, esetleg tudtam, hogy nem alkalmas a vezetésre,  engem büntetnek meg. Én azonban TUDOM, ki vezette, meg is van, el is ismeri, ráadásul az objektív felelősség a közlekedési szabálysértésekről szól, a világon semmi köze a biztosításhoz.
- De nem érti, hogy magának okozott kárt, és azt nem szokta téríteni a biztosító?
- Hölgyem, elmeséltem a történetet, nem én okoztam magamnak a kárt, hanem egy másik járművezető.
- Az nem érdekes, a biztosítás tulajdonosra szól.
- Ne mondja ezt pont nekem, három autóra három biztosításom van, egy tulajdonosként.
- Természetesen, de a biztosítás nem az autóhoz, hanem a tulajdonoshoz köthető.
- Értem, akkor diktálnék három rendszámot, legyen olyan kedves B6-ra igazítani mindhárom B/M besorolását, hiszen a közös tulajdonosuknak B6-ja van.
- Azt nem lehet, az autókra külön-külön biztosítás van.
- Nos, akkor nem értem, mi a probléma a káresettel...

Azt hiszem, itt fogyott el a türelme. Két rövid tőmondattal lerázott, és ígért egy visszahívást, amit (tőle) eddig nem kaptam meg.

Folytatás hamarosan...




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr22904671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChPh 2009.02.06. 13:37:25

Bákker, remélem most jól kiborul a bili... undormány amit csinálnak

ChPh 2009.02.06. 13:38:42

őő, az első rész hol van?

ChPh 2009.02.06. 13:47:27

@Rocko-: áh, kösze, kerestem, de nem találtam, én lenni béna

yeti 2009.02.06. 14:01:40

Előre sajnállak,ez nem semmi kör lesz,de remélem sikerül zöld ágra vergődni velük.Elképesztően sötét emberek ülnek ezekben az irodákban,szerintem e-mailben,vagy levélben egyből fordulj valami magasabb beosztású emberhez a cégnél,mert a többiek csak a "nem szoktunk"-ot fogják hangoztatni.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.06. 14:06:57

Többször találkoztam már én is ilyen helyzettel:
-egy ismerősöm törte meg az anyja autóját, saját zsebből kellett fizetniük
-én tolattam rá egy kicsit a másik autómra, a kérszakértő ugyan ezt mondta de mivel lószar baja sem latt a Trabantnak, hagytam a francba

Te viszont ne add fel! Csináld ki őket! És ha ugyan azt a mondatot mondják századszorra, csak anyit válaszolj, hogy:
szájlensz, áj kill jú

Lowtyo 2009.02.06. 14:14:08

vagy szólj a vidámfiúknak
omm hozza attackert
tomnemtom majd néz
sanyival mi jövünk sugárvédelmi ruhában
aztán rocko leül és elkezdi a "milyen autót vegyek" című egész estés műsorszámát
zokogva fognak mindent aláírni
és akkor még csak a fele csapatot látták
a veszélyesebbeknek (rönóbérencek, baltások, családos emberek) már el sem kell jönni

Rocko- 2009.02.06. 14:37:09

hatásossak leszünk. :DDDDDD

biker_kolee 2009.02.06. 14:38:19

Undormány, sok hülye biztosítós paréj. Én is remélem, hogy sikerül a lábukra lépni.

Kifordított kacagány 2009.02.06. 14:57:38

ööö, nem akarok okoskodni, de innentől kezdeve szerintem kevés a telefonos kommunikáció, mert a felvételeket úgyis "elvesztik".
egyszerűen be kell menni személyesen és hangosan üvöltözve kell követelni a jogi állásfoglalást. ha látják, hogy addig üvöltesz, amíg valami hivatalos, jogilag megalapozott véleményt nem kapsz, a szokásos "nemszoktuk" helyett, talán másképp állnak a dologhoz.
és mint ahogy tanult barátunk Lowtyo is felhívta rá a figyelmet, személyesen sokkal jobban lehet stresszelni a droidokat.

Lowtyo 2009.02.06. 15:04:34

@Kifordított kacagány: bizony
személyesen, határozottan, keményen
vagy meg kell csinálni az ügyintézőlányt, bár, ha rossz passzban vagy, az még lehet, hogy ront is a helyzeteden, sza csak óvatosan
azaz, csak keményen

6ai 2009.02.06. 15:05:34

Én minden egyes alkalommal mondanám a telefon túlsó oldalán ülő személynek, hogy "rögzítem a beszélgetéseket minőségbiztosítási okokból" és kihangosított telefonon (mellé diktafon helyezve) telefonálnék... Majd legépelve elküldeném valami illetékes fejesnek, cc-zve a fogyasztóvédelemnek és a homárnak... Majd ezek után mennék ordítani a "hivatalba", de az ordibálás előtt elhelyezném az asztalon a diktafont, megemlítve "rögzítem a beszélgetéseket minőségbiztosítási okokból" !

korzo 2009.02.06. 15:21:11

A biztonság kedvéért (akár saját költségen is) lehet érdemes lenne csináltatnod egy kárfelmérést az adott biztosító által elfogadott helyen.

Hassan0926 2009.02.06. 15:23:03

Nekem ilyen beszélgetésekkor(mint a beidézett telefon beszélgetés, és az egész story) szokott a gyomrom összeszorulni, a kezem ökölbe és felrémleni a fejemben a hosszú börtönévek árnyéka, különös kegyetlenséggel elkövetett többszörös emberölés... Aztán veszek egy nagy levegőt, feladom. Néha úgy érzem nem ebbe a világba kellett volna születnem. Nem értem néha... Ilyen alkalmakkor érzem, megint egy darab eltávozott belőlem, kevesebb lettem.

boibo 2009.02.06. 16:05:24

Hajrá porkee!!!
Egy emberként szorítunk!

Kifordított kacagány 2009.02.06. 16:37:56

Lowtyo 2009.02.06. 15:04:34
keményen és óvatosan, nehogy aztán a végén a nyakába varrjanak valami 18 évig fizetendő díjat:)

6ai 2009.02.06. 15:05:34
utópia. ezt szerintem te se csinálnád meg.

Hassan0926 2009.02.06. 15:23:03
kár ilyent tenni. el kell fogadni, hogy kitoltak veled, de a bosszú úgy is édes lehet és amikor már nincs vesztenivalód, különös kegyetlenséggel tolhatod fel a rendszert kiszolgáló ügyintézők vércukrát. hidd el, ez nekik legalább olyan egészségtelen, mint az amit neked okoztak.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.06. 17:13:45

Eddig jól hangzik. Néhány gondolat (nekem sajnos elég sok dolgom volt biztosítóval, tehát kicsivel több a tapasztalat). Illetve nem is, nem osztom az eszet, csak elmesélem az egyik sztorit. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a varázsmondatot nem én találtam ki, hanem az egyik cimbora. Tehát: adva van egy Mitsubishi Sigma, elektronikus, szintszabályzós futóművel. Adva van ezenkívül megszámlálhatatlanul sok kátyú, amelyek közül nekem ez egyik legnagyobbat sikerült megtalálnom a jobb első kerékkel. A rugóstag légkamrás része sok mindent elvisel, de ezt már nem, a hirtelen nyomásnövekedéstől megreped, elereszti a nyomást. Mivel főúton, ahol busz is jár, történt az eset, irány az FKF Rt, ahol gyakorlott emberek várják a kárbejelentőket (mivel igen sokat autózom a városban, sajnos nekem is gyakorlatom van a púposra vert gumik és deformálódott alufelnik miatt a bejelentésben, az elmúlt 12-13 évben legalább négy esetem volt), továbbítanak hivatalos biztosítójukhoz (név itt is mindegy). Ott felveszik a kárt, majd kiszámolják, és megkérdezik kötünk-e egyezséget, vagy műhelyben javíttatunk, számlára. Nos, az utóbbi rossz tapasztalataim miatt szóba sem jöhetett, Tehát egyezség. Itt kérdezné Buzzy Joe a Kufártól: Milyen egyezséget? -Hát olyan megegyezős egyezséget. Adnak egy általuk méltányosnak ítélt összeget, aztán oldd meg, ahogy tudod. Elhangzik a szám, amennyit hajlandóak lennének kifizetni. Ez 70.000,- Ft volt, lengéscsillapítóra, púpos gumira, futóműállításra. Természetesen felkészültem a beszélgetésre, előre megkérdeztem egy Mitsubishi szervízt, mégis mibe fájna egy ilyen lengéscsillapító. Akkori áron volt 210.000,- Ft+áfa. Jeleztem, hogy a 70.000,- Ft kicsit kevés lesz. Szemrebbenés nélkül mondták, hogy de az annyi. Mondom nem, esetleg a nem elektronikus futóművesé, ez sajnos kettőtíz, meg az áfa. Aszongyák, hozzak árajánlatot. Érted, én vigyek árajánlatot. Nénikétek feneke, de megkapjátok. Hivatalos, fejléces papírra nyomott árajánlattal felfegyverkezve indultam a következő menetre. A mostani javaslatuk, hogy vigyek számlát. Mondtam, hogy én egyezségre oldanám meg, mert más forrásból is be tudom szerezni, tehát megegyezős egyezséget akarok. Aszongyák azt nem. És akkor jött a dzsollidzsóker: rendben, mondjanak egy konkrét nevet és címet, ahová az ügyvédem megírhatja a kifogásait, kezdve a szándékos félrevezetéssel, miszerint csak számlára fizethetnek, folytatva azzal, hogy sajnos minden technológiai leírás szerint a lengéscsillapítókat párban kötelező cserélni, így a számla egy lényegesen nagyobb összegről fog szólni. Természetesen elhangzott a "per" és "kártérítés" is a mondatban. Már másnap sikerült telefonon megegyezni, mindenféle (cimbora kedvenc fordulata szerint hosszas, véget nem érő) levelezés nélkül. Még egy próbálkozásuk volt, avultatni akarták a lengéscsillapítót, de pechükre két hónappal korábban voltam egy ingyenes téli állapotfelmérésen, ahol a lengéscsillapító ellenőrzésekor 98%-os értéket állapítottak meg, ás szerencsére ezt a mérést el is mentették, tehát annyi dolgom volt csak, hogy az ügyintéző orra alá raktam a papírt.
Röviden: érdemes mondandónkba ilyen esetekben ügyesen becsempészni az "ügyvéd", "per", "szándékos megtévesztés", valamint "kártérítés" szavakat (persze okosan, nem ezzel nyitunk, megvárjuk a dramaturgiailag alkalmas pillanatot). Természetesen nem kell személyesen támadni az ellenfelet, legyünk mi is jóindulatúak, az ügyintéző is csak ember, mások hülye utasításait teljesíti, de birkának nem szabad lenni. Ja, és egy hangos szó, káromkodás nem hangzott el az ügyintézés során.
Bocs, kicsit hosszú lett.

Rocko- 2009.02.06. 18:35:21

de legalább hasznos. :)

loláb 2009.02.06. 18:38:31

Amennyiben igazad van, és te a törvények szerint pórbálsz meg eljárni (nem ismerem sem a rendeletet, sem a biztosítókról szoló törvényt, szóval nem tudom megítélni, de tegyük fel, hogy igazad van), akkor a következő alkalommal, mikor ezt a "nem szokták"-ot meglengetik, közöld velük, hogy hivatalos állásfoglalást kérsz a PSZÁF-tól, illetve (nem vicc, ne röhögj), mond meg, hogy megkeresed a TV ügyvédjét is.

Kifordított kacagány 2009.02.06. 18:42:48

hangoskodni csak addig kell, amíg elő nem kerül egy olyan emberke, aki a droidok felett áll és érdemben is tud nyilatkozni.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.02.06. 23:53:47

Ajánlom ősapááink módszerét és türelmét: batyuba hagyma/kenyér/szalonna, zebbe bugylibicska. Ügyintézőnél helyet foglalni és "nem baj ha nem tudja a választ, kérdezzen meg valakit aki tudja. Addig én reggelizek".

Az "úri népek" nem igazán szeretik a hagyma "odőrkét" ;)
süti beállítások módosítása