Szerzőtársunk, Rocko, idétlen idők óta autóvásárlásra készülődik. Nelyvhelyességileg igényes, és magas röptű szakmai értekezéseket tartalmazó elektronikus közlés folyamatainkban többször, sőt, annál többször is próbáltuk őt meggyőzni arról, hogy mi lenne számára szerintünk az ideális választás. E poszt sorozattal szeretnénk nyílvánosan helyet adni direkt marketinges vénánknak, mely esetekben a kéretlen levelek címzettje, tehát az inpotenciális vásárló: Rocko lesz.
Kedves Rocko!
Mivel köztudottan "német autó" mániás vagy, én azt ajánlom, hogy már az elején kezdd el szélesíteni a látóköröd, és ne ragadj le a „német autó az autó” közhelynél.
Igazából nincsen komoly probléma velük, de az említett keret nem hagy túl nagy mozgásteret. Szempont ugyebár a zöldkártya, így inkább injektoros motorral szerelt benzines autót kell keressünk, a '80-as évek végéről, kilencvenes derekáról. Japánban ’89-től kezdtek befecskendezős autók tömeges gyártásába. Ezeket a rendszereket túlnyomó többségben a Denso szállította, ami az egyik legnagyobb tudással rendelkező gyártó napjainkban is. Az általad kiszemelt álom az - Audi 100 – ekkori szériáinak ellenben ez a leggyengébb eleme.
Hazánkban a használtautó piacon ezeknek a gépeknek alacsonyabb ráadásul az ára, ezért ha sikerül bármelyik típusból egy jó állapotút kifogni, nem fognak meglepetések érni. Nem is beszélve arról a tényről, hogy könnyedén elérhetőek az akár 140 Le-s modellek is, használható állapotban.
Ismerve szempontjaidat, én három utat (2 konkrét keményet meg egy lágyat) ajánlanék neked. Tudjuk, hogy lehetőség szerint méretes utastérre van szükséged, hiszen 49-es láb indexhez, nem egy Michael J. Fox kaliberű test tartozik. Ezzel szemben nagyrészt egyedül, esetleg másodmagaddal közlekedsz, így egy coupe is szóba jöhet.
’89 Nissan Sunny Gti coupe
Van a látókörömben egy eladó példány 300.000 Ft értékben, felújítva, ültetve, zamatos alu felnikkel. 1.8-as Gti motor, 125 Le, megközelítőleg 1000 kg. Grafitmetál szín, hamvas beltér. Ennyi pénzért – elsőkerekes létére is – kivételes élményt nyújtó, de kedvesen terelgetve megnyugtató fogyasztást hozó precíz mechanika. Injektor, katalizátor, zöld plecsni. Ugyan korábbi felajánlásomra sem kérted, hogy nézzek utána, én továbbra is ezt ajánlom a legmelegebben neked. Fiatal is vagy, minek neked egy vén Sánta, vagy egy unalmas német kispolgári átlagató.
’90 Mazda 626 Gti coupe
Igen, nekem is ez a típus van a birtokomban. Nos ez ellen is erősen tiltakozol általában, de EZT most találtam. Mit is tudjak mondani. Egyrészt elpusztíthatatlan, másrészt az 1989-ben bevezetett 2.0 16V FE DOHC motor (140 Le/189 Nm) olyan technikai színvonalat képvisel, hogy még 2003-ban is ezzel a motorral jöttek ki a KIA Sportage modellek. Ez azért elég nagy szó. Az FE szériájú modellek motorjai közt nem ritkák az 500.000 km-nél többet futott – felújítás nélküli - példányok is. A blokk egy eredetileg diesel üzemre tervezett modell, így kellően túl van méretezve. (Átalakítás nélkül a 300 Le közeli teljesítmény is elérhető vele – tanúsítják az amerikai portálok is.)
Na mindegy, kurva nagy, kényelmes, ráadásul 100-as utazóval a 7 litert sem művészet kihozni belőle!
Ezek lennének a konkrét javaslatok, de érdemes elgondolkozni egy jó kis Lancer-ről 1.5-ös benzinmotorral. A 990 kg-jával a 90 Le élhető, megbízható, kellemes családi autó. Az orra szerintem elég karakteres, nehéz kivetni valót találni benne. Egy hagyományos sedan kialakítással jó városi kocsi is, de ha kell lendületesen is autózható.
Esetleg egy elpusztíthatatlan Toyota Carina II. Nem egy nagy stíl, viszont egyszerűen képtelenség tönkrevágni, és belül kellemes kékes álmok lengenek majd körül, ha jól választasz kárpitot…
Ha úgy érzed kicsit is necces a zsebnek ez az egész autó projekt, a fenti gépekben bátran megbízhatsz. Ha egy rendesen átvizsgált vasat veszel, boldog… és nem szegény leszel!
A fenntartásuk nem vészes, mert viszonylag olcsón beszerezhetőek hozzájuk alkatrészek, és eleve nem beteges típusok. A teljesítmény adó nem a nagy tétel, ellenben a koruk miatt akár kedvező hobbiautó biztosítás is köthető rájuk. A felsoroltak közül szerintem egyik sem fogyaszt 8l fölött utazóban, de a városi étvágyuk is normális szinten van. Nem feltétlenül kell megretteni az 1.8-2.0 motoroktól sem, hiszen ezek lényegesen nyomatékosabbak mint kisebb társaik, ezért sokszor kevesebbet fogyasztanak, azonos használat mellett.
Na ennyi, nyomás autót venni!
korábbi ajánlások:
feketenap
Beszóltak