Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Könyvajánló: Stephen King - Christine

2009.03.03. 13:00 | Tommi | 39 komment

Címkék: könyv horror autó stephen king christine

Az autós könyvek mindig is a kedvenceim voltak, legyen szó akár szakkönyvről vagy akár egy történetről, melynek középpontjában egy autó áll. Most ez utóbbival szeretnék egy kicsit foglalkozni a címben említett könyv alapján.

Gondolom elég sokan tudjátok kicsoda Stephen King. Talán olvastátok is már néhány könyvét.

Christine című regénye egy egy 17 éves, pattanásos kamaszfiúról és egy jobb sorsra érdemes, rozsdás 1958-as Plymouth Fury-ről szól.

Ne várjatok tőlem irodalmi elemzést, az Lowtyo műfaja, én csak kedvet szeretnék csinálni egy (szerintem) jó könyv elolvasásához. A történetet nem írom le, hiszen akkor nem lenne érdemes elolvasni, mert egy izgalmas, váratlan fordulatokkal tarkított, szuper szövegezésű, de félelmetes horrorregényt izgulhat végig mindenki, aki kezébe veszi. Merem állítani, hogy aki elkezdi, hamar be is fogja fejezni, mert én is így voltam vele. Minden szabad percemben ezt olvastam. Igaz ugyan, hogy vannak benne tárgyi tévedések, a főszereplő autóval kapcsolatban, de ez a történetet nem befolyásolja.

Több borítóval is kiadták a könyvet, én sebtében összeszedtem néhányat, de nem tudom melyik volt közülük az első hivatalos, így inkább nem is találgatok.
A történetből 1983-ban film is készült, John Carpenter rendezésében, de nem ért el nagy sikereket, csupán a fanatikusok éltették, ők pedig elég kevesen voltak. Én megszereztem magamnak, angolul, felirat nélkül, de nemrég leadták a TV-ben is, (szerintem borzalmasan) szinkronizálva.

A néhány éve kiadott DVD hivatalos borítója.

 A könyv több kiadást is megért, én tavaly nyáron vettem meg a saját példányomat, tehát kapható még.

Ilyen az én példányom is.

A nemrég kiadott Stephen King sorozatban szereplő Christine-borító.

Erről a kettőről nem tudom beazonosítani, mikor készültek.

A végére pedig egy kép a műben szereplő Plymouth Fury-ről:

 

Nos, összességében véve: sokkal érdemesebbnek tartom a könyvet elolvasni, mint a filmet megnézni, mivel egy könyv jóval nagyobb élményt adhat, ráadásul a filmben vannak olyan részletek, melyek nem egyeznek a könyvvel, így a film egy kissé hiteltelen.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr10805693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsedi 2009.03.03. 13:21:02

én félig megnézetem múltkor a filmet de közben eleludtam mi lett a véga ha lehetek ilyen indiszkrét?

series_one (törölt) 2009.03.03. 13:32:09

a filmben nem ilyen fury szerepel.
;)

loláb 2009.03.03. 14:33:41

Nekem kicsit terjengős, lassú Király István stílusa, de pár könyvét azért olvastam, ezt pont nem.

Ha már autós témájú könyv, akkor: Terry Prachet-Sofőrök

camell · http://indafoto.hu/camell 2009.03.03. 16:20:19

@loláb:
Az egyik legjobb King-könyv, olvasd el, nem fogod megbánni!

@dzsedi:
Egy bulldózerrel lapítják ki Christine-t. A könyvben Petúniával, akiben egy lilára mázolt GMC-alvázra épített szarszippantót tisztelhetünk.

boibo 2009.03.03. 16:24:27

Hát ez már megint nem nagyon kapcsolódik ide.
Christene-ről Kitt jutott eszembe. Arról meg ez, emlékeztek még:

www.youtube.com/watch?v=z46DutT70EI

Lehet, nehezen hihető, de nem feltett szándékom, hogy minden posztot szétoffoljak.
Bocs Tommi!

egerfogo009 2009.03.03. 16:28:45

A film elég tré volt a könyvhöz képest.
Végtelenül leegyszerűsítették az eseményeket benne.
A könyvet csak ajánlani tudom szerintem is nagyon jó!

loláb 2009.03.03. 17:34:24

@camell: King a könyv?:)
Lehet, hogy egyszer sort kerítek rá, de jelenleg 3 könyvet olvasok párhuzamosan egy Osho-t (nem röhög, kölcsönkaptam, és megígértem, hogy elolvasom), egy Moldovát, meg egy Moravia regényt, és félretettem még kettőt, ami érdekel.
Illetve igazából egyiket sem olvasom, csak belekezdtem, de kb heti húsz oldalt haladok. Időm semmi, dolgom rengeteg.

Bq 2009.03.03. 18:11:09

Hát, a könyv szerintem is nagyságrendekkel jobb a filmnél... még az, hogy egyszerűbb a cselekmény, de még az időrenden is kavartak 1-2 helyen...

zalkapone 2009.03.03. 18:57:05

A könyv ezerszer jobb! Mondjuk nálam mindenben. Most olvasom a Bourne rejtélyt, Ludlumtól. A film nem kicsit tér el az eredeti sztoritól! Éppen csak a nevek maradtak. De a könyv, az nagyon jó! Kint angliában láttam a Spielberg-es Párbajból is könyv verziót. Azóta is sajnálom, hogy nem vettem meg! Az milyen lehetett! Egyszerűen a film nem tudja elég érzékletesen átvinni azokat az emberben lejátszódó lelki, fizikai folyamatokat, amit a próza.

crix 2009.03.03. 19:08:45

King egyik - ha nem a legjobb - regénye. Nekem az egyik kedvencem. Zseniális magával ragadó, borzongató. A film egy kalap szar.
Mondjuk a tárgyi tévedésekre kíváncsi lennék.
Viszont a summázat, a lényeg: az autóknak lelkük van.

OFF

Tegnap megnéztem egy saab 9000-est. Gombokért, konkrétan 250k-ért ajánlották.Ismerős ismerőse. Ráizgultam, mert az összeg erősen korlátos. Egyébként a 2000-es szívó 5 ajtós változat. Fekete, nem bőrös, de klímás. Odamegyünk. Se vizsga, se zk. Nembaj kigazdálkodjuk. De első üveg kettérepedve: csere. Nem indul: akksicsere. Bikázás. Nagy duzzogva beindul. Motor hangja jó. De az auspuff nem. Valszleg hátsó dob csere. Na innentől már sok.
Benyomások következnek. Meg akarsz nézni egy autót, és szar benne az akksi, 2 perc járatás után leáll mert kifogyott benga. Ennek az autónak ölik a lelkét, a tulaj elkezdte lejárni, szabadulni akar tőle. Szomorúan és csalódottan el. Mégsincsenek csodák. De ha valaki tud egy ismerős használtható autót gombokért keressen:)

OFF

zalkapone 2009.03.03. 21:17:01

@crix:

Rocko! Új álneved van? :-D

Rocko- 2009.03.03. 21:53:39

crix · c.wade.hu 2009.03.03. 19:08:45
ezek orvosolható problémák. akkor van probléma, ha valami istenverte elvetélt megoldással találkozol. :)

ha saab tetszik:
www.hasznaltauto.hu/2329660_saab_9000_1986
persze szokni kell a belteret.

crix 2009.03.03. 22:47:01

bocs az offért:)

Christine zseniális. Többször olvastam.

OFF

nincs valami off-topic? nem akarom szétoffolni.
igazából csak ajánlották ha lenne 450-em gondolkodtam volna.
bár akkor inkább ezen:
www.hasznaltauto.hu/2699689_saab_900_1983

ON

Tommi 2009.03.03. 22:50:54

Na, akkor mint posztíró, beleszólok.
NEM gond az offolás, ha kulturált keretek között mozog.

A Rocko által linkelt 9000-es már öreg, de nem rossz, a 900-as meg nekem sosem tetszett annyira. Na jó, egy 3 ajtós SPG-t vagy Aero-t nem utasítanék vissza :)

crix 2009.03.03. 22:57:13

OFF

Na ennek a postnak vége:)
Igazából nem izgulok a saabokra konkrétan, bár jó autónak tartom. Persze a régieket. Minél régebbi, annál jobb.
Multkor összeszedtem az autós szerelmeimet. Hát vagy ezer évesek együtt :) Egyet sem gyártanak már. PL Mini, DS, CX, 110R

ON

zalkapone 2009.03.03. 22:59:39

@crix:

Ne izgulj, mi Lólábbal hajózunk a motoros postban... :-)

crix 2009.03.04. 08:21:56

Kösziköszi

Az a baj, hogy a 350 a felső határ. Tokkal und vonóval. Átírás ilyenek meg a többi. Szóval jó a saab, de vagy veszek valami kissebbet, olcsóbban, vagy gyüjtögetek és veszek valami nagyobbat drágábban. Viszont megőrülök azért, hogy itt a jogsim és nem vezethetek. Első autó és társai, jelenleg a 205-ösöket nézegetem, de bármire nyitott vagyok. Na jó talbot samba nem kéne. Tegnap kiszúrtam egy rapidot sok viszgával, de hengerfejes.
www.hasznaltauto.hu/2761611_skoda_rapid_1989
Erre mondjuk izgulok :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.03.04. 18:11:17

Na, mielőtt tényleg szerte offoljátok a postot: Tommival hasonló az ízlésünk, a Christine szerintem szimplán a legjobb Stephen King könyv. Egyszerűen attól működik, hogy hihető. Nem akarom szétlőni a poénokat, de minden mondatát hajlamos voltam elhinni a pattanásos srácról, akibe mindenki belerúg a suliban, a túlkros menőcsávóról, a kocsiról, a volt gazdájáról, és a pattanásos srác haverjáról. Piszok jó, ne hagyjátok ki, érdemes elolvasni!

Az autós részéről:
Christine a történet szerint 1958-as, négyajtós Fury. Az 1956-58-as modellévekben csak kétajtós Fury létezett. 1959-ben jelent meg a négyajtós.

A könyvben Christine vörös és fehér színű. A valóságban ilyen gyári színkombináció nem létezett. Viszont az egyel a Fury alatt lévő model a Belvedere létezett ilyen színkombinációban. Ugyanakkor az is igaz, hogy a könyvben említik, hogy Christine spéci megrendelésre készült. A filmben - ami tényleg közelében sincs a könyvnek, de az már hagyomány, hogy a Stephen King művekből készült filmek elég gyengék szoktak lenni - a kezdetén a gyártósoron látszik, hogy Christine az egyetlen piros-fehér autó az egész gyárban.

A könyvben Hydramatic váltót emleget King. Khhhmmm... Az egy GM váltó. A Plymouth-ban TorqueFlite váltó volt. Ja, és ha már váltó: a könyvben van egy olyan mondat, hogy "Láttam, hogy Christine váltókarja hirtelen D-be ugrik." - vagy valami hasonló. Az 1958-as Plymouth-ok automatájának nyomógombjai voltak a műszerfalon.

Extra poén: A Fury amúgy dühöt, tombolást jelent, szóval valószínűleg ezért is választotta King ezt a típust.

crix 2009.03.04. 18:25:17

Uhh!
Ez szép. Akkoriban egyébként még lappangott az autóbuzériám. Mostanra kezd kiteljesedni, lásd még a retro mobilban a rejtvény. Megoldottam :)

Kifordított kacagány 2009.03.05. 15:42:27

zalkapone 2009.03.03. 18:57:05
egyetértek abban, hogy alapvetően a könyv mindig jobb a filmnél, bár van olyan eset is, amikor nincs különbség. ez persze nem a film erényi, inkább a könyv hibája, de ne legyünk telhetetlenek.
a párbajból viszont soha nem vágytam olvasható formára. a film egyszerűen zseniális. az a történet filmvászonra termett.

zalkapone 2009.03.05. 19:55:39

@Kifordított kacagány:

Egyik kedvenc filmem a Párbaj, de a tudományos kíváncsiság ott motoszkál bennem, hogy úúúúgy elolvasnám! :-)
Eleve szeretek olvasni, szépirodalmat, ponyvát, mindegy mi, csak jó legyen. Kedvenc nyári elfoglaltságaim egyike, hogy fogok egy könyvet, és kifekszem a kerti hintaágyra, egy kancsó bor társaságában. Ilyenkor tényleg pihenek.

Kifordított kacagány 2009.03.05. 21:18:53

csak aztán nehogy csalódnod kelljen. a film tényleg jó és ha a könyv nem tud többet nyújtani, az olyan elkeserítő.
én is szeretek olvasni, csak egyre kevesebb időm van rá. házat kell építeni, kertet gondozni, pénzt keresni nem utolsó sorban. aztán mikor én is kifeküdhetnék a kertbe, akkor a család akar nyaralni menni:)
gyakorlatilag mostanra a wc-ben van berendezve egy könyvespolc, mert ott van rá egyedül időm:)

zalkapone 2009.03.05. 22:24:30

@Kifordított kacagány:

Majd elhívlak segíteni kertet rendezni! ;-)

crix 2009.03.06. 00:16:56

Olvasni te jó ég...
Be jó is volna. Örülök, ha a Veteránt meg a retro mobilt ki bírom olvasni egy hónap alatt. Asszem ezért fogok orvoshoz járni. Olvasni. Kitalálok valami nyavalyát, kérek időpontot beülök és olvasok :)
Apropó.
Van valakinek kedve segíteni? Kéne garázs, meg szaktudás. Meg türelem ahhoz, hogy megértsem amit mond. Cserébe sör, hasonló esetben segítség, csak a az én buta kétkezi munkám. Mert ha van ilyen valaki, akkor beleugranék ebbe:
www.hasznaltauto.hu/2746221_mini_1000_1974

Kifordított kacagány 2009.03.06. 09:11:55

@zalkapone: oké, majd rendezgetjük a kert gyümölcseit:)

zalkapone 2009.03.06. 18:15:06

@Kifordított kacagány:

A gyümölcsről mindig Bödöcs Tibor jut eszembe:
"- Gyerekek! Egyetek baracot! Annyi van, mint a szar! Olyan, mint a fos..." :-)

zalkapone 2009.03.06. 21:12:58

@Kifordított kacagány:

Ja, szilva és barack ;-) mindig van. Meglepő módon télálló! :-D

loláb 2009.03.06. 21:32:06

@zalkapone: Bödöcs Tibi nagy klasszikus, egyszer a pécsi orvosi egyetem valami haccacáréján volt meghívott, akkor hallottam élőben. Majd' beszartam.

zalkapone 2009.03.06. 23:12:08

@loláb:

Bödöcs Tibi, Kőhalmi Zoli, Kovács András Péter, és még sorolhatnánk. Soha nem hittem volna, hogy a Rudolf Péter féle bukás után lesz sikeres stand up comedy Magyarországon! Szerencsére tévedtem! :-)

crix 2009.03.07. 00:40:28

Tennap este voltam a Godot-ban.
Litkei, Kőhalmi, Hadházi trió. Hát fájt az arcom, illetve majdnem hánytam a röhögéstől.

loláb 2009.03.07. 10:09:30

Viszont érdekes módon a műfaj nagy öregje, Fábry szerintem gáz élőben(a showban is már csak egy-két jó poén van adásonként). Vagy lehet, hogy már unalmas kicsit, végül is sok éve nyomja az ipart...

zalkapone 2009.03.07. 10:14:49

@crix:

Voltunk párszor mi is! Kiss Ádám, Kovács András Péter, és Beliczay Balázs. Még jó, hogy időben elfogyott a kaja... :-)

@loláb:

Az elején nagy rajongója voltam, voltunk adás felvételen is. Két éve viszont még a tévében sem nézem. Unalmas, ráadásul lesüllyedt erre a proli humorra (szarás, dugás, hányás, stb.), ami nekem intellektuálisan nem elegendő humorforrás.

loláb 2009.03.07. 14:31:39

Én úgy emlékszem, már az legelején is voltak ilyen jellegű poénjai. Pont az volt benne 10 éve humoros, viccet mert csinálni ezekből. És pont attól lett unalmas, hogy gyakorlatilag 10 év alatt képtelen volt váltani. Én egy fellépését láttam élőben, tök ugyanazokat a poénokat nyomta mint a showban.

Kifordított kacagány 2009.03.08. 13:12:13

@zalkapone: dehogy, nálunk nem állt el. legalábbis nem mondhatnám, hogy rám rohadt az utánpótlásig:)

én csak tv-ben szoktam ilyent nézni rajtaütésszerűen, de rendszeresen lekésve a feléről(nem is tartom nyilván ki kicsoda. nekem már a szomszéd nevének megjegyzése is komoly gondot okoz), de így is jól szoktam szórakozni noha időnként ott is van ócska altesti humor.

@loláb: lehet, hogy régen is voltak ilyen poénjai, de mostanra szinte csak olyanok maradtak. a vendégei meg lassan csak szintén hasonló szintűekből kerülnek ki. ha véletlenül oda kapcsolok, általában elég fél perc, hogy gyorsan továbblépjek. a David Letterman Show (kb 5 percig kellett keresgélnem a neten, mert ez a név is kiesett a fejemből:)elé viszont oda szoktam ragadni. lehet kulturáltan is humorizálni. persze értem én a tendenciát. azon, hogy "szar" a hülye is képes röhögni, mert megérti.

zalkapone 2009.03.08. 16:31:55

@Kifordított kacagány:

Sétál a székely a fiával a gyümölcsösben. Kérdi a fiú:
- Ídösapám! Oszt mi lesz ebből a sok gyümölcsbül?
- Hát ha anyád meggyógyul, lekvár, ha nem, pálinka!

Kifordított kacagány 2009.03.09. 20:49:12

székely gyerek Budapesten tanul. megy haza az ünnepekre, hát felhívja az anyját.
- idösanyám, hazamegyek az ünnepekre
- jajj de jó fiam, ennek örömére levágjuk a magkakast. mit főzzek belőle?
- pályinkát idösanyám, pályinkát
süti beállítások módosítása