Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Öreg motort bagóért?

2009.03.03. 09:00 | scheerti | 35 komment

Címkék: motor yamaha suzuki kétkerék

 Az autósokhoz hasonlóan a motorbuziknak is megvan az a kellemetlen szokásuk, hogy apróhirdetéseket nézegetnek és küldözgetnek egymásnak. Pláne azoknál, akik a régebbi vasakra is gerjednek. A legszebbek persze a mobile.de kínálatában szerepelnek, de nincs mit tenni, az Euro az egekben, a regadó még mindig szopás, a forgalomba helyezés  továbbra is inkább a reménytelen szívás kategóriájába esik.

Azért itthon is akad pár kevésbé szakadt darab, néha még kifejezetten szépek is felbukkannak. Persze, a német Güllepumpe kínálat azért mégis erősebb, ezen mondjuk nem is kell csodálkozni, a legfiatalabb motorbuzi is tudja, hogy a jó CX 500-asért némethonba kell menni.

De mi a helyzet akkor, ha valakinek nincs ideje, kedve, vagy pénze 1000 kilométert autózni, hogy vegyen egy csodálatos motort, amiért megéri szembeszállni a leghülyébb bürokratákkal is?

Nem marad más, itthon kell szétnézni. A szoci vasak között nehéz jót találni, az MZ tulajdonosok kicsit elszálltak az áraikkal az utóbbi időben, a nem gányolt példányokért viszonylag sok pénzt kérnek. Pannóniából van bőven, de ott szinte mindegyik felújításra vár, ami nem egyszerű, ha az embernek nincsenek jó veterános kapcsolatai, vagy nem látogatja a börzéket. Ráadásul a Pancsik jelentős százalékát papírok nélkül hirdetik, ami azt jelenti, hogy az ember nekiállhat nyomozni az előző tulajdonos után, ha ismert. Ha nem, akkor marad a veteránizsga, az utolsó részletig, a gyári állapotnál is szebben csillogó motorkerékpár. A felújított, vagy jó állapotú Pannóniákat pedig elég borsos áron mérik, ami nem is csoda, ha az ember összeszámolja, hogy mennyi pénz és energia egy-egy ilyen öreg magyar motor felújítása.

Marad a Jawa, amiből egész olcsón találni rendezett papíros, vagy akár műszakival rendelkező darabot is. Jó választás lehet, ha az ember szeret bütykölgetni. Talán annyira nem becsülik őket, mint a fent említett típusokat, de mindenképp érdemes megfontolni, ha az ember egy olcsón fenntartható motorra vágyik.

Az Ural/Izs/Junak dologba ne menjünk most bele, azok tényleg igazi megszállottakat kívánnak, tisztelettel meghajlok kitartásuk és fanatizmusuk előtt.

Ha valaki nem rajong a keleti blokk egykori sztárjaiért, annak is marad alternatívája. Rögtön itt is van egy csodás japán. A nippon költészet talán meg is verseli egyszer, annyira szép. Egy Suzuki GS 550 1984-ből. Minden részlete csodás, az eladó őszintének tűnik, ennyiért ez a motor ajándék.

Ráadásul magyar papírjai vannak, ami szintén ritkaság, kis munkával olyan motort faraghat beleőle bárki, ami után a műanyag motorokhoz szokott suhancok is nyálat csorgatnak. Ez az a motor, amit senki nem néz MZ-nek, aki mégis, azt nyugodtan befenyíthetjük a sornégyes hangjával. Szép krómok, dupla tárcsafék, két kipufogó és az a blokk, az ami különösen csodás. A nyolcvanas évek formavilága szerencsére még nem látszódik rajta, igazi klasszikus, mindez 165 000 forintért, azaz egy közepesen felújítandó Pannónia áráért. Mondtam, hogy ajándék.

Akinek benzin folyik az ereiben, és már gyermekként Harley Davidsonról álmodozott, de a V2 közelébe se jutott soha, az se keseregjen, van megoldás. Nyugalom,  nem Keeway-t fogok mutatni, fröccsöntött műanyag hengerrel.

Ez is japán, és ez sem fiatal. Egy példásan karbantartott 1982-es Yamaha XZ550, V2-es blokkal, kardánhajtással. Igazi túragép, 56000 kilométerrel, aki kicsit vigyáz rá, annak hű társa lehet hosszabb utakon is. Megdöbbentően szép állapot, két kilóért. Vegyék, vigyék.

Aki egy kategóriával kisebbet szeretne, és nem fél némi szereléstől sem, az beruházhat egy 1983-as XS400-asra. A németeknél rengeteg van, köztük elég sok rossz, legtöbbször motorhibával (főtengely), ezért a hibátlan példányok sem drágák, mert az emberek kicsit tartanak tőlük. Akit nem tántorít el a pletyka és a 72000 km-es futásteljesítmény, az kétszázezer forint ellenében juthat a kiszemelt darabhoz.

 

Természetesen ezek csak tippek, rengeteg lehetőség van még azok előtt, akik olcsón szeretnének motorozni. 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr32973908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.03.02. 18:16:20

Szépek ezek, de nagyon!
Én ennek fogok nekiállni, már vagy huszadszor az elmúlt tíz évben:

kepfeltoltes.hu/view/090302/Trophy_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

zalkapone 2009.03.02. 18:22:12

1971-es, első tulajtól (drága Apósom), szemmel láthatóan elhanyagolt (szerintem szar) állapotban. De akkor is megcsinálom!!! Szegény Bervast már riogattam vele... :-)

rognork 2009.03.03. 09:19:05

nekem is ilyen trophym van, de 125/1-es. papírok nélkül...
van rajta szép kókány etz teló letört állítókarral, hátsó index (!), postás csomagtartó szett, házikendács első sárvédő. amúgy működőképes, csak sűrűn kellett tologatni.

ezek a gépek kiválóak a kezdő restaurátor/barkácsoló számára. papírral még simán beszerezhető, ára nevetséges, egyszerű mint a faék, semmi presztízs. viszont a kisebbik is a 11 lóerővel elég dinamikus, a fékek sztem elég jók, és persze meg kell említeni a klasszik zweitakt töf-töf-szünet-tötöfff hangot...

hátránya, hogy a sok és kellően megkeményedett kábeleés miatt nagyon nehéz a kormány, és eléggé instabil.

yeti 2009.03.03. 10:09:25

@zalkapone: Szerintem vágj bele nyugodtan,a motor állapota egyáltalán nem rossz .Bervást pedig riogasd nyugodtan kommentjei alapján segítőkész hozzáértő szakembernek tűnik.Egy szaki tanácsai,bevált krómozó,fényező ismerősei könnyedén felezhetik a felújítás költségeit.Én csak tudom,így készült a Pannóniám,viszonylag kevés pénzből.:)

martong 2009.03.03. 11:24:10

Jó tippek, nekünk MZ125-volt a CBF500 előtt, azzal sokkal bátrabban állatkodtam a tanyavilágba', a Hondánál félek, hogy eldobom. meg ez nehezebb is sokkal.
Régebbi japó gépegből még talán a Suzi 400-as Inazuma amit meg lehet említeni, de mivel japán belpiacos így kb. kurvaritka errefelé. De állatul néz ki fehérben. Vagy a VFR-4-8 akat nem is írtad. Oder fiatalabb chopper lelkületűeknek a kicsi bébícsettegők

loláb 2009.03.03. 12:10:05

Huszonéves japán belpiacos motort csak és kizárólag a birtoklás élménye miatt szabad megvenni. Használati értéke gyakorlatilag nulla.
És csak akkor szabad venni, ha professzionális szerszámkészlettel, és viszonylag normális szervíztapasztalattal rendelkezünk.

Miért: alkatrész nincs, csak borzasztó drágán, többhetes szállításra, vagy bontottan, bizonytalan (szar) minőségben, de szintén nem olcsón. Pl: karbisor 35 ezer, fesszabályzó 30 ezer, 2 első féktrácsa újonnan 100 ezer, bontva 45, stb...De leginkább bontottan sincs.

A kopó-fogyó alkatrészek is drágák, és sok kell belőlük. Ami gumi, tömités, az cserére szorul, az elektronikus vezetékek, gyújtáskábelek repedtek áthúznak, a műanyag fülek töröttek (lásd: az egyik hirdetésben lévő motornak miért nincs km jeladója: mert nem lehet kapni hozzá)
A tank rozsdás, szétb.ssza a karbit, a hengerek kopottak, kompresszió nincs. (Fél éves hajón zötykölődésnél a sós levegő megkóstolgatja a fémeket)
Ezek persze új motornál is ugyanennyibe kerülnek, de ki fog egy 200 ezres motorra 32 ezerért láncot, 50 ezerért gumit, 10 ezres anyagáron olajat, 20 ezer körüli munkadíjon szelephézagot állítani, és karburátort szinkronizálni?
És akkor még semmi nem ment tönkre, semmit nem cseréltél, nem estél vele.

Ilyet senki ne vegyen magának azért mert motorozni akar rajta, mert azt nem fog. Bütykölgetni marha nehéz, csak profi szerszámokkal lehet, minden csavar be van rohadva, a teszkós imbuszkulcskészlet csak a csavarokat teszi tönkre.

Arról nem is beszélve, hogy nagyon kevesen értenek hozzá, az itthoni motorszerelők drágák, kevesen vannak, ezek pedig bonyolult szerkezetek, 400 ccm-ből nem jókedvében jön ki 50 ló.

Ha már mindnáron veterán motor, akkor a régi szoci gépek: Olcsóbb alkatrészárak, van alkatrész, nagyvonalúbb tűrések, egyszerübb szerkezet.

Én szoptam eleget egy ezeknél sokkal fiatalabb GSF400V-vel, ami sose lett jó, de egy haverom egy CB400-ba boritotta bele a vételár másfélszeresét (hengrek felújítása, karbisor felújítása, fesszabályzó, és tekercs csere), ami még mindig nincs kész teljesen, de már legalább használható. De ezért a pénzért (cca 700 ezer) már vehetett volna nagyobb motort, 2000 körülről, amire messze nem költ ennyit.
Szerintem ez a megoldás azoknak, akik olcsón akarnak motorozni. Bandit, vagy CBF honda, esetleg SV 2000 körülről, 6-800 ezer forintért, megbízható, jól megy, és az alkatrész elérhető.
A belpiacos japán motorok csak a gyűjtőknek valók, aki használni akarja, annak pénzkidobás.
Ha veterán kell, akkor szoci motor.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.03. 13:03:22

@loláb:

Ezek közül egyik se belpiacos, asszem. Ha mégis, akkor tévedtem, a németeknél viszont mindhárom japánból van bőven eladó.

Egyébként nekem a CB 500 ( nem az F) az egyik kedvencem, a másik meg a borzasztó egyszerű léghűtéses GS 500E, ami jó árban is van.

Sokan a Kawa ER-5-re is esküsznek, biztos jó, nincs tapasztalatom.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.03. 13:06:49

@martong:

ha belefér majd egyszer írok ezekről is. Ha elintézed, hogy eltöröljék a regadót, és a forgalomba helyezés 2 órás szopás legye 2 hónapos helyett, akkor írok egy olyan hosszú motorajánló posztot, hogy végig se tudod olvasni:)

loláb 2009.03.03. 13:09:51

@zalkapone: Szerintem ez a Trophy nem vészes, kicsit rozsdás, meg fakó, de egyben van. Az MZ-knek egyébként is jó alkatrészellátottsága, minden van olcsón, több beszállítótól (igaz, különböző minőségben). Azt mondják, a német, és a török (oda vitték a gyártósorokat) alkatrészek jók, a K európaiak viszont gagyik. Sok bolt foglalkozik alkatrésszel, budapesten a Zichy Jenő utcában (6ker) van egymás mellett három, ahol tényleg minden van.

Mi egy 251-es ETZ-t újjítottunk fel totálisan, gyakorlatilag 60 ezer forintból. Újrafényezve, gumit cserélve, a teleszkópokat, fékeket, a gyújtást, a gumi alkatrészeket, vezetékeket rendbehozva. A hengert nem bontottuk meg, de szerintem az sem lett volna drága. Ja, és mindezt egy udvarban, apám minimum 30 éves szerszámaival, egy darab netről letöltött szerelési útmutató, és mindenféle gyakorlat nélkül. Pont akkora szakértelemmel, ahogy a Banditba, meg a CB-be beletört a bicskánk.

loláb 2009.03.03. 13:27:51

@scheerti: A GS500E jó kis motor, a volt szerelőm (aki a 400-ast próbálta életrekelteni) szerint is megbízható konstrukció, bár annak is láttam már a főtengelyét.
A Hondát ebből a szempontból nem ismerem. ER5-ön tanultam, az szép, az oktató szerint megbízható, de gyenge, a GSF 400, meg a CB400 kb 20 lóerővel érződik erősebnek.(Jó, azok vizes sor4-esek, a kawa meg léghűtéses kéthengeres, de akkor is)

Nem a belpiacosság a probléma, hanem hogy ezek a motorok nálunk sose voltak forgamazva, alkatrészt csak az újabb motorokhoz (se mindegyikhez) tartanak raktáron, a többit mindet csak rendelni lehet. Én rendeltem a Vörös Bárón kersztül egy két dolgot, 3 hétnél előbb semmi nem jött meg. És árra épp ugyanannyi volt, mint a mostani 650-es Bandithoz bármi. Csak a motorok értéke közt van kb. 5 szörös különbség.

Nem lebeszélni akarok senkit, csak én tényleg végigszoptam másfél évet, a haverom kettőt, nem a levegőbe beszélek. Ezeket használati célból nem szabad megvenni, nem mehetsz velük 3-500 kilométeres túrákra, a komolyabb motorokkal rendelkező barátokkal. Külföldre meg pláne.
Már hívtam ki ismerőst dobogókőre utánfutóval éjszaka, mert nem tudtam hazajönni, nem nagy élmény.

zalkapone 2009.03.03. 18:47:09

@loláb:

Apósom géplakatos, esztergályos, van itthon egy komplett felszerelt gépműhely. Úgyhogy bizakodom! Az autószerelő cimborám is pár sarokra lakik, szerintem nyáron pár sörrel át tudom csalogatni! :-)

loláb 2009.03.03. 19:06:55

Akkor nem lesz gond(irigyellek is kicsit:)). Megnéztem nagyítva a képet, a krómozás tűnik a legkomolyabb tételnek, a többi aprópénz, és egyszerűen megoldható.
Azt hiszem budán a Bécsi úton van még egy működő galvanizáló műhely, máshol én mostanában nem láttam ilyet. Persze biztos van még több is.

Jó dolog a kisi szerelés, kibontasz egy üveg olaszrizlinget, felhozol egy szódát a pincéből, néha kicsit káromkodsz, valamit háromszor is szétszedsz, de igazi férfias szórakozás.

zalkapone 2009.03.03. 21:23:22

@loláb:

Nagyapám szőlész-borász, szép nagy pincével. Tudom, ez már-már a pofátlanság határát súrolja! :-)
Amúgy Visegrádon tudok nagyon jó krómozót. Nem, hazudok. Szentendrén. Valami családi vállalkozás, amolyan apáról-fiúra típusú. Állítólag snájdig kis műhely, és szépen dolgoznak.
A Trophy amúgy üzemképes volt még 7 évvel ezelőtt, mentem is vele egy kört. És megvan hozzá a gyári bukósisak, ami ugyanolyan színű, mint a motor (kétszínű)!

Rocko- 2009.03.03. 21:51:41

elsőre azt olvastam h szülész-borász, na mondom furcsa egy szakpár. :D

loláb 2009.03.03. 21:57:32

Nabasszus, fájdítsd még a szivem, gépműhely, szőlész-borász a családban...Ha még azt is mondod, hogy van még egy Balaton24-es is, akkor nem állok szóba veled:) (Persze ez csak vicc volt.)

Egy nagyobb szőlője (kb 1 ha) a szüleimnek is volt, de nem bírták erővel, és eladták még 94-körül (bérmunkást már akkor sem lehetett taláni). Most csak pár tucat tőkénk van a boglári borvidéken, kb 250 liter bort, és szűk 30 liter törkölyt, barackot ad. Végül is elég, teljesen alkoholista nem szeretnék lenni.

Az unokaöcsém versenyzett az MZ kupában, állandóan mondta, hogy összarak nekem egy motort, menjek, induljak vele, de már akkor sem volt sok időm, mindig mondtam, hogy majd jövőre, majd ezután, erre addig vártam, hogy megszünt a kupa. Tanulság: amit ma megtehetsz...

zalkapone 2009.03.03. 22:30:59

@loláb:

A Balaton24 az nyaralót jelent? Mert akkor inkább nem válaszolok...

zalkapone 2009.03.03. 22:33:38

@Rocko-:

Ha jobban belegondolsz, annyira nem hülyeség! Annyi vér, meg fájdalom után csak kell inni valamit! :-)
Egyik cimborámnak pont vasárnap reggel született meg a kislánya, Isten éltesse őket! Erre iszom...

loláb 2009.03.03. 22:39:24

Nem, 24 lábas (kb 7 méter hosszú) vitorlást. Végül is nyaraló, a balaton 17 különböző kikötőjében. Nyaraló az van nekem is födváron, meg Buzsákon, ahol a szőlő is van. Van hova menekülni télen-nyáron, nem sok hétvégét töltök budapesten. De pont emiatt nincs is időm szinte semmire.

zalkapone 2009.03.03. 22:48:01

@loláb:

Hál'isten! Legalább ezt megúsztam! :-)
Nálunk a családban tilos a hajózás, mert Apukám még régen borult motorcsónakkal a Balatonon, és majdnem megfulladt. Ennek ellentmond, hogy levizsgáztam, és dolgoztam is három szezont vízimentőként. Meg mivel a Velencei-tó mellett laktunk, ezért már gyermekként meg kellett tanulnom úszni, pont amiatt, hogy ne fulladjak meg, bármi történik. De hajózni, na azt nem engedtek. Pedig a VVSI-nek elég jó kis vitorlás szakosztálya van a tavon.

loláb 2009.03.04. 08:00:04

Jaj, most olvasom, isten éltesse őket, egészségedre!

Tudod mit mond a római: Navigare necesse est! (Hajózni muszáj). Szerencsére az anyacégünk sportkörének van balatonszéplakon egy üdülője, ahol vannak B18-asok, és B21-esek, amiket bérbe lehet venni, sportkör tagoknak elég olcsón. Bár pont most a vezér azt peddzegeti, hogy eladja a fenébe az egészet, mert 14%-os az éves kihasználtság. Sajnálnám nagyon.

zalkapone 2009.03.04. 18:49:43

@loláb:

Egy Balaton-körre elmennék egyszer szívesen, biztos jó!
Nyaranta Görögországban szoktunk hajózni, de azok zömében motorosok. Egy vitorlás, ahogy recseg a fa, fúj a szél, dagad a vitorla... Hmmmm. :-)

loláb 2009.03.04. 19:55:54

@zalkapone:
Ha még megmarad az üdülő, és a hajók nyáron, akkor minden előfordulhat...Még az is, hogy elviszlek egy körre. Sajnos erre nagyon kevés esély mutatkozik pillanatnyilag, válság van vagy mi, spórolni kell. Az ilyen üdülők pedig elég szép mínuszt termelnek évente.

zalkapone 2009.03.04. 20:27:21

@loláb:

Ha mégis, akkor először Bogláron feltankolunk a pincében! :-)
Ja, ez a válság sok mulatságot keresztülhúz. :-(
Az az egy vigasztal, hogy a szüleim a Velencei-tó mellett laknak, és a Balaton mellett is van családi érdekeltség, úgyhogy egy szolid low-cost nyaralás mindig megoldott lesz!

loláb 2009.03.04. 20:36:00

Naná hogy:) Én kisgyerekkorom óta a balatonnál nyaralok, és szerencsére a low cost az utóbb pár évben már nem jelent low qualityt.

zalkapone 2009.03.04. 20:50:13

@loláb:

Teljesen jól belátták a helyiek, hogy nem megy már ez a Zimmer Feri féle hozzáállás. Apuéknak van egy céges nyaralója Szabadifürdőn, elég sokat vagyunk ott, és az elmúlt 4-5 évben szépen fejlődik a környék. Ami szívemnek igen kedves, hogy van egy Shelby Mustang is a településen!

Cleinor 2009.03.05. 15:28:31

Sziasztok!!!


Nekem tudnátok egy kis tanácsot adni?
Most tavasszal fogom befejezni az A-korl jogsit. (25kW)
Szeretnék nyár elején venni egy motor.
20éves fejjel és programozó aggyal még elég bátortalanul szervizelném a jövendőbelim, így a fő cél a könnyű karbantartás lenne. Szeretném megtanulni mit hogyan kell rajta csinálni(megcsinálni:D)...

Előzőleg nem motoroztam.(Rendszeresen :) )

Mit tudtok nekem ajánlani aminek a karbantartása egy főiskolai hallgató pénztárcájából is kijön?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv M

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.05. 15:52:23

@Cleinor:


Tehát legyen olcsó, 25 KW alatti, és könnyen szervizelhető. Ennél nehezebb kategória nincs is:)

Nehéz tanácsot adni, talán valami valami szoci vas, jó állapotban.

loláb 2009.03.05. 16:17:54

@Cleinor:
Nem világos, mennyi pénzt szánsz rá. Ha keveset, akkor Scheertinek van igaza, szockó vasat vegyél. 250-es, 251-es ETZ-t leginkább, 70-80 tól indulnak, 120-130 között már egész jó állapotúak vannak. Pofonegyszerű, otthon is szererlhető, olcsó, és nem megy rosszul, akár utassal is vállalható.

Ha kicsit többet, akkor leginkább egy pár éves Honda CBF250. Olcsó (500e körül), keveset fogyaszt, a szervizeltetése sem drága. Pl: asszem 1,1 liter olaj megy bele, és egy darab gyertya, ez még szakszervízben sem drága.

Ezek nagyon jó kezdő gépek, de előbb-utóbb óhatatlanul feléled majd a vágy egy erősebb motorra, ezért nem érdemes kezdő motornak túl drágát venni. Viszont ne vegyél túl régit se, mert azzal csak szívni fogsz. 7-8 év maximum, és japán belpiacost ne.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.05. 16:34:34

@loláb:
Én is CBF-re gondoltam, igaz a braziloknál csinálják, de megbízható, egyszerű gép, semmi extra. Olcsón kapni néhány éves példányokat, viszonylag kevés kilométerrel (majdnem mind kezdőmotor, ráadásul kisköbcentis, ezért a kevés km), 20 lóerős, ami nem tűnik soknak, de egész jól motorozható, ha könnyű a motoros, akkor 130-at megy, többet épeszű ember nem is akarna a szélzaj miatt.

Tulajdonképpen egy megbízható ETZ, sokkal jobb fékkel, és vajpuha, de barátságos futóművel. Drágább, de nem büdös, és nem romlik el.

Csajt motoroztatni nem alkalmas, motorozni megtanulni viszont pont ideális.

Cleinor 2009.03.05. 17:25:30

Honda CBF nagyon tetszik ;)

Valószínűleg ő lesz a választottam.

Csajozni vele még egy ideig nem is lehet.(hivatalosan)
1 évig nem vihetek utast.(hivatalosan)
Na meg modnjuk elöbb magamat tudjam stabilan a motoron...

Amúgy nekem ez meglehetősen ideális lenne súlyban, hisz 50kilo vagyok vasággyal :D


Írhatna valaki egy cikket hogy mit kell nézni motorvásárláskor... Mert nem mindenkinek van szakmai guru haverja :(

zalkapone 2009.03.05. 20:02:08

@Cleinor:

"50 kiló vasággyal". Kezdj el találkozókra járni, és lesz az több is! :-)
Különben is, férfi 100 kiló alatt? :-D
Ha van affinitásod a chopperek felé, akkor kicsi Intruder, Virago?

loláb 2009.03.05. 20:26:12

@scheerti:
Így van, pont ezért mondtam én is. Előbb-utóbb (inkább előbb) úgyis keveselni kezdi mindenki az erőt, akkor csere nagyobbra, és nem bukik nagyot az eladáson.
@Cleinor:
Az 50kg nem számít. A magasság fontosabb,de gondolom nem lehetsz túl magas, úgyhogy ez legyen majd a döntő szempont. A túraendurókat felejtsd el pl.
Mit kell nézni: ilyen, 2-3 éves, max 10ezret futott motornál sok probléma nem lehet a mechanikával. Gumik, lánc állapota remek alkualap, és vázszám alapján kérdezd le (honda márkaszervízben), volt-e komolyabban sérülve a motor. Ha igen, az sem okvetlen probléma, viszont szintén remek alkualap. Nagyjából szerintem ennyi elég, úgyis csak fél évig lesz meg, aztán már nézegetni fogod a nagyvasakat.

loláb 2009.03.05. 20:44:10

@scheerti:
"...130-at megy, többet épeszű ember nem is akarna a szélzaj miatt..."

Én amikor éppen működött a 400-as bandit, 180-at simán mentem, pedig az is naked gép. A szélzaj érdekelt a legkevésbé:) A 650-es félidomos, de annak is van zaja, pontosabban a zaj leginkább a sisaktól függ.
Zaj szempontjából a Schubert sisakok állítólag jók, még nem próbáltam. Nekem egy drágább kompozit Shark van(mellesleg az a modell, amivel Talmácsi világbajnok lett), de az pont ugyanannyira zajos, mint az 1/4-ed annyiba kerülő Zeus volt. (Ami egyébként remek sisak az árkategóriájában, sajnos volt alkalma bizonyítani)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.06. 08:47:43

Idom nélküli motornál a Schubert se tesz csodát, de legalább nem akarja letépni a fejedről:)

Cleinor 2009.03.07. 18:04:12

Még egy olyan kérdésem volna:

Ha a motor 25kW feletti teljesítménnyel bír.
Hogyan lehet rá 25kW-os fojtást és papirokat szerezni? Illetve ez milyen költséggel jár?


Ha valakinek van információja megköszönném.
(csak mert egy CB 500-assal szemezek de nagyon)
(mondjuk vissza olvasva a február 10.-ei postot eléggé elborzadtam...)
süti beállítások módosítása