Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Nőnap - a háziak: Hanga

2009.03.08. 17:00 | Rocko- | 13 komment

Címkék: csirke p126 nonap jeep grand cherokee

Bérlettől a Csirkéig,
avagy Polski Fiat 126-tól a Jeep Grand Cherokee-ig

Jogosítványom viszonylag korán, már 18 éves korom előtt szereztem. Persze ezt az okmányt nem azért kaptam, mert annyira tudtam vezetni...
Annak ellenére, hogy a számomra kijelölt vizsgabiztos az út végeztével közölte, hogy ő bizony kicsit félt, máskor talán menjek lassabban, valahogy megkaptam a papírt. Vezetni egyébként ekkor még nem szerettem, nem akartam. Saját autó hiányában a családi 80-as Audi lett ideig-óráig gyakorlásom eszköze. Az ismerkedést hamar feladtam, hisz a mellettem ülő családtagok nem túl nyugodt természete, és az autó számomra hatalmas mérete hamar kedvem szegte. Ekkor határoztam el, hogy az autó, amin megtanulok majd igazán vezetni, az a sajátom lesz. Ezek után már senki nem tudott rávenni arra, hogy az ő autóján gyakoroljak, én kitartottam elhatározásom mellett. Azt gondoltam, ha az én autómmal próbálkozom, ha az én autómban okozok kárt (ez egyébként sosem fordult elő) az nekem fáj.

Eltelt pár év, amikor is megvettem életem első autóját, egy nem túl szép, narancssárga Kispolskit. Az autót először rövidebb távokra használtam, majd egyre jobban bemerészkedtem a városba, az igazi forgalomba. Az autó tökéletesen megfelelt arra a célra, hogy gyakoroljak, ráadásnak mindenhová elvitt ahová csak akartam. Bérletet megszerettük, mondhatni családtag lett, felújítottuk, megszépítettük.

Rövidesen kicsiny családunk azt a döntést hozta, hogy kellene egy „modernebb”, „komfortosabb” autó is nekünk. Így került hozzánk egy ezüst-szürke Fiat Tipo. Bár az új jövevény hivatalosan férjem nevén volt, mégis én jártam vele, Ő pedig elkezdte az én kis autómat használni. Tipo is hozzánk nőtt, megszerettük. Párom egyetlen bánata az volt, hogy az autó „nem ment”, legalábbis nem úgy, ahogy Ő szerette volna. Nekem pedig csak talán azon nevetséges problémám volt a szerkezettel, hogy 5 ajtós volt. Ekkor még csak, és kizárólag a 3 ajtós autókat találtam szépnek (ma is jobban tetszenek ezek a járgányok, de már találok 4-5 ajtós autót is, ami tetszik). Hirtelen felindulásból eldöntöttük, hogy váltunk, Tiponak mennie kell. Az autó szép volt, jó állapotú, rövid időn belül új gazdára talált.

Nem találtunk viszont könnyen magunknak új autót. Drága uram hiába mutogatott nekem bármilyen típusú autót, én mindenáron Fiat Bravora vágytam. Gondolná az ember adott a típus, futkos is belőle jó pár kis hazánkban, könnyű lesz beszerezni... De nem a mi családunkban. Az autó legyen tengerkék színű, jó állapotú, minél újabb, 1,6 –os, klímás, szerviz-könyvvel rendelkező, magyarországi, de ne budapesti, és még hosszasan sorolhatnám elvárásainkat! Autókereskedő barátunk pár hét után feladta. Azt mondta ilyen autó márpedig nincs! Azért mi csak találtunk! Igaz Pécsről egész Győrig kellett menni, de megérte. Mindketten nagyon szerettük. Szép volt, jó volt, mindent tudott, amire mi akkor vágytunk.

2005-ben aztán gyarapodott családunk, és a korábban annyira imádott 3 ajtós verzió egyre inkább tűnt macerásnak, hisz a hátsó ülésre egy csöppnyi gyerek bekötése nem túl vidám feladat. Persze a csomagtartó méreteivel is akadtak gondok, még a mélynyomót is ki kellett szerelni, hogy a babakocsi beférjen (innentől lett bérlet kétszemélyes, mert a mélynyomó bekerült a Polski hátsó ülésének a helyére). Szóval, lassan beláttuk, Bravótól meg kell válnunk. Autónk szintén könnyen eladható volt, a vevő gyorsan jött (én meg sírtam).

Ekkor jöttek újra a gondok, ismét autót kellett keresnünk! Ez újfent nem ment egyszerűen. Egész Magyarországot végigjártuk. Férjem mindenképp Mercit akart, én meg nagyon nem, hisz (gondoltam ekkor), hogy tudnék közlekedni, parkolni egy ekkora „batárral”!? Rengeteg autót láttunk, kipróbáltunk, a végső döntés egy 2,8-as, 80-as Audira esett. Ez a méret, illetve cm3 még számomra is elfogadhatónak tűnt, a maga csekély 15 literes fogyasztásával. „Adui”(ahogy kislányom még a mai napig is emlegeti) nem volt problémáktól mentes, sok-sok pénzt beleöltünk, hogy olyan legyen, ami Autofil társam fülének, orrának, és egyéb érzékszerveinek megfelelt. Az autót leginkább én használtam, de amikor Ő beleült tudtam kemény pénzeket hagyunk majd a szerelőnknél, így sokszor fenyegettem földugóval, orrcsipesszel... Audi nagyon szép volt, és bár nem tartozik az igazi kicsi női autók sorába, én szerettem vezetni. Rettentő komfortos, finoman kezelhető autó volt, na és a fűtése, az ami nekem ebben a hideg télben nagyon-nagyon hiányzott.
Mivel Pécsett lakunk, és házunk egyenesen a hegyre épült, rájöttünk, hogy kénytelenek vagyunk „Aduit” meneszteni. Az okok: egyrészt sajnáltuk volna a rossz útviszonyokon tönkretenni, másrészt télen is szerettünk volna hazajutni, amihez szükség van a négykerék-hajtásra. Audi meglepően könnyen elkelt, amire a motor mérete miatt egyáltalán nem számítottunk.

Következő (jelenlegi) autónkra egész könnyen (főleg hozzánk viszonyítva) rátaláltunk. Jelenlegi autónk egy Jeep Grand Cherokee. Nem épp női autó, de szeretem. Könnyen kezelhető, szép, lehet vele haladni. Egy aprócska kis gond van vele, a fogyasztása. Nem kellemes a 20-21 literes városi átlagfogyasztás, de az autó számos előnyéhez képest kibírható. Legalábbis mi most így látjuk….

Évekkel ezelőtt, amikor megvettem a Kispolskit azt gondoltam, nekem ennél nagyobb autóm sosem lesz. Ekkora az az autó, amit itt a városban vezetni tudok, amivel találok magamnak parkolóhelyet. Mai szemmel visszanézve ez már nevetségesnek tűnik, hisz soha nem volt gondom egyik autónkkal sem, pedig az elmúlt években jelentősen megnőttek. Emlékszem arra, hogy kezdetben mindig azt mondtam, hogy az én jogosítványom csak előre felé szól, annyira nem szerettem tolatni, ma pedig már könnyedén parkolok, tolatok tűkörből még a Csirkével is.

Miért is van itt ez a post, miről szól ez a dolog? Lowtyo elmondja!




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr89986775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2009.03.08. 17:54:06

jahh, a csirkével könnyű, ha valaki útban van, csak döccen rajt egyet:)

zalkapone 2009.03.08. 17:56:09

Isten Éltesse az Ismeretlen Pécsi Költő Kedves Feleségét is! :-)
Egy Cherokee-s hölgy már önmagában tiszteletet ébreszt, de ilyen családi háttér után kifejezetten csodálnivaló! Hajrá!

Rocko- 2009.03.08. 17:57:06

azon gondolkoztam, h a csirke csak egy nagyra nőtt kispolski. sok spenótot evett (zöld), aztán ilyen lett. így minden világossá vált.

Kifordított kacagány 2009.03.08. 18:40:26

igaz, a kispoláknak olyan tojás formája van(na jó, erős megközelítéssel csak, de akkor is), lehet, hogy ez a csirke kelt ki belőle:)

zalkapone 2009.03.08. 18:42:27

@Rocko-:

Ez alapján a gondolatmenet alapján én gyerekként csak spenótot kaptam... :-)

Kifordított kacagány 2009.03.08. 18:48:46

miért, egészen zöld vagy? de ugye nem grínpíszes?

zalkapone 2009.03.08. 19:01:10

@Kifordított kacagány:

A Greenpeace-t nem vállalom, bár viszonylag környezettudatosan élek. Viszont zöld a ruhám, zöld a kocsim... :-)
(Amekkora vagyok, még Shrek is lehetnék...)
:-D

Rocko- 2009.03.08. 19:48:44

zalkapone 2009.03.08. 18:42:27
ugye?! igazolod.
még az autód is zöld! :)))

Kifordított kacagány 2009.03.08. 20:06:22

ha nem vigyázol, csinálnak neked a következő összeröffenésre tölcsér füleket és zöldre festenek, ha egy kicsit nem figyelsz oda:) van itt néhány sugárzó egyéniségű alak, akik minden gazságra kaphatóak. szerencsére:)

nem tudom mit értesz környezettudatos élet alatt. ez mostanában olyan divatszó lett és sajnos olyanra is ráhúzzák, aminek semmi köze a környezetünk védelméhez(vagy csak látszólag van köze hozzá). lassan már minden jó szót kisajátítanak az érdemtelenek és alig lesz olyan amit használni lehetne. én személy szerint kertészkedek, fát nevelek és persze nem szemetelek. a fáim tüdeje sokkal nagyobb mint az autóimé, de szelektív hulladékot nem gyűjtök, mert nem vagyok hajlandó hozzájárulni a szelektívhulladékos népvakításhoz. az akkumulátort leadom, de az olajat elégetem(illetve el fogom, ha végre kész lesz a vegyestüzelésem). tüntetésekre nem járok, de cserébe nem is megyek lerombolni évtizedek munkáját. érdekel a napenergia, a szélerőmű és még az elektromos autó is, de nincs kapacitásom foglalkozni vele és nem is hiszem hogy mindez megváltást hozna. és még sorolhatnám, de semmi értelme, mert fogalmam sincs mitől lehetek környezettudatos és mitől nem. legalábbis mások szerint, de mások meg mitől tudnák jobban?

zalkapone 2009.03.08. 20:21:17

@Kifordított kacagány:

Éberen alszom, és kegyetlen vagyok! >:-)

Környezettudatosság, mint olyan, hasonló a Tiédhez. Kiegészítve egy kis geoterm fűtéssel, valamint a műanyag flakonokat én leadom újrahasznosításra (van ilyen préselő cuccom, ami felhevíti a palackot, és összenyomja kb. 2 cm-re). A lakóparkba, ahova reményeim szerint nyárra végre beköltözünk, megoldott a szelektív hulladékgyűjtés is. Viszont ezzel kapcsolatban majd még végzek egy kis nyomozást (krimibe illő követése a kukásautónak a szeméttelepig, majd megfigyelése az ürítésnek, hogy valóban szelektív-e). Jó móka lesz! :-)

loláb 2009.03.08. 20:45:47

@Kifordított kacagány:

Szerintem sok felesleges népbutítás van, de a szelektív hulladékgyűjtés pont nem tartozik ezek közé.

Nem akarlak meggyőzni, szived joga nem ezzel ellentétesen gondolnii de szvsz a papírnak, műanyagnak, és kivált a fémeknek jobb hasznosítási módját is találhatnánk, minthogy kib.sszuk egy lerakóba, és földet húzunk rá, vagy elégetjük a benne lévő x joule energiáért. A papír fából, a műanyag köolajból, a fém pedig (minő meglepetés) fémből van. Egyik sincs korlátlanul, nem kéne pazarolni.

Kifordított kacagány 2009.03.08. 21:18:18

@zalkapone: a geoterm fűtésen én is elgondolkodtam, de miután jobban utánaolvastam a témának, átrágtam magam pár fórumon, ahol az aktív használói írnak a tapasztalataikról, úgy döntöttem, hogy egyelőre nem foglalkozom vele. ahogy összeraktam a képet az infókból, nagy az esélye, hogy elméretezik a rendszert és a viszonylag maga beruházás után semmivel nem kerül kevesebbe a fűtésem, mint eddig, ami ugye azt is jelenti, hogy ugyanannyi energiát használok el hozzá, tehát senki sem jár jól. meglévő fűtési rendszerhez nem túl szerencsés megoldás. helyette inkább a hosszútávú terveim közt a napkollektor elszaporítása szerepel(de még addig is sok pénz folyik le a bankszámlánkról, mire belevághatnánk).
innen tőlünk elviszik összenyomás nélkül is a palackokat. más kérdés, hogy hova kerül utána. viszont az határozottan bosszant, hogy nem elég, hogy ezért külön zsákokat kell vennem, még hetekig nézegethetem a ház előtt, mert még véletlenül sem akkor viszik el, amikor kellene nekik, hanem amikor eszükbe jut. itt is saját szelektív gyűjtési megoldást fogok bevezetni. az egyik gyűjtőben lesznek a lábasjószág által emészthető hulladékok(gyakorlatilag minden aminek van némi tápanyagtartalma), a másikban az éghető dolgok, a harmadikban meg a konzervdobozok. na ezt az utóbbit fogja elvinni a kukásautó.
egyébként ha van rá lehetőséged nem lenne rossz ötlet végigkövetni, hogy van-e legalább néhány hely, ahol a gyártásig eljut a szelektív hulladék.

@loláb: ez mind igaz, csak amíg én gyűjtöm és más meg amit én gyűjtök elpazarolja, addig ez csak hülyítés, semmi más. elnézegetve kedvenc csatornámat és látva, hogy a tengerentúlon milyen módon és szinten űzik az újrahasznosítást és látni, hogy itthon gyakorlatilag hasonló sincs, elég nehéz elhinni, hogy bármi eredménye is lenne az erőfeszítéseinknek. lehet, hogy ezeknek a hasznos anyagoknak egy elenyésző része oda kerül, ahova kell, de országos szinten a jelentős hányadát, amikor már nem látod, összeborítják a többi szeméttel. ezt elfogadni és asszisztálni hozzá, semmi kedvem.
mellesleg példának okáért az a nyesedék amit itt a városban összeszednek és a pécsi hőerőműbe visznek elégetni, az is fából van, abból is lehetne papírt előállítani és akkor nem kellene kivágni néhány hektár erdőt, de mégis inkább elégetik. én meg gyűjtöm a papírt mint a güzü, hogy azt hasznosítsák újra? vicc az egész és ilyen "humoros" dolgokat még lehetne néhányat említeni.

loláb 2009.03.08. 22:00:10

Budapesten (a többi nagyváros viszonyait nem ismerem) a rákospalotai hőerőműben égetik el a kommunális hulladékot. Most kb 2-3 ezer szelektív gyűjtősziget van, amióta ezek megvannak, azóta valami 1/3-ával csökkent az itt elégetett szemét fűtőértéke.
Azt hiszem, mint itthon semmi, ez sem tökéletes, de legalább elkezdtünk valamit ezzel. Azon kevés dolgok eggyike amit (bár megpróbáltak, az általad is említett összeborítással) nem sikerült elb.szni budapesten.

Nem sok mindent érdemes szelektíven gyűjteni, de a PET palack, a konzervdoboz, az üveg és a papír ezek közül való, mert elég sok mindenre fel lehet az alapanyagukat használni. Bár sajnos a válság szépen letörte az árutőzsdei árakat, így már kédéses, hogy (rövidtávon) megéri-e az újrahasznosítás. Mert hosszú távon mindenképpen...
süti beállítások módosítása