Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Folytatásos teleregény - 3. rész

2009.04.15. 14:00 | prokee | Szólj hozzá!

Címkék: autó baleset biztosítás biztosító kgfb

Megírtam már, hogy összekoccant két autóm, és megpróbáltam beindítani a kárrendezést. Természetesen cseppet sem volt egyszerű, így folytatnám a történetet. Én már tudom a végét, de nektek csak részletekben csepegtetem.

Az alaphelyzetről csak ennyit röviden:

Két autó érintett az eseményben. Egyik sem rendelkezik Casco-val, ellenben a hatályos jogszabályok alapján mindkettőnek van érvényes KGFB-je, mellesleg két különböző biztosítónál. A két autó tulajdonosa azonos (történetesen pont én vagyok), saját hibás balesete sosem volt, előélete és kártörténete patyolattiszta.

A baleset időpontja december 25. (karácsony) este, a vétlen "A" járművet a tulajdonos vezette, éppen megállt, a vétkes "B" járművet egy külföldi állampolgár, neki nem sikerült.

Az "A" járművön relatíve jelentős, forintban hatszámjegyű kár, bár az autó mozgásképes,  de igen nehezen nyílik-csukódik. A "B" járművön némi festékmaszatoláson kívül gyakorlatilag nincs nyoma az esetnek.

Ott tartottunk, hogy a kárfelvételi ügyfélszolgálaton dolgozó hölgy rámenősen lerázott egy visszahívás ígéretével. Természetesen a mai napig nem hívott.

Jelentkezett viszont valaki egészen más. Online lejelentettem a kárt, egyrészt, mint a károsult, másrészt pedig, mint a károkozó jármű tulajdonosa. Ennek kapcsán felhívott az ilyen bejelentéseket feldolgozó egyik (felkészült és udvarias) hölgy, és érdeklődött, pontosan hogyan is volt ez, miért adok le egy időben két bejelentést, meg úgy egyébként, mi van?

Elmeséltem a történetet. Kétszer.

Jelezte, elég lett volna egyszer lejelenteni, hogy ne legyen keveredés. Én persze jöttem azzal, hogy mindkét jármű tulajdonosának jelentenie kell, a károsultnak saját biztosítója felé, a károkozónak az ellenérdekelt fél társaságánál. Jelen esetben a két tulajdonos én vagyok, a két társaság meg ugye alapesetben is azonos.

OK, akkor ő most az egyiket törli - felőlem bátran.

Ezután elmondta nagyjából az eddig hallottakat. Annyit tett hozzá, hogy pontosan nem tudja, milyen törvény / rendelet melyik pontja alapján, de nem is ez a dolga, nyilván a jogi osztály meg fogja jelölni az elutasítás okát.

Mondtam, rendben, de annyit kérek, legyen meg a kárfelvétel, ne ezen bukjon el esetleg később a dolog. Megígérte, hogy ebben lépni fog, elindítja a folyamatot, és megy minden a maga útján. Ez nekem tökéletesen megfelelt, megköszöntem, elbúcsúztunk.

Talán két nap telt el, és felhívott egy úr, jelezve, ő a kárszakértő, megnézné az autót. Egyeztettünk egy időpontot (amilyen hülye vagyok, hétközben, napközben, otthon - nem ám a munkahelyemen...), amikor pontosan meg is jelent, és körbefotózta az autót.

Közben persze meghallgattam a szokásosat, jelezte, hogy igen sajnálatos, de nem fog fizetni a biztosító, mert azonos tulajdonos esetén nem köteles. Az első volt, aki nagyjából be is tudta lőni, hogy mi alapján. A Kormányrendelet 1.sz. mellékletében van ugyanis egy olyan pont, amely kiköti, milyen esetekben nem fizet a biztosító.

Nézzük csak:

8. A biztosító, a Kártalanítási Számla kezelője, illetve a Nemzeti Iroda nem téríti meg azt a kárt, amely
(...)
c) a károkozó gépjármű biztosítottainak egymással szembeni igényéből származó dologi kárként, illetve elmaradt haszonként keletkezett;

Hmmm... Érdekes. Számomra egészen mást mond a szöveg, de nem vagyok jogász. Majd kiderül.

A kárfelvétel mindenesetre megtörtént, várok.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr251094101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása