Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Minimotorok nagy kalandja

2009.05.07. 15:00 | apamacko | 31 komment

Címkék: május 1 romet kgst pony

Kedves barátaim!

Pár napja olvashattatok itt előkészületeinkről. A történetet ott fejeztem be, hogy már csak egy próbaút és pénteken indulás. Ami ezután történt, az alább olvasható.

A próbaút reménykeltően indult. Kedden délután ötkor nyeregbe pattantunk és elindultunk ki a városból, bizakodó szívvel és 1:25-ös keverékkel. A második falut is elhagyva a Pony lesántult sajnos. Megfordultunk és a Riga vonóerejét kiaknázva visszaküzdöttük magunkat a faluvégi benzinkúthoz. Természetesen a gyújtás lett beteg amit nem tudtunk orvosolni ott helyben pedig a helyi Rometes csodatévő öreget is kihívták segítségül nekünk. A diagnózis gyújtótekercs hiba lett. Tibor nem az a fajta aki feladja, így én telefonon szereztem alkatrészt, ő elment megvette, beépítette.
Szerda este hívott, hogy minden OK!

Tibor mondta az apjának, hogy olvassa el a posztot készülődésünkről ha kíváncsi mit tervezünk. Ő mikor elolvasta azonnal hívta Tibort:
- Tényleg a Dakarra készültök???
Ugyanis az egyik kedves kommentelő tette fel ezt a kérdést, apuka meg már kezdett megijedni.

A csütörtök alig akart véget érni, én meg mint egy kisgyerek már alig vártam, hogy reggel legyen és indulassunk. Hajnali négykor már az órát néztem, de még sötét volt. Az ébresztő hat órára állítva, de én már negyed órával előtte szedegettem össze magam. Fél hét után pár percel már ott toporogtam Tibi mellett a garázsban és nagyon reményteljesen:
- Tibi, elmegyünk és vissza is jövünk ezekkel! - mondtam.
- Hat óra negyvenkettő, Apamackó még bizakodó! - rótta fel mosolyogva az ajtófélfára Tibi.


Motorjaink az induláskor.

Háromnegyed hétkor berúgtuk kicsiny motorjainkat és útnak indultunk. Székesfehérvár központjából indulva célunk Budapest Városliget, a dátum Május 1. Aki szereti a régi járműveket kitalálta már, hogy a Szocialista Járműipar Gyöngyszemeinek Nagy Tavaszi Seregszemléjére indultunk. Gyengébb idegzetűek mostantól kapaszkodjanak.
A motorjainkról tudni kell, hogy mindössze két sebességfokozattal rendelkeznek, utazó sebességük 30km/óra körüli, a Pony még sebességmérő szzerkezettel sincs ellátva! A hűvös idő kedvez a szívómotoroknak, így tanultuk régen a Forma-1 közvetítésekből, erre nem is lehetett panasz.
Be voltunk öltözködve szépen. Mint egy vemhes jegesmedve úgy néztem ki. A motorok viszont jól érezték magukat és vígan duruzsoltak alattunk. A Székesfehérvár vége táblánál megálltunk egy fotó erejéig.


Sokan nem hitték volna, hogy akár idáig is eljutunk!

A 7-es főuton haladtunk szép egyenletes 30-35-ös tempóval. Velencét elhagyva egy horgásztó mellett álltunk meg először pihenni. Nagyon mosolyogtunk azon milyen jól haladunk, még nyolc óra sem volt.


Pihenő a horgásztónál Velence és Kápolnásnyék között.

Egy kiadós nyújtózás után tovább indultunk. Haladtunk szépen és már a pettendi pecsenyesütő finomságai lebegtek lelki szemeink előtt, de szomorúan láttuk, hogy zárva. A motort le sem állítva húztunk tova. Érden vételeztünk reggelit. A büfés is megtekintette járgányainkat, s mikor megtudta hova megyünk, elhatározta délután ő is megnézi a találkozót.


Vidám reggelizés Érden.

A szoborparknál újra megáltunk egy fotózásra.


A nagy ember lábánál kicsiny gépeink.

Alig mentünk pár percet, elértük a Budapest táblát.


Innen már gyalog is!

Az Erzsébe hídon át jutottunk Pestre. Már csak néhány kilométer, bizakodtam magamban. Szerencsésen megérkeztük a Városligetbe. Az emberek mosolyogva néztek minket – ha tudnátok honnan jövünk mosolyogtunk mi is magunkban. A gépket büszkén támasztottuk le a múzeum előtt.


A célban, a Közlekedési Múzeum előtt.

A lényeg hogy ideértünk, a visszaútra még nem gondolunk. A látnivaló bőséges volt. A fellelési állapotú Moszkvics 403-tól a csodálatos GAZ-14 Csajkaig, szinte minden. Jó két óra názelődés után meglett a reggel elmaradt sült kolbász is, megfejelve egy jókora tarjával. Hozzá egy pohár sör. Utána mind két jóllakott óvodás kifeküdtünk a fűre. A pihenő után még fotóztunk párat a szépségek közül, aztán cihelődni kezdtünk. A Hegyalja utat nem akartuk visszafelé is bevállalni így az Andrássy út-Lánchíd útvonal mellett döntöttünk. Az útvonal végül is stimmelt.
Alig haladtunk azonban valamit az Andrássy úton, mikor Tibor jelezte gondok vannak. A Ponyból elveszett az erő. Nem akar felpörögni, csak alapjáraton küzködik szerencsétlen. Mivel a tünetek újra a gyújtótekercs hibáját jelezték, szomorúan feladtuk az újraélesztést. Ilyen alkatrész nem vittük magunkal, nem gondoltuk, hogy az új nem bír ki ennyit. Nem egy kopó alkatrész, gondoltuk.
Gyalogszerrel folytattuk utunkat a már eltervezett vonalon. Az Andrássy út végén már felmerült bennünk, hogy helyet kéne cserélni az édesdeden szunyáló, bepiált hajléktalanokkal. No persze nem vagyunk gyenge gyerekek, elszántan nyomultunk tovább. A Lánchídon, a sétálók között, motort tologató két ember már biztos nem volt a legnépszerűbb. Az alagút bejáratánál álló táblán olvasható:
- Légszennyezettség miatt a gyalogosforgalom nem ajánlott! - feliraton már csak fogvicsorítva mosolyogtunk.
- Majd átugorjuk a hegyet, nem? - gondoltuk keserűen.
Az alagút mögötti emelkedő már lelket próbáló volt! Nem adtuk fel, nem áltunk meg pihenni. Szerencsénkre. Mikor a Délibe értünk kiderült, hogy tíz perc múlva indul a gyorsvonat haza. Megvásároltuk a jegyeket, a mocikra meg bringajegyet. Feldobtuk őket a vagonba, felmásztunk mi is majd elterültünk. Összességében a küldetést sikeresnek itéltük meg, mert a nagyobbik rész, felérni az eseményre sikerült. A hazaútnál pedig talonban volt a vonat lehetősége bár nem szívesen éltünk vele.

Barátaim a belső levelezőlistán, már este hét felé érdeklődtek egymástól: tud-e valaki a medvéről?
Ez megható volt. Nyolc óra felé ültem a gép elé, és vázoltam nekik hogyan jártunk.
Büszke voltam a nagy kalandra.
Ők meg kicsit irigyek a „két elmeroggyantra”. :-)




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr81104518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snowplow 2009.05.07. 15:17:18

Vazze! Elmeroggyantak vagytok, de jó lehetett. Én Babettán mentem kisebb megállásokkal közel 100 kilómétert és utána két napig zsibbadt a seggem :)
Riszpekt.

a_házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.05.07. 15:31:42

Elismerésem. :-)
Kalandosra sikerült a kirándulásotok.

Kifordított kacagány 2009.05.07. 16:01:10

naggyon jó:) akkor legközelebb dakar?:)

poteka 2009.05.07. 16:41:13

Gratulálok!

Azért a Riga gond nélkül teljesítette volna visszafelé is a távot :). Mi tavaly mentünk el két Rigával Budapestől Bélapátfalvára a motorostalálkozóra. Szombat oda, vasárnap vissza, kétszer 160 km hegyen-völgyön, fogadásból. A tét az volt, hogy ha elmegyünk, akkor nem lesz Rigablokk-dobó verseny, hanem más dobálnivaló után néznek. A fogadást megnyertük, az út nagy élmény volt, bár mi is szereltünk útközben, és a blokk üvöltését hallgatni sem volt túl kellemes órákon keresztül...
Ettől függetlenül idén is megyünk!

biker_kolee 2009.05.07. 16:45:09

Grat, szép munka két ilyen kiskecskével. :)

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.05.07. 16:48:02

Gratula a túrához.Kaland az élet!

apamacko 2009.05.07. 17:18:41

@poteka: Akkor most én gratulálok nektek ! (ezennel megemeltem kalapom)
Lenin lábai előtt találkoztunk egy kisöreggel aki mondta is nekünk, hogy a Riga tirisztoros gyújtásával biztos nem lesz bajunk.. Igen szóba került, hogy egyikünk hazajön a Riga-val de egyedül azért nem lett volna poén. Így aztán eggyütt toltuk az Andrássy úton végig :-))

poteka 2009.05.07. 17:39:33

@apamacko: Igen, az én Rigám is tirisztoros, még sosem volt baja. De bőven van más, ami elromoljon, például a kuplung. Szabad szemmel nem látható méretűre kopott lamellákkal értem haza.

Viszont ha a Minihez szükségetek lenne valamire, csak keressétek fel nyugodtan a Riga Klubot, szívesen segítünk!

gyík (törölt) 2009.05.07. 17:44:53

Ha esetleg a kisromet blokkot egy nagyromet vázba szeretnéd átdobni, ingyé odaadnám az enyémet, ami kb 10 éve ácsorog a garázsba, de semmi rozsda, valami metálkék(!) színű. Persze benne van a blokk is, az is mehet.
Lényegében szerintem csak egy benzincsap csere és talán pöfögne is.
Ha érdekel: gyujtas@freemail.

Budapest, Sashalom.

crix 2009.05.07. 18:05:27

Belevisztek a rosszba! Mindig! Ráizgultam ezekre a kis gyöszökre. Holott még Zsemle sincs kész. ÁÁÁÁ

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.05.07. 18:09:43

Nem volt túl nagy a gyertyahézag? Esetleg kinyarhatja a tekercset.
Egyébként bravissimo!

Önjáró Talajgyalu 2009.05.07. 18:32:52

Áááá! Láttalak titeket a ligetben! :) Ssszenzációs vasak. Mondtuk is, a haverokkal egymásnak, hogy kénének nagyon, igy meg pláne. :)

- egy Skodás, aki szintén kivitte a maga vasát. :)

vadaj 2009.05.07. 18:46:21

Én tavaly nyáron éltem át hasonló élményt mikor egyik barátom honda diojával jöttem haza Keszthelyről Győrbe.Hát mit mondjak elég kalandos út volt(hiányzó csatornafedők,őzek,stb.).Tudom a honda már teljesen más kategória.
Amúgy egy romet ponyn tanultam meg motorozni amit még 5 évesen kaptam karácsonyra(hatalmas átalakításokkal), de nem sokkal utána már egy simson szív hajtotta :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.05.07. 19:13:24

Háááát, én is láttalak titeket. Meg ugye volt pacsi is. Sőt, nekem még van fényképem arról is, amikor még reményteli készülődtök a hazaútra. A piszok lengyel kibabrált veletek. Polakvengerdvabratinki, mi?! Monnyuk én a Riga ellen fogadtam volna, ha kellett volna. Így legalább nem vesztettem egy petákot sem.

A Sötétség Hercege 2009.05.07. 19:31:35

Nekem is van egy hasonló kalandom. 2008 nyarán mentem Budepestről (Zugló) Balatonaligára egy Riga 4 tipusú 1969-es gyártású motoron. Jellegzetességei: gyönyörű, úgymond ,,patinás'' rigazöld fényezés, szigszalagos markolatok, rózsaszín géprongy a kormány és a felső villakifli közé tűrve (ezzel fogtam a kipuffogót, ha leesett és vissza kellett rakni), a bal oldali pedált egy flexszel átalakított szerszám, a féket a vastag cipőtalp helyettesítette. Az egyedi díszítés egy kukacos matrica a nyereg alatt két oldalon. Igen kalandos volt az út, különösen a 7-es út emelkedője, mikor mentem kifelé a városból, végig egyesben felfele, azt hiszem kisebb környezeti katasztrófát okoztam, mindenesetre volt olyan jó, mint mikor a T-72-esek ködösítenek. Nagyjából Székesfehérvár magasságában jöttem rá, hogy mivel csak a légszűrőm fele van meg, és a karburátor is elállítódott, a több levegőhöz több benzin is kellene, akkor lehet, hogy gyorsabban tudnék menni. Így hát nyomtam a szivatót menet közben, ezzel a módszerrel sikerült kb. 4 literes fogyasztást, és - óra szerinti - stabil 60 km/órás sebességet elérnem. Így visszagondolva, kissé veszélyesnek tűnik egy ilyen állapotú motorral egy ekkora útnak nekivágni. De király volt, még ebben a hónapban tervezem a visszautat! Külön köszönet jár két barátomnak, akik modern robogókkal jöttek velem, és tartották a sebességemet. Azután jól meglepődtek, mikor hatvannal elhúztam:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.05.07. 20:27:03

A belső levlistán olvastam először erről a két motorról, meg a hosszú útról, amire készülnek.

A Rometben nem bíztam, ismerem a gyújtását. A Riga jó motor, azzal gondoltam, hogy nem lesz gond.

Pony Rometet viszont sokat szereltünk anno, egy komplett csapat próbált berlőle szikrát előcsalogatni, már akkor is sikertelenül. Bár azért utána megnéztem a használtautón a Romet hirdetéseket:) Volt olyan, hogy a haver 3 kilométert tolta felfele egy baromi meredek dombon, közben többször próbálta indítani, sikertelenül. Aztán a domb tetején első rúgásra elindult.

Kifordított kacagány 2009.05.07. 21:09:47

@scheerti: biztos a magaslati levegő miatt :)

apamacko 2009.05.07. 21:14:34

@Önjáró Talajgyalu: Üdv neked is aki kint voltál.Mmikor odaértünk kitettük a mocikat a nagymotorok közé a bejárat mellé. Később láttuk hogy van még kint pár Riga (tán a Riga klub) de a tulajokkal nem sikerült beszélni. Pár ember állt ott az árnyékban kérdeztük őket de ők a Skodákkal voltak. Mikor mondtuk nekik hogy mi ezekkel Szfvárról jöttünk láttuk rajtuk a pillanatnyi gyújtáskihagyást aztán persze ők is gratuláltak. :-)

apamacko 2009.05.07. 21:16:36

@gyík: OK holap írok ! Valami viszonzást azért kitalálok !

apamacko 2009.05.07. 21:19:58

@streetsta: Igen megvolt a pacsi is :-)
Meg végre láttam a Volga-dat ! Gratula hozzá.
Móron lemaradtam róla, a korai hazaindulás miatt.
Igazad van abban mikor láttam a Romet és a Riga karburátort is szétszedve a Rigáétól fagytam le !!

Darti · http://www.darti.hu 2009.05.07. 22:10:43

Oh, hát ez nagyon jó kis túra lehetett. Kicsit ugyan emlékeztet a régebbi időkre, mikor Komar mopeddel indultam neki az ismeretlennek.
Jogsi nélkül, akkor még a bukó sem volt kötelező. Mindenkinek bátran ajánlom a mai napig a motort, aki edzeni akar.
Talán összesen 2-3 alkalommal tértem vele haza lábon:) Odafele motorozás volt, visszafele motortolás...
Aki nem tudná amúgy a Komar-ba szintén romett blokk volt, csak kézi váltós változatban:)

Jaaa, és tanusíthatom, hogy a fiúk ott voltak pénteken a múzeumnál. Elsétáltam a motorok mellett:)

Darti · http://www.darti.hu 2009.05.07. 22:12:05

@streetsta:
:) Szerencsére találkoztunk mi is. És igen végre én is láttam a Volgát:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.05.08. 00:41:52

@apamacko: @Darti: Látjátok, milyen kicsi a világ!:)) A piszok Romet ha kicsit előbb makacsolja meg magát, még akár a Volgával is hazaszállíthattuk volna.

apamacko 2009.05.08. 08:20:33

@streetsta: Sajna csak a Lánchídon jutott eszembe, hogy szólhattunk volna neked. Utólag is kössz ! Majd egyszer azért beülnék a gépbe.

rognork 2009.05.08. 09:04:39

én is láttam a gépeket, az a riga teljesen pöpec állapotban van. elfelejtettem az előző postban írni, hogy gépkönyv szerint 30! km-ként meg kell állni pihentetni. gratulálok az úthoz.

KAWAszaki 2009.05.08. 11:02:27

Kedves Apamackó és Tibi!

Nem azért vagytok elmeroggyantak, mert elindultok egy ekkora távra úgy, mint Dumb és Dumber, ahnem azért, mert
30-cal pöfögtök a 7-es főúton!!!!!!!
Életveszélybe sodorjátok magatokat és a többi közlekedőt is azzal, hogy ott vánszorogtok a reggeli (kékes, 25-ös) ködben, sárga mellény nélkül.....
Legközelebb induljatok el inkább Lovasberénybe a 811-esen.

yeti 2009.05.08. 16:36:16

Gratula az úthoz,nem vagytok semmik

zalkapone 2009.05.08. 22:30:42

Nem semmi srácok! Az külön mókás, hogy ha otthon vagyok, akkor még integethettem is volna nektek! Viszont a halastó helyett igazán írhattad volna a Vörösmarty emlékházat...

apamacko 2009.05.09. 10:08:19

De bizony mi voltunk :-)

yeti 2009.05.09. 10:23:13

Milyen kicsi a világ....az internet meg pláne....:)
süti beállítások módosítása