Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Autófilek még





Mit mutat? Ne fékezz!

2009.09.30. 08:00 | fofo69 | 6 komment

Címkék: retro történelem veterán technika érdekesség közlekedésbiztonság egzotikus mercedesbenz

Minap megütötte a fülemet egy érdekes információ a Nissan szuper sportkocsijával, a GT-R -rel kapcsolatban. Azt már eddig is lehetett tudni hogy az autó egy nagyon intelligens fedélzeti számítógéppel van felszerelve Pl: G erők mérése de ilyen fajta kontrollról még nem hallottam. A Japán belső piacra gyártott modelleknél a végsebesség 180km/h-ra van korlátozva, viszont ha az autó átlépi egy versenypálya küszöbét az autó jelet kap a GPS-en keresztül és máris rendelkezésre áll a maximális teljesítmény.

Zseniális, egyben biztonságos is! Természetesen a gyakorlati része már nem újdonság a mai ultramodern világunkban, inkább az ötlet ami megfogott. Nagy dolog a kábel nélküli kommunikáció de nem volt ez mindig így.

Az autó kellően mobil ahhoz hogy az igazi tulajdonságait csak mozgás közben tudják mérni, vizsgálni, jellemezni. Hogy a szubjektívitást távol tartsák ezektől a vizsgálatoktól, jöhettek a műszerek. Ennek egyik úttörője a Mercedes Benz volt a '60 években. A kornak megfelelő műszerezettség súlyban olyan tömeget képviselt, mely erősen befolyásolta volna a tesztelt jármű tulajdonságait, ezért egy olyan bázist kellett kialakítani ahova a valós adatok futhassanak be. Erre a célra a Mercedes-Benz 300 W189 kasztniját találták legalkalmasabbnak, gondolom a méretei végett, hiszen ebből a típusból készültek nagyjaink (pl: pápamobil) átalakított járművei is.

1960 Mercedes Benz 300 "messwagen"

Walter Shüller mérnök felügyelete alatt vágott neki négy szerelő a módosításnak, melynek célja: egy viszonylag nagy sebességre képes, furgon szerű jármű melynek hátsó traktusa laborként funkcionálhat mozgás közben is. Ennek érdekében a limuzin hátulját, szerintem egy - folyami túristahajó - tetejével borították a kedvező fényviszonyok végett és egy hatalmas - bejárati - ajtót helyeztek el a kombi farán.

krómozott kipufogóvég

Kedvezőbb helykialakítás végett az első utas helyére került az üzemanyag tank és a megváltoztatott padlólemez miatt a kipufogó is másként jutot el a lökhárítóig, ahol ízlésesen a részévé is válik. A laborban hárman dolgoztak, egy a sofőr feladatait látta el, ketten a műszereknél tevékenykedtek.

A tesztelt autóval telefonos kapcsolata volt a "Messwagen" sofőrjének, a mérnökök pedig a két autó között lévő köldökzsinóron keresztül fogadták az adatokat. A telefon fontos volt a manőverek közben, mivel a fix hosszúságú kábel nem tolerált nagyobb sebességkülönbséget. Gyakran el is szakadt. Ez a masina egyetlen példányban készült 1960-ban, egy hat hengeres, 2996 ccm-es üzemanyag-befecskendezéses 160LE motor hajtotta.

Végsebessége 165km/h volt. Még a '70 években is használták mobil laborként, feltűnt reklámfilmekben, ma a Mercedes-Benz múzeumban tekinthető meg.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,5/5)

A bejegyzés trackback címe:

http://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr211412237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Kifordított kacagány 2009.09.30. 12:24:15

fofo a legperverzebb figura, akivel valaha találkoztam. de jól van ez így:)

@biker_kolee: most írta, hogy telefon, hogy jön ide a lan? pláne a wlan?
2400baud-on összecsipogtak a modemek, aztán csak úgy dőlt az adat:)

Halálos_fogkefe 2009.09.30. 15:26:49

ejnye fofo. nézz több top geart és nem érnek efféle meglepetések :)

zalkapone 2009.09.30. 18:40:36

"Hans! Milyen íven megyünk a kanyarban?" "Szűken az alján." "Nem fogunk kisodródni?" "Ugyan deho................"

volante · http://volante.blog.hu 2009.09.30. 19:46:42

A két kocsi úgy néz ki a tetejüket összekötő kábelekkel, mint amikor valami harmincas évekbeli rémfilm őrült tudósa próbálja megfejteni a másik agyhullámait. A kép tónusa csak ráerősít.

semmicico 2009.10.01. 12:15:33

Én csak azt szeretném megtudni, hogy ha volt telefon összeköttetés is, akkor miért nem szóltak, hogy nyitva maradt a csomagtartó ?!

sc
eXTReMe Tracker