Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Egy Null

2009.12.02. 11:00 | Sanyi. | 22 komment

Címkék: seat autóvásárlás autofilia autónánia autófília

Kicsit elmaradt az új gépegység bemutatásával. Poénos videót akartunk csinálni Lowtyo kollégával, de mivel éghajlatunk erősen a ködös Albion-éhoz kezd hasonlítani, nem nagyon adódott alkalom a probléma megfejtésére. Arról nem is beszélve, hogy a csirke mostanában influenzás, és reggelente állítólag ilyen meri vagy nem meri alapon indul. Vagy nem. Állítólag.

Szóval a poén elhúzva, meg kilőve. Vettem egy Seatot. 1.0 ide. Merthogy egypontnullás. Amikor elhoztam, még 3 hengeres kiadás volt, de aztán jött az olajcsere, amiről már csicseregtem, és az is maradt. Úgy esett, hogy lévén költség hatékony jármű – én meg immáron vidéki -, az udvarunkon estem neki az olaj, olaj- és légszűrő, valamint a magas felszereltséghez tartozó egyetlen darab ékszíj cseréjének. Ekkor jött az első „döbbenet”...

...nem, nem ez. Ez a "barátaim", a fílek műve.

Figyelem! Most kemény „übergermán” fikázás fog jönni!

Szóval ezek a kretének a következő képpen oldották meg a motor felépítését – ami nekem a japán technológiai kultúrához szokott tőzegbányásznak teljességgel érthetetlen, és mellőz mindenféle logikát. A két évtizedes Mazda motorja szerviz szempontból olyan mint egy svédasztal. Odaállsz elé, és elveszed ami kell. Nem kell a majonézes tonhalsalátán átverekedned magad egy szelet kenyérért. A motortérben bármilyen egyszerű szerviz művelet megoldható 4 szerszámmal, ráadásul úgy, hogy nem kell plasticmanné válni a célobjektumok eléréséhez.

A hülye semi-németje hová teszi az olajszűrőt? Előre, ez eddig ok is lenne, de még véletlenül sem úgy, hogy ne kelljen alámászni ha már kéznél lenne. Alámászni? Konkrétan úgy bepréselték a leömlő és a generátor közé, hogy 2 cm-enként fogást kell váltani a letekeréséhez. Ezt a sárgáknál úgy oldották meg, hogy a blokk tűzfal felöli oldalára tették, jól hozzá férhető helyre. Ezt a germánok is megtehették volna, de „valszeg” gyanús volt nekik, hogy túl sok ott a hely, biztos csapdát sejtettek. Mindegy leszedtem.

Ezek után jött a generátor szíja. Rendkívül praktikus és modern módon a generátornak van egy marha erős feszítőrugója, ami – gondolom – a szíj folyamatos feszítését hivatott megoldani. Ez mind szép, de akkor mi a g*cinek frásznak kell egy csavarral – a generátort három darab csavar rögzíti a helyére összesen, ugyanennyi kulcs is kell hozzá – azt fixálni? Ja, persze, kettőzött biztonság. Ebben igazából az a szép, hogy a szíjcseréhez a rugó ellenében le kell feszíteni az áramszolgáltató blokkot, ami egyszerűen hangzik, de a fizika az fizika, és ezek szerint az európai szabvány autószerelő 85 kiló felett van, mert nekem bizony „erőkart” (aka. vascső) kellett igénybe vennem.

Japánban ezt egy 13-as fejű csavarral és egy skálázott ívpályával oldották meg. Akkora helyen hogy a Mókus örs napokig számháborúzhatna. Ennyi. Három mozdulat. Lazít. Beállít. Meghúz.

Túléltem, rá ment némi idő, de megvolt. Megvolt. Megvolt, de csak a csere. A negyedik henger pulzusa még mindig elveszve valahol az örök krumpliföldeken. Rendben, legyen, akkor kezdjük mondjuk gyertyacserével – miután megtudtam, hogy egy kábelkészlet a szabad piacon mintegy 20.000 azaz húszezer Forintot taksál. Beszereztem hát a szintén nem túl olcsó gyújtógyertyákat, és egy ködös estén a szemerkélő esőben nekiestem. Kitekertem az elsőt. Közben konstatáltam, hogy ezek még a gyáriak lesznek – azt mondtam már hogy 73.000 km van a kocsiban? – mert megszenvedtem vele. Lényeg a lényeg, kint volt. Legyezem magam elől a ködöt, és közben nézem, ahogy a lecsapódott párán át valami jelvények jelennek meg. Audi. Fószvágen. Szeát. Skoda. Hogy lehet valakinek annyi esze, hogy egy Luke Skywalker nagynénjéről elnevezett alkatrészt teker a terméke tetejébe? Mindegy. Kapott rendes Denso gyertyákat. Mert az NGK túl drága volt. Költséghatékonyság. Érted?!

És lássatok csodát. Megkerült az elveszett betyár, meg a két ökröcske helyett vagy tizenkét és fél lovacska.

Szóval most itt tartunk. A járgány halk mint a nyuszitappancs, bent igazából én nem is hallom ha jár a motor. Ez mondjuk szokatlan, mert a fordulatszámmérő helyén is egy büszke „QUARTZ” típusú kakukkos óra feszít. Bár igazából 50 lónál, ez talán nem is szempont.

Szóval immáron fasza. Van öt ajtaja, zsír új téli kerekei, meg a Mazda 17-esei mellett nyárra egy készlet 13-as a szamárnak. Belül makulátlan. Kívül majdnem, leszámítva pár apró karcot, és kisebb horpadást, szemet gyönyörködtető „strandkorlátkék” színben pompázik.

Ez lesz a helyi forgalomra szakosodott egység, hivatalosan pedig a párom autója. 5 litert fogyaszt, bajt csinálni ekkora teljesítmény mellett (amúgy 695 kiló) gyakorlatilag lehetetlen. Városban meg cseszegessék. Egyrészt ki nem sz*rja le, másrészt úgy kell annak aki ilyen színt akar a dukkójára.

Az eredetileg gyári "fényezéssel" ellátott lökhárítók elleni matt fekete támadás elkövetője, még a hajdani - és igazoltan idős - tulaj volt.

Szóval nem hozza át teljesen az autó emósziont, de gazdaságilag tökéletes lépés volt. 1.0 ide.



Ui.: Végül is sosem ez a lényeg, de mondtam mennyibe került? 100 ropi :) - és mint megtudtam Gőzsy Kati is ment rá, de két perccel nyertem. Sorry, de itt is jó helye lesz.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr441567672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2009.12.02. 11:19:42

volt nekem egy fso 1500 nevű gépem, aka p125. na azon a hűtőt és a teljes csövezést le kellett bontani a generátorhoz. olajleeresztő dugó valami hihetetlen ritka imbusz, benzin betöltőre gumikönyök 62mm - nincs még egy autón ilyen nagy. úgyhogy ne sírjál. szerencsére a pufó első részét nem kellett cserélni, a jobb első lengőkar alatt volt átfűzve olyan módon, hogy szerintem 1 tömbből faragták anno a szakik, mert ilyet összerakni lehetetlen.

Zsomatograf 2009.12.02. 11:22:17

Minden elismerésem. Hasonló csodabogárral vészelem túl hétköznapjaim, csak annak VW Caddy a neve, és 1.4-es, kemény 60 lóval.

Miután azt egy igen igénytelen kollega után sikerült megörökölni, irigylem a makulátlan beltért.
Apropó: vészvillogó hol van? A Caddyben a hátsóablak fűtés kapcsolója alatt.

Sok-sok problémamentes km-t!

pickapu 2009.12.02. 11:26:02

Hmmm... Rendszámtáblatartó...

Százért meg bőven megért ennyi bosszúságot. Csak most már jó legyen.

Rocko- 2009.12.02. 12:07:34

hmm, azért ommm véleményét is kérdezzük ki errôl a Mazdaféle elhelyezésrôl. hogy is olt az, benzinszûrô a tûzfalon, ahova csak 14 éves thai lányok keze fér be? :)

@Zsomatograf: kormányoszlop közepén. csak a képen takarja a karima.

biker_kolee 2009.12.02. 12:20:35

100 ropiért?! Annyiért én is lecsaptam volna rá fakk. ElHAPpoltad rendesen. :)

A matricák meg fotosopp, vagy még ott vannak, vagy már nincsenek ott? :D

szatyi 2009.12.02. 12:23:14

Aha, a japppánok. Azok szerelhetők. Az MR2-ben az ékszíjcseréhez a kipufogót kell levenni. A benzinszintmérőhöz az autó aljáról mindent, burkolatok, kézifékkábelek, hővédőlemez, az elektromos lekötéshez a belsőtérben a könyöklőt teljesen szétpakolni, kívülről a csövezéseket lekötni, tankot finoman lebuktatni, majd a tetején lévő lukból a benzinszivattyú egységék kiszerelve máris hozzáférünk a benzinszint jeladójához. A vezérműszíjat most nem részletezném, csak a bontás 10 oldal a szerelési kézikönyvben.

szatyi 2009.12.02. 12:26:51

Egyébként gratulálok, ennyiért zseniális. A kevesebb, mint 700 kilót meg nem hiszem el. Ha tényleg annyi, akkor az 50 lóerejével még fürge is kell legyen.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.02. 12:31:31

japánhoz meg drága az alkatrész,na bumm.

1:1 :)

biker_kolee 2009.12.02. 12:34:58

A szerelésre rátérve: Az én Polomban is hasonló elrendezés uralkodik (kivétel talán az 1.4 szívóD blokk), az olajszűrő is kb. ugyanott van, de én felülről simán ki tudom csavarni, annak ellenére, hogy elég Rocko alkatom van. :)

(Eddig) egyedül az önindítóért tudok számot küldeni wolfsburgba, mert az valahova leghátra-legbelülre tudták elrejteni a mocskok.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.12.02. 12:44:23

Az olajszűrő-téma megfejtése elég egyszerű. A régieken hosszú olajszűró volt, ahhoz, ha nem is kényelmesen, de hozzá lehet férni. Az újabbakon pedig rövidebb, de hatlapfejjel ellátott szűrő van, f*szán le lehet tekerni.

Mellesleg körmös leszedővel be lehet férni, azt hiszem, mindegyikhez.

gatsy 2009.12.02. 13:08:59

@szatyi: akinek középmotor kell az I.J. ;)

rognork 2009.12.02. 13:58:16

Még egy szép dolog: astra 60 lovas fajta, 8 szelepes. Minden szép és rendezett, kivéve a termosztátot, amit sikerült (legalább is a gépkönyv szerint) a vezérmű fedél alá elhelyezni. Emiatt hónapok óta nincs kedvem szétszedni, pedig gyanakszom. A 82 lovas fajtában ott van a hűtő mögött a csövön, valamit biztos kitalálhattak.

esef 2009.12.02. 14:03:24

Én a francia csodán akartam levegőszűrőt cserélni. Azt hittem, hogy 5 perc alatt meglesz. Tévedtem. Elő kellett kotornom a netről letöltött szerelési kézikönyvet és az alapján tényleg 5 perc volt a csere. Csak ugye a keresés...

esef 2009.12.02. 14:09:55

@rognork:
Cserélj benne motort. Elsőre talán kicsit bonyolultabbnak hangzik, de a következő termosztát cseréjekor garantáltan egyszerűbb lesz a helyzet... :)

Kifordított kacagány 2009.12.02. 20:00:41

@pickapu: hát igen, a rendszámkeretet biztos sokkal könnyebb volt cserélni..........:)

EnergieQuality 2009.12.02. 23:15:27

Én ezt így nem mertem volna leírni... szerintem vagyunk páran az itt olvasók közt, akik már találkoztak ilyen motorral, -és nem csak egy olaj/szíj csere erejéig- mindenesetre kevesen írnának ebből 'cikket'.

100ért? nagyon jó vétel! Gratulálok. Kéne. Ennyiért!

EnergieQuality 2009.12.02. 23:17:22

...bocs, gyertya is volt :)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.12.03. 19:50:20

Turbó és sportdob mikor lesz rajt?

Z(ita) 2009.12.03. 22:21:16

Nekem meséltek olyan bmw-röl, amiben ki kell venni a hütöt a termosztátcseréhez.

a_tesz 2009.12.04. 09:28:40

@Z(ita): én már csináltam olyat, fincsi :) e39 520i ha jól emlékszem

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.04. 14:06:07

100-ért bőven megéri. A 695 kiló viszont tuti elírás, képtelenség, hogy olyan könnyű legyen.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.04. 16:15:57

Omega 2,5TD-nél olajcsere is masszív egynapos kaland,semmihez nem lehet hozzáférni.
Eredeti helyén az 525TDS-ben ott jó hozzá lehet férni.
süti beállítások módosítása