Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Autófilek még





Autófil álmok - Tommi

2010.01.26. 09:00 | Tommi | 21 komment

Címkék: usa japán autó álom svédország itália pontiac transam honda crx autófília plymouth fury saab 9000 af almok szovjetunó manta mirage volvo 780 kenworth w900 tucker torpedo lada samara ferrari 288 gto

Sanyi és -prokee- után én lettem a harmadik szerencsés kiválasztott, aki elétek tárhatja vágyainak tárgyait. Fogadjátok hát szeretettel az én álomautóimat!

Mint azt már olvashattátok, nagy rajongója vagyok a svéd autóknak, illetve családi behatásra a Lada Samaráknak is. Természetesen nem csak ez a két kedvenc típusom van, hiszen az autózás történelme során rengeteg kiváló járgány készült, de azért akadtak csúfos bukások is. Ezekből szemezgettem listám összeállításakor.

Mi mással is kezdődhetne a sor, mint a svéd autók egyik koronázatlan királyával, a Saab 9000 Aeroval.                    Miért kéne?

Nagy, kényelmes és (szerintem mindenképpen) szép is. Szigorúan kézi váltóval és a négyüléses beltérrel (BMW 5 GT? Feleslegesen nagy.), lehetőleg a képen látható eukaliptusz-zöld színben.

Kell (legalább) egy versenyautó is. Mindenképpen valami "B" csoportos fenevad, amit kevesen ismernek. Így második választottam a Lada Samara EVA Turbo. E.V.A., mint Experimental Vilnius Avtotechnik. Születési helye ugyanaz a vilniusi műhely, ahol anno a VFTS-ek is készültek. 1860 cm3, 300 LE, középmotor, hátsókerék-hajtás.

Sajnos sosem versenyzett. Mivel Henri Toivonen halálának évében, 1986-ban került bemutatásra, csak prototípusként maradt meg. Kíváncsi lennék rá, mire képes.

Ezek után evezzünk békésebb vízekre, már amennyire ez autóval lehetséges. Minden esetre távolodjunk el a versenysporttól, de ne túl messzire, lesz még "B" csoportos autó. Most egy olyan autó következik listámon, mely előre mutató technikai megoldásokkal rendelkezett, mégis bukás lett (A teljes történetet az Autótörténelem blogon olvashatjátok.). Ez a jármű nem más, mint az 1948-ban készült Tucker Torpedo.

Hogy miért kéne? A forma! A három fényszóró elől, a levegő kilépője hátul illetve az, hogy az egész úgy néz ki, mint ha egy bogárhátú Fordot ráejtettek volna egy tepsi szedánra, majd addig csiszoltak, csavaroztak, szegecseltek és hegesztettek volna, míg végleg egyben nem maradtak volna az alkatrészek (plusz a harmadik lámpa az orr csúcsán). Ja, és suicide ajtók!

Maradjunk még mindig az USÁ-ban, de tekerjük előre az idő kerekét 9-10 évvel. Egy név: Christine. Bár a regényben elvileg egy négyajtós verzió szerepel az 1957-58-as Plymouth Fury/Belvedere-ből, nekem a filmbéli kétajtós kupé kell.

Kisautóként megvan már, de az nem az igazi. Ennek is elsősorban a formája fogott meg. A céltalanul nagy fecskefarkak, a lökhárító ívei, a fényszórók fölé nyúló első sárvédők, a kis kerek tükrök. Csupa olyan formai elem, ami engem lenyűgöz. Nem mellesleg egy Mopar motorral már egészen odab*szós lenne.

Ha már a filmes autók vonalán futunk, jöjjön a következő választásom, a Manta Mirage, szigorúan a zárt verzióban, ugyanis kell egy sirályszárnyas autó, de a Mercedes-Benz 300 SL számomra már unalmas. 1974, Gone in 60 seconds.

A klasszikus Chevy Small Blockkal elég is lenne, holott szerelték a 7.5 literes Big Blockkal is.

Aztán kell egy, a koromhoz illő "boyracer verda" is. Lépjük át a Csendes-óceánt, hisz japánban vannak a legjobb gépek ilyen célra. Mondjuk egy Honda CRX Del Sol 1.6 VTi.

Kicsi, targatetős, 160 lóerős, igazi csajozós gép. Balaton part, vagy Kalifornia? Szinte mindenhol beválik.

Ha már túl melegünk van a tengerparton, térjünk vissza Skandináviába, ott is Svédországba. Álmom még egy alig létező kupé.

Egy 780-as Volvo, lehetőleg a legnagyobb benzinessel, automata váltóval. Messzire utazni egy szőke svéd csajjal a jobb-egyben, nem vadászni a kanyarokat. A Bertone tervezte, tehát majdnem talján.

Mi kell még?

Valami, ami eredendően olasz, nem csak a formaterve. Legyen ez is versenyautó-prototípus, a "B" csoport szabályai szerint építve. Legyen turbós ez is, és nézzen ki brutálisan, főleg vörösben. Gondolom kitaláltátok, Ferrari. Na de melyik? Nem az F40, nem bizony. Bár kétségtelen, az is nagyon tetszik, itt most másról van szó. A 288 GTO Evoluzione-ról.

A formát a funkcionalitás határozta meg, szerintem brutálisra sikerült. Kétféle 2.9 literes (2855 cm3) motorral szerelték, az erősebbik 650 lóerőre volt képes, tehát a teljesítmény az akkori F1-es versenyautók közelében volt.

Kell még egy rendes muscle car is. Bár a Mopar motorral szerelt Fury közel állna az izomautósághoz, nekem kell egy gyárilag izomautónak készült járgány is. 20 évvel fiatalabb, mint a Fury. Az 1977-78-as Pontiac Firebird TransAm 6.6 T/A.

Ez is szigorúan targatetővel (egész pontosan az ún. középmerevítéses "T-Top"-pal) kell, a'la Smokey és a Bandita első rész. Ami még nagyon bejön rajta, az a lekonyuló kipufogóvég.

A végére pedig egy nyerges, amivel képes lennék flotta egyes tagjait szállítani vagy telepakolhatom a rakteret alkatrészek tömkelegével.

Utolsó választottam a Kenworth W900-as.

A Smokey és a Bandita-féle festéssel kell ez is, természetesen, mint a fentebbi képen lévő modellen.

Erről olvasnék szívesen
Saab 9000 Aero
Lada Samara EVA Turbo
Tucker Torpedo
Plymouth Fury
Manta Mirage
Honda CRX Del Sol
Volvo 780
Ferrari 88 GTO Evoluzione
Pontiac Firebird TransAm
Kenworth W900
Tata Telcoline

Szavazás állása




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr351675369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hanzi 2010.01.26. 10:40:20

Hú,mennyi csúnya autót sikerült összeválogatnod...az a szegény Ferrari hátulról úgy néz ki,mintha a kárvolt.blog.hu-ról szedték volna.
A Volvoból a 262C sokkal stílusosabb,és azt is Bertone tervezte...
Mondjuk ettől kerek a világ,kinek mi tetszik...
De kívánom hogy ebből legalább három egyszer a birtokodban legyen!

Dáwid 2010.01.26. 12:03:30

Egy 780-ast tudok véletlenül :P Székesfehérváron a Volvo Ivanicsnál van egy elég szép kiállítás szép autókból. 262c, 780, sok sok púpos, de még egy p1800S is akad. Jah meg egy Ford A-model az is szép :-)

GiBR 2010.01.26. 14:57:02

Ez igen, majdnem mind kéne, de nagyon :D
Bár a 288 GTO-ból egy utcaival inkább kibékülnék, bármennyire is megy az Evo :P

pickapu 2010.01.26. 15:51:42

Nocsak! Nem csak nekem borzolja a fantáziám a csőrös kamion? :)

zalkapone 2010.01.26. 18:06:22

Volvo 780 teccik! Illetve természetesen a nyitókép jobb alsó sarka! :-)

Krisi 2010.01.26. 23:34:55

az a Lada Samara elégé odabaszós, még sosem hallottam róla. a 780-as Volvo meg tökre úgy fest, mint egy Maserati. kéne.

crix 2010.01.27. 08:00:43

@zalkapone: na azt feltekerés nélkül is tudtam, hogy Mustang.
Na itt is van pár agyament jószág, bár szerintem a Saab-ok közül a legjellegtelenebbet sikerült kiválasztani, aminek a felnije ronda. Majdnem annyira, mint Maybe vizuálisan büntető cucca amin a slick-eket hordja.
A 780-as meg brutáljó, nem is tudtam, hogy ebből is volt coupe.

Kifordított kacagány 2010.01.27. 08:50:14

@pickapu: van egyáltalán olyan akinek nem?

[@Reszeg@] 2010.01.27. 15:15:05

@crix: 780-ból nem volt más..Remélem azért nem mondok hülyeséget.760, 740-ből volt sedan illetve estate. Egy 760-as sedant B230FT, vagy B230ET motorral elfogadnék, csak manuális váltóval.Még a facelift előttit. Köszönöm

nico_baby 2010.01.27. 16:29:28

hááát az az első kép.... fél orgazmus :-)

Tommi levett a lábamról :P majdnem az össze autót beválogatta, amiért odavagyok :D
köszi ;)

pickapu 2010.01.27. 16:47:04

@Kifordított kacagány: Hehe, ja! Azonos betegség, egyező kórkép :)

Kifordított kacagány 2010.01.27. 19:29:47

@pickapu: na igen, miért produkálna ugyanaz a betegség más tüneteket?:)
van egerben egy 125p, nincs kedved megnézni? kíváncsi lennék rá, mennyire van szétrohadva.

pickapu 2010.01.27. 20:10:14

Találtam róla képet, de elég cudarul fest, ha te is arra a narancsvörös színűre gondolsz. A küszöb szerintem nem a dizájn miatt lett lekenve feketére :)

zalkapone 2010.01.27. 20:18:56

@crix:

Nem emlékszel? Leslie-nél láttunk is egy ilyet, csak szétkapva! Valami kedvesen aberrált csávónak készült driftelni! Ha jól emlékszem...

Kifordított kacagány 2010.01.28. 08:13:41

@pickapu: konkrétan erre gondoltam: www.hasznaltauto.hu/auto/polski_fiat/125/polski_fiat_125-3490038
amire te gondolsz, az már a fotók alapján is szétesőfélben van:)

pickapu 2010.01.28. 14:54:30

@Kifordított kacagány: Na, ezt jól benéztem :))) Amit te találtál, az mindjárt másképp néz ki. Ha nem tél lenne (és az ezzel járó építőipari pangás), meg volna otthon még egy fedett kocsiállás, még az is lehet, hogy lecsapnék rá, ha tényleg így egyben van. Lenne mit reszelgetni. Biztos, hogy ideadnák olcsóbban is.

Kifordított kacagány 2010.01.28. 15:08:20

@pickapu: ezért gondoltam, hogy le kellene csapni rá nekem is, de tőlem elég messze van egy esetlegesen felesleges szemrevételezéshez. nekem ugyan ütni-vágni kellene, nem pátyolgatni, de egy rozsdaboglyát ütni sem nagyon lehet:)

pickapu 2010.01.28. 16:38:53

@Kifordított kacagány: Ha gondolod, holnap vagy holnapután fölkeresem a tulajt, viszek fényképezőgépet, aztán valahogy privátba elküldöm, hogy mire jutottam.

Kifordított kacagány 2010.01.28. 17:52:01

@pickapu: nekem elég az is, ha csak szemrevételezed és beszámolsz az eredményről, azt is nagyon megköszönném. ha rákérdezel, hogy mennyit enged a feléből, pláne:)
esetleg vigyél egy csavarhúzót és ha nem figyelnek bökdösd meg vele itt-ott a lemezt;)
de tényleg csak akkor, ha nem probléma, annyira azért nem létkérdés a dolog, még csak kacérkodom a beszerzés gondolatával:)

crix 2010.01.28. 23:07:33

@zalkapone: bakki tényleg :D Csak ez jobban néz ki :)

off

tegnap kipukkadt a fékszervóm. Fent a citadellánál ez nem vicces :)

on
eXTReMe Tracker