Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Autófilek még





Miért van dugó?

2010.02.13. 09:30 | prokee | 11 komment

Címkék: érdekes közlekedés dugó szimulátor

Nem érted, miért áll a forgalom a baleset előtt 5 kilométerrel, miközben a helyszínen már lassan, de folyamatosan lehet haladni?

Nem világos, miért lesz pillanatokon belül több kilométeres dugó egy elakadt autótól?

Mindig meg akartad kérdezni, miért torlódnak az autók a fel- és lehajtóknál már átlagos forgalomsűrűségnél is?

Próbáld ki, kattints a képre!




A bejegyzés trackback címe:

http://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr981754084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.02.13. 10:24:33

milyen hülyék :ugyanoda mennek vissza ahonnan jöttek:-))

kuki123 2010.02.13. 13:38:39

már gyerek korom óta tudom hogy miért van mindig torlódás
aszem még a Deltán láttam

asszem németek vagy amcsik csináltak még a 90-es évek közepén ilyen szg-es szimulációkat
na ezt adták tévében

valójában saját balfaszságunk miatt van dugó: mindenki máskor ad gázt és máskor fékezget mert az előttünk állóhoz viszonyulunk ...közben pedig ráadásul telik az idő...mer ugye nem egyből adunk gázt meg már előbb is fékezünk biztos ami biztos

amcsik csináltak még a '70-es évek végén 80-as évek elején (a nagy olajárrobbanás és "dugórobbanás" okán ) egy automata rendszert
kisérletileg...egy autópálya szakaszt végigraktak mágnesekkel érzékelőkkel
meg a kocsikat is felszerelték... a végeredmény az lett hogy kb 10 kocsi tök egymástól 1 méterre ment azonos sebességgel és senki nem kormányoz...a sofőr azt csinál amit akar tökéletesen működött már akkor a 80-as években aztán jött Reagen elnök meg az öbölháború és jegelték a dolgot...

a mai napig nincs életben a rendszer mert mi van ha valami balul sül el és....szóval azóta is hárítanak..na meg gondolom kevesebb benzin fogyna...

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.02.13. 13:51:51

A dugók egyik legfontosabb oka a gyorshajtás. Az adott útszakaszra jellemző, hogy mennyi a fel- és lehajtók aránya, mennyi autó hajt át rajta, és ezen paraméterek mellett mekkora sebességnél van az út áteresztőképességének a határa. Például ezért van az, hogy a Bécs és Budapest előtt az autópályán 130-ról 100-ra,majd 70-re csökkentik a maximális sebességet.

Az autók gyorsabban fékeznek mint gyorsítanak, vagyis minden szükségtelen fékezés növeli a dugó valószínűségét. A szükségtelen fékezés valószínűéségét meg legjobban a gyorshatjás növeli.

Nincs semmi meglepő következmény: a dugók ellen legjobban a Kresz betartatásával lehetne küzdeni, a kritikus pontokon nagyon határozott sebességméréssel, illetve a kereszteződésben bentmaradó autók következetes szankcionálásával.

pickapu 2010.02.13. 19:07:33

Szerencsére nem sokszor kerülök dugóba. Utoljára tavaly az M3-ason volt hosszabb veszteglésem, amikor Gödöllőnél rázuhant egy betonszivattyú az útra. Érdekes volt látni az autók között sétáló, kávézó, kutyasétáltató embereket :)

crix 2010.02.14. 00:31:51

Well a gyorshajtás. Még lehet is benne valami.
Persze sok egyéb:
- index nélkül sávváltó
- tötymörgő
- határozatlan
- telefonálva elbembuló satuzó

Némá a zemberek a hibásak. Yah és Bp-n van még két gond. Nem létező forgalomszervezés és a túl sok autó.
"száz emnullást ezeret"

nyuszy 2010.02.14. 20:14:45

@crix:
Hát a pesti forgalomszervezést nem ér szidni.
Ma (igaz, vasárnap) átjöttem Pesten (M3-6) úgy, hogy összesen 1 lámpánál kellett megállnom. Aztán Fehérváron ugyanez 4 lámpánál megállással ment, jóval kisebb távon...

Imeron 2010.02.15. 08:21:50

Remelem neha a magyar uttervezok is jatszanak ilyennel.

Devil 2010.02.27. 22:46:18

Hat ebbol a szimulaciobol az derul ki hogy a gyorsitasok-lassitasok miatt - de megis leginkabb a teherautok miatt :)

Devil 2010.02.27. 22:49:53

De leginkabb azert mert nem tudjuk hogy elottunk dugo van. Igy nem lehet annyira lelassitani hogy ne kelljen megallni es ujra elindulni, nem mellesleg keruloutat sincs eselyed talalni.

Devil 2010.02.27. 23:04:29

A legjobban az tetszik ebben a szimulacioban ahogy a feltorlodott savbol a hatul allok jonnek ki eloszor es nem engedik be azokat akik mar regota be vannak ragadva... pont mint Pesten :)
eXTReMe Tracker