Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Csak egy hétre lesz így, ígérem!

2010.06.13. 09:30 | apamacko | 13 komment

Címkék: saab autó barkács szerelés kipufogó autószerelés

Tavaly nyár közepén megfoltozták SAABrina középső dob után való csőrészét a kipufogó rendszeren. Mivel a hátsó dob újszerű, és a középső is bőven egészséges ezért nem vettem újat. A heggesztő koma ígérete szerint egy fél évet tán kibír utána kéne vennem másikat.

Eltelt majdnem egy év és indításkor kezdett kicsit sportos hang jönni hátulról. Ajjaj gondoltam, pénzt kell kiadni. Napról napra kicsit erősebb lett, de bőven nem volt hangos, max. egy szolíd sportdob hangszintjét kezdte elérni. Menni kell minden nap melóba, nem tudom letenni, csak szombaton lett emelő, hogy meg tudjam nézni mekkora is a baj.

Elsőre csak a rozsdás cső látzott de semmi lyuk. A középső dob még mindig egészséges, a hiba a már foltozott szakaszon van, ahogy az várható volt. Maradt a körbetapogatás a gyanús hely környékén. Sajna egy, majdnem egy centi széles és kb. nyolc centi hosszú anyaghiányt tártam fel. Látni csak képen láttam én is, mert még a kis kompakt gép is alig fért oda. Itt bizony bőven szelel a rendszer, sajnos pont a karosszéria és a kézifék kötél irányába. Mivel heggesztést csak egy hét múlva vállalták valamit időlegesen tennem kellett, hogy legalább kézifékkötelet ne kelljen majd cserélnem.

Fogtam egy lemezt, kivágtam lemezollóval egy megfelelő darabot, satuba fogva egy kalapáccsal nagyjábol a megfelelő ívre hajlítottam. Odamértem, megfelel, döntöttem el. Két drótdarabbal rögzítettem a lemezt. Egy hete kibír többet, nem kell.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr82064296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2010.06.13. 10:50:13

Menjél már el egy rendes kipufogóshoz, és tetessél bele egy új darab csövet, és kb 6 évig nem lesz gondod vele!
Az nem drága dolog, ha dob nem kell...

Zolás 2010.06.13. 10:50:20

Csináltam anno én is ilyet a Wartin. Igaz Colás dobozból. :D:D

csiky944 2010.06.13. 11:40:52

@arthur877: hát,ahogy nézem,komplett középső dob van,nincsen külön cső
úgy megy egy 20-as a beruházás minimum

kuki123 2010.06.13. 15:01:21

nem tudom mi a probléma..
nekünk vagy 2 helyen ilyen :D
20 éves a kipuf és vagy 5 helyen van már toldozva...

:D
most nyáron veszek újat már számoltam 16-17

Szendwich 2010.06.13. 17:04:41

A szükség nagyúr, szoktákvolt mondani, de erre szokta egy cimbim is mondani, hogy "gányéknál otthon vannak".
Amúgy nincs gond azzal, hogy lyukas a kipufogó. Nem szólsz senkinek, csak mosolyogsz. Én ott untam meg, hogy egyszer mondta valaki nekem, hogy a hátsó ülésen utazva kipufogó szag van az autóban.

Kifordított kacagány 2010.06.14. 07:16:57

@csiky944: le lehet ám vágni róla a csövet és lehet helyére újat tenni. de szigorúan csak dobégetés után:)

gány témához: mondjatok rám csúnyákat, de szerintem ez akkor is csak egy vacak cső, amiben némi folytonossági hiány keletkezett. ha valaki ezt valamilyen megoldással, viszonylag tartósan megszünteti, az nem gányolás, csupán egy probléma megoldása. mondjuk az adott esetben kérdéses, hogy a befektetett energia és idő arányban áll-e a tartóssággal.

@Zolás: régi szép idők, mikor még acéllemezből hajtották a kólás dobozokat is.

apamacko 2010.06.14. 07:42:27

Jelentem ez gányolás, múlt szombaton volt.
Csütörtökön meghegesztették. Sajnos nem volt 60-as cső így csak a folt lett fixálva, és ősszel lesz egy teljes lebontásos gyógyítás. A középső dob az ominózus csőszakasszal 17-18 eFt lenne. Anyiból megcsináltatom a klímát, az most igencsak időszerű :-)

csiky944 2010.06.14. 09:03:11

@apamacko: hát igen, én állandóan klímával járok most,így is meg lehet dögleni,míg a felforrósodott autó lehűl :)

Rocko- 2010.06.14. 10:10:40

@csiky944: van a motoron klíma? de menő! :D

csiky944 2010.06.14. 22:40:41

@Rocko-: azon meg melegbe menni kell 150-el hogy ne izzadj bele a cuccba :D

Wick 2010.06.14. 23:40:43

@apamacko: ó yes. Ismerős, ámbár én annyit nem kűzdöttem volna.
Rutinos ember autóhoz nem nyúl, még a fejét se vakarja meg, amíg le nem küld egy doboz sört... sört... doboz... doboz... azleszaz... doboz alja-tetele levág, hosszában szétvág, kipuff pasztával összemaszatol, majd az egész hóbelevancot két-három AWBA bilinccsel fölapplikál, majd másnap elégedetten elrongyol a dolgát jól végezni. :)

átmeneti megoldásnak készült de fél évig tartott, közben össze is törték TK-ra az autót így legalább megúsztam egy emlékeim szerint legalább 50ezres javítást (v6 hosszmotor, leömlők utáni rész a két kis első dobbal egyben).

Kifordított kacagány 2010.06.15. 08:10:09

@Wick: azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy a mai sörösdobozok 0.01-es alulemeze olyan piszok sokáig bírná a kiképzést. pláne a leömlők után.
süti beállítások módosítása