Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Citroen hét - Hullámok hátán, szelek szárnyán

2010.06.27. 09:00 | apamacko | 2 komment

Címkék: sm junkers citroen hét traction avant h van

A teljes Citroën-hét eddig

Lowtyo – mi már régen TRIbizzük – feldobta a levlistán, mi lenne ha mindenki leírná, ha fegyvert tartanak a fejéhez, milyen Citroent választana…

Mindenki Kacsát akar, meg egy Istennőt magának! Az rali mániások kicsit, könnyűt, gyorsat, vagy épp ellenkezőleg egy nagy, nagy, hosszú távú versenyeken sikeres CX-et. Aki valami régebbi finomságra vágyik az pedig Traction Avant-ot. Az igazi Gran Turismo érzést fogaskerék embléma alatt keresők pedig egy SM-re csorgathatják a szájukban képződő, s majdan az ajkukról lecsöppenő nyálat.

Ezeket én is besorolnám a top 100 közé, ha egy végeláthatatlan hangárba tölteném a kedvenceket. De most jöjjön valami más érdekesség.

A második világháború utáni járműínségben a Citroen tervező gárdája azt a feladatot kapta, hogy a rendelkezésre álló alkatrészek felhasználásával, és minél kevesebb nyersanyagból egy rendkívül strapabíró olcsó fenntartású zárt furgont tervezzenek. A gépkocsi motorját és sebességváltóját a Traction Avanttól kölcsönözték, természetesen megtartva az elsőkerék hajtást. A világító berendezések és műszerek pedig az akkor még be sem mutatott CV2 Kacsával voltak rokonságban. A gyár hagyományaihoz hűen itt is önhordó karosszériát alkalmaztak, melynek köszönhetően biztosítható volt a csekély önsúly. A korabeli legenda szerint, nem állt rendelkezésre a megfelelő vastagságú lemez, így a kellő merevség biztosítása érdekében egy, később a típus védjegyévé váló megoldáshoz folyamodtak, a hullámlemez alkalmazásához.

A Citroen H Van 1947-ben mutatkozott be, majd 34 éven keresztül gyártásban maradt! A H modellt nem csak Franciaországban, hanem Belgiumban is gyártották, a legyártott mennyiség pedig összesen 473289 darab lett. Természetesen ez a típus is a Csendőr filmekből lett ismert hazánkban, élőben nem sokan láthattunk ilyet.

Az ihletett vajon honnan merítették, az addig még autóiparban sosem látott konstrukcióhoz? Nem máshonnan, mint a repülőgépgyártásból! A harmincas évek legjobb európai személy és utasszállító gépétől a Junkers Ju-52/3M modelltől vették a mintát. A Tante-Ju tervezésekor is fontos szempont volt a költséghatékonyság, ami nem véletlen, hiszen a gazdasági világválság közepén tervezték, és 1931-ben mutatták be, s még ebben az évben a gyártása is megkezdődött... A modernebb típusok sem tudták háttérbe szorítani, és a nem stratégiai nyersanyagokból épülő gép a háború végéig, 1945-ig gyártásban maradt. Tartósságára bizonyíték, hogy az utolsó darabot Svájcban, 1981-ben vonták ki a napi használatból. A kevés máig fennmaradt gép a repülőnapok sztárja.

A korabeli francia hangulat fel elevenítéshez, íme egy kellemes muzsika, melynek képanyagához írásunk főszereplője egy Citroen H Van állt modellt.

A végére bevallom férfiasan, amíg TRIBi nem fogott fegyvert rám, addig nem akartam ilyet venni, de most megyek, megnézem a kínálatot.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr432111476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2010.06.27. 14:27:39

Szerintem az igazi ralibubusok BX 4TC-t akarnak. ÉN legalábbis...

www.autowp.ru/pictures/citroen/bx/autowp.ru_citroen_bx_4tc_race_car_1.jpg

Rocko- 2010.06.27. 17:42:43

@Tommi: nem rossz - nem rossz!
süti beállítások módosítása