Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Belsőség

Autófilek még





Gumival hogy állsz?

2012.03.30. 13:18 | feketenap | Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés technika gumi autófília




Év végi visszatekintő: december legolvasottab posztja az Autófílián.

2011.12.13. 11:52 | Következő Vásárló Miklós | 4 komment

Címkék: bocs

Mint mindenki más, mi is elemezzük az elmúlt év történéseit.

Visszafelé kezdjük, ezért ajánljuk figyelmetekbe az Autófília legolvasottabb decemberi posztját - itt olvasható.




Jobbulást tesó!

2011.07.15. 12:50 | feketenap | 3 komment

Tegnap este értesültünk róla, hogy barátunk, Lowtyo lebetegedett. A sajnálatos eset komolynak tűnik, de állítólag minden esély megvan arra, hogy felépüljön. Mindenki ebben bízik. El is határoztuk, hogy a mihamarabbi  gyógyulás érdekében mi is megtesszük, amit lehet. Tudjuk, hogy Ismeretlen Pécsi Költőnk jambusait még indigóval sem tudnánk lekopírozni, de azért megpróbálunk egy kis jókedvcsinálót küldeni, nóta helyett. A szösszenet érdekessége az, hogy minden "versszakát" külön-külön, más valaki írta közülünk. A központi téma, mondhatnók a múzsa, te voltál, kedves lotyesz. Gyógyulj meg hamar, tesó!

Jó a csirke, rántva!

De ha lejársz a tanyára, 

gondolj a gatyádra,

ami elmegy benyára!
 

Fel a hegyre ni

jobb oda az sdi!

Követ vinni, betonozni,

hidrós bx-et vontatni!

 

Pécsi gyerek sokat viccel,

de ne élj nekünk ilyen heccel!

Csirke persze, megy hegynek fel,

ki a kórházból, s gyógyulj fel!

 

Várnak itt kint jóbarátok,

BX-et így mikor látok?

Menj haza a családodhoz,

pihenj, babázz, ne csak dolgozz!

 

Drága Tiborom, legyél jól,

bogarad most nem karattyol.

IPK most nagyon hiányzik,

ängélä csak neked tornászik.

 

Szép bx-ed elringasson, 

téged senki ne sirasson!

Legyél újra szép és laza,

a kórházból vezess haza!

 

A kórházban minden fehér és dohos,

ez nem illik a mi Lowtyónkhoz.

Gyorsan épülj fel és futás,

Kint vár rád a rengeteg barát és a család!

(vár a bx alatti olajfolyás)

 

Óvodai parkolóban, felcímkézett szélvédők közt,

tyúkok helyett egy csirke vázán IPK a Rímes Agytröszt.

Amerikát hátrahagyván francia vizekre evezett:

ím egy fantomjárgány, benne a család nem csak rako-hanem hagyomány.

 

S még egy apró szösszenet,

mert Tiborunk csak így lehet kerek;

Volt egy lokál-álom: Szofi, kit

luxusmódra nyomna Tibi.

 

Lowtyó koma irány haza!

Vár téged még sok út pora!

Hidrós citrom, öreg bogár,

asszony, gyerek mind hazavár!

 

Sanyi nem tud írni, mert vezet, ezt küldi: 


  
 

 

Ő pedig a rehabilitációs asszisztensed. Verset nem tudott írni.

  




Gyermeknap buszokkal

2011.06.06. 12:00 | zalkapone | 14 komment

Címkék: retro veterán velence gyermeknap buszok gyermekotthon

Gyermeknap.

Elméletileg a vidámság, a kacagás és a játék ünnepe.

Ilyenkor még gyakran a lusta családok is felkerekednek, és elmennek kirándulni egyet. Kimennek a közeli parkba, erdőbe, tópartra, piknikeznek, szaladgálnak, napoznak.

Mi is ilyesmit terveztünk, de nem szűk családi körben. Hiszen van egy nagy csapat gyermek, akiket lassan három évvel ezelőtt mélyen a szívünkbe zártunk, és akik önerőből sajnos nem tudnának elmenni kirándulni, még ezen a napon sem.


Sanyink szerzett elérhetőséget egy olyan emberhez, Arnold Richárdhoz, akinek mind jó szándéka, szíve, segítőkészsége, mind eszköze is volt egy ilyen álom megvalósításához. Mert hát van busza. Nem tudjuk neki elégszer megköszönni, hogy felajánlotta csodálatos Ikarusait a kiránduláshoz!

Szerencsére másokat is magával ragadott az esemény lendülete, így kaptunk felajánlást üzemanyagra, kedvezményes fagylaltra, ennivalóra. Már csak valami jó helyszín kellett a piknikre. Ebben segítségünkre volt a nádasdladányi Nádasdy-kastély, ahol tárt karokkal fogadtak bennünket. Már alig vártuk a vasárnap reggelt, az indulás tervezett időpontját!

Az indulásra megbeszélt időpontban be is gurultak a buszok, egy csodálatos Ikarus 55-ös, és egy egyedülálló Mávaut kabrió. Nos, nem tudom, hogy a többiek hogy voltak vele, de nekem az út porából kellett felvennem az államat. Ezek a régi buszok annyira szép, újszerű állapotban vannak, hogy nem egy, ma működő közlekedési társaság összetenné a két kezét, ha ilyen állapotú járműveket tudna szolgálatba állítani. A gyerkőcök is vidám zsibongásba kezdtek, hogy „tényleg ezzel megyünk?”, majd szálltak is volna fel azonnal. Előtte rövid megbeszélés, miszerint a Mávaut-on menet közben nem állunk fel, és nem hajolunk ki. És igen, a társaság egyik fele ide száll, a másik a másikba, hazafelé igazságosan cserélünk.


Indulás után volt egy kis döbbent csönd, aztán az első járókelők, és előző autók meghozták a társaság integetős jókedvét - és az emberek többsége egyből mosolyogva visszaintegetett. A nyugodt tempó ellenére nem a dodzsemszerű előzgetés volt a jellemző, inkább a mobiltelefonokat kattintgatta mindenki. Nem gondoltam volna, hogy a világbékéhez elég két veterán autóbusz.

Velencétől, Székesfehérváron át Nádasdladányig folyamatos volt a jókedvünk. A tető nélküli különítmény élvezte a szabadban lobogást, a Faros-brigád pedig a kifinomult gépezet suhanását. Egyébként leírhatatlan élmény két ilyen járművön utazni. A kísérők közt volt persze olyan, aki még menetrend szerinti járaton utazott például az 55-sel, de nekik meg pont a feltoluló emlékek miatt volt nagy élmény. Már az odaúton is azt beszélgettük, hogy ki sem kéne szállni, csak menni, menni. Pedig valószínűleg nem jutottunk volna messzire azzal a tempóval, amivel még egészséges közlekedni a nyitott Mávaut-tal. 50-es tempónál már elég szép vihar keveredik a fejünk körül - de kezdem érteni a fanatikus kabriósokat. Út közben egy rövid ideig csatlakozott hozzánk egy Wyllis Jeep is, ami megint csak fokozta a hangulatot.
 

Megérkezésünk után megtekintettük a kastélyt, ami szerencsére sok hasonló társától eltérően egy teljes körű felújításon esik át éppen. A külseje visszanyerte már méltó kinézetét, a belső munkálatok még folynak. Hallottunk sok érdekességet az egykori lakókról, a Nádasdy családról is. Haladó szellemű, a technikai vívmányok iránt érdeklődő emberek hírében álltak, akiknek biztosan szintén tetszett volna kéttagú konvojunk. A delelőre hágó nap már a parkban talált minket, ahogyan próbáltunk nekiülni az ebédet jelentő szendvicseinknek.

Igyekeztünk elég táplálékot magunkkal hozni, számítottunk a gyermekek jó étvágyára. Készültek is a szendvicsek ezerrel, a termelés alig bírt lépést tartani a kereslettel. A fiúk amúgy is megállás nélkül fociztak a tűző napon, órákon keresztül, kellett a bevitt energia. A lányok inkább napoztak, rajzoltak, beszélgettek. Volt egy fajta családi idill jellege a dolognak. Hazafelé aztán megtörtént az utas-csere, és elindultunk vissza, az eddigre hozzánk csatlakozó Kabriós Gergővel és Kabriós Judittal. Újabb lelkes integetés és kurjongatás lavina kíséretében átvágtunk Székesfehérváron, majd megálltunk az utolsó meglepetésre, a gárdonyi Kati fagyizónál. Ezúton köszönjük Kati néninek a kedvezményes áron biztosított fagylaltot!

Aztán a hazaérkezés és búcsúzás kicsit szomorú percei következtek, sok puszival, öleléssel.

Nehéz pillanatok voltak ezek.

Bízom benne, hogy továbbra is képesek leszünk rá, hogy időről időre felbukkanjunk Velencén, és némi mosolyt varázsolj ezekre a szimpatikus kis arcokra! 

Külön köszönjük még egyszer Arnold Richardnak, hogy buszaival eljött, és lehetővé tette kirándulásunkat!

Köszönjük a Spirit Cargo Kft-nek, Nyári Zsuzsannának és Zoltánnak a felajánlott üzemanyagot!

Természetesen köszönjük mindenki másnak is, aki csatlakozott hozzánk, és segített a program sikeres létrejöttében!

Tolmácsolnánk a gyermekotthon köszönetét is, mely természetesen nem csak nekünk szól!




Indul a szezon - programajánló népautósoknak!

2011.05.10. 21:42 | prokee | 2 komment

Címkék: programajánló

Néha már napokig süt a nap, előkerülnek a legféltettebb hobbiautók és veteránok is. Rendes autóbuzi ilyenkor minden hétvégéjét találkozókon tölti. Ha még nem volna elég programotok májusra, figyelmetekbe ajánljuk az 5. Volks and Roll Fesztivált.


VAN BUSZOD? - Anyák napja helyett

2011.05.01. 12:30 | prokee | 17 komment

Címkék: velence kirándulás gyermekotthon

Nem szeretnénk ünneprontóak lenni, de ma van a napja annak, hogy szóljunk azokról, akiknek ez a nap is egyszerű hétköznap, vagy talán még rosszabb is annál.

Itt vannak például a velencei gyermekotthonban lakó fogadott gyermekeink, akiket rendszeresen látogatunk, és ha tehetjük, segítünk. Festettünk már náluk, mikuláskodtunk is, egy jó csapat autóbuzi kíséretében már autóztak is velünk néhányszor.

Legutóbb húsvét vasárnapján jártunk náluk. Nagyjából ötven csokitojást dugdostunk el a kertben, amikor pedig az utolsót is megtalálták, a lányaink tojást festettek, fiaink pedig egy igen kimerítő focimeccsen verték rengeteg-kevés arányban (hamar feladtuk a számolást) az idősebb generációt.

Persze az ebédről is gondoskodtunk, sok kiló hússal, csokival és üdítővel érkeztünk, így a gulyástól és édességtől puffadozó gyerekek afféle jóllakott óvodások módjára tepertek fel a hálókörletekbe, miközben az ebédlő és a folyosó minden sarkából előlépett valaki, és kisebb-nagyobb ajándékokat nyomott a kezükbe...

Korántsem saját fényünk polírozása miatt osztjuk meg veletek ezeket a képeket. Abban bízunk, hogy az eddig hozzánk csatlakozókhoz hasonlóan most is találunk valakit, akit vonzanak a nemes célok.

Mivel május első vasárnapja számukra nem lehet olyan ünnep, mint nekünk, szerencsésebbeknek, legalább május utolsó vasárnapját, a gyermeknapot szeretnénk újra emlékezetessé tenni nekik.

Az első gondolat ismét az volt, hogy néhány kevésbé hétköznapi autóval megutaztatjuk őket, ezt ugyanis a mai napig emlegetik. Azonban nagyjából 60-70 gyerekkel kell számolnunk, ehhez vagy sok autó kell, vagy rövid táv. Módosítottunk tehát az elképzelésen, és buszos kirándulást tervezünk, mondjuk a nem túl távoli Nádasdladányra.

Ehhez azonban buszra van szükségünk. Keresünk tehát olyasvalakit, akinek megfelelő járművel rendelkezik, és némi nemes lélek szorult belé. Elsősorban persze nem szimpla turistabuszra gondoltunk, sokkal inkább valami olyanra, ami nem jön minden nap szembe a falu főutcáján. Öreg Ikarus, angol emeletes, vagy kabrió városnéző - nem számít, csak a gyerekek élvezzék.

Ha tehát VAN BUSZOD, és szívesen csatlakoznál hozzánk, ne habozz írni nekünk a mail@autofilia.hu címre!

Ha pedig NINCS BUSZOD, de vannak használt, jó állapotú könyveid, ruháid, játékaid, amelyeket eljuttatnál az otthonba, de momentán épp nem jársz arra, akkor is írj - mi nagyon szívesen elvisszük helyetted!




Még nem késő! - OT Expo 2011

2011.04.17. 08:51 | prokee | 4 komment

Címkék: veterán autó technika oldtimer ot expo

Vasúttörténeti Park, ma estig menjen ki!

Íme, egy kis ízelítő a csütörtöki napról:

 

A sokadalomról:

 

Valamint a kiállításról:

 

 




Majom a ketrecben

2011.02.22. 12:33 | feketenap | 18 komment

Címkék: biztonság mazda autó suzuki vezetéstechnika aktív passzív abs xedos 6 liana autófília flotta

Fosok vazze! Mondta Sanyi, már az ötödik kilométer után a lianában. Pedig akkor épp nem volt rátéve az Eaton kompresszor a füstölt csülöknyi hengerfejre. Csak vezettem, ahogy szoktam. Illetve akkor elgondolkoztam azon, hogy ha én ülnék magam mellett, ami nem mindig kivitelezhető, én is ugyan ezt gondolnám-e magamról.

Forrás: http://hvtm.hu/index.php3?ID=9000&carID=3401

Más kérdés, hogy liana nem egy lóv rájder, de valamiért csak megkapta a műbizonylatot a kocsi. Sanyi sem vezet rosszul, már a gokart pályán is látszott, hogy kíméletlenül kihasználja mások hibáit, csak kispárna legyen a segge alatt. Nem értettem, hogy félhet mellettem, mikor más sosem mondta még, hogy lassítsak. Szóval nem értettem a dolgot.

Aztán úgy adódott, hogy én ültem be Sanyi mellé a jobb egybe, egy röpke másfél órára. Figyelni kezdtem, hogy milyen vezetési sílusa van, miket vállal be. És meglepődtem.

Sanyi folyamatosan 120-130 környékén tolta - ha még nem mondtam volna az autóbánon természetesen - és ötödikben kiállt előzni kamionokat kilencvenről. Namost ez így nem sokat mond Önöknek, ezért hozzá kell tenni, hogy Xedos 6-tal voltunk, V6 2L motorral felszerelve. Menet zaj simán elhanyagolható, welnessz üléspozíció. Fel sem tűnt, hogy megyünk, mint az állat, mert az autó nem engedte, hogy érzékeljük a valós sebességet.

Mondanom sem kell, hogy lianát csak autópályán hajtom 110 fölé, de akkor már erősíteni kell a rádión, hogy halljam a Kossuthon a híreket, és beszélgetni sem lehet hosszútávon, a torokgyík kialakulásának megnövekvő kockázata nélkül. 

Megvilágosodtam! Beigazolódni láttam azt a hipotézist, miszerint minden autó átformálja a gazdáját. Ha elkényeztet a gép, akkor észre sem vesszük, hogy a tudomány mai állása szerinti fizika törvényszerűségeinek határán állunk. Hogy a múltkori ABS-es, nagy port kavart posztra visszautaljak, tudjuk, hogy telepakolták a puccos  verdánkat mindenféle aktív és passzív biztonsági eszközökkel, és hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy az innovatív technika majd jól megvéd minket. Nos, van egy jó, meg egy rossz hírem! A jó hírrel kezdem: a technika igen is megvéd. A rossz hír: a technika nem mindenható.

Forrás: http://www.fahrzeugmarkt.ch/cgi/picdsp.pl?SEARCH=Mazda+Xedos

És még egy érv, hogy az előbbi jelenség valóságos: egy fapados, harmincéves kiskocsival valószínűleg sosem mennék 90 fölé. Nem azért, mert a főtengely kifolyik a kipufogón, hanem mert nem érezném magam biztonságban. Egy kétéves Focussal azonban beleszaladtam a kilóötvenbe, többször, mint kellett volna. Kétezres fordulaton....

Önök szerint? Fejezzék be az alábbi mondatot kommentben!

Egy jó, biztonságos autóba beülve, a vezetők magatartására a kocsi olyan hatással lesz, hogy.......

Bakker, lelőttem a poént. Szóval Sanyi vett egy Xedost. Többit később.

Azért ebben van sok minden. Mindenek előtt le kell szögezzem, hogy részemről nem feltétlenül a szépséges Liana hercegnőnek szólt a bizalmatlanság, hanem – fura pszichológiai fejlődésemből kifolyólag – a sofőrnek. Bandi mentségére szóljon azonban, hogy nem csak mellette, hanem mindenki mellett „fosok”. Így van ez. Bizalmatlan vagyok, no meg ritkán ülök a jobb egyben.

A poszt tengelyére visszacsavarodva, nem gondolnám, hogy engem a hárombetűs ketyerék tesznek „bátorrá”. Az öreg kombival is hasonlóképpen közlekedtem – csak tovább tartott. Ami óriási különbség, az a rossz időjárási körülmények közti vezetés. A Xedos nem fáraszt annyira. Ma épp volt szerencsém kipróbálni ónos esőben ASR-t, az ABS-t. A kormányzása nem annyira közvetlen, mint a régi fapadosé, nem kap az ember „felesleges” infókat a kormányról. Nem érzel mindent, kevesebbet dolgozik az agyad - és igen, az agy szigetelésében sokat dob a jó hangszigetelés is - kipihentebben szállsz ki 300 km sötétben/esőben vezetés után.

Ezek miatt voltam a múltkori vitában is a ketyerék mellett.

 

Szumma szummárum, be kell látni: A modern autók kevésbé fárasztják ki a vezetőt, ami hosszú távon komoly érv a biztonság terén.   

 




Egy nehéz nap

2011.02.20. 13:00 | Lowtyo | 7 komment

Címkék: gödör autópálya m6 alagút kátyú sörnyitó egy nehéz nap margójára

A tegnapi napom rémes volt. Megbetegedett a teherautó sofőrünk és lett volna egy sürgős pesti fuvarunk. Persze egyedül nekem van C kategóriás jogosítványom rajta kívül, megnyertem a feladatot magamnak.
Kiraktam a gyereket reggel az óvodába és siettem be a munkahelyemre, hogy időben el tudjak indulni. Hála az autópályának, most már viszonylag egyszerű feljutni Pécsről Pestre, de mindig csak autóval mentem, nem tudtam meddig fog tartani az út teherautóval. Vasanyagot kellet vinni, és a szálak lelógtak a platóról, kellett keríteni valami vörös posztót, nehogy egy bamba-balfék felnyársalja magát. Átkutattam az egész autót, sehol semmi. Ekkor jutott eszembe, hogy a lányom óvodai ruháját reggel odaadta a dadus, megnéztem, hátha találok köztük valamit. Szerencsém van, hogy lányom született, egy kék, vagy fekete overállal semmire sem mentem volna.

 

Már az első száz méteren sikerült fognom egy komoly gödröt, a jobb felső ötösből távozott az amalgám, a bal első kerékből pedig a levegő. Telefonos segítség, egy óra múlva ismét úton voltam. A gödröt azért megjelöltem, nehogy más is belepottyanjon.

 

Az M6-os a béke és a nyugalom szigete volt. Tempomatot belőttem 85-re, kiolvastam a Playboyt, szunyókáltam egy kicsit, főztem egy kávét, aztán egy lecsót, sikerült hasznosan eltöltenem azt a pár órát a kormány mögött.
Az alagutakat minden egyes alkalommal megcsodálom, amikor arra járok. Sokan köpködik, hogy minek kellett, de engem inkább az érdekel, hogy hogyan jutottak át az alagút másik oldalára a munkások, amíg még nem volt kész a cső. Fel is hívtam hazafelé Csabit, Ő ott volt az építkezésen, árulja már el nekem a titkot. Csabi gyorsan lerázott, de megígérte, hogy este átküldi e-mailben a megoldást.
Elmúlt már este nyolc óra is, mire hazaértem. Lánykám épp aludni indult, nem volt boldog, mikor meglátta az overálját, illetve ami maradt belőle. Feleségem sem. Ő is elment a lányommal aludni, ehettem a kihűlt vacsorát, nézhettem egyedül az esti sorozatot.

 

Felpattintottam egy üveg sört a kedvenc sörnyitómmal, benyomtam a TV-t, bekapcsoltam a számítógépet és felváltva néztem a leveleimet és a Barátok Közt 84625. epizódját.
Valaki épp rálőtt Mikire, mikor megjött Csabitól a válasz az alagutas kérdésemre. Elképesztő!




Téli gumit mindenkinek?

2011.02.17. 12:25 | zalkapone | 79 komment

Címkék: vélemény kamion balesetveszély közlekedésbiztonság téli gumi balesetmegelőzés furgon

Nemsokára vége a télnek. Ez sokaknak nagy öröm, könnyebbé válik a hétköznapi élet. Nem kell vastag pulóver, nagykabát, és az autót sem kell járatni feleslegesen a hőn áhított fűtés miatt.
Mielőtt azonban örömtüzet gyújtanánk, gondoljunk vissza a három hónappal ezelőtti időkre! Mit sulykolt belénk a média úton, útfélen? Igen, aki nyári abronccsal közlekedik, az közönséges tömeggyilkos. De így van ez?
Több fórumon tárgyaltuk már ezt a kérdést, több oldalról közelítettük a problémát, és megoszlanak a vélemények. Amit most felteszek költői kérdést, már csak hab lesz a tortán.

Miért nem kell a kamionokra (buszokra, egyéb nehéz járművekre) is téli gumi?

Mielőtt mindenki rávágja, hogy azért, mert a nagy súly mindent megold, azért gondoljuk át még egyszer. A nagy súly esetleg kinyomja az abroncs alól a vizet, olvadt havat (lánykori nevén latyakot), de jégen aligha ér valamit. Vagy legalábbis nem sokat. A nullához konvergáló tapadás a jégen gonosz dolog, főleg 20-30 elszabadult tonna esetén. Az elmúlt hónapokban volt nem egy, nem két eset, amikor teherautó okozott balesetet. Mert nem tudtak megállni időben. Az általánosan bevett gyakorlattól, miszerint állandóan a megengedettnél gyorsabban is mennek, most nagyvonalúan tekintsünk el. Bár nyilván ez is közrejátszik a kialakult szerencsétlenségekben. De hiába minden modernkori kütyü, amiket már a nagyvasakba is beépítenek, az ABS-től elkezdve a menetstabilizálóig, ha többszázezer kilométert futott, repedezett, minta nélküli guminak kéne átvinnie a tapadást az útra.

Ez a tökéletes abroncs fogná meg a 30 tonnát?

És az előző mondatom utal is a megoldásra, hogy miért is nincs ezeken a járműveken külön téli gumi. A több százezer megtett kilométer nem kompatibilis egy lágy gumikeverék nyújtotta kopási mutatóval. Így is a fuvarozók rémálma, ha a sofőr bejelenti, hogy kéne cserélni a gumikat, ugyanis egy nyergesvontató esetén ez simán milliót meghaladó kiadás. Mintha a fogukat húznák. Ezért inkább járnak háromszor újrafutózott, málló felületű, minimálisan bordázott abroncsokon. Mi meg rettegjünk előttük, mellettük. Persze nem kötelező nekünk a közúton közlekedni, tudom. Nem is akarom magamra, illetve rájuk irányítani a törvényhozók figyelmét, mert a végén még egy gázolajos hordóban végzem, fejjel lefelé. De azért mégis agyrém, hogy amíg engem megállít a rendőr és profilmélységet nézeget, addig a kamionok vígan száguldoznak ezeken a maximum gyermekjátéknak alkalmas kerekeiken. Talán a tengelyterhelés mérése mellett lehetne ezt is nézegetni.

E mellett a tengelyterhelés már nem mindegy?

Van viszont egy meglepő fordulat is, amit egy rögtönzött, nem reprezentatív, általam végzett kutatás támaszt alá. Ez pedig a sokak által utált „fehér furgonosok” hozzáállása a téli gumihoz. Szintén rengeteg megtett kilométer, a személyautókéhoz hasonló menetteljesítmények, felpörgetett, főnökök által agyonhajtott sofőrök jellemzik a kategóriát. Viszont az általam közelről szemügyrevett kisáru-szállítókon egytől egyig újszerű, megfelelő mélységű barázdákkal ellátott téli abroncs volt.

Finom, megnyugtató lamellaerdő

Pedig ha lehet hinni a szóbeszédnek, akkor ebben a csoportban még élesebb a piaci verseny, szó szerint egymás orra elől happolják el a fuvarokat. Mégis futja új gumira. Persze, persze, egy Transitra még mindig lényegesen olcsóbb gumit venni, ráadásul csak négy (hat) darab kell, nem mint egy Iveco nyergesre.


Kíváncsi volnék a sofőrök véleményére is, hogy mennyivel érzik, éreznék magukat jobban, ha mindig új, megfelelő minőségű abroncsokon gurulhatnának!

Egyébként a statisztikákban, mint műszaki okokra visszavezethető balesetként jelennek meg a gumi esetleges hibájából bekövetkező szerencsétlenségek.

És akkor Kedves Olvasó, Önön a sor, hogy véleményét megossza velünk, és a többi olvasóval!
Természetesen az Autófílián megszokott, kultúrált formában. Köszönjük!




Napi bölcsesség

2011.02.04. 12:10 | Lowtyo | 12 komment

Címkék: alkohol közlekedésbiztonság

 

A statisztikák szerint a közlekedési balesetek 23%-át olyanok okozzák, akik alkoholt fogyasztottak.
Tehát a 77%-át, azaz több, mint háromszorosát olyanok okozzák, akik vizet, kávét, üdítőt, tejet, energiaitalt és egyéb alkoholmentes italokat fogyasztanak!

Ezek az emberek háromszor olyan veszélyesek.
Kerüld a társaságukat, tartsd magad távol tőlük!




ABS, lufi-velük, vagy nélkülük?

2011.02.03. 12:10 | feketenap | 69 komment

Címkék: autó abs légzsák autófília autófília flotta

Kollégánk, Apamackó, beszerzett egy négykerekűt, amiről hamarosan be fog számolni egy posztban. Nem akarom lelőni a poént, de a szerkesztőségi levelező listán már kitárgyaltuk, keresztben, hosszában a dolgot. Egy témában azonban parázs vita alakult ki közöttünk. Konkrétan az abs, azaz a blokkolásgátló volt a vita kiváltó oka. Többen nem szeretik, van akit egyenesen hátráltat. Mások azon a véleményen vannak, hogy igen is kellenek a passzív biztonsági eszközök. De inkább olvassák szó szerint:

 

Apamackó:

Szervo, központizár (+riasztó), elektromos ablak+tükör, még a gyári kazettás magnó :-)

Se légzsák, se ABS, se klíma :-(

De az állapot (már amit láttunk belőle) az tényleg egy új autóé !!!

 

Lowtyo:

nekünk ugye ilyen autónk volt, mi imádtuk

nagy, kényelmes, sosem volt vele baj

az 1.2-es motort is dicsérik, hogy szépen viszi és nem eszik sokat

egyedül az alapjárati motor szok megdögleni

mondjuk azon nagyon csodálkozom, hogy sx és se lufi, se abs,se klíma

 

Feketenap:

Hát gratula, ha ti örültök neki, annál nem kel több.

Én viszont nem vettem volna légzsák nélküli autót.

Közeli ismerősnek volt 1.6, a szerviz irtózatos drága volt hozzá, már a kötelező, mert baja nem igen volt.

Motorról sok jót hallottam, kis kasztnit viszi, mint a mérgezett egeret. Még sportdobot is lehet rá tenni, jól szól.

 


Apamackó:

Ideális napi használós, női autó.

Asszem közülünk kevesen birtokolnak légzsákos autót, és igen szerettem volna olyan de itt az állapot győzött.

(meg az, hogy Nyuszinak tetszik. Eddig mindíg vezette épp ami volt, most végre ő is választhatott, legalább részben :-))

Amúgy két ronda karambolt éltem túl (karc nélkül!) jóval régebbi kocsikban fiatalon.

Legyél bekötve és figyelj másokra, ez tán még a légzsáknál is fontosabb.

 

 Feketenap:

Értem, hogy miért vettétek meg.

De én az a fajta vagyok, aki nem engedné, hogy a neje légzsák nélküli autót vezessen, nap, mint nap.

Tudom, régen légzsák sem volt, még is itt vagyunk. Viszont a mai közlekedésben luxus, vagy inkább naiv dolog passzív biztonsági eszközök nélkül autózni.

Nem akarom elrontani az örömöd, de ezerszer használnám inkább a Saabot, mint az újat. Asszony meg szokjon hozzá. Ha valami nem úgy működik rajta, akkor meg meg kell csináltatni, hogy ne parázzon a fehérnép.

Azér Sukoróra elhozhatod! :-)

Majd lemeózzuk. Két pályinka után.


Lowtyo:

nemtom, légzsák jó dolog, de nem csodaszer

szerintem anélkül is túl lehet élni a mindennapokat

biztos jobb, ha körbe van légzsákozva az autó, de...franc tudja

félmilliós kategóriában nem lehet csodát várni

jobban járt vele, mint mondjuk egy lufis swiftel

 

Feketenap:

és az abs?

benne van a lábában?

mondom, nem rossz autó

de fapadost nem vetem volna

 

Csiky:

mi a pérónak az abs bandi?

utálni való dolog

télen 3x hosszabb a fékút

 

Rocko:

de van nyár is nálunk.

 

Feketenap:

csak azok beszélnek így, akik még nem vették hasznát


Csiky:

az

abs egy péróság

 

Omm:

ó termékenyítsd meg

azt a marhaságodat ne hangoztasd Csik

édes dákóm

járj velocipeddel, mert tkp. az is elvisz bárhová

 

Sanyi:

én jégen csípem

 

Feketenap:

biztos az övfeszítő, a gyűrődési zóna, a fejtámla, a radiál gumi is mind péróság

 

Csiky:

az abs egy péróság

nem amiket te írsz

100-ból min 99x csak bosszant

 

Omm:

könyörgöm

egyszer befizetlek egy veztech tréningre, aztán ott meglátod, hogy az ABS nem fékútlerövidítő szerkezet

főleg akkor, amikor eléd ugrik valami, vagy féktávon ki akarsz kerülni valamit és a nem ABS-es féket a hajadra kenheted, akkor is nekimész

 

Lowtyo:

mondom

500e ft környékén kapirgálunk

ennyi pénznél sokkal fontosabb, hogy milyen az autó általános állapota

abs jó dolog, csak úgy, mint a lufi, de ezer olyan dolog van, ami még számít

pl. milyen gumi van az autón

egy ezeréves, vagy egy tesco gazdaságos gumival felszerelt abs-es autó hosszabb úton fog megállni, mint egy normális, jó minőségű gumis abs nélküli

egy noname féktárcsa-fékbetét kombó, meg egy minőségi cucc között megint csak zongorázni lehet a különbséget

ez az aktív biztonsági ketyere dolog túl nagy jelentőséget kapott napjainkban, azt gondoljuk, hogy ha van abs, esp, meg 1000 légzsák, akkor olyan biztonságban vagyunk mint az anyaméhben

 

Apamackó:

Én kiszáltam egy Taunus/villanyoszlop, meg egy Sierra/Kamaz hátsó duplakerék koccból is karc nélkül, mert be voltam kötve, pedig mindkét autó tk. lett.

Szóval igen, jó lett volna a légzsák meg ABS, ezért is jött szóba a '99-utáni Megane, de itt tényleg olyan jó a összbenyomás, hogy együttes döntéssel lett ok.

 

Csiky:

nehogy elmagyarázd nekem mi az abs-t Pista

nem attól fogsz elkerülni egy balesetet mer abs-ed van bakker

 

Omm:

akkor itt talán abba is hagyhatjuk a témát

mindenki hülye csak én vagyok helikopter

nem öreg, az ABS nagymértékben segíthet abban, hogy elkerülj egy balesetet

ha szerinted hülyeség, ám legyen, csak hétvégi unaloműzésből találták fel okos emberek

minden bizonnyal

 

Csiky:

jah segít

attól még

vezetni tudni kell

meg a követési távolságot sem csak hallomásból kell ismerni

engem meg bosszant,hogy télen alig lehet megállni miatta

 

Omm:

akkor kezdd ott, hogy megtanítod a hetvenéves, floridai nyugdíjast vezetni és kikerülő manővert tenni abs nélkül

vagy a 18 éves hülyegyereket

vagy az anyukát, aki életében először ül autóban

ugyanannyi joguk van kocsiba ülni, mint neked, pedig mégis, lehet, hogy rosszabbul vezetnek nálad

ha te olyan májer vagy, hogy úgy érzed, az ABS a sátán műve, mert szerinted fölösleges és káros, akkor húzd ki a biztijét, az sokat segít :)

 

Zalkapone:

Ez a kikerülés nettó butaság. Forgalomban nem fogsz te semerre sem rángatózni! Balra szembeforgalom, jobbra járda, előtte oszlopok... Országúton meg mindenhol fa az út szélén. Tiprod neki, ahogy a vádlid bírja, plusz miatyánk, oszt vagy kiadja vagy nem.

Mondom úgy, hogy egyszer egy kamionfrontált úgy úsztam meg, hogy betettem magamat meg a kadettet az árokba. Télen, lefagyott úton, enyhe kanyarban az ukrán jóember lecsúszott az ívről a nyergessel, szembe jöttem én. Óvatos padkárahúzás 3 mikrosec alatt, de a lejtőn lecsúszott a hátulja. Abs nélküli autó volt, örültem is neki, mert állóra fékezett kerékkel összeszedtem magam előtt annyi havat, amin fennakadt, így nem csapódtam neki a partfalnak, és nem dobott vissza az útra. Ezek után vittem karosszériáshoz szegényt, hogy aztán két héttel később a vén hülye leamortizálja az Octaviával.

Ez az abs csodaszer dolog addig igaz, amíg a Pista által említett vezetéstechnikai pályán egyedül kacsmarogsz. Egyébként meg télen lassan kell menni, oszt kész.

(Az aláhúzott szavak az eredetihez képest átfogalmazásra kerültek, tekintettel a fiatalkorú olvasók szellemi fejlődésére.)

 

Omm:

ezzel maximálisan nem értek egyet Balázs

akkor is elkapod a kormányt, ha nem akarod

mert ösztönből teszed, véded az életed

és akkor hidd elé, prostituáltra jól jön az ABS, hogy az autó is arra menjen, ne csak a kezed

nem viccből találták fel

és nem viccből van ma már minden autóban

 

Sanyi:

A kikerülés nem dákóság. Én tavaly 3 szor döglök meg jó eséllyel, ha nem kormányozok. Mondjuk nem vagyok az a satuzós típus már pár éve. 

ABS hóban gyengébb, mert nem gyűjt hóéket a kerék alá. Máskor jobb, hidd el. Évek óta szerettem volna ABS-es kocsit, mert jó.

 

tnt (imre ezékiel):

az jut az eszembe, hogy 2000-ben kollegám azé törte össze a 323F-t, mer ABS-es volt.

később rájöttem, miért, valószínűleg egy bizonyos gumihoz volt beállítva. egyszer majdnem bementem miatta egy csukott kertkapun. aztán odébb állítottuk a csúszási együtthatót, vagy mia  retket ( hálistennek Bosch volt, lehetett basztatni ), onnantól hagyta kicsit megnyikkanni a gumit, csak utána lépett közbe.

aztán mikor nem bírtam lejönni vele a dombról érden, én is kivettem a biztosítékját, de csak arra a szakaszra.

kormányt meg nem rángatunk, mert :

- lassan menve nem fog bekanyarodni az autó, tehát mindegy

- gyorsan menve felborul, frontálcsattan, gyalogostgázol.

mentem én má a hatosúton baloldali árokban, mert a szembejövők nem bírták megelőzni-kifékezni egymást, viszont egymást nézték, mindkettő az én sávomban volt.

na, ott qrvajó volt az ABS, mert az autó baloldala pattogott az árokban a jeges sáron, a jobboldala a kvázi tiszta aszfalton gurult.

az is igaz, korábban hasonlót játszottam el nem ABS-es autóval, azzal nem mertem fékezni, fasznak nincs kedve megpördülni 90-nél. le is szakadt egy csomó gomb róla.

szerintem mindegy, van-e ABS, ha van, kicsit gyorsabban merek menni ugyanolyan körülmények között, ha nincs, annyira lassan megyek, hogy ne féljek attól, hogy megpördülök.

az viszont sajnos tény, hogy MINDENKI, aki nem néz utána és nem próbálja ki, mit csinál a pedállal az ABS, megijed, mikor beremegteti a pedált. tehát az anyuka, mikor reflekszből satuzik életében először, vissza fogja engedni a pedált, tehát oldják meg, hogy ne rezegtesse.

 

Feketenap:

Rajtam már sokszor segített. Igaz, nálam van fékerő elosztó is, szekvenciálisan fogja a kerekeket.

Többször volt már, hogy csak tiportam a fékpedált mert:

- kigurult elém egy labda, kövér gyerekkel utána

- kiugrott elém egy kutya

- kiugrott elém egy kivilágítatlan egyenrangú kereszteződés

- full jeges volt az út, pedig kanyarodni kellett volna

- stb

És még sosem dobtam el. Ebben pedig nagy szerepe van az ABS-nek.

Persze, lehet mondani, hogy hülye voltam, mert gyorsan mentem, vagy nem vittem magammal röntgen szemüveget.

De tény, hogy kifejezetten váratlan helyzetben egy biztos pont. Számomra.

 

Apamackó:

Szerintem minden aktív paszív biztonsági kütyü jó dolog, támogatom mindet, és lehet furcsa néhányótoknak, hogy most mégis ez lett a válsztás.

Az idő megmondja jó vagy rossz ötlet volt.

Ha az van megírva a nagykönyvben, hogy egy autóban végzem, akkor úgy is lesz, lehet az W140 akár.

 

 




Már megint a hülye angolok

2011.01.21. 12:30 | Halálos_fogkefe | 21 komment

Címkék: történelem veterán bentley hülye angol omg packard

Amikor egy veterán korú autót szétflexelnek és típusidegen alkatrészeket erőszakolnak bele, minden jóérzésű autóbuzi felszisszen. Egy veterán, ha elérte azt a kort, megérdemli hogy újkori önmagához méltó állapotban csillogjon, néha kicsit hörögjön és üvöltsön. Aztán ahogy tovább telnek az évek, önkéntelenül is egyre nagyobb becsnek örvendenek az addigra már alig néhány számban fennmaradó egyedek. Nem úgy, mint a mai történetünk egyik főszereplője, az 1930-ban alig 100 példányban gyártott Bentley 8-litre.


Velencén járt a Mikulás

2010.12.13. 11:22 | zalkapone | 4 komment

Címkék: közélet velence mikulás gyerekotthon autófília egyesület

Emlékszem, gyermekkoromban elég hamar túlestem a Mikulás, karácsony, húsvét szentháromság lebuktatásán, de ez szemernyit nem vont le az értékéből. Boldog voltam, mert a szüleim erejükön felül teljesítve, de mindig megoldották, hogy húgommal együtt rengeteg ajándékot kapjunk. A nagybetűs ünnepek sosem múltak el estébe menő Lego-építkezések nélkül. Legfeljebb akkor, ha a villanyvasúttal foglaltuk el éppen a nappali kétharmadát. Ezek mind a mai napig szép, kedves emlékek. Boldog, kiegyensúlyozott gyermekkorom lehetett, egy szerető családban.

Ezért is gondolom fontosnak, hogy segítsünk azokon a gyerekeken, akiknek ez nem adatott meg. A család, a szeretet. És az ajándékok. Mert ahol nincs öröm, ott sivárodik a lélek.


Nemsokára Mikulás

2010.12.02. 20:00 | zalkapone | Szólj hozzá!

Címkék: mikulás gyerekotthon

Bizonyára tudják a kedves olvasók, hogy régóta komoly barátság fűz minket a Velencei Diákotthon lakóihoz. Szerény lehetőségeinkhez képest igyekszünk minél gyakrabban némi mosolyt csalni a kis, gyermeki arcokra. Most sem lesz ez másként. Szerkesztőségünk újfent egy emberként gondolta úgy, hogy Mikulás napján örvendeztessük meg a gyerkőcöket, és szerény csomagjaink átadásával próbáljuk meg egy napjukat ismét szebbé tenni.
És hogy ezt miért írom le, és tárom a kedves olvasók elé?
Nos, többször bebizonyosodott már, hogy rajtunk kívül is sokakban megvan a segítő szándék, és a jóakarás. Amennyiben valaki úgy gondolja, hogy csatlakozna hozzánk, némi csokoládéval, gyümölccsel, esetleg társasjátékkal, az kérjük jelezze, majd tartson velünk december 5-én, vasárnap délután!

Nem bánják meg!

A képről csak a Mikulás hiányzik, és Mi




Ciao, Ciao, Piaggio Ciao!

2010.12.02. 08:32 | apamacko | Szólj hozzá!

Címkék: veterán kétkerék motorkerékpár piaggio ciao kismotor autófília kétütemű autófília flotta

A poszt témája az Autofilia flottából következik. Ez a jármű teljességgel biztosan kijelenthetően, leggyengébben motorizált jármű a mieink közül. Ez pedig a saját tulajdonomat képviselő Piaggio Ciao PX moped.


Személyre szabott autóvezetői engedélyek

2010.11.29. 12:24 | zalkapone | 10 komment

Címkék: kresz közlekedésbiztonság

Távol álljon tőlem, hogy el akarjam viccelni a témát, amit Rocko felvetett, de azt hiszem, hogy már ma is tudnánk alternatív ötletekkel szolgálni az autóvezetői engedélyek kapcsán. Például a személyre szabott rendszámtáblák mintájára lehetnének ilyenek a vezetői engedélyek.

Vigyázat! Komolytalan felsorolás következik!

Nőknek:

- csak előremeneti
- kizárólag nappali
- idény jellegű (tavasztól őszig)
- esőmentes, parkolóházi tolatási akkreditációval
- shopping gradual, mélygarázs-Vatanen emlékéremmel
- magabiztos, másodfokú éjszakai közlekedő
- autóklub mentorált, autómentő kuponnal
- gps-, és mobiltelefon kezelői szakvizsgával kiegészített
- smink és fodrász másodszakvizsgával
- csak férj melletti vezetéshez
- normál

Férfiaknak:

- boyracer, kárszakértői örökkuponnal (kétezer köbcenti alatt)
- boyracer, temetkezési kuponnal (kétezer köbcenti felett + olcsó japán autók)
- nyugdíjas, valós orvosi igazolással
- nyugdíjas, baráti orvosi igazolással, temetkezési kuponnal
- normál, vidéki
- normál, városi
- normál
- normál, városi, cselgáncs szakos
- normál, városi, mesterlövész
- normál, csajozós
- normál, csajozós, versenyzői alapképzéssel

Akinek van még ötlete, kérem, ne tartsa magában!




Jogsit, levelezőn?

2010.11.29. 11:27 | Rocko- | 6 komment

Címkék: kresz jogosítvány

Olvasom az index múlt pénteki cikkét:

Jogsi távoktatással

A javaslat lehetővé teszi, hogy a jogosítvány megszerzéséhez szükséges KRESZ-oktatást távoktatásban (e-learning) végezzék el. A hagyományos tantermi elméleti oktatást részben kiváltó képzési forma alaposságát a hatóság ellenőrzi majd. Az indoklás szerint ezt nemcsak kényelmi, hanem esélyegyenlőségi szempontok is indokolják. Míg a nagyvárosokban élők jellemzően több, elérhető közelségben lévő autósiskola közül választhatnak, a vidéki kistelepülésekről, falvakból a térségi központba, megyeszékhelyre kell utazni a képzésre. A javaslat megszünteti az autóvezető oktatók és vizsgabiztosok eddig élethosszig megszerzett jogosultságát. Nekik is bizonyos időnként továbbképzésen kell részt venniük és vizsgát kell tenniük.

A törvényjavaslat szerint a közlekedési hatóság még a vizsgáló állomáson ellenőrizhetné az éppen levizsgáztatott autót. A járműveket a vizsga után ezért legfeljebb két órára visszatarthatják a forgalomba helyezéstől. Ezen idő alatt azt néznék meg, hogy valós adatok kerültek-e a műszakiba, s így kiszűrhetik a visszaéléseket.

Elnézést, de én ebben nem az esélyegyenlőséget látom. Az elmúlt pár hétben történtek súlyos balesetek, amelyek még felsorolni is sok lenne. Ezek azonban nem azt mutatják: még több embernek kéne jogosítványt osztogatni, hanem pont az ellenkezőjét: szigorítani kéne a rendszeren. Szerintem ez csak egy újabb visszaélési lehetőséget, holott így is alacsony a léc. Gondolom a mutyiország kifejezés nem csak nekem ugrott be.




Hétköznapok az utakon: agresszió a köbön

2010.11.14. 14:00 | zalkapone | 109 komment

Címkék: közlekedés hülyeállat baromállat

Olvastam minap a Totalcaron ezt a szerencsétlenül járt tojásdobáló fiatalembert, és elgondolkodtam rajta, hogy elnézve a hazai állapotokat, nem vagyunk messze ilyen esetek hazai bekövetkeztétől. Családi gondokkal, munkahelyi stresszel terhelt, végletekig a kapitalizmus által kizsigerelt idegroncsok róják az útjainkat, időzített bombaként halkan ketyegve.

Jópár éve történt, sokat emlegetett eset, az ominózus Trabantos, aki lelőtt egy kamionsofőrt, mert az szerinte leszorította. Vajon csak ennyi volt? Vagy az évek hosszú sora alatt elszenvedett, és lenyelt megaláztatások utolsó cseppje volt az a figyelmetlen sávváltás, aminek következtében elhúzta az elsütő billentyűt? Lehet, hogy közben hurkanyakú BMW-sek jártak az eszében? Vagy a szomszéd nyugdíjas, aki mindig túl közel áll hozzá a parkolóban a Thaliával? Vagy a postás, aki a feleségének mindig kétszer csenget?


Az autós lemezjátszó esete

2010.11.02. 12:30 | Halálos_fogkefe | 7 komment

Címkék: retro zene rádió amerika

Az autós zenelejátszók sokat fejlődtek az elmúlt fél évtizedben. Manapság az MP3, az iPod csatlakoztatás és a pendive-ról hallgatás idejében a feledés homályába tűnnek a kezdeti próbálkozások. Az autós magnók szépen lassan eltűnnek, pedig fél éve még én is arról hallgattam ZZ Top-ot. Valószínűleg egy évtized múlva már azt sem tudják majd a fiatalok, hogy régen ilyenekről hallgatták a zenét az autóban – valami ilyesmit mondhattak akkor is mikor az autós lemezjátszót leváltotta a kazetta. 

 

Ford Thunderbirdöt szeretne?

2010.10.31. 15:00 | Rocko- | 2 komment

Címkék: ford autóvásárlás

Csak óvatosan! Az ember azt hinné, hogy Csikós Zsolt autótesztelős, -szerelős, -vásárlós és -eladós posztjai hosszúak. Aztán lát egy hirdetést, amihez vagy 2 kávé is elkél. (18 ezer karakter!) Íme, ez az, egy 1966-os Ford Thunderbirdé.


Középen baktató potenciális gyilkosok

2010.10.27. 10:59 | apamacko | 100 komment

Címkék: közlekedés kresz közlekedésbiztonság balesetmegelőzés

Magyarország három sávos autópálya állomány meglehetősen gyér, viszont van egy hosszabb szakasz ami legalább az egyik irányba az. A Székesfehérvár-Budapest vonal az, pontosabban csak az Érdig tartó szakasza. Az M0 elérésénél újra két sávra szűkül ami néha nem is baj.

Miről is beszélek? Lássuk!


Hardcore

2010.10.19. 09:25 | fofo69 | 21 komment

Címkék: veterán porsche af almok

Átmenet nélkül jött el a pillanat, a szüzességem késői elvesztése után úgy érzem korai volt még a hardcore sex! Váratlan volt, izzasztó és minden finomságot mellőzve keményen durva. Az akció után fogtam fel mi történt, a kéj is csak másnap ért utol, akkor viszont nagyon. Erőszak volt, de nem bánom!


Vörös villám

2010.10.14. 11:30 | feketenap | 1 komment

Címkék: autó transporter audi a6 liana vörösiszap devecser vényolc

Tudják, az azért igen megnyugtató és szívet melengtő, hogy járom itt az Észak-Dunántúlt és lépten nyomon vörös-sáros oldalú civil és hivatali autókat látok. Például a Főkefe narancssárga autóit Várpalotán, vagy egy Audi A6 Avantot, tökig fröcsköltvörösben, tele civilekkel. Vagy diplomata rendszámos, buzikék Transportert, amiről még lógott a zsírpapír, ágaskodó lapátnyelekkel és talicskákkal a rakterében. Vagy két papot egy tömött mikróbuszban, aminek a típusát nem tudtam megfigyelni, mert az utasok önmagukban már eléggé szokatlan látványt nyújtottak.

Aztán ott voltak a vényolcasok, és más tök mezei emberek, egy bográccsal, főzőkanállal és alapanyagokkal a közpörkölthöz-persze saját pénzből mindezt.

De tudok egy ruhákkal koppanásig megtömött Lianáról is, ami a Vöröskereszthez vitte múlt szombaton egy közeli műtrágya gyár egyes dolgozóinak adományát, az iszapkárosultak segítésére.

Tudják, engem ez a reflektorok mögötti összefogás jobban megnyugtat, mint a nagyemberek észosztása. A kamerák előtt talán évek múlva sem lesz vége ennek az ügynek. A nép, pláne a rászorulók azonban egy napot sem tudnak várni ház nélkül, udvar nélkül, hozzátartozók nélkül. Most sincs későn, ha esetleg úgy gondolta, hogy segítene, csak eddig nem jutott rá ideje. Hát tegye meg! Akár Trabanttal, akár Komatsuval.

 




3. Gokart maraton, ahogyan mi láttuk

2010.10.08. 10:00 | zalkapone | 1 komment

Címkék: gokart maraton

Hétvégén ismét felbőgtek a motorok, sikítottak a gumik (is), és lüktető adrenalinnal telített vérünk áramlott a testünkben szerte-szét.

Egy hetes, eső okozta halasztás után hétvégén megtörtént, amire annyira vártunk: elfoglaltuk a Baranyaring gokartpályáját!

Az Autófília szerkesztőitől nem idegen, hogy autók, motorok, és egyéb gép erejű járművek közt töltik a szabadidejüket, és nem is ez az első ilyen jellegű összejövetelünk.

Sajnos a meghirdetett autósblog-versenyünk annak idején elmaradt. Jószándékú környékbeliek épp a kitűzött hétvége előtt fúrták meg kedvenc pécsi pályánkat, mondván, túl nagy a pályán a zaj. Egy belvárosi Tesco mellett. Hiába volt zajmérés, amely cáfolta ezt, hiába kereste a pálya üzemeltetője a mindenkinek megfelelő kompromisszumot, sajnos költöznie kellett.

Mi már az új helyen látogattuk meg őket - és bizony, érdemes volt váltaniuk.


Pedig ki volt a négy kereke!

2010.10.04. 10:21 | fofo69 | 2 komment

Címkék: amerika technika érdekesség egzotikus

Autósportban a mai napig legfontosabb tényezők a tapadás, egyensúly és sebesség. Ezen tényezők összehangolásában rejlik a siker kulcsa, szorosan függnek egymástól, óvatosan kezelendő bármelyik értéke. Tudták ezt régebben is, bár először a sebesség született meg, majd a tapadás került az érdeklődés középpontjába, ami felszínre hozta az súlyelosztás elhanyagolhatatlan jelentőségét. Történelem során láttunk erre egész kézenfekvő, logikus megoldásokat de az igazi nagy durranásra a 70-es évek végéig várni kellett.

Tyrrell P34


Történet, tanulságok nélkül

2010.10.01. 10:20 | prokee | 13 komment

Címkék: történet trabant benzin

Nem mai a történet, és nem is érdekes.

Azért elmesélem.

Előzmény:

Idén augusztus 6-8 között szociautó-veterántalálkozón voltunk Balatonakaliban, 8-15 között pedig Alsóörsön, a Nagy Nyári Találkozón.

 


Nagyobb térképre váltás

Balatonfüred pedig, mint tudjuk, Balatonakali és Alsóörs között található.

Augusztus 15-én tehát csorogtunk hazafelé. Elég későn jöttünk el a kempingből, de szerencsére még az esti teljes bolondokháza előtt. Ráadásul nem is mentünk fel a pályára, bár volt matricánk. Elöl a Tramp, mögötte a Camptourist, tető lent, mi pedig nézelődünk, vigyorgunk a ránk vigyorgókra, bámulunk a ránk bámulókra. Kirándulás, azt hiszem, ezt így nevezik.


Összetört az autód? Nem érted a jeleket!

2010.09.30. 10:00 | feketenap | 35 komment

Címkék: lol autó nők vezetés spirituális holdkóros mitől nem indul ? már megint lefulladtam

Minap olvastam ezt a cikket a Díványon. Még jó, hogy ültem a díványon, mert betérdeltem volna a szalagparkettára a szobában, amit direkt azért raktam le észak-déli száliránnyal, mert így kevésbé érzem a bőrömön, hogy a tusfürdő kiszárítaná. A cikk vége felé azonban a szemem száradt ki, hol a sírástól, hol a nevetéstől. Az írás tehát jó, hat az emberekre. Azonban én egy földhöz ragadt Bak vagyok, mégsem tudok elmenni a cikk mellett könnyedén, megkerülve azt.


Egy Benz kálváriája

2010.09.28. 10:10 | zalkapone | 138 komment

Címkék: mercedes baleset regadó

Sokak életében eljön a pillanat, amikor úgy dönt, kell egy Mercedes. Kinek hamarabb, kinek később, de eljön. Ha gazdag az illető, akkor viszonylag könnyű helyzetben van, elmegy egy kereskedőhöz, és megrendeli álmai autóját 20-30-40 millióért, megvárja amíg megérkezik, majd örül neki. De mit tehet a csóró álmodozó? Idegeit felőrlendő rohangál a legendásan szörnyű magyar használtautó piacokon, keresve a legkisebb szívást garantáló darabot. Embert próbáló feladat, az biztos! Főleg, ha az ember egy 190-est szeretne, kis, gázolajos kivitelben. Erre szokták a barátok vállveregetve mondani, hogy öregem, sok sikert!


A vágy tárgya


Valóban a méret a lényeg?

2010.09.25. 09:30 | Rocko- | 12 komment

Címkék: audi prémium riposzt házi teszt

Avagy mégsem az Audi a kivagyiság példaképe.

Csikós Zsolt írt minap egy igen jó cikket, Jó bornak nem kell cégér? címen. Ebben említi:

A legnagyobb logófetisiszta azonban a VW-csoport. A Seat és a Skoda még hagyján, azokon nagyjából átlagos a jelzés, de az Audik, Volkswagenek emblémája felér egy vizuális pörölycsapással.

A cikket magát nem kívánom cáfolni, pusztán egy részinformációt igazítanék ki. Mivel Audi fetisiszta vagyok, ezért a szemem eléggé rá van állva a márkára, illetve az Audi Klub révén elég sokat mozgok ilyen autók körül. Viszont a cikkben említett logonövekedésre. Single frame, na, az növekedett, hűtmaszknyiról kontinentális méretűre. De a karikák emlékeim szerint nem. Nosza, készítettem is egy nem reprezentatív házi, tesztet.


eXTReMe Tracker