Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Autófilek még





Utolsó kommentek:

Rocko- 2017.06.10. 16:51:12

"Apropó, világutazók, figyelem, tud valaki még olyan autópályát, amelynek a végcsomópontja egy körforgalom ?"

https://www.google.ie/maps/@53.5262049,-6.4169755,3a,75y,44.47h,72.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGIuwoiQ_z9mCvyaDLk0nPg!2e0!7i13312!8i6656

Bejegyzés: Érd, a körforgalmak hazája

Larry08 2017.06.04. 18:49:31

@nohab: Tökéletesen pontosítottad a rendszámokat.Én is valamikor pont olyan, -szavaiddal élve- rendszámbuzi voltam,mint Te.Így tudom én is a kiosztásokat.

Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között

MidlifeCrisis 2017.01.30. 10:39:14

Rövid áttekintés a saját emlékekből:
Skoda 105S, 1979 - PI-...
Skoda 120L, 1983.03 - KH 31-00
Dacia 1310 TX, 1985.03 - GC-...
Lada 2104, 1986.04 - GS 34-45
Ford Sierra 1.6, 1987.03 - DK-...
Lada Samara 1.3, 1989-ben forgalomba helyezett EC-...
Audi 80 1.6d, 1989.05 - EC-...
Renault Clio 1,1 RL, 1991.01 - AXF-011
Opel Astra 1,6 GL, 1993.12 - DZY-420
Seat Cordoba 1,4 SE, 1996.12 - GGB-441
Suzuki Swift 1,0 GLS, 1998.01 - GMT-879
Toyota Corolla 1,3 Harmony Sedan, 1999.04 - GVZ-793
Suzuki Swift 1,3 GLS, 2000.11 - HKK-653
Toyota Corolla 1,4 Terra Hatchback, 2002.12 - IKM-137
Suzuki Swift 1,3 GS, 2005.08 - JUE-507
Opel Astra 1,6 Sedan, 2015.12 - NMG-784

A duplabetűs, főleg Samara-k 1988-tól vannak az emlékképeimben, aztán az E-s, és a J-s rendszámok közül a még ki nem adottak. Az utolsó eresztés, ha nem tévedek az YC-s sorozat volt, 1990 augusztusa előtt, amikor megjelentek az első ABA-... és AAB-... rendszámok, a pesti utakon.
Ha jól emlékszem, VW motoros Trabikat és az akkor hosszú évek óta beharangozott Oltcitokat már csak új rendszámokkal adták ki.

Az biztos, hogy annak idején nagy volt a várakozás, és a remények, hogy az új rendszer regionális lesz... sajnos nem lett az, és ahogy a mostani ütemet nézem (bár az O-t kihagyták a sorból, az N-ek után most P-ket adnak ki), ez a rendszer kb. 2035 előtt biztosan nem fut ki...

A regionális rendszerek is hamar ki tudnak fulladni, ha a változó karakterek túlzottan kötöttek: Németországban, ahol a várost jelölő 1-3 betűvel együtt max 8 karakter lehet a rendszámon (a változó karakterek A-1, A-12, A-123, A-1234, AB-1, AB-12, AB-123 és AB-1234 formátumban), ráadásul jó pár éve a költözéskor mindenki magával viheti a rendszámát, az utóbbi időben akadtak gondok. Ezért 2013 óta újra kiadnak olyan körzeteket jelölő rendszámokat is, amelyek az eredeti, 1952-es felsorolásban szerepeltek ugyan, de időközben a körzetek összevonása miatt megszűntek, vagy átalakultak (pl. a wolfratshauseni körzetet "WOR" több évtizede összevonták a starnbergivel "STA" és a bad tölzivel "TÖL" - most mindkét körzetben, a megfelelő területeken újra kiadják a "WOR" jelölést is.
Még eklatánsabb a változás egyes volt NDK-s közetekben. Merseburg körzetet "MER" és Querfurt körzetet "QFT" először összevonták ("MQ"), majd beolvasztották Saalkreis körzetbe ("SK"). A túl nagy terület hamar kifullasztotta a rendszert, ezért ma a Saalkreis körzetben újból kiadnak "SK", "MER" és "QFT" rendszámokat.
E tekintetben az osztrák, vagy a mostani francia rendszer a jó megoldás, előbbi a karakterek variálhatósága, utóbbi a kisebb közigazgatási egységeken belüli, AB-123-CD karaktersorból kialakuló variációk nagy száma miatt.
Magyarországon igazából elég volna Budapestet, az egyes megyéket és az egyes megyeszékhelyeket megkülönböztetni, nem kellene járási szintig lemenni (mint pl. Németországban). És talán nálunk is elég lenne a szerb, vagy a szlovák rendszer (123-AB), esetleg a horvát rendszer (123-A, 123-AB, 1234-AB) változó karaktereiből adódó variáció.)

Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között

A zaporozseces 2017.01.29. 00:34:15

Az UD 04-85 Zaporozsec 968-t 1973.09.26-án vettem át a szentendrei (!) Merkur telepen.

Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között

EqueS 2017.01.28. 18:05:11

1980 Január 24. fehér Moszkvics PZ-22-09 0km

Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között

tozsman 2016.11.27. 11:57:44

Üdv életem első és meghatározó autója PG 02-07 fehér 1500 Zsiguli 1980. :) szerettem!

Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között

backshit 2016.02.24. 13:34:34

Valaki mondja már mig mit jelent az, hogy "mímét"?

Bejegyzés: Hogyan építsünk KGST-s gyilkos mímét

totál kár 2015.11.08. 07:38:53

ez melyik motor a 45 fagy a 47 lóerős?

Bejegyzés: Fedél nélkül

János Bereczk 2015.10.20. 13:11:50

Még van 5000 karakter, más cikkeknél már ilyenkor törölni szoktak! Akkor kezdjük a "kályhánál".
Igen, utcaseprő voltam. Akkor ezt fizették jobban /1600Ft-hó/. A szakmában /jármű vill. 900Ft/. Másrészt, valamiből tanulni is kellett, hisz a szakma megkövetelte a hivatásos jogsit!/2050Ft/.
Ekkor került látómezőmbe a W. motor./Ternai/.Az 1964-ben kitalált motorommal próbáltam összevetni, és úgy láttam, valami nem stimmel, a leírtak egyáltalán nem egyeztek a látottakkal.
Surányi 4-5-6-10 hengeres motorról írt cikket, én meg 1 hengerest látok? Az interneten ma is kommentek égtelenkednek arról, hogy hány hengeresnek felel meg az egy tárcsás, hát nem egy bonyolult matek feladat, ha egyhez nem adok semmit, az egy marad, márpedig nekem egy főtengely fordulatra, egy munkaütem jut. Sajnos ezzel a bla-blával mélyen megzavarták azokat akik a hagyományos motorhoz sem igen értettek. Én 'hívő' ember vagyok, csak magamnak hiszek és sajnálom, ha valaki név, elérhetőség nélkül, magába zárkózva ír, mert kizárja a tanulás lehetőségét. Van olyan oldal, ahol a motoromról folyik eszmecsere, de hogy-hogynem én nem tudok hozzászólni, mert azt írja a név nem stimmel, de hogy felhívnának és megbeszélnénk? Nem értem! A legjobb dolog olyan cikkeket olvasni, amiben /még/ működő autógyár ír, vagy nevében ír valaki, műszakilag értelmetlen dolgokat! A legjobb, " a dugattyú egy fordulatra, három ütemet hoz létre"! Milyen igaz ez, de arról rutinosan hallgat, hogy ezt három főtengelyfordulat továbbítja! A kedvenc cikkeim azok ahol a gyártó méltatja termékét, tanult szakemberekkel igazolja igazát, a következő sorokban pedig leírja, azért ad célszerszámokat, hogy hetente, vagy három naponta ki kell kormolni a kazánt! Miért ad a W. motorhoz olajat a gyártó? Picit gondolkozzunk! Az égés, beszorul a sarokba az el nem égett anyag, kell a katalizátor! Hát nem a motorban kell a HŐ? Ott kellene hasznosítani! Tegyünk rá turbót, egyet, kettőt, van még, legyen három! Igen, nő a teljesítmény, nő a fogyasztás, a káros anyag kibocsátás a sebességhatár meg 50km/óra. HOL a határ? A minap 40 °-os égtelen napsütésben kerekeztem a boltba, ketten egy kis fa alatt ácsorogtak, nem volt szívem csak úgy eltekerni mellettük, megjegyeztem:
"Milyen jó, hogy süt a nap, legalább van egy kis árnyék, ahova behúzódhatnak!" Ilyen a motor, sok a felesleges hő, hűtjük és közben fokozzuk a teljesítményét! Gratulálok. Sőt duplájára növeljük a hűtő teljesítményét! /W./ Kérdezem, jó úton járunk? Egyszer megkérdezték a szomszédok, nem fűtünk, hogy nem füstöl a kémény? De fűtönk csak nem füstölünk! A kettő persze kizárja egymást! Azt mondják, a nő amit nem lát az nincs! A katalizátor valami ilyesmi megoldás. Annó, zöld kártyára vittem a TAVRIÁM és annyira jó volt, hogy nem hittek a szemüknek. Kétszer cseréltek kompjútert, semmi. Jött egy VW , beállt, hárman ostromolták a motorteret, amikor hátulról odaszóltam: "nem kellene a szondát a kipufogóba dugni?" /talán a probléma nem mai?/" Jön és kell, az áldásos hibrid, ami a leírások szerint jó is, meg rossz is. Jó mert nem szennyez /annyira/, de milyen motort tegyünk bele? Mátyás király mese jut eszembe: "Hoztam is, nem is". Valójában a megfelelő helyeken, ezek a járművek működnek. A gond csupán az, hogy olyan helyen akarjuk használni ahol nem lehet, hosszú távon. Kísérletezni azonban kell, ez viszi előre a világot, de mintha mindenki ugyanott topogna! Gyakorlat a régi, sajnos az elmélet is. Felvetettem egyszer egy repülő "konstruktörnél", ha ennyire ragaszkodik az elektromos meghajtáshoz, a repülő úgyis felfelé megy, a felső vezeték nem lenne jobb az aksinál? Nem az a baj hogy ez marhaság, hanem az, hogy gondolkodásra kényszerítettem! Talán nem hiszik, de emlékszem a vizi TROLIRA, mint ötletre, de a vízen közlekedő busz találmánya sem régi keletű! Elődjét úgy hívták, hogy FUG./folyami úszó gépkocsi/ Na ha már itt vagyunk, egy zseniális dolog az életből: HARCKOCSI A HÓ FÚVÁSBAN! Ezzel lehet ledöngölni a havat. A fizika csalhatatlanainak ötlete!
Talán most azt feltételezik , elpártoltam a szeretett W.motortól, nem, csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, ne kerüljük ki az aprónak tűnő részleteket, mert nagyot esünk fenékre, vagy pofára, ebben is két lehetőség van /legalább/. ami közös mindegyik fáj!
FÁJ, persze: kaszáltam géppel, mindenkinek szóltam de egy hölgy azt mondta Ő nem fél! Igaza van, de ha a kés elszáll, még két fél lehet. egy száraz kis ág arra repült és eltalálta a fenekét. Panaszkodott, eltalálta a "seggemet"! megkérdeztem fáj? Nagyon! Megpusziljam, az unokám is ezt kéri ha fáj valamije?! Erről megint eszembe jut valami! Strand és víz, a harmadikat az előbb írtam le. Igen, jól sejtik a hidrogén és W.motor? Kár, hogy az előállítás stb. problémás, felhasználási lehetősége gazdaságosan még kérdés!
kihasználtam a lehetőségemet, ha egy picit csapongtam a témák között, de ez is bizonyítja, minden összefügg mindennel! Várom a vitapartnerek népes hadát!
Ugyanaz mint az előző oldal végén, csak most már/ műszerész/

Bejegyzés: A Wankel story (kivágott jelenetek) Akiket eltemetett a múlt

János Bereczk 2015.10.20. 00:18:19

Ha van hely, van mit írnom, de ez sem dícséret lesz! Ha nem csak a W motorról zengenének ódákat a magyar MOTOR már világhírű lenne és nem az A U T Ó motorjáról beszélek!
Hetente hullanak le kisrepülők és a kutyát nem érdekli a 3kg-os 10 hengeres motor, amiből akár hármat lehet felszerelni mert nem súly, hogy a mentőorvos araszol a városban, mikor egy nagyobb dronnal a helyszínre repülhetne, de ne én mondjam meg mi mindenre lenne jó, ha elkészülne. PROTOtipus/?/ a 21. sz-ban, amikor számítógépen 2-3 óra alatt eredményt lehet mondani! Én ráérek, a többiek meg csak kísérletezzenek a W.motorral!
NEM AZÉRT ÍRTAM, HOGY MEGJELENJEN, A W. ÉRTETLENSÉGET ÚGYSE KÜZDHETEM LE!!!
Amikor a mérnök rajzoló megkérdezi: hogy-hogy 3D-be?/ma dbe, holnap dbe , meg holnapután/, térlátása meg nincs, de árat olyat tudnak mondani, amit maguk sem hisznek el!
Köszönöm, ha elolvassák, és dobják a kukába! tisztelettel Bereczk János /utcaseprő/

Bejegyzés: A Wankel story (kivágott jelenetek) Akiket eltemetett a múlt

János Bereczk 2015.10.19. 23:40:09

Egy hangyányi problémát fedeztem fel, az amúgy számtalan hibát magában rejtő W. motor leírásában! A motornak excentrikus főtengelye van, ami ha tetszik , ha nem, alternáló mozgást hoz létre. Excentrikus csapján forog a dugattyú, csak úgy mint a hagyományos motornál a hajtókar alsó csapágya. Más kapcsolata a dugattyúval nincs! Ahhoz, hogy a főtengelyt forgathassuk, meg kell akadályozni a dugattyú szabad mozgását. Ezt a pozicionálást úgy oldották meg /nem W./, hogy a dugattyúra szerelt belső fogazást, egy az állórészre szerelt fogaskerékkel hozták kapcsolatba. Így a forgórész a főtengelyhez képest háromszor lassabban forog és biztosítja, hogy a "felső holtpont"-on a dugattyú a megfelelő pozícióban legyen. A motor TRAGÉDIÁJA ez!!! /Ideális kompresszor!!!/ De itt motorról akarunk beszélni, akkor a főtengelyt a dugattyúnak kell hajtani, ahogy azt a hajtókar teszi. Megvárja amíg lesz csapkiállás és nyomja a főtengelyt, létrehozva a kimenő forgómozgást. Gyújtás után az a helyzet, hogy a forgórész követi a főtengely csapkiállását, a holtpont elnyújtásával, tehát késik a csapkiállás és a munkaütem. /hővesztés!!!/ Másik jelentős probléma, hogy a csapkiállás igen kicsi és ezt úgy kompenzálják, hogy növelik a fordulatszámot, ami megköveteli az anyag minőséget és üzemanyagot /RX 8=27L/!! A tömítést állítólag megoldották, de ne menjünk el szó nélkül mellette! A sok felesleges hő az oka és a szúróláng, mert három irányba nem tömíthetnek és a felület sem kevés amihez súrlódnak, valamint a rugó támasztás egyáltalán nem oda való! Mivel a felsorolt "apróságok" igencsak hasonlítanak az öreg négyüteműekre, de attól tartok, hogy így már érthető, attól sokkal rosszabb!!! Hogy az "fdrm" motor hasonlít hozzá, lehet, csak nem tudom miben?!

Bejegyzés: A Wankel story (kivágott jelenetek) Akiket eltemetett a múlt

Morzsaszar · www.oltcit.iweb.hu 2015.07.22. 07:47:03

Cikkből úgy hangzik, hogy a románok megvették a Visa terveit abból lett az Oltcit, de ez nagyon nem így van. A Citroën utolsó egyedileg fejlesztett, a Visatól teljesen eltérő autó volt az Oltcit. A gyártás pedig francia román közös vállalatban indult be.

Bejegyzés: Citroen hét - Michelin-korszak vége, PSA évek

Fürtike 2015.03.18. 23:33:01

Én speciel imerek egyet.
Illtve hármat is de hivatásból csak az egyik csinálja.

Bejegyzés: Hamvas bőrű autószerelők

Miki Szirmai 2015.01.22. 08:57:00

Üdv mindenkinek motorosnak autósnak! a vélemény az csak egy dolog a tett az egy másik dolog fikázhat mindenki mindenkit ,mert mindenki okosabb a másiknál! mint a politikusok ...nem pofázni kell hanem tenni a dolgokért ! én nem írom le a tapasztalataim ,mert nincs regény írásra időm 25 év aktív motorozás és 3 éve autózom is. én próbálok tenni azért már régóta hogy oda figyeljek ne nyomjam ezerrel mert nem csak a saját farkam a tét hanem mások élete is .Ahhoz meg senkinek nincs joga hogy mások életét bár mily formába tönkre tegye.De bassza meg ahogy szabályosan közlekedek sem autósnak sem motorosnak kamionosnak nem tetszik változtatni kell mert bár mikor rá mehet az életünk vagy másé...

Bejegyzés: Motorosok. Barát vagy ellenség?

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.19. 11:09:28

@Tommi: a Swiftet az szidja, akinek nem volt.
Akinek volt, de már nincs, az megpróbálja minél gyorsabban elfelejteni.

Bejegyzés: Suzuki Swift - A sportautó

skodovka87 2014.08.22. 22:48:26

CS 19-68 Moszkvics 408, 1968
UM 12-90, Wartburg 353, ?
PJ 64-86 Trabant 601-S Universal, 1979
PO 17-76 Polski Fiat 126p, 1979
GD 28-36, Skoda 120 L, 1987.09
VV 91-51, Trabant 601-S Universal, 1989.10.

Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között

kisörDög 2014.08.01. 11:26:29

Schumacher már akkor is jobb volt mint Senna. Az egész családunk F-1 buzi volt a 80-as években, velem együtt. Ez persze folytatódott a 90-es években is. Senna nem volt a kedvence egyikőnknek sem, mert nagyon sokszor agresszív volt, úgyértve néha mint aki idegbajos. Nemkell szó szerint venni. Viszont mihelyt nem az első helyen haladt és pici gondjai voltak az autóval, lehetett érezni és látni is hogy ideges és bármit megtett hogy a másik elé kerüljön. Egy nagyon gyors versenyző volt, de a mai hírneve jócskán feltuningolt mert hősies halála volt. Szóval félistent csináltak belőle. Joggal, megérdemli, de nem szeretem az egyoldalú dolgokat/ítéleteket. .......... Ami Schumachert illeti, egyszerűen ő volt az új generáció legjobbja, nem egyszer péppé verte Sennát is (itt nem csak azt kell nézni melyikük végzett előrébb, hanem azt is ki milyen köröket ment folyamatosan a versenyen). A pofont is azért kapta Sennától, mert Senna tudta hogy pokoli gyors, és mint az idősebb generáció képviselője nyomást akart rá gyakorolni, hátva Schumi visszahúzódik kicsit. Az egész boxutca Schumacher tehetségéről beszélt, nem tudom mi minden jelent meg azóta újságokban stb, de mindenki tudta hogy ő a leggyorsabb. Persze vannak emberek akik bármikor nyilatkoznak, és azt mondanak amit az újságíró hallani akar, úgyhogy mára annyi maradt a históriából hogy Senna volt a leggyorsabb. Szóval én csak hozzátenném, nem titkoltam Schumacher rajongója voltam az első időmérőjétől kezdve (az előtte lévő idékben pedig Prosté), hogy ugyan Senna a leggyorsabb volt, de csak míg meg nem jelent Schumacher. De van azért bennem is kérdés. Mivel régi idők, az sokszor foglalkoztatott engem hogy egy Clark-Senna párosítás hogyan alakulna. Nálam Senna nincs a 3 legjobb autósport versenyző közt. Nálam úgy néz ki a lista hogy Nuvolari-Schumacher-Fangio ..... Ja és senki ne vegye ezt trollkodásnak, arra van a blog hogy a dolgokat megvitassuk/dumáljunk róla. Ezt tudtam én hozzátenni.

Bejegyzés: Így versenyzett Senna

kisörDög 2014.08.01. 11:00:37

Legfelül az a piros-sárga motorkerékpár az milyen tipus, ki gyártotta? Jól néz ki, de nemlehet elolvasni mi van ráírva.

Bejegyzés: Még nem késő! - OT Expo 2011
eXTReMe Tracker