Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Középszerű szerelem

2008.04.29. 15:00 | scheerti | 42 komment

Címkék: suzuki motorkerékpár gs500e

A fantasztikus januári Belsőség találkozón, úgy éjjel egy óra körül ültem egy szófán, a füstöt szinte vágni lehetett és a szó a motorokra terelődött. Ott ült Hege is, akinek a tudása mellett a Wikipédia összes lovagja elbújhat. Fel  is tette a kínzó kérdést:

 "Milyen a jó motor?
"




Azonnal rávágtam, hogy Suzuki GS500(E), az utolsó motor, aminek a motorkerékpár megnevezést átnyújtanám a hülyébbnél-hülyébb kategóriákkal tarkított piacon. Mindennek van ugyanis speciális elnevezése, és már csak attól motorkerékpár, hogy két kereke van és gyorsan lehet menni vele. A GS500-é valahogy így hangzana ma: Naked Bike.

Amint megláttam az elsőt, rögtön megtetszett. Ennyire eltalált, letisztult formát utoljára az ötvenes évek motorjai juttatnak eszembe. Nyers, őszinte váz, amely olyan masszivitást sugároz, mintha egyenesen Héphaisztosz készítette volna damaszt acélból. A lágy vonalak ellenére brutális összhangot áraszt ez a belépőmotor. Mert a GS500(E) az. Tőlünk nyugatabbra szinte csak nők és nagyobbra váltó férfiak kínálják ezt a típust eladásra. Ami egy-két borulásos karcolástól és horpadástól eltekintve a legtökéletesebb választás. Bezzeg itthon egy komplett motoros generációt nevelt ki a "kettőötvenes tézé", és a Jawa 350, esetleg egy P21. Akkoriban ezek voltak a csúcstartók, ma már meg sem lepődünk, ha minden műkörmös vagy butikoslány nagymotorra tesz vizsgát és közvetlen a dokument megszerzése után ráül egy ezres sportmotorra.

De visszakanyarodva a jó öreg Suzukihoz, ez a motor tényleg ideális mindenkinek, annyira barátságos. És tényleg hívhatom jó öregnek, hiszen ezt a formát 1989-ben kapta, elődje a 450-es GS volt. A Suzuki korábban már gyártott egy GS500 néven négyhengerest, aminek gyakorlatilag semmi köze ehhez a motorhoz (ennek ugyebár kettővel kevesebb van). A gyengesége és egyben nagy előnye az, hogy pofonegyszerű, és rendkívül jól kezelhető, nem okoz meglepetéseket, nem trancsírozza a földbe a negyven kilós nőket sem. Központi rugózás, elöl-hátul tárcsafékek, fehér könnyűfém felnik, varázslatos új vonalak. Akkoriban ez borzasztó nagy újdonságnak számított. Nem, nem azért mert korábban ilyet nem ismertek, hanem azért mert egy olcsó belépőmotoron szerepelt mindez. Akkoriban csak az volt a menő, aminek kocka lámpái voltak, esetleg az, amelyik a műanyag burkolat mögül egyetlen elemét sem engedte láttatni. És akkor ott volt ez a motor, a maga egyszerűségével, pőreségével. Akkora volt a meglepetés, hogy a mai napig itt van köztünk. 46 lóerő, ennyi jön ki a léghűtéses, hengerenként két szelepes, 487 köbcentis DOHC motorból. Ez első hallásra nem tűnik soknak, de egy kezdőnek bőven elég. Tulajdonképpen aki csak hobbiból motorozik annak is. Aki nem keresi őrült módon a kanyarokat, és nem szeretne térdet koptatva szalalomozni, esetleg ötödikben végigcsorogni a körúton iszonyatos dörgések közepette, annak kiváló választás. A súlya parádés, már-már pehelysúly a sok új motor között, amelyek közül a legkisebbek is bőven két mázsa felett vannak. Igaz, sokkal erősebbek is.



De ez az a súly, amely még nem bizonytalanít el senkit, hiszen egy nevetséges robogó is mázsa felett van, mégsem kell államvizsga a kezeléséhez. És a gyár is ezt lovagolja meg, immár 18 éve, a bámulatos egyszerűséget. Örök motor, mondhatni. Szervízigény gyakorlatilag nincs, 60-70000 km-t gond nélkül elfutnak hiba nélkül, csak az első teleszkóp szimeringjeit kell úgy kétévente cserélni, azok elfáradnak. Egy kis szezon előtti karbiszinkront meghálálnak ezek a vasak. Jó minőségű olajjal, megfelelő karbantartással a világból kimennek hiba nélkül. Szinte már Hondás megbízhatóságuknak is köszönhetik azt, hogy nagyjából változatlan külsővel vannak jelen a motorgyártásban, az eltűnőben lévő félliteres kategória utolsó képviselői. Alapvetően egyszemélyes motor, hosszú távon nagyon el lehet bánni az utassal a hátsó ülésrész kényelmetlensége miatt. A blokkot sem a legvadabb hegyi túrákhoz tervezték, ahol két személyt kell repíteni a hegyi szerpentinen, ott ez a kis kéthengeres kevés. A végsebessége úgy 180 km/h körül alakul, bár itt a motor már tiltás körül forog. A GS500E teljesen csupasz, semmi borítás nincs rajta, a szélvédelem nulla, de legalábbis nagyon csekély. Hiszen ettől Naked Bike.

Az ár elég fontos kérdés, a GS500 ebben is az egyik legjobb. Új árát nézve sem olyan drága, hiszen Kicsit több mint egymilló forintért vadonatúj gép állhat a garázsban. De az igazán jó ezekben a régi motorokban az, hogy külföldön fillérekért dobálják utánunk, egy jó állapotú 30000 km körül futott példányt akár ezer euróért hozzánk is csapnak. Az ne zavarjon senkit, hogy itt 90-es és 91-es évjáratú motorokról van szó, hiszen rengeteg készült belőlük, alkatrész bőven van, az ára sem horror, a technika pedig alapvetően nem változott.

Az egyetlen baj az, hogy a regadó és a forgalombahelyezés jelentősen megdrágítja a behozatalt, ezért sok motorkutatással eltöltött idő, és a mobile.de nézegetése után az ember ellátogat egy szakfórumba, és gyors fejszámolást végezve megállapítja, hogy a motor, amelyet be szeretne hozni nagyjából a duplájába kerül mint a kialkudott vételára némethonban. Én természetesen mindig az első szériát nézegetem, azok a kedvenceim, azokban még volt anyag, ahogy a mondás tartja.

Az itthoni piac viszonylag kicsi, szinte alig találni eladó darabokat, az állapotuk kevés kivételtől eltekintve siralmas, az áruk viszont horror. Megoldásként tehát a várakozás marad az egyetlen járható út. Várakozás arra, hogy végre belássa a néhány nagyokos, hogy a nagy közös európai piacnak az a lényege, hogy bárki szabadon megvehet bármit egy másik tagállamban, amit később idióta sarcok és szivatások nélkül a nevére irathat. De addig még sok víz folyik le a vén Dunán, a Kánaán még messze.



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr47433738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.04.29. 15:08:29

"meg sem lepődünk, ha minden műkörmös vagy butikoslány nagymotorra tesz vizsgát "

Ez valami iszonyatosan eltalált és szemléletes mondat lett :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.29. 15:28:06

köszi!

Anyám, ez a cikk már kinn van?

tanki567 2008.04.29. 16:13:52

Azért ott van még a cbf500-as honda a régi cb utódja. Én azt tartom az 500-as kategória utolsó darabjának, míg a gs inkább csak gyártásban maradt. Elnézést ha a lelkedbe gázóltam ezzel.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.29. 16:18:18

Egyáltalán nem, mindkettőt kiválónak tartom. De Hondából, akkor inkább a CBR 600-as, mondjuk F2-es széria. Elképesztő a motorblokk, ami benne van, kinyírhatatlan, ha az ember figyel rá. Zseniális.

Meg a CB 750 is, olyan café racert építenek belőle az angol őrültek, hogy az ember a tíz ujját megnyalja utánuk.

Carl Lazlo, Esq. 2008.04.29. 16:23:30

Kettő is volt belőle jó sokat mentem velük. Egy baja van: az első villa nagyon puha. Jó úton oké, de fékezésnél és az útegyenletlenségeken felüt.

kaczpeti 2008.04.29. 17:40:21

Látom itt értő emberek vannak, tehát kérdeznék: kezdő motornak mit ajánlanátok? Mondjuk 125os kubatúrában, valami használt és olcsó és jó motort szeretnék. Kösz a válaszokat!

atifarkas 2008.04.29. 17:50:57

Nagyon jó a cikk,tetszik.Kawasaki ER5-öt ismered?Ugyanez a kategória,de szerintem sokkal klasszikusabb és jobban megcsinált gép.Ha a GS szerepel,akkor neki is itt a helye plusz CB-nek is.Még motorokat,még!!!

atifarkas 2008.04.29. 17:53:05

Ezek tökéletes kezdőmotorok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.29. 17:53:22

125-ös motoroknál meg vagyok lőve, tényleg. Nagyban függ attól, hogy mire szeretnéd használni. Az biztos, hogy a helyedben csak papíros 125-ös motorban gondolkodnék, továbbá négyüteműben. Innentől el lehet menni a yamaha dt irányába, ami enduro ugyan, de városba is jó, (csak kevés a rendszámos) a Honda NSR 125-ig, ami elég erős, használható belépőmotornak is. A Keeway vonaltól én tartózkodnék a helyedben, ha nem akarsz állandóan szerelgetni. Japánt vennék, azok jók, viszont drága hozzá az alkatrész, ha valami beüt. Itthon használt motort venni hatalmas lutri, érdemes jól utánanézni, és kicsit több pénzért jó állapotút venni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.29. 17:56:14

atifarkas, lesznek még motoros cikkek, időnként. Igen, ismerem a Kawa ER5-öt, tetszik is, bár itthon nem sok van belőle. Meg Némethonban is ritka.

Djani 2008.04.29. 17:56:23

Egy nónapja ültem át egy 91 es GS 500E re egy 251 es Etz után. Pont az ilyen és ehhez hasonló leírások vezettek a tipushoz, bár a forma engem is megfogott. Sok tapasztalatom nincs, hisz még 1000kmt sem tettünk meg együtt, de eddig amit a kezelhetőségéről, viselkedéséről hallottam, mind igaznak bizonyult. Megtaniítja motorozni az embert, én is ezért vettem, és fontosanak tartottam azt is, hogy végig járjam a létrát. Ezzel már fel lehet venni a mai normális autós utazó tempót, nem tolnak le olyan könnyen,mint a Etzvel, kivétel persze akad mindig. Azoknak, akik pl egy Etz után szeretnének kicsit nagyobb vasat, így kevés tapasztalattal a hátam mögött is merném ajánlani. A teljesítménye persze nem egy gsxré, de akienek nem az a célja, h mindenkit lealázzon(nem akarok senkit megsérteni, ne értsétek félre), azoknak elég. Remélem, hogy hozzám is hűséges lesz a gép, nagyon régóta fájt már rá a fogam, igyekszem vigyázni rá, és így remélem nálam is beigazolódik, hogy akár a világból is ki tudna vinni. Kösz a cikket, öröm volt olvasni:)

ommm 2008.04.29. 18:03:32

kaczpeti: sportmotorként én is sokáig nézegettem az NSR-t és a Mito-t.
de azért kompromisszum mindkettő, mivel túrázásra annyira nem ideálisak.
viszont meglepően fürgék.

atifarkas 2008.04.29. 18:04:55

nekem van egy,annyira nem ritka,hiszen motorosiskolákban is kedvelt és keresett megbízhatósága miatt.először én is gs-t akartam venni,de amikor megláttam és kipróbáltam azonnal megvettem az er-t és nem bántam meg,imádom.

kaczpeti 2008.04.29. 18:09:31

scheerti, köszi a tanácsot. pont valami a kettő között kéne, hetven-nyolcvan km távokra (barátnőmtől haza meg vissza), valami utazómotor. bár a yamaha dt szimpatikus így is.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.29. 18:15:50

Igen a motoros iskolákban használnak Kawákat, nem rossz gépek, de oktató gépet nem vennék, soha, semmifélét.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.29. 18:20:07

Én egy ideig GN 125-ös Suzukikat nézegettem. Itthon TILOS megvenni a sokat futottakat, postásmotorok voltak, úgy is kezelték őket. Nem túl erős, cserébe kényelmes és olcsó. Pedig hálás motor, csak itthon rizikós megvwenni a túl olcsókat.

Darti · http://www.darti.hu 2008.04.29. 18:51:31

Nos az örök téma. Friss jogsi után, vagy egy 125, 250-es gép után mi legyen a következő. Aki megbízható motort keres ebben a katergóriában, az hárm moci közül választhatott mondjuk két éve. Természetesen itt a Naked bike stílus szem előtt tartva.

- Kawasaki
- Suzuki
- Honda

Teljesítményben, és műszaki felépítésben a Honda nyert nálam, holott igaz ez vot a legdrágább, én mégis aCBF 500-as mellett döntöttem.

A Kawasaki igazán strapabíró, és jól kezelhető moci, fenntartása sem drága, ugyanakkor műszakilag lejjebb helyezkedik el, és azért nem olyan olcsó ő sem.
A Suzukiról szintén ezt mondtam annó, hiszen léghűtéses volt, és teljesítményben is lejjebb volt mint a Honda.

Ugyanakkor ebben a géposztályban azt momdom mind a 3 moci nagyon jó, hiszen haverom egy használt Suzukit vezet azóta mióta nekem megvan az új Hondám, és semmi baja sincs vele.

Tehát akinek ott van az a plussz kis pénze, az vegyen Hondát, ha nincs semelyik márkához elkötelezve, annak ajánlom a Hondát, de akinek minden fillér számít annak pedig a Suzukit, hiszen tényleg olcsóbb.

Uff, szóltam.

kaczpeti 2008.04.29. 20:50:07

Nos, megfogadva tanácsotokat, elkezdtem nézkelni a dt-ket. Ezt találtam, bár ez tdr, de tetszik. Vélemény?
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=105712
2oo2-es, egy komoly érv hogy van hozzá rendszám is. De tovább már talán nem szpemelem ezt a cikket ezekkel a hozzászólásokkal.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.29. 20:57:18

Nem spammeled, ez egy közösségi blog, segítünk, ha tudunk. A tdr egy különleges motor. Terepre nem való, semmiképp. 20 kilóval könnyebb mindössze mint a posztban említett GS 500-as. Tehát a közel másfél mázsájával kicsit nehéz. Ilyen súlyhoz szerintem kevés egy kicsit a 125-ös blokk, viszont 90-100-as tempót lehet vele tartani. Megbízható, Yamaha. Rövid túrákra jó, ennél nem is kell jobb. Ha gondolod vedd meg. Nem tudom honnan írsz, de ha Mo-ra akarod behozni, akkor regadóval is számolnod kell!

kaczpeti 2008.04.29. 21:03:10

felvidékre kéne, tehát országon belüli. Igazából a motor nem kifejezetten terepre kéne, max. földútra, ha netán. Most szeretnék ugyanis jogsit csinálni nagymotorra, a klasszikus B van csak meg. A 9o-1oo-as max tempó meg azt biztosíthatná, hogy nem fogok sokat fizetni gyorshajtásért :)

danio 2008.04.29. 21:11:08

ha 125-st nézzük érdemes még a Honda CBR 125-t nézni ,a Honda CG-t, Honda Innova-t és a Yamaha YBR-t. Ezek különböző kategóriájúak de a sajátjukban jól teljesíenekt és 14 lovat tudnak ami országútra már elég.
Nekem egyedül Innovám volt, 125 ccm 4 sebességes félautomata- körváltó,léghűtés nagyon jó gép!A cub-nak az utódja ami a legeladottabb motor (30 millió) és volt ahol a világ legjobb motorjának válaszották.
Fogyasztás 1.6-2.3 között (ez már a max fogyasztás,max gázon) és a berugókar dísznek van rajta,csak önindítót használtam és mindig pöcc röff volt.Ha egy motor csak használatra kell ezek a japán négyütemű 125-sk a legjobbak,most egy kétütemű aprilia 70nes malossi tuningos robogóm van,egy rossz szavam nincs rá de a négyütem kicsit hiányzik

apamacko 2008.04.29. 21:21:07

kaczpeti : www.hasznaltauto.hu/2016974_yamaha_tdr_1998
Ha nem teljesen terepgépet akarsz én ezt megnézném, ha meg a chopper is bejön a Yamaha Virago 125 is kiforrott jó gép van is a neten bőven.
a TFR-rőj azért kérem scheerti véleményét !

atifarkas : Az ER-5 nekem is szimpatikus mert a szívem kicsit zöld ha motorról van szó ! Egyébként én is nézegettem ezt is a GS500E mellett mert a Jawa350 irányából ez a reális továbblépés, ha egy nyugodt túra-naked gép a vágy.

A GS500E jó még azoknak is akik újrakezdők 30 felett és nem akarnak azonnal(egyáltalán) 100+ lóerős gépre ülni. A neten egyégként hosszú távra a legjobb ár/érték ajánlatnak a 2000-2004 közötti magyar gépeket tartom mert az új ár fele környékén lehet találni köztük jót is.

GiXXXer 2008.04.29. 21:23:58

Én szerintem az igazi kezdőmotor a jóöreg kettőötvenes-tézé. Megtanít motorozi, és SZERELNI... :)
Következő lépcsőfok pedig a 600-as Yamaha Fazer. Modern, túrára is alkalmas, két személlyel, és a legendásan megbízható R6-os blokkja van benne...fojtva, nyomatékra hangolva. Szerintem barátságos, de ha nyélig tekered a gázt, adrenalintermelésben is társ.
Nem véletlenül a legnépszerűbb motorkerékpár ma, kis hazánkban. Bár alig előzi be a GSX-R 1000-est eladott darabszámban. Ebből látszik mennyi rengeteg Talma-palánta van az országban. Szinte minden 10-ik motorozni tudó ember megállná a helyét Rossi, Lorenzo és Stoner között... :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.29. 21:39:35

A Virago kéthengeres. Kicsit chopper like, ami ebben a kategóriában inkább vicces mint jó. De attól még fogy, meg nem is panaszkodnak rá a tulajok. Van belőle egy komplett család, lehet válogatni. Egy 535-ös mondjuk jó lenne kezdő/újrakezdő/női motornak. Bár ha már itt tartunk, akkor inkább ez öreg XS 650-es, az legalább olyan ősalap mint a CB 750 a Hondánál.

TFR-ről nem tudok nyilatkozni, nem ismerem ezt a típust, de tényleg.


Gixxer, Talma nyilatkozta valahol, hogy nem biztos benne, hogy egy 600-as motor maximális teljesítményét ki tudná használni.

apamacko 2008.04.29. 21:43:40

Bocsi scheerti TDR azt csatoltam be csak elírás !!

apamacko 2008.04.29. 21:47:38

GiXXXer : a Jawa350 is megtanít szerelni :-))

Djani 2008.04.29. 23:43:18

Hát, ami szoci, az kb mindegyik megtanít sztem szerelni, de ez köszönhető jórészt a sz..r minőségű utángyártott alkatrészeknek, és hogy mindegyikkel csak úgy tudod a főutas utazótempót tartani, ha üvegeled. 251 es Etzmnek is ez a baja, ezért főtengelycsapágyas ismételten. Sztem az is fontos, ha valaki többet használja a motort városon belül, akkor inkább a kawa ER 5 öt v a Honda CBt vegye, mert a Suzi a léghűtés miatt gyakori városi használat (pl sok dugó) mellett jobban csipegeti az olajat. Ez nem az én tapasztalatom, de nem egy szerelőtől és tulajtól is hallottam már. Ilyen szempontból a Honda és a Kawa jobb, de ezekből pedig nincs annyi idős mint a Suziból, és így az áruk is feljebb kezdődik.És ez sajnos sokaknak (nekem is) nagyon nem elhanyagolható szempont volt.

tanki567 2008.04.30. 00:15:03

kaczpeti
Szerintem érdemes lenne megnézned azt a tdr-t, amit belinkeltél. Bevallom nem igazán szeretem a yamahákat, de ez az a motor ami szerintem egy tökéletes kompromisszum a '25ös kategóriában a hasalós, térdhajtogatós gyorsasági és a sárdagasztó endurók között. Nekem annó cagiva supercitym volt , ami ugyan jobban ment mint a haver tdrje de kevésbé fogta a szelet és jóval többet evett ( beverte a 9 litert is ha éppen olyan kedve(m) volt). Neked erre az utazó motornak szerintem tökéletes választás lenne. Ezt a véleményem abban az egy esetben nem tartom, ha esetleg a nyereg magassággal lenne baj, de nem olyan vészes az sem. Remélem valami egészséges gépsárkányt sikerűl kifognod.

tanki567 2008.04.30. 00:26:16

scheerti
Milyen a jó motor?
Nekem a legjobb motor mindörökre a Honda VFR marad a 2002es Vteches szériáig bezárólag. Olyan egy műszaki csemege az a motor: V4 ennél nem létezik szebb motor hang, fogaskerék vezérlés, lengőKAR (na jó itt akkor csak '90től játszik). Az a teljesítmény, amit tud az bőven elég a forgalomban,sőt. A futómű az egy ideális optimum a csavargás és a sportos kanyarodás között és hát az hang, amit a fogaskerekek adnak az annyira egyedi, hogy nem lehet összekeverni semelyik másik láncos vezérlésű vassal.

tanki567 2008.04.30. 00:34:22

scheerti
Amúgy nekem a gs stílusában a legjobban bejövős motor a cb750 sevenfifty. Annyira kortalan szépség, nem mellesleg tisztelgés a cb750 elött, minden japán sornégy nagyapja elött. Apámnak ilyen gépe van, annyira nyugodt motorozást tesz lehetővé, hogy most már tudom milyen motor kell majd ha "megnyugszom" és csak a motorozás tiszta élezetére fogok vágyni. (De egy VFR-t azért elteszek majd, ha másért nem akkor a hangjáért)

GiXXXer 2008.04.30. 04:21:24

scheerti: természetesen nem komolyan gondoltam. Ezért van a sok baleset, és ezért (sajnos) olyan rossz a motorosok megítélése. Leteszi az A korlátlant a srác, jó esetben 50-nél nem is megy gyorsabban a GPZ-vel, vagy GS-el, talán megy pár km-t országúton 80-al, aztán megveszi a nagygixert, és egy nyélgázzal 3 mp-en belül túllépi az addigi sebességrekordját... Ez van...
Jah, és a nevemnek semmi köze a GSX-R-hez, még mielőtt valaki azt gondolná. Szánalommal nézek a legtöbb tulajra, persze vannak kivételek. Ha sportmotor, akkor R6, R1, vagy Ducati, MV... Persze egyik se kéne, nekem TNT az álmom, bár nem tudom azzal is mit kezdenék.
Na HANGJA annak is van. Barátom, fordulaton...pffff...mint egy V2-es 20.000-nél... :D

Rocko- 2008.04.30. 07:24:02

hmm, tetszetős. ha vennék motrot, akkor csakis ilyet. bár pár dolog elrettent még mindig: az, h 500-as, meg az ára. nem volt ebből papíros 125-ös, arányosan olcsóbban? :)))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.30. 07:37:06

nem, de volt GSX-ből 250-es, meg 400-as. Asok is jó motorok, csak kissé megöregedtek:)

apamacko 2008.04.30. 08:52:33

Rocko : www.hasznaltauto.hu/2039462_honda_cbf_2005

A GS-hez hasonló stílus kisebb méretben vagy még óvatosabbaknak :-) végül is nekem is elég lenne, csak ebből nincs öregebb, olcsóbb :-(

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.30. 09:41:43

Apamackó, a haverom árul egy pont ilyet, 750-ért
Garantált 4500 km, épp két év alatt ment bele ennyi. Zseniális, a legmegkímltebb motor, amit valaha láttam. Fűtött garázs, no eső, no sár, tényleg elképesztő. Ennyit simán megér:

scheerti.blog.hu/2008/04/28/motor_van_elado

Rocko- 2008.04.30. 10:06:35

scheerti · scheerti.blog.hu 2008.04.30. 07:37:06
tudod mi a hozzáállásom. :)

apamacko 2008.04.30. 08:52:33
tetszik ez is.
én NSR50-est néztem, asszonygák az okosk, h az kevés. 125 tetszene, csak nincs kedvem mókázni pluszban jogsira. nekem egy olyan 2 kerekû kéne, ami városban kiváltja BKV-t, és nem tolnak le az útról, nem néznek pizzafutárnak, h "12 egy tucat, majd lesz másik".
szóval 50-es vagy 50-es papíros 125-ös, 100 000 körül. nos, ilyen meg nem nagyon van. :)
jah, lassúság nem zavar, suzukihoz szoktam. mármint autóhoz. :D

csiky944 2008.04.30. 11:14:49

Rocko sztem városba elég egy régi KTM vagy Puch 50-es sportgép(Zündapp nagyon ritka)

Rocko- 2008.05.04. 18:48:57

azok nem tetszenek. :)

Rocko- 2008.05.04. 20:22:17

aprilia af1-re mit mondanak a mesterek? 50-es papírral?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.04. 20:29:39

NE! De komolyan. Borzasztó motor, az egyik legrosszabb apró Aprilia (he-he). Persze ha van kedved szerelgetni, sokszor, akkor vegyél bátran. Inkább Honda NSR, de tényleg.Vagy ott a Yamaha DT 50 is, vagy Honda MTX veszel rá egy pár rendes, utcai gumit és bátran közlekedhetsz. Magasabbak a robogónál és, jobban is mennek.

Rocko- 2008.05.04. 23:19:05

értem. pedig tetszene, és árban is okés. de most már értem miért. :}
nézelődök tovább.

deak.atti 2009.05.30. 23:46:56

@scheerti:

Ez így túl kategórikus. Abból is ki lehet fogni jót. Én kifogtam. Nem napi használatú, hanem tartalék motor volt, és csak akkor ment, ha valamelyik másik megdöglött. Ez kb. olyan, minthogy ne vegyél magántaxistól autót. Azt se mindegy, hogy ki és hogyan használta. Én a GN 125-ösömet bátran bármelyik privát, nem postás beszerzésű példány mellé hajlandó vagyok odaállítani. Ha előre nem tudod, akkor nem mondod meg, hogy melyik az enyém, és melyik a másik.

DA