Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Orosz fantomok

2008.05.14. 16:00 | prokee | 18 komment

Címkék: orosz autó furcsa

Találtam nektek néhány képet orosz (szovjet) autókról. Közös bennük, hogy kisebb-nagyobb furcsaságok miatt szokatlan a szemünknek.


Lazán kezdünk, a képre bárki rávágja, hogy Kamaz, gyermekibb lelkületűek pontosítanak: Kama Három.
Jogos is, ám az orrán ZIL feliratot visel. Ezt a teherautót ugyanis a Lihacsov Autógyár fejlesztette ki, majd a gyártás beindításakor Naberezsnyije Cselnyiben kapta a Kamaz nevet.


Elsőre egy, azaz két Zaporozsec 965. Másodikra is csak pár apró különbség tűnhet fel. Pedig, a bal oldali egy Moszkvics 444 prototípus. Így hívták ugyanis a kisautót, amíg Zaporozsjei Kommunár Gépgyár átépítésével meg nem indult a sorozatgyártás.


Lada Niva, azaz VAZ 2121, gyermekkorában. Sokat civilizálódott szériaérettként.


Ez is egy Zaporozsec. Egy kósza, elvetett gondolat szerint így festett volna a ZAZ 968.



Aki volt katona, a kerek láttán már valószínűleg felsikított - és gyanítom, nagyot nem is tévedett. Bizony, egy UAZ, nevezetesen a 3907 típus. Vízen is járt, jól teljesített a teszteken, ha nem jün a gazdasági összeomlás, talán gyártották volna.


Ő is vízi állat, egy Niva-mutáns, VAZ 2122 Reka. Érdemtelenül eltűnt a süllyesztőben.


Ismerős a hátsó lámpa ? Bizony, Aleko, vagy ha úgy tetszik, Moszkvics rali-prototípus. 175 LE, 200 km/h végsebesség. Múzeumba került, nem pályára.


Igazi offroad, Volgából. Nem vicc, 4x4 hajtásképlet. 5 darab készült el, egyikük Brezsnyev elvtárs magántulajdonába került.


Ez sem kendács, kis szériában maga a Pobjeda (azaz GAZ) gyár követte el ezt a GAZságot, önhibáján kívül megteremtve ezzel a terepjáró és személyautó keresztezésével a SUV kategóriát.



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr33467303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lowtyo 2008.05.14. 16:28:23

Az uccsó visz mindent. És tankolni is viszonylag egyszerüen lehet, ha jól látom.

Gerhardt 2008.05.14. 16:39:14

Ha jól emlékszem, volt már egy ilyen GAZ a Totalcaron is....
Nem találtam meg, de erre emlékeztem: VOLVO TP21 Sugga 1956. totalcar.hu/tesztek/sugga/

apamacko 2008.05.14. 16:47:50

Az utolsó GAZ-ságról jut eszembe :
A Liener könyvben volt Pobeda (rendes 5 ajtós gyári) emelt futóműves (tán UAZ?) a típusszáma M-72 ha jól emlékszem.
3 sebességes összkerekes, felezős erőátvitellel. nagyon állatul néz ki olyan kb. mint a Volga sztem az elődtípusa lehetett.
Meg kicsit több készült belőle (4677db)

apamacko 2008.05.14. 16:49:16

Jaj a beillesztést meg elfelejtem :

www.autogallery.org.ru/gaz72.htm

apamacko 2008.05.14. 17:01:53

Prokee kedves az utolsó GAZ milyen alvázon megy szerinted ?
Tán Ural vagy házon belüli Gaz 66 ??

www.youtube.com/watch?v=jjy7YoJN3aQ

kenyszerjogasz 2008.05.14. 17:35:09

minden autóbuziságtól mentes, érintetlen szemmel az utolsó:
.
..
...
....

egyszerűen nem tudok mit mondani. ha minden autó (?) így nézne ki, autóbuzi lennék mégis.

Atomanti 2008.05.14. 17:42:08

Csak kérdezném, hogy azok a járgányok biztos, hogy Niva mutációk? Ugyanis, ha jól tudom a Niva önhordó karosszériás, azok pedig nem annak tűnnek.

dzsi 2008.05.14. 18:23:22

Az utolsó tiszta BMW X6. :)

Senof 2008.05.14. 18:35:59

Hmm az utolsórol nincs egy pontos tipus véletlen ?? :D

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.05.14. 18:37:16

Tuti Niva, nézelődj itt:
www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse4(lada).htm

Nem tudom eldönteni, hogy a képeken alvázas v. önhordó kasztni van-e, de ha különbözik is, az nem zárja ki a Niva hajtásláncát, futóművét, stb...

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.05.14. 18:40:02

Senof:

Valószínűleg apamackó M72-esének egy verziója.

www.autosoviet.altervista.org/G72.jpg

MP 2008.05.14. 18:56:49

Anak idején a Moszkvics is csinált 4*4-as gépet. Benne is volt a AM-ben.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2008.05.14. 22:29:18

Atomanti:
Igen azok Nivának a katonai változatai lettek volna, de nem kerültek gyártásba.

Flat-6 2008.05.15. 13:33:16

Az utolsó az bizony kendács. Már csak a kétajtós kasztni miatt is.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.05.15. 13:41:21

Attól még simán lehet gyári.
Láttál már Dacia Coupét ?

www.loganklub.hu/pix/cikk/history/1410Coupe.jpg

Ezt például úgy készítették, hogy legyártották a négyajtós bódét, abból kivágták az oszlopot, toldották az ajtót, mögé oszlop vissza, majd befoltozták a maradékot.
Nesze, gyári kétajtós.

Flat-6 2008.05.15. 14:05:27

A Pobjedát tudtommal az 1950-es évek végéig gyártotta a GAZ. Ezen a kétajtós Pobjeda szörnyön viszont több olyan dolog is van, ami nem éppen arra utal hogy az 50-es években készült volna: például a kasztnival és a sárvédőkkel egybeépített nagydarab lökhárítók sem jellemzők az akkori kor designjára, miképpen a sárvédő szélesítések sem (főleg a hátsó). De úgy látom az ajtókilincs is egy jóval későbbi típusról származik, talán a Volga 3102-ről. Meg aztán ezek a kerekek sem olyanok, amilyenekkel az ötvenes évekbeli terepjárókat ellátták. Ezek valami későbbi, sokkal nagyobb vasról valók szerintem. Az autó meg szvsz 99,9 %, hogy kendács.

MPéter 2008.08.22. 22:46:41

Na itt az a titokzatos Moszkvics rally autó!
www.groupbrally.com/moskvich.shtml