Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Zebra, gyerek

2008.05.27. 16:44 | prokee | 279 komment

Címkék: közlekedés baleset zebra baromállat

Hollywoodi receptek szerint egy film sikeréhez kell gyerek, meg valamilyen állat.

A gyerek adott, az állat viszont ez esetben nem a zebra, hanem egy teherautósofőr.

Halálra gázoltak egy négyéves kislányt

A kijelölt gyalogosátkelőhelyen gázoltak halálra egy négyéves kislányt Bonyhádon, kedden kora délután. Egy kamion sodorta el, a gyerek a helyszínen meghalt.

Ismét zebrán. Lakott területen ugye.

- Tényleg teljesen normálisan halad előre a világ (vagy legalábbis ez a szerencsétlenebbik fele, ahol mi élünk), és nincs mód arra, hogy az ilyen eseteket elkerüljük ?

- Tényleg nem lehet elérni, sem büntetéssel, sem az autósok lelkiismeretére hagyatkozva, sem az ilyen esetek közhírré tételével, hogy annak a k*rva zebrának meg legyen a maga becsülete ?

- Tényleg teljesen egészséges dolog a "Baj csak másokkal történik" elv alapján közlekedni, bízva abban, hogy nem kerülünk a hírekbe ?

- Tényleg kihalt a tolerancia, az egymásra figyelés, és a pillanatnyi előnyökért hajlamosak vagyunk arra, hogy a legkisebb kompromisszumot is elutasítsuk, és igen magasról sz*rjunk mindenki másra - akár kockáztatva a többiek testi épségét ?

Remélem, nem. Remélem, hogy egyszer nem a "Ki mivel lopott többet a másiknál?" lesz a fő téma, nem a "Nekem jár, vagy ha nem, majd járatom" elv uralkodik majd.

Aki a húszon még innen van, furcsának tűnhet, de az Autó-Motorban pár tíz évvel ezelőtt még előfordult, hogy kirívóan, pofátlanul szabálytalankodó, esetleg anyagi kárral vagy személyi sérüléssel járó balesetet okozó sofőröket névvel, rendszámmal, fotóval állítottak pellengérre.

Mondhatjátok erre, ez most is létezik, sőt ! Igen komoly másodvirágzásukat élik az ilyen autók, autósok fotóit hegyekben közlő privát, vagy intézményes blogok.

Egy óriási különbség van csak: akkor még a rajta kapott, "meghurcolt" autósok bizony szégyellték magukat...

UPDATE:

Nem tudom nem befűzni a Perillustris által kommentelt (és készített?) videót:




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr42490396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flamer 2008.05.27. 23:44:04

kolbászoszsömle 2008.05.27. 23:40:50

Bocs, de ez így még viccnek is gyömge volt.

Kicsijoe 2008.05.27. 23:44:53

Amúgy a másik esetben szerintem is egyértelműen az autós volt a hibás.VISZONT.Kamionnal 20-30 nál többel íly módon kanyarodni nemigen lehet,tehát a sebesség megvolt.Gyakorló anyukaként én arra tippelek,hogy a kislány megugrott,elkezdett szaladni vagy csak bóklászni,a nagymama meg utánakapott,csak már későn...és a gyerek féktávon belül lelépett.Ennyi.

Én magam is jártam úgy,hogy örökmozgó 3 éves kisfiam elment a nagyival sétálni,és csak azt hallottam,hogy a nagyi ordítozik,hogy "állítsák meg" mert a gyerek a kismotorral meglódult,a nagyi meg nem tudott utána szaladni.És egy 3-4 éves szerint ez poén.Sajnos ez van.A nagyi meg nem tud utána futni.Valószínűleg én is örjöngve követelném a sofőr fejét aranytálcán,ha így halna meg a gyerekem,de ez nem változtat azon a tényen,hogy az a hülye,aki egy virgonc,veszélytudattal nem rendelkező izgő-mozgó 2-6 éves gyereket a rozoga nagyira bíz...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.27. 23:45:53

flamer 2008.05.27. 23:44:04

Pedig ez így van

A járda nem az úttest része, a zebra az úttesten van, a gyalesznek a zebrán van elsőbbsége.

flamer 2008.05.27. 23:46:29

Kicsijoe 2008.05.27. 23:35:32

Elég vicces ám az, hogy te a jelek szerint belehalnál abba, ha pár másodpercet arra fordítanál az életedből, hogy megadd a gyalogosnak az elsőbbséget, ám azt simán elvárod, hogy a gyalogos ott várakozzon, annak ellenére, hogy elvileg neki mégiscsak elsőbbsége van.

Kicsijoe 2008.05.27. 23:48:40

Óóóóó,persze,kedves Perillustris.A KRESZ kimondja,hogy az egész város álljon,amíg a busz körbemegy rajta,mert ugye minden görbe fánál megáll,mivel az megálló,és mindnél van egy zebra...ültesd már ezt át a gyakorlatba reggel hétkor légyszíves!Takarásból előlépni NEM SZABAD!!!

És ha a takarást nem szabálytalanul parkoló autós okozza,vagy ilyesmi /tehát pl egy busz/ akkor ott bizony a gyalog cövekeljen szépen a járdán,míg elmegy a busz,és ne ugrándozzon elő!Bár nekem dereng az áltiskos közlekedésbiztonsági oktatásból,hogy takarásból elővágtatni nemcsakhogy nem ajánlott,hanem TILOS.

flamer 2008.05.27. 23:49:35

kolbászoszsömle 2008.05.27. 23:45:53

Nyilván, a gyalogosnak a zebrán van elsőbbsége, tekintve, hogy a járdán ez nem értelmezhető. Ám ebből nem következik az, hogy a zebrához közelítő, azon nyilván átkelni akaró gyalogost olyan sebességgel közelítsd, hogy eszébe se jusson lelépni az útra - már csak azért sem, mert ezt egész határozottan és konkrétan tiltja a már idézett rész.

Perillustris 2008.05.27. 23:50:53

kolbászoszsömle, hiába csűröd-csavarod, a szabály egyértelmű: "úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni"

Tehát ha lelépett, s erre ugye fél másodperc is elég, akkor neked már meg kell állnod, vagy le kell lassítanod, hogy át tudjon menni. Ha ezt nem kalkulálod be, s erre nem vagy képes, akkor elmulasztottad a kötelezettségedet.

Szóval mehetsz tőlem a zebra előtt 5 méterrel 50 km/h-val, mert a gyalogos még a járdán van, ha meg tudsz állni a zebrától 1 cm-re, ha lelépett a gyalogos.

Kicsijoe 2008.05.27. 23:52:06

flamer: nem belehalnék,csak nem szeretnék kocsival kétszer annyi idő alatt eljutni A-ból B-be,mint gyalog.Mert lassan már ott tart a KRESZ.Nem azért járok kocsival,mert nekem attól áll fel,hanem azért,hogy ne kelljen a tömegközlekedésen tökölnöm,sem gyalogolnom,mert az is idő.Pesten pl tömegközlekedem,mert ott az a gyorsabb.

Lassan ott tartunk,hogy tilos kocsival kimenni az útra...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.05.27. 23:53:25

zsömle,

Íme az ominózus 43. §:

Magatartás a gyalogosokkal szemben
43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.

És kisjózsi kedvéért itt a 4. bekezdés:

(4) A vezetőnek FOKOZOTTAN ügyelnie kell az úttesten
a) villamos megállóhelynél levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, továbbá
b) egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, illetőleg koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására.

flamer 2008.05.27. 23:56:23

Kicsijoe 2008.05.27. 23:52:06

Ezt pont úgy mondod, mint ha az elmúlt 32 évben bármit is változtak volna a vonatkozó közlekedési szabályok, pedig nem.

Az mondjuk érdekelne, hogy csak olyanoknak nem adod meg az elsőbbséget, akiket adott esetben gond nélkül megölsz, vagy pl. nyergesvontatóknak sem? Mert nekem úgy tűnik, hogy egyszerűen az "erősebb kutya baszik" elvet próbálod meg racionalizálni - legalábbis azokban az esetekben, amikor te vagy az erősebb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.27. 23:57:04

flamer 2008.05.27. 23:49:35

Tévedni teccel.

A zebrához közelítő gyalesz nem léphet le közvetlenül a zebrára, először meg kell győződnie arról, hogy biztonságosan átkelhet rajta.
A zebra előtt álldogáló gyalesz, ha nem lép le akkor, amikor én még biztonsággal meg tudok állni, akkor ezt azért nem teszi, mert:

a; nem akar átkelni
b; szerinte nem biztonságos átkelni.

Ha nem akar átkelni, az az ő baja, joga van ott áldogálni, ha pedig szerinte nem biztonságos az átkelés, akkor nem akarom és nincs is felhatalmazásom rá, hogy felülbíráljam az ő döntését.

Ez az elv.
Legalábbis az enyém.

A gyalesznek amúgy _tényleg_ csak akkor van elsőbbsége, ha az úton (a zebrán) van.
Ezt, ha nem hiszed, járj utána.
Kérdezz meg róla egy olyan embert, aki letette a kreszvizsgát, és nem pedig libáért vette.

Káposztakukac 2008.05.27. 23:57:20

ahelyett hogy a kreszt próbálnátok szóról szóra kivesézni mi lenne, ha a józan eszeteket használnátok.

autós: ha zebrán lát valakit akkor megáll.

gyalogos: ha 80-nal száguldanak el a gyorsforgalmi úton a lámpa nélküli zebrán, akkor nem lép le, csak mert neki elsőbbsége van.

Perillustris 2008.05.27. 23:58:34

"Bár nekem dereng az áltiskos közlekedésbiztonsági oktatásból,hogy takarásból elővágtatni nemcsakhogy nem ajánlott,hanem TILOS."

Kicsijoe, akkor ismét: "úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni"

Tehát busz nélkül is, hát még ha busz is áll ott, hiszen ebben az esetben elég nagy a valószínűsége, hogy jönni fog gyalogos.

Ha nincs zebra, akkor egyértelműen a takarásból kilépő gyalogos a hibás. Jogilag mindenképp. De mivel az okos és rutinos autós tudja, hogy a busz mögül ki fog lépni valaki, ezért úgy választja meg sebességét, hogy ha kell, meg tudjon állni.

Én pl. ezt teszem. Gyalog és kerékpárral is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.28. 00:02:07

Bastie 2008.05.27. 23:53:25

Erről kár vitatkozni.

A járda és az úttest két külön dolog.

Az, hogy a gyalesz mit csinál a járdán, az nem az autósra tartozik (alapesetben, hacsak nem jelent veszélyt az autósra).
A járdán való álldogálás nem jelent veszélyt.

A gyalogátkelőhely (ahol a gyalesznak elsőbbsége van) az az úttest része, nem a járdáé.

flamer 2008.05.28. 00:02:18

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.05.27. 23:57:20

Igen, persze, és ha valaki kést szegez nekem, akkor szépen átadom neki a pénztárcámat.

De ettől még a rablás nem lesz sem bocsánatos, sem követendő, sem elnézendő dolog, ahogy az sem, hogy valaki nyolcvannal száguldozik a zebrán.

Perillustris 2008.05.28. 00:07:27

"A zebrához közelítő gyalesz nem léphet le közvetlenül a zebrára, először meg kell győződnie arról, hogy biztonságosan átkelhet rajta."

VÖ:

"úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni"


"Ha nem akar átkelni, az az ő baja, joga van ott áldogálni, ha pedig szerinte nem biztonságos az átkelés, akkor nem akarom és nincs is felhatalmazásom rá, hogy felülbíráljam az ő döntését."

S ha te biztosan tudod, hogy meg tudsz állni, az nem jelenti azt, hogy a gyalogos is meg tudja ítélni. Sőt, ez nem is várható el tőle.

Ezért nyugodtan inthetsz neki, vagy villanthatsz egyet, ezzel jelezve, hogy észrevetted, s tisztában vagy a KRESZ-szel. Ő is inteni fog, s átmegy előtted.

azaz 2008.05.28. 00:07:39

...amint letette a labat a zebrara!!!

Onnantol MEG KELL ADNOM az elsobbseget neki hacsak tudom. Ehhez az az eloiras, hogy a zebra kozeleben lassitanom KELL autoval MINDIG...kivetel nelkul.

Az itelkezesi gyakorlat, hogy cirka 35 km/h a már (szinte)biztosan megfelelolo lassitas! egyenes uton.

Ha a zebra kornyeke messzirol jol lathatoan ures akkor a lassitas nyilvan egyeni dontes kerdese...de kell lassitani hivatalbol egy csoppet akkor is!

HA a zebra kozeleben ember lathato akkor viszont mar
a max cirka 35 km/h az iranyado sebesseg ...felkeszulve a akar a megallasra is!!!

Gyalogoskent en tehat a zabra szelere szoktam allni es onnan anyazok a nem lassito, nem megallo barmokra....mert ilyenkor mar EGYERTELMU a szandekom es a ZEBRAN VAGYOK !!!

Bar neha vissza kell lepnem az agyamentek miatt a szelerol is...

Megoldasnak is ezt tartom egyebkent...
kell egy korlat az utteseten a zebra elott ugy felmeterrel a jardatol....ahova a gyalogos letud lepni ha at akar kelni
es akkor mar ZEBRAN VAN ! nincs mit magyarazni.

Itt a varosban van mar nehany ilyen zebra ....

Amugy nalunk azert gond a zebra-jarda kerdes mert a Bécsi egyezmény szarul lett a magyar KRESZ-ebn forditva.

Az eredeti szoveg nem csak azt, mondj, hogy a zebran van elsobbsege, hanem mar akkortol ha VELHETOEN at akar kelni !!!

A nemet autos pl. ezert engedi el otthon es nem engedi el itt.
Itt nem eleg a velhetoen...nemetben(stb.-ben) pedig igen.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.05.28. 00:07:51

zsömle
"A járda és az úttest két külön dolog..."

Pontosan. Nem is vontam kétségbe. Kezdesz fáradni.

A következőt mondtad, amivel nem értettem egyet:

"Ha a gyalesz nem beszámítható, az autós nem felelős."

Járda? Milyen járda?

Perillustris 2008.05.28. 00:10:36

Különben a videón (youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc) is egyértelműen látszik, hogy lehetsz akár a felezővonalnál is, akkor is elhúznak melletted. Úgyhogy nem is értem miről beszélünk.

Perillustris 2008.05.28. 00:12:28

Előtted, mögötted, na!

flamer 2008.05.28. 00:13:45

A német autós egyébként azért engedi el a gyalogost, mert ha nem, akkor a német rendőr jól megbünteti.
A svájci meg azért nem gyorshajt, mert a svájci rendőrök mindent teleraktak trafipaxszal.
A magyar autós meg azért szarik mindenre, mert a magyar rendőr leparkolta a gépet a rokkantparkolóba és elment gyroszozni.

azaz 2008.05.28. 00:23:52

Magyarorszagon szerintem...

Nem kotelezo megallni es lecsalogatni !!!
amig a jardan, padkan all a gyologos...

De kotelezo LASSITANI (~ 35 m/h), hogy eldontse elindul vagy nem...A lassitasbol latja, hogy eszrevettek !

Ha a lassitasra nem indul akkor nem kell kotelezoen megallnom
....az csak udvariasag es soxor foloslegesen lassitja a hatsokat is, ezert tanitjak, hogy NE CSALOGASS GYALOGOST!

DE HA!!!! Letette mar a gyalogos a labat a zebrara...akkor MÁR AT KELL ENGEDNI ...mese nincs!

A gyalogos a labat LETEHETI barmikor, de elindulni csak akkor szabad neki ha veszelytelennek itelte meg...a tovabb lepest

A jol lathaton ures zebra+jarda/padka kozeleben pedig jo a 49 km/h is..

ReplacementChiller 2008.05.28. 00:34:08

cecilke:
köszönöm az észrevételt. különben szoktam ezekre figyelni, és ahogy Káposztakukac írja, inkább a józan ész miatt. Az prioritást élvez a KRESZ-el szemben.
Közlekedek autóval, biciklivel, tömegközlekedéssel és gyalog egyaránt. Az összes résztvevő figyelmére (ahogy asdf is írta) és elővigyázatosságára szükség van. Nem a sebességkorlátozás a kulcs (ami adott esetben fontos lehet, de a kirívó eseteket eltekintve csak jelzés értékűnek kellene lennie), hanem a figyelem.
(Ha egy autósnak minden zebra előtt valóban 30-ra kellene lelassítania ahhoz hogy a gyalogosra nézve biztonsággal átmenjen rajta, vagy úgy megy át, mintha a zebra ott sem lenne, akkor első körben nem lett volna szabad jogosítványt adni neki vagy azonnal el kellene venni tőle. Szóval nem a sebességet kellene csak figyelni, hanem a kirívó vezetési módokat is. Ez megoldana sok problémát, azt hiszem.)

Név: 2008.05.28. 00:37:00

Annak, aki még mindíg nem értené az elsőbbségadási kötelezettséget a zebránál:

Képzeld el, hogy a gyalogátkelő egy normális útkereszteződés, az előtte lévő tábla egy elsőbbségadás kötelező, a gyalogos pedig egy kamion, ami a számára megengedett sebességgel halad.
Ilyenkor is azt nézed, hogy az első kereke már a kereszteződésben van-e, vagy inkább megállsz, és átengeded?

A másik oldalról ugyanez. Gyalogos helyett vezeted az autód, zebra helyett pedig a főútvonalon haladsz. Tényleg megállsz minden kereszteződésben, hátha nem adják meg az elsőbbséged? Ha nem, akkor legalább lassítás közben benézel mindkét irányba?
Ha ezt sem, akkor miért várod el ugyanezt a gyalogostól?

Lakótárs · http://hommelette.blogspot.com 2008.05.28. 00:44:11

Kolbászoszsömle, az 50 km/h lakott területen nem mérsékelt, hanem a maximális megengedett sebesség. Innen kell mérsékelni, hogy meg tudd adni az elsőbbséget.

Random_ 2008.05.28. 00:44:25

Ma reggel két kiskölök ment a zebrától 100m-re át a kocsisorok között. Pont megindult a sor, de ők már engem nem néztek bár még csak elém haladtak már a szembejövőket figyelték. Ha nincs kedvem fékezni lazán elütöm. Mikor rádudáltam akkor úgy megrémült, mintha azt se tudná hol van.

Vagy amikor (15 perccel később) a jól látható piros gyalogos lámpa ellenére már a sáv közepén volt a csaj a Pillangó utcánál azután többször visszament az út szélére. Kicsit se zavarta, hogy az autóknak zöld a lámpa.

Sajnos csak az a gyalogos gondolkozik felelőséggel aki maga vezet is.
Olykor olyat megengednek maguknak amit én gyalogosként öngyilkosságnak vélnék és eszembe se jutna. Egyik néni a 2x2 sávos úton tolta át a biciklijét és azután a hév síneken vonszolta miközben 150!!! méterre volt tőle lámpás kereszteződés. És még föl volt háborodva mikor rádudáltak és nem értette mi a bajuk az autósoknak.
Ja és az autósok se ártatlanok.

ReplacementChiller 2008.05.28. 00:46:26

További észrevétel: az autósnak a mögötte haladó kocsikra is figyelnie kell, mert ha mondjuk jönnek ezerrel, ő meg lassít, a gyalogos lelép, a mögötte haladó megtolja... ebben az esetben inkább menjen tovább, aztán a gyalogos majd átmegy, ha elmentek az autók.
A környezetszennyezés is fontos szempont, nemcsak a gyalogos vagy a járművezető kényelme. A zebrán tempósan kell átmenni tudtommal, hacsak az utóbbi 20 évben nem változott a KRESZ idevágó része, mert ahogy egyesek írták, abból arra következtetek, hogy manapság akár piknikezni is lehet a zebrán...
És a sok rémhír mellet/helyett, és az autósok stresszelése, büntetéssel riogatása helyett inkább a helyes és ésszerű közekedésről kellene sokkal de sokkal több szót ejteni a közlekedés minden résztvevőjéhez szólva és azt nyomatni, tanácsokkal példákkal, stb.

phorvath 2008.05.28. 00:48:01

Nyomógombos zebra kellene. Olyan, ahol az útból felemelkedik egy oszlop a gomb megnyomására. Magyar autós csak abból tanul. Lehet olyan is, hogy a radar automatikusan felemeli az oszlopot, ha 30-nál gyorsabban közelítik meg a zebrát.

Vagy ki kellene hívni az ENSZ békefenntartókat, hogy tankkal kísérjék át a gyalogosokat a zebrán. A Balkánon egy időben csinálták, amikor még sok volt a mesterlövész.

A gyorsulási versenyzők elé meg ki kellene gurítani egy műanyag motort. Kíváncsi vagyok, hogy mennyit repülnek amikor megpróbálnak 200-ról megállni.

vrv 2008.05.28. 00:51:42

2évig éltem svájcban és egyszer sem kellett kb a zebrán körülnéznem eleinte kicsit szokatlan volt hol is van a bpi rodeo...
de ez a kamu duma ,hogy lép le a gyalogos nem néz körül igazából körül sem kéne néznie szinte......mint folyamatosan autóval közlekedö azt tudom mondani, hogy egyre undoritobb és gusztustalan módon vezet mindenki, és az ember azt is meggondolja át engedje a szerencsétlen gyalogost nehogy a szemböl érkezö elbassza, vagy a kretén sufni tunig suzuki/honda stb ne dudljon le amig átengedek vkit.

phorvath 2008.05.28. 00:58:24

Azt pedig, aki a "gyalogoscsalogatást" kitalálta, arra ítélném, hogy naponta 8 órán keresztül járjon át ilyen zebrákon. Ilyen szó nincs! Civilizált országban nem lehet a gyalogost "csalogatni", csak az elsőbbséget megadni. Ha pedig bárkit emiatt megbuktatnak a forgalmi vizsgán, akkor a vizsgabiztost be kell perelni és örökre eltiltani a foglalkozásától!

ReplacementChiller 2008.05.28. 00:58:52

vrv: "igazából körül sem kéne néznie szinte"
Sajnos sokan nem is néznek. Szerinted ez helyes? Ha valami gond van, kinek fáj jobban? A gépkocsinak vagy neki?
Az autósnak is kijár annyi, hogy ne lépjen elé (főleg ne háttal), mégha a KRESZ meg is engedné azt.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.05.28. 00:59:48

ReplacementChiller
"A zebrán tempósan kell átmenni tudtommal, hacsak az utóbbi 20 évben nem változott a KRESZ idevágó része, mert ahogy egyesek írták, abból arra következtetek, hogy manapság akár piknikezni is lehet a zebrán."

Tudatlansággal kérkedni nem biztos, hogy a legjobb statégia. KRESZ 1. számú melléklete az elsőbbségről:

"Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja ÁTHALADÁSában."

Tempósságról szó sincs, ugyanígy semmi említés a piknikezésről, de az benne van, hogy az ÁTHALADÁSt nem akadályozhatod, zavarhatod.

Jogsid hány pálcás volt?

Az oktatás hiányosságában viszont egy véleményen vagyunk. (Élc nélkül.)

lápi lidérc 2008.05.28. 01:01:56

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.05.27. 20:11:41
Remek a második videó. Látszik, hogy közlekednek a paraszt biciklisek.

Lakótárs · http://hommelette.blogspot.com 2008.05.28. 01:10:44

Bastie, a gyalogostól valóban elvárja a KRESZ, hogy "késedelem nélkül" átkeljen.

Azt kellene világosan látni és elfogadni, hogy a KRESZ valóban védi a gyalogosokat az autósokkal szemben, két kézenfekvő ok miatt:

1) a gyalogláshoz nem kell jogosítvány, tehát nincsenek "képzett" gyalogosok, azaz tőlük bármi kitelik.

2) a gyalogos mindig gyengébb, egy estleges balesetben, függetlenül attól, hogy ki a hibás, sokkal több a vesztenivalója.

És mindez, bármily felfoghatatlan is az autósok 90%-a számára, nem azt jelenti, hogy "a gyalogos a gyengébb, tehát vigyázzon jobban", hanem azt, hogy "a gyalogos a gyengébb, tehát vigyázzunk rá jobban".

vrv 2008.05.28. 01:11:38

Azt irtam szinte az nem azt jelenti hogy vakhangya gurulószatyros nyugger módban, hanem azt ,hogy oké nem lépek az autó elé ezért indulhatok

Kanda 2008.05.28. 01:40:35

phorvath 2008.05.28. 00:58:24
A gyalogos csalgatás azt jelenti, hogy úgy csinálok a zebra elött, mint aki átengedi (lassítok), aztán mégsem. A többi a hülye oktatók, meg vizsgáztatók baromsága.

Egyébként meg a zebra = elsőbbségadás kötelező. Tehát, ha a gyalogos át akar menni, át KELL engedni. Ennyi erővel a főuton keresztbe is lehetne lassítás nélkül átmenni, csak az mégsem olyan népszerű sport, mint a zebrán, mert ott a sofőrnek is baja lehet...

pakesz 2008.05.28. 02:05:42

ezt a videot tobbszor es jobb felbontasban

ha en kapnek a buntetesbol szazalekot, komolyan en akar 3000 HUF/ szabalytalansagert elvallalnam...

csak sajna a rendorseg erre meg nem allt ra, pedig az autosok elobb-utobb meg fogjak tapasztalni, hiszen a magan traffipax az ugyebar felhasznalhato ilyenre is... hogy megnezzek ki az aki nem all meg a zebraanal :)))

azaz 2008.05.28. 02:06:47

Ne keverjuk a jarmuvek elsobbeeget a gyalogosokeva!!
A kette NAGYON elter egymastol...

A gyalogos a zebran ABSZOLOLUT elsobbseggel bir!!!!
Nem zvarhato, nem kadalyozhato...

A jarmuvek kozott viszont jo fejben tartani, hogy
CSAK A HIRTELEN lassitasra-kiteresre kenyszerites tilos...

Tehat ZAVARHATO a vedett jarmu !
keresztezodesebn, ele kanyarodaskor, savvaltaskor...

A vedet jarmu vezetojenek tehat SZAMITANI kell enyhe manoverre is ...NEM abszlout az elsobbsege !

De a legtobben ilyenkor mar dudalnak-anyaznak
...mert nem tudjak (efeledtek?!), hogy zavarhatok.

aph FATRAKTOR 2008.05.28. 02:23:54

"A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti." ennyit a pálcásjogsikról. nekem pl nem 3 pálcán volt a búcsúban, hanem féldisznóért vettem... talán ezért is gondolom úgy, hogy az idézett részlet ellenére is le kell lassítani a zebra előtt, és ha annak csak a közelében is van gyalogos, akkor figyelni kell, és számítani arra, hogy esetleg át akar majd menni... ahogy korábban már írta valaki: elsőbbségadásról van szó, ergo a gyalesz megy a "védett úton", tehát nem kényszeríthetem lassításra, megállásra irányváltoztatásra, stb...és ha az a "védett út" csak (bár keresztbe van...) az úttest része? Ami előtte és utána van az a járda, akkor is védett út az, ami az enyémet keresztezi! Mellesleg engem is mindig ledudálnak ha megállok a gyalogoknak, de ha gyalog vagyok, akkor bizony átkelek a kijelölt gyalogátkelőhelyen!!! és jáártunk már úgy, hogy a kurvaanyázó szutyukisnak ott helyben vette el a jogsiját egy rendőr, aki látta az az ominózus esetet: 80-100m-re volt a zebrától, amikor az úttest neki balra eső oldaláról elkezdtem az átkelést, és nem lassított. Amikor az ő sávjához értem, akkor kb.30m-re volt, és a fékezést csak akkor kezdte meg, amikor egyértelművé vált számára, hogy nem fogok az út közepén megállni. Ilyesmit írtak a jegyzőkönyvbe, ha jól emléxem. 30-35 körüli nő volt, és épp hogy megállt előttem, aztán meg még neki állt feljebb... a rendőr meg egy kapualjból kb.15m távolságból végignézte az egészet. Ott megkérte a nőt hogy álljon félre, és elvette a jogsiját... kár hogy ilyen zsarukat ma már főleg csak vidéki kisvárosokban látni..

azaz 2008.05.28. 02:53:04

Na akkor pontositsunk... a gyalogos ZAVARHATJA a jarmuvet
az uttestre lepessel OTT ahol elsobbsege IS van hozza !!!
Zebran pl. siman eled lephet...csak nem veszelyeztethet ezzel.

8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége NINCS, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat NEM ZAVARJA. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud

----------


...es ahol elsobbsege van OTT akadaly mogul is elolephet !!! pl a busz takarasabol ...a zebran.
Mert ez csak ott tilos neki ahol nincs elsobbsege...azaz

(9) A gyalogosnak tilos
b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége NINCS, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;

ninimimi 2008.05.28. 03:24:57

02 óra 23 perckor végre KIDERÜLT A MEGOLDÁS:
"a rendőr meg egy kapualjból kb.15m távolságból végignézte az egészet. Ott megkérte a nőt hogy álljon félre, és elvette a jogsiját..."
Hát ennyi lenne a megoldás a sok süketelés helyett. A rendőrség megfelelő szemlélettel - az állampolgár védelme mindenek felett - a munkáját végzi. Ennyi.

bolomba (törölt) 2008.05.28. 03:42:49

Na ide is beirom, hatha itt az autobuzin van valakinek olyan fenyezo ismerose aki tudja ra a valaszt.

Szoval. Par evvel ezelelott kitalaltam, hogy kene, egy olyan spray formatomu festeket talalni amit kello refelexel es (derek)magasag alatt megaldva a zebran at nem engedo autosok oldalfalara fujhatnek. Persze a festek egy pici vizzel, max egy automosassal lejonne. A lenyege, hogy a festek eltavolitasa ne okozzon anyagi kart, csak annyit, hogy ha maga akarja leszedni, akkor gondolkodjon el rajta, hogy miert is kapta az oldalaba. Nyilvan privat embernek (hacsak nem bator) nem ajanlanam hasznalatat, viszont ha jol tudom van egy szervezet, aki a normalis gyalogosokert (zebran atkelokert) van. Ha ok beprotezsalnak a kulonfele mediumokban eme szer hasznalatat, utana nem kellene magyarazkodni, hogy miert is kapata a 'kellemetlen' fujast az oldalaba a kedves sofor.

Nem olvastam vegig a kommenteket, de el tudom kepzelni, hogy milyen visszatarto eroket probalnak/tak leirni. Amit en terveztem az nem mas, mint a legdurvabb, a tarsadalmi megiteles es annak kovetkezmenyei lennenek. A nap vegen pedi kedves soforunk gondolkodhatna, hogy mi a faszert lett osszefujkalva kedvenc aranybogara…

Ohh igen aztan ezt a kesobbiekben ki lehetne ezt terjeszteni a tilosban es mas egyeb tiltott helyen parkolo autosok korere.

Hogy ki dontene el, hogy ki az akit ossze lehet 'fujkalni'? Az en elkepzelesemben alapvetoen, csak a mar emlitett (aminek meg mindig nem tudom a nevet) szervezet tagjai kommandoznanak a sprayvel… Viszont a megfelelo tarsadalmi hatter utan, hamar rajonnenek az emberek, hogy ki es miert bok kit oldalba. Jogosan.

bolomba (törölt) 2008.05.28. 03:45:44

*formatumu (eppen illuminalt allapotban leledzem)

na jo meg van par mas stilisztikai es helyesirasbeli problema, de azert csak ertheto… :)

lápi lidérc 2008.05.28. 04:09:09

prokee · www.prokee.hu 2008.05.27. 20:57:54
Abszolút nem demagóg megközelítés, mivel Budapesten ekkor 20-szal kéne végigmenned Rákosborzasztótól Budaörsig vagy Újpesttől Soroksárig.
Ez így marhaság (mint ahogy azoknak az írkálása is, akik azzal jönnek, hogy nekik a zebra SZENT - na, aki ilyet beír, az onnantól max. vicc kategória).
Mint ahogy az is, hogy a zebrán bekövetkezett baleset egyértelműen az autós hibája - bármilyen marha kirohanhat az útra váratlanul, amire nem számíthatsz, még zebrán sem, és a fékTÁVOLSÁG 40 km/h-nál is 20 m környéki - ha ezen belül ugrik eléd valaki, azt elcsapod (de 20 km/h-nál is közel 10 m -nem kéne esetleg tolni a kocsikat? akkor simán meg lehetne állni, bárki kiugrik eléd).

Másrészt a kivimadár NEM halt ki.

veszett_kutya 2008.05.28. 05:57:53

Jómagam BKV, gyalog és autóval is járok. Amikor autóban ülök, kiengedem a buszt, átengedem a gyalogost.Főleg akkor engedem át, ha esik az eső. Abból indulok ki,hogy ő az esőben,én meg a fűtött szárazkocsiban. Az a baj, hogy nagyonkevés azon emberek száma,akik képesek a másik helyébe képzelni magukat. És ez nem autómárka függő. Bár sok esetben az :(

A zebrás ügyhöz annyit tennék hozzá, hogy _külföldön_ ugyanezek az emberek, akik gázolnak és akik nem, kis nyulak lesznek,mert _sejtik_, hogy mi vár rájuk, ha rosszat tesznek. Ezzel ellentétben nálunk _mindenki_ megy az "esze" után, és történnek meg a tragédiák. Valahol már írtam, hogy nekem az az érzésem, hogy a rendőrök félnek az autóstól, és nem fordítva. Svájcban még csak egyszer jártam, de ahogy a zebrához értem, minden autó megállt, és átengedett. Látszott rajtuk nem értik, miért köszönöm meg. De ezt tapasztaltam dél-Spanyolországban is. De ott számtalan, nagy forgalmú úton a zebra ki van emelve az út síkjából, hogy ne lehessen ily' _állatiasan_ közlekedni a zebránál.

tracking 2008.05.28. 06:47:10

...aki "gyalesz"-nak hívja a gyalogost, az más gazságokra is képes...

hattyú 2008.05.28. 06:52:15

Autósok legtöbbje Budapesten bunkó és kész. Ez van. Én szinte mindig gyalog közlekedek, 5 perc alatt annyi szabálysértést lehet találni amennyit csak akarsz és ha nem figyelsz, vagy ha nem vagy gyalogosként annyira tudatos, hogy le merj lépni a zebrára, akkor sok helyen 10 percig is ácsoroghatsz, akkor sem jutsz át, mert legtöbbször egyetlen kocsi sincs aki átengedne.
A zebrára a legtöbben magasról tojnak, de egymással is ugyanezt teszik az autósok. Kultúrális szint nagyon mínuszban van. (Gyakran a biciklisek sem sokkal különbek, de nekik szolgáljon mentségükre, hogy nincs helyük közlekedni, mert azt a kevés utat ami állítólag nekik van kijelölve (hahaha...) vagy parkoló autók vagy pofátlan gyalogosok foglalják el, így őket meg tudom érteni.)
A drága, luxusabb kategóriás autókról annyit, hogy szerintem pont ezek az autósok azok, akik a leggyakrabban megállnak és átengednek és a legnagyobb parasztok pedig a legrozogább kocsiban ülők. De ezek csak az én tapasztalataim és elnézést azoktól az autósoktól akikre ez nem vonatkozik, mert gondolom őket is épp ennyire idegesítik az untoleráns sofőrök, hozzáteszem, hogy a gyalogosokat sem kell félteni, mert egy útjelző táblánál ha megmérnénk, hogy mennyi várja meg a zöld jelzést és hány sétikál át a pirosnál akkor szintén rekordokat döntögetnénk... szóval szerintem a lényeg az, hogy a kultúra nagyon mínuszban van.

midnight coder 2008.05.28. 06:55:38

Szvsz alapvetően azt kellene tökönrúgni aki nagyforgalmú utat bevisz a város közepébe. Másrészt, ha már benn van akkor alul/felüljáró, ha nincs rá pénz akkor legalább egy nyomorú lámpa kellene. Persze szidni a közlekedési morált sokkal olcsóbb.

Amúgy a Cartman-féle kötelező KRESZ vizsgát jó ötletnek tartom, de kiterjeszteném gyalogosokra és biciklisekre is. Az ő közlekedési moráljuk sem jobb, sőt.

zezse 2008.05.28. 07:05:03

Svájcban se szentek az autósok. Csak nagyon sok pénzt fizetnek ha megsértik a törvényt, ezért inkább nem teszik. Svájci barátom nem hajlandó nálunk autót vezetni mert benne nincs meg a hatodik érzék, hogy mikor vág valaki elé index nélkül és a többi. Ő azt mnodta náluk rendőrök lépegettek le a járdáról és aki nem satufék az fizetett valami bődületes összeget. Nálunk a rendőrség, hogy hogy is mondjam látszólag nem túlmotivált. Ilyen vagy olyan okok miatt.

ElPadre 2008.05.28. 07:09:48

kedves autósok!

csakhogy eloszlassuk a félreértéseket: a KRESZ-t egy gyalogosnak nem kell tudnia. miért? azért, mert egy gyalogos nem képes megsemmisíteni egy autót, a benne ülőkkel együtt (hacsak nincs nála RPG, gránát vagy akármi), ha összeütközik egy autóval. egy autós viszont potenciális gyilkos fegyvert kormányozgat maga alatt, így NEKI KÖTELEZŐ bizonyos szabályokat betartani, védeni a nála "gyengébb" közlekedési résztvevőket.

magyarországon egyébként MINDEN szinten azzal van a gond, hogy senki nem vállal felelősséget semmiért. márpedig egy autót vezetni NAGY felelősség. és ez, úgy tűnik, kurvára nem tetszik egyeseknek. pedig még néhány ilyen gázolás, és lesz akkora morcosság a gyalogosok részéről, hogy elkezdik betartatni az autósokkal a szabályokat... vagy így, vagy úgy.

hulyemagyar 2008.05.28. 07:13:40

Egy gyalogos is részt vesz a közlekedésben egy bizonyos mértékben, ezért a KRESZ rá eső részét ismernie kell. Függetlenül attól, hogy van-e nála RPG...

Lakótárs · http://hommelette.blogspot.com 2008.05.28. 07:22:09

Azoknak, akik azt gondolják, hogy a gyalogosoknak KRESZ-vizsgát kellene tenniük: csúnya világ jönne az autósokra, ha a gyalogosok (a rendőrök és a traffipax hathatós támogatásával) következetesen érvényesíteni kezdenék a KRESZ-ben foglalt jogaikat.

avenarius 2008.05.28. 07:29:58

kedves NEMAKAROMVÉDENI

dugulj el, és gondolkozz el inkább azon a kérdésen, hogy a picsába kell száguldani egy kamionnak lakott területen? először is takarodjon ki a lakott területekről minden kamion, aminek nem ott van dolga, ott kezdődik. ha pedig már ott van, közlekedjen a KRESZ-nek megfelelően.

elegem van abból, a kamionok erővel lépnek fel (autókkal, gyalogosokkal, mindennel szemnben), mert a sofőreik nagyon jól tudják, hogy nekik nem lehet bajuk. de hírszerkesztőként látom, hogy naponta hány halálos balesetet okoznak a szegény szerencsétlen fuvarozók, akár több millió kilométert vezettek, akár nem!

avenarius 2008.05.28. 07:44:00

Zaxx, látszik, hogy még nem jártál civilizált országban, ahol az autósok akár van zebra, akár nincs, mindkét sávban azonnal megállnak, ha egy gyalogos tesz egy bizonytalan lépést az úttest felé.
azokon a helyeken ilyen mentegetőzéseknek nincs helyük.
meg ilyen vitáknak sem. :(

avenarius 2008.05.28. 07:48:15

Lakótárs,

valóban csúnya idők jönnének, mert akkor minden gyalogos értesülne róla, hogy előnye van a zebrán. akkor kezdenének csak minket halomba öldösni a zebrákon!

hejesirasbalynok 2008.05.28. 07:50:28

asdf 2008.05.27. 22:37:45

Jó, akkor mondok mást, amiből aztán van baleset éppen elég, még halálos is. Főúton lehet előzni, még akkor is ha kereszteződés van (kivéve ha tábla tiltja). Nézd meg, hogy akik kis ívben jönnek ki jobbra a főútra, azok közül hányan néznek jobbra!! 98% csak balra néz. HA pedig valaki ott szabályosan előz, akkor csatt van.
Jobbkezet sem tudja senki (parkolókban) és a dupla sávos körforgót sem (mondjuk ez talán még érthető mert nem tanultuk, de ha én utána tudok nézni, akkor más is nézzen utána). Ez utóbbi esetben szerintem az állam a bűnös, mert ha változik, akkor miért nem lehet feladni egy egészoldalas hirdetést a Népszabiban, Magyar Nemzetben, és mondjuk a Blikkben, ahol egy rajzon elmagyarázzák: Vigyázz birka, jövő hónaptól így kell csinálni. Meg párszor bemutatnák a tévében is. Egy jó nagy réteghez eljutna (főleg a Blikk miatt :) ).
Komolyan úgy érzem, hogy a hivatalokban és hatóságokban csak komplett hülyék is impotensek ülnek. Ja és nem kerülne annyiba az összes hirdetés, mint egy mentő kivonulása.

Joaquin 2008.05.28. 07:57:16

kolbászoszsömle 2008.05.27. 22:42:55

Nem tudom valaki kijavított-e már, de azért én is megteszem: a zebrán a gyalogosnak MINDIG elsőbbsége van, amire te gondoltál - a kanyarodó autó előtt - az zebra nélküli útra vonatkozik.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.05.28. 08:03:32

"bármilyen marha kirohanhat az útra váratlanul, amire nem számíthatsz, még zebrán sem"

Valóban úgy látod, hogy jelenleg ez a jellemző, nem pedig a relatíve normális módon átkelő gyalogosok lesz*rása ?

hejesirasbalynok 2008.05.28. 08:07:55

sikeres sofőr az vigyáz a busz mögül kilépő barmokra, mert:

- amíg helyszínelnek, addig ő elkésik a munkából
- amíg bíróságra jár, nem tud üdülni menni, dolgozni menni, ...
- amíg kiér a helyszínelő agyonverik a rokonok, utastársak..
- amikor aludni akar mindig ez elütött személy jelenik meg a (lelki) szemei előtt

Ezeket pedig célszerű elkerülni.
Sikeres vezető más helyett is figyel. Hiába fehéren villog a vasúti fényjelzés, szétnézek, mert attól még a sín ott van, azon vonat tud jönni (láttunk már ilyet). A koporsóban hiába van igazam, kevesen méltányolják).

zulu 2008.05.28. 08:19:25

Emberek, túl van ez ragozva.
A zebra az zebra, és emberek szoktak rajta átmenni gyalog. Ugyanolyanok, mint akik a volán mögött ülnek.
Ezeknek az embereknek abszolút elsőbbsége van, leírták előttem sokan, a kreszt is idézve.
Tehát ha jön a zebra, lassítani. Ha áll valaki a szélén, megállni.
Leszarom, hogy ki jön mögöttem, és ki dudál.
Egy ember élete, és a saját lelkiismeretm nyugalma többet ér mindennél.

Ennyi.

huta9020 2008.05.28. 08:29:59

Mivel a társadalmi mentalitást lehetetlen, legalábbis rövidtávon, megváltoztatni, drákói szigorra van szükség.

Aki közlekedési szabályt sért, azt azonnal el kellene tiltani a vezetéstõl, hosszabb-rövidebb idõre, a cselekmény súlyától függõen.
A szabálytalanul közlekedõ által okozott személyi sérülés esetén a cselemény testi sértésnek minõsüljön.
A halálokozást minõsítsék szándékos emberölésnek.

Gary 2008.05.28. 09:32:03

Szerintem is kár ragozni sokáig a dolgokat. Van egy ilyen jogszabály, KRESZ-nek hívják népiesen. Ezt kellene betartani mindenkinek. De legalábbis megpróbálni betartani, mert sok esetben a megpróbálás sem megy.
Ebbe pedig sokan belehalnak.

Íme, ahogy írva vagyon...

(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.

morfin 2008.05.28. 09:35:41

Feleségem is a videón látható környéken dolgozik, és neki is nem kis bátorságra van szüksége hogy átkeljen a Gyömrőin (alig több mint egy hónapja gázoltak halálra egy fiatalasszonyt ezen a szakaszon persze egy zebrán.)
Saját élmény szintén ezen a szakaszon: belső sávban megálltam a zebránál és intettem a gyalogosoknak (papa-mama-kisgyerek), hogy mehetnek. Mögöttem 70-80-as tempóban feltűnt egy állat BMW-s: ki a szélsőbe lassítás nélkül a kis család orra előtt elporzott -még jó hogy az intésem ellenére nem léptek le a járdáról. Nem tudom, hogyan érezném magam ha az intésemre most még 3 halott feküdne a Gyömrőin.
Az a szörnyű az egészben, hogy a gyorshajtásba a jobb érzésű autósokat is betolják. -Ha körülötted mindenki 70-nel robog és a szabályosan közlekedőket életveszélyes cikázásokkal előzik, akkor az ember ohatatlanul is nagyobb tempóra kapcsol, hogy felvegye a forgalom ritmusát, pedig tudható, hogy ilyen tempónál lakott területen már egyáltalán nem biztonságos autózni.
Egyébként pedig nem lehet minden szabálytalankodóhoz rendőrt rendelni. Azt gondolom, hogy ha mélyebbre néztek láthatjátok, hogy a közlekedési morálunk sem tesz mást mint leköveti az általános társadalmi morált: senki nincsen tekintettel a másikra, a maximális társadalmi egység a család, mindenki mást ellenségnek tekintünk; és az aki nem tartja be a szabályokat komoly előnnyel indul a többiekkel szemben. :( Amíg ez a beállítottság nem mozdul el nem várok komoly változást :(

Kicsijoe 2008.05.28. 09:55:26

Nosss...hát nézzük a másik oldal mentalitását: autót festékkel lefújkálni,amennyiben maradandó kárt nem okoz,azesetben garázdaság.Ez egy.Erre senkit semmi nem jogosít fel.Ez kábé olyan köcsögösködés,mint direkt úgy menni,hogy a gyalogot telibeverje a pocsolya....az sem bűncselekmény,csak egy ugyanilyen fajsúlyó "apró hecc pedagógiai célzattal". Nem kéne ilyet játszani.Említett szervezet néhány nagypofájú tőrölmetszett idióta,akik kiszúrják azt,hogy melyik kocsiban ül valami egérke kis nő,és féktávon belül elé vetődnek /illetve kismotort gurítanak elé,tudom,hogy nem a kisujjadból szoptad,láttam már ilyet/ .Namost azt tudom javasolni említett uraknak hogya:

a) nem a 40 kilós nőkkel kell kezdeni,aki bátor,az legyen bátor,és kezdjen ki Kovács Béla főkazánkováccsal,ne Kovács Béláné Sz. Marika 40 kilós éjszakás nővérrel.

b) javaslom a tevékenység Budapestre korlátozását,mert egy kisebb faluban,kisvárosban szerintem egy hétig nem csinálná ezt az illető,mert a fennmaradó időt a traumatológián töltené.

Megmondom őszintén,én egy ilyen baromi miatt,aki heccből ijesztget,felugranék egy padkára,és elhagynám az első spoilert,akkor a helyszínen ütném agyon az illetőt az elhagyott első spoileremmel.Nem jó vicc ez.Nem ilyen tőrölmertszett vadbaromságokhoz kell bólogatni,minthogy zebra megközelítése 20 km/h -vel ,mert ez egy átlag városban gyakorlatilag egyenértékú a lakott területen a 20-as sebességkorlátozás bevezetésével,aminek pl következménye a légszennyezés többek között...arról nem beszélve,hogy szerintem 10-ből 10 ember nem mutat túl sok hajlandóságot arra,hogy ezentúl 2-es fölé ne kapcsoljon a kocsijában.Ettől egy átlag gépjárm kb 20000 km alatt dobja be a törülközőt....

Talán a veszélyes zebrákhoz kéne egy lámpa...és ennyi.Semmi több.Mert a baj nem azokkal a zebrákkal van,ahol nem nagy a forgalom.Ahol meg nagy,ott bizony indokolt.Azt kéne látni,hogy ez a hergelés megint arra megy ki,hogy mi,autósok fizessük ki büntetés/többletfogyasztás formájában a gatyánkat is,mert lámpára nincs pénz...

Ezt talán már mégse kéne.Esetleg fizessek még valamiért én,mint autós???Mert lassan már tényleg az van,hogy tegyem le szépen a fizetésem,mert autós vagyok,de ha kimegyek az utcára,leköpnek,illetve olyan sebességkorlátozásokat vezetnek be,hogy a 68 éves szomszédasszony előbb elér biciklivel a piacra,mint én kocsival.És ez nem Budapest,nem a csúcsforgalom miatt van.Ez akkor lenne,ha minden KRESZ szabályt betartanék.Nem fogok :) .Ismerek egy öreglányt,aki 58 évesen szerzett jogsit,és minden szabályt betart...képes órákig tartó dúgót okozni úgy,hogy Dunakeszitől áll a sor Sződligetig,mikor közlekedik...

asdf 2008.05.28. 09:57:06

Csak egy részlet a kreszből a tisztánlátás végett:
"BH1998. 7. A város belterületén a folyamatos kocsisorban a gyalogátkelőhelynek 36-37 km/óra sebességgel történő megközelítése megfelel a fokozott óvatosság követelményének, ezért ha a gyalogos kellő körültekintés nélkül, a féktávolságon belül az ilyen sebességgel haladó jármű elé lép, és balesetet szenved, a jármű vezetője nem tartozik büntetőjogi felelősséggel [Btk. 187. § (1) és (2) bek. a) pont, KRESZ 21. § (6) bek., 43. § (2) bek.]."

www.autosiskolainfo.hu/jogszabalyok/kresz.htm

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.28. 10:03:28

sebességérzékelős automata gépágyút minden zebrához, a járdába meg súlyérdékelőt, amire ráálló gyalogos élesíti a fegyvert.

ahogy a kommenteket olvasom, sokan csak ebből értenének. értük nem lenne kár...

Hányados úr 2008.05.28. 10:07:42

www.hirszerzo.hu/cikk.allo_helyzetbol_gazoltak_halalra_a_negyeves_kislanyt_bonyhadon.67492.html
www.teol.hu/index.php?apps=cikk&cikk=147661

Azt írják, a sofőr több gyalogost is átengedett és elindulás közben gázolta el a kisgyereket és a nagymamát.
Valószínűleg nem baromállat, és lehet, hogy ha fél méterrel korábban áll meg, nincs holttérben a zebra széle és a két áldozat.
Ennyin múlnak a dolgok.

Szélsőségesen Liberális Wicca (törölt) 2008.05.28. 10:14:25

www.youtube.com/watch?v=_5ZwbDj7sQM

Javasolnám a "Fekvő gerilla" nevű civil szervezet létrehozását, amely éjszakánként fekvőrendőröket telepítene az azzal el nem látott(és lámpával sem) zebrák elé.

hirokin (törölt) 2008.05.28. 10:19:45

Vagy milyen ötlet lenne esetleg 9 mm-es Beretták kiosztása a gyalogosoknak? :D

Ha valaki gyalogosként lelép a zebrán, és elhúz előtte egy autó a belső sávban, nagyszerűen el lehetne taláni a kerekét.
Ne már csak a gyalogos rettegjen!

morfin 2008.05.28. 10:26:02

Kedves Wicca!
Tudom, hogy viccnek szántad a fekvő gorilládat, de gondold csak végig: egy ki nem táblázott fekvőrendőrrel amire az autós nem számít -fékezés közben ráfut a dobbantódra, akkor repül és ki tudja hol áll meg...

Hányados úr 2008.05.28. 10:50:45

Prokee, ha morbid az összehasonlítás, lécci töröld!

"Némileg" hasonló szituáció:

8ker, nemtudommilyen tér, ahol piac is van, kollégám vezet.
Átengedi a gyalogokat, akik, bár bosszantó kvantumokban közlekednek,- egyik majdnem átér, akkor jön a következő - de ők a szent tehenek, hadd menjenek.

Elérkezik az utolsó gyalog, egy öreg néni jobbról, szépen átballag előttünk. Kolléga nagy gázzal kilő, tényleg sokáig álltunk, sietünk.
Mikor megkérdeztem, látta-e a néne gombelemhajtású kutyáját kicsivel a gazdája mögött, elég szarul érezte magát, de szerencsére nem történt baj.

Kolléga kurva jó sofőr, bárhol bármikor beülnék mellé, de a kutyát egyszerűen nem láthatta onnan, ahol megálltunk, pedig csak személyautóról van szó.

Persze én meg szólhattam volna, és ha a teherautósnak volt kísérője, ő is szólhatott volna, de föl sem merült a gondolat, hogy van, ami nem látszik.

Szóval, a zebra egy komolyan leszabályozott hely, és mégis százféleképpen lehet nagy kárt okozni.

Hányados úr 2008.05.28. 11:01:22

Hányados úr 2008.05.28. 10:50:45

Az előbbihez még annyit, hogy talán nem is zebránál álltunk, csak dugó volt és nem akartunk beállni a kereszteződésbe, és így csalinkáztak át előttünk a népek, szóval kolléga nem hibázott, nem őt hasonlítom össze a teherautóssal, csak a holttérben lévő vagy "odaengedett" gyalogossal kapcsolatban jutott eszembe a helyzet.

Név: · http://www.autosiskolainfo.hu/jogszabalyok/kresz.htm 2008.05.28. 11:36:03

asdf:

1. Az nem a KRESZ része, csak a bírósági gyakorlat.

2. Kicsit nézhetted volna tovább is azt a címet:

BH1978. 106. A gyalogosnak a kijelölt gyalogátkelőhelyen feltétlen elsőbbsége van, ezért ezen a helyen nincs megállásban vagy járdára visszalépésben megnyilvánuló elhárítási kötelezettsége, és az őt itt ért baleset során közrehatása nem állapítható meg [1961. évi V. törvény 194. § (1) bek., 1/1975. (II. 5.) KPM-BM sz. r. (KRESZ) 21. § (6) bek., 43. § (2) bek., függelék III. fejezet b) pontja].

Szélsőségesen Liberális Wicca (törölt) 2008.05.28. 12:36:18

Kedves Morfin, valószínűleg már a belinkelt videót is viccnek szánták az alkotói, azonban a zebrák előtt egy pici, az úttest síkjából kiemelkedő, rögzített hupa még nem teszi tönkre a kocsikat, (ha nem kétszázzal hajt neki) viszont ha egyre több helyen találkozik vele az autóstársadalom, akkor óvatosabbá válik. Pl. lassít, ha meglát egy zebrát.

Mellesleg hogy ezeket a fekvő gerillákat milyen színűre festik (mért is ne lehetne fényvisszaverő csíkos?) az már részletkérdés.
Mért ne számítana rá az autós? Fekvőgerilla nem hord láthatatlanná tevő köpenyt.
Vagy arra gondolsz, hogy a gyalogost se látja meg, ha ötven méterrel arrébb nincs kirakva az "Özv. Kiss Jenőné próbál átkelni az úttesten" tábla?

Esetleg pont az lenne a cél, hogy figyeljen és lassítson a zebra környékén váratlan esetekre számítva?

Krohnos 2008.05.28. 12:39:44

Sziasztok!

Engem is felháborít ez az egész eset, autós vagyok, eddig is vigyáztam a zebráknál de most mégjobban fogok. Igaz csak fél éve van jogosítványom bár mégis lassítok a zebráknál, holott látok olyan "T" betűs autókat akik úgy húznak át, sőt, gyorsítanak, hogy minél hamarabb megszabaduljanak a zebrától. Namost, két dolog, a zebra a kresz császára (nameg a macisajt és még egy pár) azt a mocsok táblát nem azért találták ki, hogy legyen valami (ha ismered a videót érted a poént :)). Sokan írták itt, hogy a KRESZ szar, ez nem igaz, a KRESZ egy olyan rendszer ami mindig, mindenre ad választ, ha ismered a KRESZ-t. Az lehet, hogy tábla nincs kint, mert ellopták, de akkor is tudni kell mi a helyzet. És nyílván, egy olyan kanyarba nem megyek be észnélkül amibe nem látok be (ez a kamionos ellen szól) fékkészenlét, az meg mi a ge**? A másik dolog, a gyalogos NEM hagyatkozhat arra, hogy ó ez zebra akkor kiugorhatok az útra meztelenül, félrészegen, a zebra valóban a gyalogost védi és nincs mentésg az autósnak ha ott gázol de igenis KÖTELESSÉGE a gyalogosnak meggyőződni az átkelés biztonságáról ugyanúgy, mint az autósnak, csak az autósra x100 vonatkozik ez. A KRESZ-t nem lehet okolni, kint volt minden, tábla, útbutkolati jel. Figyelni kell egymásra, ennyi. Minden reggel úgy ülök be az autóba, mintha először tenném (csak a pöcs ordibáló oktató nincs ott :D) és mindenre figyelek, sőt, már a kedvesemnek is mondtam sokszor (ha kocsiba ülök szinte mindig jön velem), hogy ne haragudjon, hogy nem beszélek és csak olyanokat válaszolok, hogy "ahhha", "mmmmhm" meg "jaa", nem azért van mert nem érdekel hanem azért, mert figyelni KELL. És a sok fasztalicska a soroksári úton ahol minden reggel járok, telefonálás közben cigizik és nyílván vezet is, na tőlük elpattan az agyam. Néhány napja így reggel megálltam a zöld lámpánál (közel a lágymányosihoz ha ismeri valaki az utat) ugyanis a torkolatban álltam volna meg, mert dugó volt, nyílván, ahogy a KRESZ mondja: Behajthat e olyan útkereszeződésbe ahol az áthaladása nem biztos a forgalmi helyzet miatt? (vagy valami ilyesmi) Válasz: nem. Namost ez remek érzés is volt addig amíg mögülem nem kezdtek el dudálni... Nyugodt ember vagyok, túslágosan is de ostobasággal fel lehet bosszantani, a lámpa piros lett, ajtó kinyit, hátra megy, bekopog (közbe figyeltem a lámpát) bácsikától ugyan megkérdeztem, hogy: csillagom, hát hallott arról a fenti mondatról? Persze heves bocsánatkérés, aztán bepattantam az autómba - még pirosnál. Egy dologgal lehetne változtatni ezen, nem büntetést emelni, mert addig fogja érdekelni a többséget amíg meg nem történik a baj. Jól meg kell ba**ni, azokat akik állatkodnak, ennyi. Na ez hosszú lett, bocs :)

morfin 2008.05.28. 13:17:38

A magam részéről nem az autó védelmére gondoltam (mellesleg a budapesti utakon jópár helyen ha valaki nem figyel fel sem tűnik neki, hogy egy 10cm mély kátyúba vagy fekvőrendőrre hajtott) hanem pont hogy a gyalogosokra (is) veszélyes lehet a fekvőrendőr. Ha az autós benézi a bukkanót (jártam már én is így: nem volt kifestve és lapos szögből sütött rá a nap) szóval ha ez a dobbantó ellöki az aszfalttól az autót, akkor az jóval később tud megállni. Erre bátorkodtam utalni.
Egyébként sajnos valóban nem tesz jót a futóműnek, de egyetértek: valahogy ki kéne szűrni az állatokat, csak éppen nem hiszek a minden egyes elgázolt gyalogosért lőjünk fejbe egy autóst is elvben (erre nem Wicca tett utalást!). Nem mellesleg egy BMW X5-ösnek nem fog feltűnni az ugrató pedig az általam citált példában egy ilyet vezető állat húzott el mellettem és taposta agyon kis híján azt a családot akiket megpróbáltam átengedni a zebrán :(
Talán még a lámpa lenne a leghatásosabb (bár sajnos találkoztam már közlekedési lámpát is figyelmen kívülhagyó autóssal is). Persze erre költeni kéne, de mint azt feljebb több autóstársam is kifejtette annyi bőrt lenyúznak rólunk, ugyan már költsenek ezekből a pénzekből, közlekedésbiztonsági eszközökre is!
Ezen felül azt gondolom, hogy a KRESZ tényleg egyértelmű, de minden szabály annyit ér amennyit betartanak belőle, Mo-on pedig sajnos ez ma semmilyen téren nem divat :(

Szélsőségesen Liberális Wicca (törölt) 2008.05.28. 13:46:48

Oké morfin, meggyőztél : akkor nem fektetünk gerillákat az autók elé :)

Perillustris 2008.05.28. 13:54:48

A lámpák elbutítanak: SZVSZ a legtöbbet le kellene szerelni, s rábízni a közlekedőkre a haladás ritmusát.

Ez bizonyára sokakban megütközést keltő javaslat, s ismerve a honi állapotokat valóban eszement ötletnek tűnhet, de tény, hogy akkor szív az ember általában a legnagyobbat, ha elsőbbségének tudatában belehajt a zöldbe, ám oldalról éppen elnézi valaki a lámpát.

A zebrákat pedig, mint írtam, szín- és szintbeli kiemeléssel kell védeni, nem mellesleg így a mozgáskorlátozottak is könnyebben jutnának át az utakon.

Krohnos 2008.05.28. 14:07:29

Heh, még1 dolog a zebrákról. Tavaly volt szerencsém Romániaba menni egy kis körütazásra néhány barátommal. Tudjátok ott milyenek a zebrák? 1. ki van világítva (nem oldalt, hanem keresztbe az úttesten az aszfaltban) 2. tábla és lámpa, nyílván 3. jó vastagon van felfestve az útbutkolati jel, szóval mindenhonnan jól látszik.

$raczger · http://php-script.hu 2008.05.28. 14:13:30

Ide is leírom, mert talán jobban illik mint az eggyel fentibb blogbejegyzéshez:
Vasárnap mentünk épp az autópályán valamerre, és legutóbb kb fél éve mehettem akármelyik másik autópályán, számomra érezhető volt a sebességkülönbség, úgy látszik hatott sokakra ez a magas bírság, amit bevezettek, bár még mindig van néhány szabálytalankodó, de sokkal kevesebb, talán ennek lemásolásával, vagy valami hasonló büntetésnek a bevezetésével is vissza lehetne szerezni a zebrák "becsületét". Budapest mellett egy kicsit nagyobbacska faluban lakok, kb 6000 lélekszámot számlálhatunk, de lehet, hogy többet is, és képzeljétek el, a falunak a belterületén, a 2 sávos országúton, ami a faluban összesen olyan 5km lehet, mindössze egyetlen egy zebra van! Ez nem vicc, és még azt az egyet sem veszik komolyan az autósok, szerencse, hogy itt eddig még nem volt halálos gázolás emiatt, de ez is csak idő kérdése.
Bezzeg mikor Németországban voltam ( nem akarok semmiféle összehasonlítási alapot, mindössze meg voltam lepve), odamentem a zebrához, és mielőtt odaértem a Porsche 911-es 150-ről egyből lelassított, megállt és át tudtam kényelmesen menni, csak ámultam és bámultam!

morfin 2008.05.28. 14:17:04

Kedves Perillustris!
Egy normális -a közlekedő társaira figyelmező- autós/gyalogos társadalom szempontjából talán igazad lehet, de a mai környezetben sajnos nem igazán Ők vannak többségben, így a felvetésed nem tartom időszerűnek->biztoság növelőnek. :(

jk 2008.05.28. 15:58:09

Szerintem az összes fél mentalitásával gond van. Az autósok se tartják be a zebra megközelítésére vonatkozó szabályokat, a gyalogosok meg figyelmetlenek. Nekem is volt már olyan élményem, hogy nagymammer áll az út jobb oldalán, néz erősen jobbra aztán rögtön lelép, pedig én meg jövök balról... A legjobb az, amikor a gyalogos körül se néz, csak meg mint a töketlen. És ha a kamikaze gyalogos összetalálkozik a bunkó sofőrrel, akkor történnek a bajok.

jk 2008.05.28. 15:58:56

Esetleg morbid megoldás lenne, hogy a gyalogosoknak is lenne egy jogsiszerű "gyaloglási engedélye"...:P
Bár lehet, hogy sokkal egyszerűbb megoldás, ha mindenki betartja a rá vonatkozó szabályokat, és tiszában van a másik félre vonatkózókkal is.

CLaWz 2008.05.28. 21:27:39

Ismerem a közlekedés majd' minden aspektusát.
Munkám: egész nap autózok, városban és azon kívül is. Sokat.
Munkába menet: motorozok.
Ittasan gyalogolok :)

-Zebránál lassítok, gyalogost átengedem.
-Indexelek.
-nem használom a kanyarodósávot és tisztelem a záróvonalat.
-max 10-el lépem át a sebességhatárt.

Odaérek mindenhova! Meglepő? Nem! :)

Elvétve látni értelmesen közlekedőt. (Kedvencem a Hungária krt, ahol a "Streetracing" majom az M3-tól a Lágymányosig uszkve 70 sávváltást produkál-index zéró- én kettőt... majd végül mögém sorol be. Én is csináltam (29 vagyok) nem is oly rég. Tök fölösleges.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.28. 21:29:15

Gary 2008.05.28. 09:32:03

Köszönöm szépen az idézetet.

Ezzel talán tényleg pontot lehet tenni arra kérdésre, hogy a zebrán mizujság van.

Pl. sikerül eloszlatni a kresztudorok fejéből azt a tévképzetet, hogy a gyalesznek abszolút elsőbbsége van, talán elhiszik végre a közlekedőtársak, hogy a gyalesz a zebrán nem isten, főleg nem, ha nincs is rajta, hogy nem léphet le addig, amíg meg nem győződött arról, hogy eme tettével nem veszélyezteti magát (pl. nem ugorhat ki takarás mögül, ha jobbra néz nem indulhat el keresztben, stb.

Egyébként ez siralmas.
Mármint az, hogy vezetői engedéllyel rendelkező emberek mennyire nincsenek tisztában a közlekedés szabályaival.

Nemám, hogy szándékosan nem tartják be, fogalmuk nincs róla...

X 2008.05.28. 23:23:37

kolbászoszsömle 2008.05.28. 21:29:15

Majd ha letöltendőt kap, akkor gondolkozhat hogy mégsem. Csak sajnos az ártatlan emberek életébe kerülhet.

A tv-ben kellene nyomatni a reklámok között ezeket a dolgokat. Nem azt a szar hogy állítsuk be a fényszórót a dácsiján című szánalmat...

jk 2008.05.29. 09:52:48

Egyszer láttam egy új-zélandi közlekedésbiztonsági reklámot, nem mondom, az brutál, "mindent mutatnak" stílusban. Itt is hasonlókat kéne vetíteni, a sok gyurmafigurás baromság helyett...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.29. 17:39:00

Prokee: Tudod mit mondott bíró ismerős az objektív felelősségről?

Hogyha minden olyan rendőr aki eddig a gyorshajtókat rögtön megállította, most heti 1 ámokfutó ellen tesz büntető feljelentést, és ezek 20%a jut el oda, hogy tisztességes vádirat születik is ki lehet szabni a letöltendő szabadságvesztés akkor már megérte.

Mert a barom nem tanul a bírságból.
De ha leültetik pár évre, akkor addig legalább nem vezet.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.05.29. 18:18:12

TheElf:

Tudod, igaz, csak már látnám ! Ehhez persze kell rendőr, bíró, viszont nem kell korrupció.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.29. 19:40:40

prokee: Valóban, és persze ügyész is kell. Tudod a bíró sem tehet akkor sokat, ha a vádirat rossz.

Régen egy-egy durvább baleset után pár helyen előkerült egy érdekes jogi kérdés arról, hogy mi halálos közúti baleset okozása és az emberölés között a különbség, emlékszel a jogsi nélkül, rendszám nélküli autóval 8 embert halálra gázoló sofőr esetére.

És alapvetően a megközelítés az, hogy ahol az ölés tekintetében egyenes vagy eshetőleges szándék állapítható meg, ott pl. emberölésről beszélünk, ha van baleset, és nem halálos közúti baleset okozásáról. Ha van ölésre eshetőleges szándék, de nincs halálos kimenetel, nincs baleset, akkor az az emberölés kísérlete és nem közúti veszélyeztetés.

Ezzel sok bíró is egyetértett, bíró ismerős is. De azt mondja, hogy amíg az ügyész nem végzi el rendesen a munkáját, így nem ez a vád, nincs sem a szándék, sem a veszélyhelyzet normálisan igazolva, addig akár 10 év fegyház helyett is pénzbüntetés és járművezetéstől való eltiltás megy, ez pedig szomorú. Az autó ugyanis nem jogosítvánnyal, hanem üzemannyaggal üzemel.

Ezért örülök annak, hogy a balesetek valamivel ritkábbak lettek, a a büntetügyek gyakoribbak, hátha...

AP (törölt) 2008.05.30. 09:35:02

Aztakurvélet!

Ez a videó félelmetes.

Van tök a gyerekben, én merném megörökíttetni a saját elgázolásomat.

AP (törölt) 2008.05.30. 09:40:39

Kitaláltam a megoldást, minden gyalogos minden zebra előtt vegyen magához egy gázkürtöt, egy csákányt és fel egy ilyen kukásmellényt.
A kukásmellény a vizuális észlelést segíti, a gázkürtre odakapja a fejét, a csákányt meg a motorháztetőbe lehet integrálni.

nabucco 2008.05.30. 10:35:55

A videó nagyon jó! Én nem mertem volna csak így elindulni a zebrán abban a reményben, hogy megállnak...

A sebességkorlátozáshoz meg annyit, hogy vannak helyzetek, amikor több száz méterről látni, hogy nincs senki a zebra közelében. Na most ha ilyenkor 60-as zónában beletaposok a fékbe, hogy 20-ra lassítsak, magamat sodrom veszélybe, mert szinte biztos hogy belémjönnek hátulról. Ami meg a rendőröket illeti, tuti, hogy ezentúl mindig a zebrák mellé kempelődnek, és ha 30-al mész át, elmeszelnek 60e Ft-al...

zsömi 2008.05.30. 10:56:39

Jó alkalom a TERROR növelésére az autósok ellen.

2 zebrás gázolás miatt az ÖSSZES zebránál ahol a kutya nem jár kolátozzák az autósokat.
Ráadásul az egyiknél álló helyzetben bújt a mamai a teherautó alá akit nem láthatott (Bonyhád).

néhány ittas vezető miatt ZÉRÓ véralkoholszintet próbálnak érvényesíteni. Hurcoljuk meg a soffört egy töltöttkáposztáért vagy egy bonbonmeggyért is...

A polgármesterek önkényesen kitehetnek táblákat. 4,5,6... főutakra 30-as 40-es táblákat, vagy az M3-ra 100as táblákat ahol pénzt szednek azért hogy 130-al mehess...

TALÁN NEM AZ EGYEDI ESETEKBŐL KÉNE AZ EGÉSZ TÁRSADALMAT szivatni, hanem az egyedi esetekben büntetni a szabálytalankodókat!

Rocko- 2008.05.30. 11:44:57

AP 2008.05.30. 09:40:39
:)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.30. 12:36:33

zsömi: Nem két zebrás gázolás miatt, hanem azért, mert statisztika szerint is igen gyakori a zebrán a gázolás, annak ellenére, hogy a gyalogos aki elmegy addig általában körültekintő.

Nem két zebrás gázolás miatt, hanem azért, mert eddig bárki, bárhol figyelte sehol sem az volt a jellemző, hogy a tisztelt autósok szabályosan és biztonságosan megadták volna az elsőbbséget. Mindegyik azt mondja, ő aztán mindig és szabályosan, de könnyen lehet látni: Baromira nem ez a jellemző.

Nem zavarna pár állandó kamera, ahol egy ilyen helyzet darabja 60000 forint lenne minden szabálytalan autósnak, ha nem sikerül szabályosan átengedni a gyalogost. Sőt, az sem, ha 300000 lenne a tétel, vagy akár 3 év.

A zéró vélralkoholszint kapcsán jelezték, az emésztésnél vagy egyéb természetes úton előforduló, illetve a műszer által nem mérhető véralkoholszint esetén nem lehet bizonyítani az ittasságot, sem a szándékosságot (vagy gondatlanságot) így az a zéró nem egésszen zéró. De ivás után ne akarj vezetni.

Tudod miért kellett bevezetni? Mert a többség új korlátozásnak éli meg, hogyha ivott ne vezessen :) És nem volt meg az a tudás, hogy kis sörözésnél, pár sör után mennyit kell várni :)

AP (törölt) 2008.05.30. 21:08:08

A zéró tolerancia nem a töltöttkáposztázók miatt kell, ezt tudjuk mind.. Nem kell az álszent duma.

Érdekes, hogy sokan nem képesek betartani a következő alap dolgokat:
- az öv be
- alap hogy nem iszunk vezetés előtt
- alap hogy elengedjük a gyalogost
- piroson nem megyünk át
- stop táblánál megállunk
- macisajtnál nagyon szétnézük
- a motorost elengedjük
- a villogó/szirénázót elengedjük
- a buszt beengedjük ha a megállóból akar kiállni
-záróvonalon nem megyünk át, ha nem muszáj
-faluban nem száguldozunk, főleg nem nappal, főleg nem amikor televan néppel

Én nagyjából ezeket tartom be. A sebességhatár nem érdekel, ameddig ilyen abnormális táblákat tesznek ki, hogy 20 meg 30 meg 40, a főúton a 60-ról nem is beszélve.

Rocko- 2008.06.01. 02:15:09

totalcar.hu/magazin/kozelet/zebra/
RT kifaggatja Kondorosit, aki szerint javul a statisztika, javul a morál.
persze ez megy ki közleménybe is.
index.hu/politika/bulvar/jvkm080531/
de hoppá, előtte 10 perccel:
Elsodort egy személyautó két gyereket a fővárosban
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/354571

és nézzük csak az elmúlt 2 hetet:
index.hu/24ora/?s=elsodor&word=1&tol=2008-05-01&ig=2008-06-01&rovat=bulvar&szerzo=Szerz%C5%91
index.hu/24ora/?s=gyalogos&word=1&tol=2008-05-01&ig=2008-06-01&rovat=bulvar&szerzo=Szerz%C5%91

kukacka669 2008.08.04. 04:31:15

Én bonyhádi vagyok... 2hete egy 10-éves fiút ütöttek el... Focitáborban volt, kilépett a busz mögül és elütötte egy traktor...
2-3 hónapja egy öreget ütöttek el és őt is zebrán... Annak szemtanúja voltam, vannak is képeim! Annak a balesetnek amiről a cikk elején írtak annak egy haverom volt szemtanúja.