Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Versenyautó színesben

2008.05.29. 12:00 | scheerti | 10 komment

Címkék: versenyautó w125 mercedesbenz

Ugye mindenki átérzi, hogy nyugdíjas autóversenyzőnek lenni nem könnyű feladat. Ha az ember nagy csapatnál versenyzett, akkor rendre előkerülnek fiatalemberek, és invitálják a békebeli versenyzőt autóvezetésre, főleg a régi versenyautójában. Így tett a Mercedes csapat is, 1962-ben, a német Hermann Langgal. Hermann (olyan Pozsgaysan) autóversenyző volt, 1937-ben a legerősebb GP kocsival versenyzett, pont olyannal, amilyennel a csapattárs Rudolf Caracciola végigverte fél egész Európát. Azért írom le mindezt, mert előkerült egy remek videó. Ilyennel nem sok gyártó büszkélkedhet. Fogták Herr Langot, és beleültették a saját Mercedes-Benz W125-ös versenyautójába, majd kivitték a Nürburgringre, és filmezték. Színesben. És, hogy ez mitől olyan nagy szám? Már attól is, hogy 25 év után tudott vezetni egy ilyen zabolátlan versenyautót. Meg az autó is, ugye.

A legfontosabbak a versenyautóról, különösen megszállottaknak:

-5577 ccm,
-Sor 8-as motor.
-595 lóerő
-
857 Nm nyomaték
-4 sebességes váltó
- 300 km/h feletti végsebesség
.


Mindez 1937-ben. Hetvenegy éve. Nálunk akkor azon ment a verseny, hogy ki tud több pénzt elkártyázni, vagy szebb lóra feltenni, kicsit odébb meg ilyet építettek.

Ja és koktéllal ment, aminek a receptjét leírom, de ezres Suzukiba nem ajánlott:

-40% metilalkohol
-32% benzol
-24% etilalkohol
-4% benzin


Az eredmény borzasztó sebesség, íme:





Na, ugye, hogy ugye?



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr60492323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2008.05.29. 12:09:25

érdekes :)

a videoban 645 lóerőt mond a narrátor

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.29. 12:28:31

ez az úgymond hivatalos adat. De olvastam már 615-öt és 580-at is...

29 Palms 2008.05.29. 12:55:18

Mit dolgozhatott a stáb, hogy úgy tűnjön az öreg tök egyedül nyomja a kies germán sztyeppén a régi idők emlékére. :)

zon 2008.05.29. 13:26:13

Nem is fogyaszt sok benzint! Az a 4 % tényleg nem tétel !:)
Jó néhány dugattyú kilyukadhatott,mire ez a koktél összeállt.

rognork 2008.05.29. 18:08:22

ezt a koktélt én minden autóba ajánlom. már ha van elég kompresszió, mert ez aztán faszául bírja a sűrítést. a metanolt kommersz gépekbe is lehet önteni adaléknak, az etanolról nem kell beszélnem, a benzol meg (mint minden aromás szénhidrogén) alap oktánszám javító adalék. kár, hogy gennyes rákkeltő. hogy a benzin mire van, azt nem tudom.

Lally 2008.05.29. 18:39:14

De a lényeget, a gumiméretet nem írtad :)))

apamacko 2008.05.29. 21:24:02

Jó volt ezt látni !

Nekem a 646 lóerő rémlik a memóriámban !

Gaben 2008.05.29. 21:48:06

Most volt a hétvégén a Nordschleife-n 24h-s verseny. DSF közvetítette.
Régi Minitől kezdve a legjobb GT-s Porsche-ig minden volt.

Eszméletlen ez a pálya, bár csak szimulátoron volt alkalmam próbálni.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.29. 22:44:05

hehe, most egy feleerős autó is sokkal szélesebb gumikon gurul :) minden tiszteletem az akkori sofőröknek!

cso zsi 2008.06.01. 23:20:21

Az operatőri munka sem piskóta.
Van több rögzített kameraállás, de kétszer árnyékot vet a sofőr fejére a kameramann, aki valószínűleg a kocsi púpján lovagol.