Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Hülye banda...

2008.05.30. 08:00 | scheerti | 40 komment

Címkék: amerika autó hülye fegyver

Most olvasom, hogy egy amerikai autókereskedésben választani lehet "ajándék" extrát a kocsihoz. Ez nem túl nagy újdonság, itthon is működik a téligumiszett, meg a tetőcsomagtartó, meg az MP3-as rádió. Ott ez egy kicsit másképp zajlik, ugyanis az autóhoz lehet választani egy 250 dolláros benzinutalványt, vagy egy pisztolyt. Egy éles lőfegyvert. Talán sokan látták  Michael Moore - Bowling for Columbine (Kóla, puska, sültkrumpli) című filmjét, amelyben bemutatják, hogy egy bankban számlanyitáskor puskát adnak ajándékba. Jó, mi?



És szerintetek mit csinál az amerikai? Tiltakozik? Elhatárolódik? Felháborodik? Lófaszt. Vásárol. A Missouriban lévő kereskedés egyébként új és használt GM modelleket és Fordokat árul, és az eladott autók száma a négyszeresére nőtt. Eddig mindössze kettő vásárló, egy kanadai házaspár, és egy idősebb úr választotta a benzinutalványt. A tulaj meg nyilatkozik, mert azt szokás:
Örülünk, hogy szabad országban élünk, ahol az embernek lehet fegyvere, ha akarja” - tette hozzá a tulaj.

A kereskedés vezetőjénél Barack Obama, demokrata elnökjelölt szavai verték ki a biztosítékot, aki azt mondta, hogy együtt kell érezni azokkal a középnyugati emberekkel, akik a fegyvereikbe és Bibliáikba kapaszkodnak. A tulajdonos elmondta, hogy arrafelé mindenki templomba jár és fegyvert visel..

Azért annyit hozzá kell tenni, hogy egy alkalmasságival rendelkezni kell, hogy fegyvert választhasson az ember. Azt pedig nem nehezebb megszerezni, mint itt egy jogosítványhoz való alkalmasságit. Ez az ember egy igazi idióta, és mellesleg a világ legjobb marketingese, aki tudja, hogy mivel lehet eladni a terméket, valamint hogyan lehet megfogni az átlagos környékbelieket. Ők pedig igazi patriótának tekintik, és vissza fognak menni szervizeltetni is, és valószínű, hogy a következő autót is ott vásárolják majd. Ennyire egyszerű a dolog. Csak azt nem értem, hogy miért nem Bibliát osztogat hozzá?

Azon gondolkodtam, hogy itthon ez biztosan nem működhetne. Ha valaki elkezdene fegyvert osztogatni az autókhoz, akkor valószínű, hogy itt is lenne sokkal több eladás, mert idehaza éles lőfegyverhez jutni önvédelmi célból LEHETETLEN. Egyszerűen nincs rá esélye az átlagos embernek, hogy engedélyt kapjon. Nem tudom ez mennyire jó, vagy nem jó, de az biztos, hogy ha holnaptól itt fegyvert osztogatnának az autókhoz, akkor az autózz! blog nagyon gyorsan átmenne Kékfénybe, ismerve az átlagos hazai úrvezetők idegállapotát...



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr14492857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carnivora (törölt) 2008.05.30. 08:32:01

Fegyverben is lennének kategóriák pl. suzukihoz légpuska? mercihez meg beretta?

Andie 2008.05.30. 08:41:11

Nekem ilyen van, mint a képen az alsó. Igaz csak gáz-riasztó, de ránézésre nehéz megmondani, és elég hatékony ha az ember arcába nyomják :)
Mondjuk kocsiban, zárt térben elsütve igen hangos :)

Nanee 2008.05.30. 08:45:08

Az amerikaiak már csak ilyenek.
Michael Moor foglalkozott már a témával a "Kóla, puska, sültkrumpli" című dokumentumfilmjében. Ott egy bank ajándékozott fegyvert ajándékként a klienseinek.
Ajánlom mindenkinek a filmet, enyhén szólva megdöbbentő.

Andie 2008.05.30. 08:48:26

Te Nanee, legalább az első bekezdést elolvastad? :)

Nanee 2008.05.30. 08:49:40

OK. Ott a pont. :-))
Szelektíve olvasok "néhanap".
De tényleg érdemes megnézni!!!

vidor 2008.05.30. 08:53:14

Apu fortyogó epéje vagyok.

Andie 2008.05.30. 08:55:25

Egyetértek. 2x is megnéztem, pár hónap különbséggel, nagyon dúrva. De a legutóbbi, TB-vel kapcsolatos filmje is vérlázitó, érdemes átgondolni ezt a magánnyugdijas dolgot nekünk is...

Manyizga (törölt) 2008.05.30. 09:05:39

Aki Moore filmjeit és munkásságát dokumentumfilmnek tekinti... LOL. Nekik javaslom nézzék meg az 'Igazi Mao" c. filmet a témában! :))

www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=1139&i_city_id=3372&i_county_id=-1

hikki 2008.05.30. 09:09:43

Majd ha a gyerekét lövik le az általa eladott szarral akkor majd lehet nem fog annyira örülni a fene jó szabad országának meg a saját hülyeségének. BAROM

Prücsök 2008.05.30. 09:14:18

Moore filmjéről utólag kiderült, hogy hazugságokkal telerakott idióta marhaság.

hejesirasbalynok 2008.05.30. 09:20:11

Moore filmjeiben sok olyan dolog van, ami elgondolkodtató

hejesirasbalynok 2008.05.30. 09:21:00

például egyik filmjében egy bank ad pisztoly ajándékba. :)

AP (törölt) 2008.05.30. 09:26:53

Ez azért nem rossz szerintem.

Szokás mondani, hogy ott elszálltak a földtől, de mondok egy egyszerű példát, hogy mindenki ércse.

Ha egy betörő mászik be az ablakodon Amiban, előveszed a Bigmac mellé kapott duplacsövűt, felkened a niggát a falra, ezek után jön a police, levakarják, és ennyi. Lehet, hogy még plecsnit is kapsz, mert segítettél megfékezni egy bűnözőt. Ez azért már államfüggő.

Amennyiben vagy olyan szerencsétlen, hogy Magyarországon élsz, mászik be a cigó az ablakon, és eléugrasz, belerúgsz kettőt. Vagy megöl, vagy elszalad és később feljelent súlyos testi sértésért. Téged ezért elítélnek, jópár hónapra bekerülsz a sitkóra, majd kitágult segglyukkal és a nyugatra költözés eszmélyével szabadulsz.

Nanee 2008.05.30. 09:27:12

Hogy mennyire igaz vagy sem, azt itthon nehéz eldönteni. DE
Azért valami gáz azért lehet "odaát", mert a hírek tele vannak
fegyverrel elkövetett - teljesen valós - gyilkosságokkal!

Stirlicz 2008.05.30. 09:29:20

Moore filmjéről utólag kiderült.... Mi derült ki? Nem hiszem, hogy sok mindent tudtak belőle cáfolni!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.30. 09:38:04

>Azért valami gáz azért lehet "odaát", mert a hírek tele vannak
fegyverrel elkövetett - teljesen valós - gyilkosságokkal!

De a nagy többségük messze nem a középnyugaton él. És itt pont ők, Missouri,Arkansas Illinois, Kansas, Nebraska, Iowa állam lakói sértődhettek meg Barack Obama szavain. Ők azok, akikről szó van.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.30. 09:39:11

Elnézést, elbasztam. Szóval nem a kifejezetten veszélyes zónában él.

TCrown 2008.05.30. 10:19:24

A "fegyverrel elkövetett" messze nem azonos az "engedéllyel tartott fegyverrel elkövetett" kifejezéssel.

Aki ezen az úton kezd gondolkodni, és ügyel rá, hogy gondolatai ne csapongjanak túlzottan, érdekes következtetésekre juthat.

Részemről AP-nál a pont.

vidor 2008.05.30. 10:27:06

Svájc is dugig van puskával. A gyilkosságok hasonló hányadát követik el lőfegyverrel, mint az USA-ban. Svájcban mégis sokkal kevesebbet ölnek, Magyarországnál is jobbak a mutatóik, pedig itt csak tótumfaktumoknak meg az ő haverjaiknak van esélye fegyvertartásit szerezni.
Mindeközben a balti államok lakói puszta kézzel ölik halomra egymást.

en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_countries_by_gun_ownership
en.wikipedia.org/wiki/Gun_violence

Manyizga (törölt) 2008.05.30. 10:27:29

Jaja, AP-nál a pont. Nálunk akkor kaphatsz ENGEDÉLYEZETT önvédelmi fegyvert, ha:
- az uralkodó kaszt tagja vagy (ogy. képviselő, polgármester, bíró, ügyész, ügyvéd...)
- a saját halotti anyakönyvi kivonatoddal igazolod, hogy nem "csak" fenyegettek, hanem be is váltották a fenyegetést. Sikeresen. (Az autóba/földbe/mellém lőttek esetek nem számítanak.)

Természetesen a rendőrhatóság előre el tudja dönteni, hogy kivel mikor fog valóban éles önvédelmi helyzet történni.

Személy szerint engem inkább kisérjen két rendőr a tárgyalásra, mintsem két pap a temetésre, DE ez akkor se fair.
Szlovákiában lakásvédelemre tarthatsz sörétest is. Arra pl. az elég hatékony, elég irányba tartani, aztán elemezni a betörőn a szórásképet. :)

Manyizga (törölt) 2008.05.30. 10:32:18

hikki, majd ha a te gyerekedet ölik meg az osztálytársai szabadon beszerezhető "nuncsaku"-val és vésővel, akkor majd lehet nem fogsz annyira örülni a fene jó szabad országodnak, meg a saját hülyeségednek. BAROM.

;)

AP (törölt) 2008.05.30. 10:34:51

Nem védheted meg magad legálisan.
Ha rád támad egy horda, késekkel, törött üveggel, vagy akár csak puszta kézzel, nem lehet nálad olyan eszköz, amivel megvédheted magad.
Game over.

off

A liberális gondolkodás végképp megbukott ebben az országban, mindenkinek mindenhez joga van (a kisemberek millióit kivéve), most kéne egy diktátor, aki erős kézzel, ellenkezést nem tűrve, fogcsikorgatva, de elkezdene felrugdosni a lejtőn.

on

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.30. 10:35:23

Na ja, de az USA-ban ez kb úgy megy, hogy besétálsz a boltba, és megmondod, hogy szeretnél fegyvert. Pisztolyt, indoklás nélkül. Adnak. Már ha nem vagy tőle törvényileg eltilva, vagy ha nem minősítettek beszámíthatatlannak. Akit meg annak minősítettek vagy törvényileg van eltiltva tőle az a bolti árnál picit drágábban vesz egyet az utcán..

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.30. 10:37:26

Mármint nem AP kommentjére reagálva. A politika olyan mint a büdös ember a buszon: Távol álljon tőlem!

AP (törölt) 2008.05.30. 10:39:04

Engem se izgat ennyire, csak kicsit elkalandoztam.
A jogok és kötelességek kapcsán gyorsan eljuthat az ember a mocsok politikáig.
Sorryka vagyok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.30. 10:43:39

Egyébként Mo-n 1947-ig bárki szabadon vásárolhatott fegyvert. Pont mint amerikában. Még ajánlották is az önvédelmi pisztolyok tartását. Úgy látszik a rendszerváltással ezt a jogot a magyarok nem kapták vissza.

AP (törölt) 2008.05.30. 10:47:02

Láttam egy plakátot valahol, a 30-as évekből lehetett, egy autóból kihajoló, pilótasapkás emberke tüzelt rajta vadul valakire.
Alatta a hirdetés, soha ne induljon messzire önvédelmi fegyver nélkül.
Lehet vitatkozni azon, hogy ez társadalmi előrelépés vagy hátralépés-e, hogy most legálisan lehetetlen fegyverhez jutnia magánembernek, de amilyenek vagyunk, a dugóban most már nem csak dudálás, ajtófeltépés és kurvaanyázás lenne, hanem lövöldözés is.
Az meg mégse kéne tán.

TCrown 2008.05.30. 11:04:32

Bocs, de kicsit én is hadd legyek off, mert elválaszthatatlan a két dolog:

Mo-n 1945 óta nem divatos az egyszeri ember jogai, önrendelkezése, és voltaképp a magántulajdon is inkább csak megtűrt dolog volt a nagy eszme miatt.
Namost mire jó egy fegyver? Arra, hogy mindezt megvédd, ha veszélben van. Naná, hogy nem lehetett senkinek, csak annak, aki a nagy eszme szolgálatában egyenlőbb volt.
És ez van ma is.

Hasonlitsd össze ezt az USA történelmével, a magántulajdon ottani szentségével.
Vagy Svájccal, ahol a "megszállhattok, de itt mindenki partizán lesz egyből" fenyegetés olyan jól működött, hogy senki nem szállta meg őket...

Valahol itt vannak elásva a kutyák.

Kaktusz 2008.05.30. 11:10:17

Csak Napóleon szállta meg Svájcot, de ő nem számít?

jk 2008.05.30. 11:54:05

Ezen nincs mit csodálkozni. Amerikaiak. És ezzel mindent elmondtam.

TCrown 2008.05.30. 12:36:07

Egy darab Napóleonnal még kiegyeznék. De nálunk hány volt...?

Manyizga (törölt) 2008.05.30. 12:58:38

TCrown: igen, egyetértek. 56 után még jobban féltek ettől, és igyekeznek azóta is mindent megtenni azért, hogy CSAK az állami szervek kezelésében legyenek önvédelmi fegyverek.

Japánban még a miénknél is kevésbé szabad a fegyvertartás. De ennek - ahogy Svájcban is az ottani viszonyoknak - szintén történelmi okai vannak. Arrafelé csak a császár és a földesurak tarthattak fegyvert és fegyverest egyaránt...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.30. 13:43:52

TheElf kommentjét a benne lévő irdatlan baromságok miatt kénytelen voltam moderálni.

TCrown 2008.05.30. 13:49:00

Hát igen. Kedvenc kérdésem a fegyvertartás ellenzőkhöz: Szerinted többen, vagy kevesebben vadásznának-e, ha a nyuszik visszalőnének?

Nem hülyeség az az önvédelmi fegyver - bár épp úgy vannak, lesznek ártatlan áldozatai, mint az autózásnak... Vagy a lovagolásnak... Vagy a fára mászásnak...

Manyizga: Japán, így van. Csak ott aztán abszolút nem tudhatod, hogy a vékony kis bácsika, akitől épp elkéred a pénztárcáját, nem töri-e ki a nyakadat fél kézzel, miközben hátraszaltót ugrik. Békés ország, de az se véletlen...

TCrown 2008.05.30. 13:55:06

Jaj, nemár.
É meg itt válaszolok neki.

voripeter 2008.05.30. 16:09:30

Én is AP-nak adom a pontot. Ha megvéded magad:önbíráskodás...

off:
A másik meg szintén: Nem kell a mai fiataloknak lőfegyver, lásd volt középiskolám: "nuncsaku"-val megverték, meg egy nagy kővel agyonütötték, és máris halott. Kreatívak... Lehet, hogy ez most így durván hangzik, de ha lelövik, talán még kevesebbet is szenvedett volna. Szerdán temették. Béke poraira. Osztályfőnökének kellett azonosítani (volt fizikatanárom), aki egy eléggé "törékeny" nő, és kissé megviselte az összezúzott gyerek, akit a tóból húztak ki. Most meg az egész iskola maga alatt van.

on:
Nem mondom, hogy bárki kaphasson lőfegyvert, mert válogassák meg, de aki igényli, és alkalmas, meg még esetleg oka is van rá, az már ugyan hadd védje meg magát. Bocs, ha hosszú volt.

AP (törölt) 2008.05.30. 21:03:18

egyáltalán, ha jön egy horda cigó, hogy engem ők mostan agyonvernek és bedobnak a tóba/elásnak a kertben, akkor hadd rúgjak már beléjük párat anélkül, hogy utána engem vonnak felelősségre

cs0ki 2008.06.03. 21:13:49

hát igen, nem kell csodálkozni, hoyg annyi idióta állat van ott az utcákon, aki bármikor lelőhet. Kenjék a hajukra a szabad országukat, idóták..

godfather 2008.08.07. 09:15:58

TCrown!

Azért svájcot nem csak azért nem szállta meg senki, "mert akkor mindenki partizán lesz"... A 19. század közepéig Európa egyik legszegényebb országa volt, aztán jött az óra, ékszer, és a bank. Azután meg már egyedül a náciknál merülhetett fel, hogy megszállják, de miért tették volna? A politikusok, gyárosok tudták, ha békén hagyják az országot, akkor bármi lesz is a háborúban, a lóvé jó helyen lesz... A mai Európa leggazdagabb családjainak 70%-a a háborúban gazdagodott meg (hadianyaggyártók, kényszermunkásokat rabszolgaságban foglalkoztatók). Tehát tényleg sikerült átmenteni a vagyont.

godfather 2008.08.07. 09:23:43

Amúgy a témához: szerintem azért ne mossuk össze a fegyvertartást, és az utcai fegyverviselést. Baromira nem ugyanaz. Az utóbbi könnyítését én a magyarországi utcai közhangulat ismeretében nem tartom jó ötletnek.
De az ellen, hogy otthon tarthasson fegyvert az, aki szeretne (persze nagyon szigorúan szabályozott keretek közt), és adott esetben megvédhesse magát, a családját, vagy a tulajdonát, már nehezebb lenne érvelni.
Persze előfordulna, hogy a gyerek valahogy megszerzi, lelő valakit (önmagát), de ilyen alapon az otthoni gyógyszer-, és tisztítószertartást is be kellene tiltani, mert az is rejt magában hasonló veszélyeket.
süti beállítások módosítása