Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A legelő hősei

2008.08.07. 08:00 | scheerti | 22 komment

Címkék: orosz traktor suv uaz

A régi idők amerikai terepjáróiról az a hír járta, hogy nem sok oylan hely van, ahol ne boldogulnának gyári állapotukban is. Ehhez jöttek még a köztudottan megalomán tulajdonosok temérdek pénzzel, és kényükre-kedvükre csináltak belőlük különböző Off-Road versenypályák leküzdésére is alkalmas szörnyetegeket. Igen ám, de ezek az autók még tényleg terepjárók voltak, igazi masszív erős dögök, amelyekkel az emberek csak elvétve találkoztak az utakon, a városban meg különösen ritkán. A nagy SUV mánia kezdetekor az első ilyen autókon még fellelhető volt néhány közös vonás a terepjárókkal, a nagy méreteken túl természetesen. Ezekkel az átlag amerikai sofőrök jellemzően felborultak, majd a sokadik eset után beperelték a gyártót, akik felelőst keresve elővették a gumigyárat. A következő generáció már erősen urbanizálódott, sokkal inkább alkalmasabbak voltak a városi közlekedésre mint a mező felszántására. Hogy mi a helyzet manapság? A videóból kiderül.

 

 

Omm ennyit fűzött hozzá, mikor a videót átküldtem neki:

De milyen jó, hogy közben milliószor körbepöttögi őket az UAZ :))
LOL baszdmeg

 

Az autóhoz fegyvert akció mintájára adhatnának minden új SUV mellé egy öreg traktort. Vagy legalább egy UAZ-t.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,6/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr84604073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vlaci 2008.08.07. 08:42:05

Ha jól megnéztétek volna, akkor láthattátok volna, hogy az UAZ is elakadt, azaz a szóban forgó terep nem lehetett egyszerű. Biztos vagyok benne, hogy a "csodálatos" európai luxusterepjárók is elakadtak volna, sőt valószínüleg elsem jutottak volna idáig, úgyhogy ezúttal kár az amikat fikázni.

ommm 2008.08.07. 08:48:31

vlaci 2008.08.07. 08:42:05

Jól megnéztük. Az UAZ akkor ásta el magát, mikor a böszme dögöt vonszolta volna ki a dagonyából.
Szerintem inkább az utcai gumi+tapasztalatlanság miatt akadt el mindkét "ami". Valamirevaló off-roados egy ekhós szekérrel is kijött volna onnan.

béla 2008.08.07. 08:51:44

ott körbe bármi elment volna

6 2008.08.07. 08:56:42

Szegény kicsi UAZ! Egy nagy kétésféltonnás elakadt xar kihúzásánál csoda, hogy elássa magát????

countdown 2008.08.07. 09:03:51

Szerintem a terep qrva egyszerű volt: ahogy látom kora tavasz, olvadás után. Ilyenkor bizony át szokott ázni a talaj. Csúszós, süppedős... Ezt illik tudni annak, aki erdőbe megy ilyenkor. Ja hogy városi hobbi terepezők, nem egészen ide való gumikkal és autókkal elakadnak? Ilyen előfordul. Aki még nem akadt el sárban úgy, hogy csak traktor tudta kihúzni, az nem is igazi offródos. :-)

nyekk 2008.08.07. 09:04:57

Az UAZ, meg az orosz kocsik megdöbbentően jó terepjárók voltak. Katonaként közelről is tapasztaltam. Pedig a kereszt, meg hosszirányú differenciálzáron, meg a jó "traktorgumin" kívül semmi extra nem volt rajtuk. De hát Szibériában, meg a tajgán kikupálódtak a tervezőik. Persze van olyan terep (főleg a jó kis alföldi dagonya) ahol a tank is elakadna. Meg a traktor is, ha oda be ment volna a közepébe. Meg igaza van ommm-nak: ha utána akasztanak egy nála (valszeg) nehezebb melák autót, akkor azér könnyebben elkapar az UAZ is.

HoNeYBiRD 2008.08.07. 09:16:03

jah, UAZ rulz!

de az a mókaficek se lóf*sz, aki kézzel próbálja kirántani a sárból az UAZ-t :D

oTTo$$ 2008.08.07. 09:27:39

itt a kulcsszo a "meg a jó "traktorgumin" mas ide nem kell,
meg egy lada is elmenne itt nagy gazzal meg jo kis fenyomintas gumival, ez nem terep LOL

Dr. Greene 2008.08.07. 09:36:34

utcai gumi + tapasztalatlan sofőrök...
lassan mentek (1. hiba), aztán amikor megálltak (2. hiba) beleforgatták szépen a sárba (legnagyobb hiba)...
szvsz. akármilyen kocsi átment volna ott, csak ne álljon meg, ha meg már muszáj, akkor finoman induljon ne nyélgázzal pörögve, naná, hogy elássa magát a csillió lóerős járgányával, ha nem tud vezetni.

régi 'szakiknak' van egy olyan trükkje pl. hátsókerekes kocsi csúszós úton / sárban finoman indításához , hogy kéziféket behúzva tartod (gombot nyomva közben) és finoman ereszted lefelé a kart miközben _lassan, kicsi gázt adva_ próbálsz indulni.
Amolyan 'szegény ember kipörgésgátlója' :-D

(Persze van a jó öreg a 2.-ból indulás is, ami automatánál is talán járható persze csak ha a 'muszájkettes' úgy marad akármi van és nem vált onnan el az ótómatika)

Kúrcsány Ferenc 2008.08.07. 09:45:38

Kispöcsű tahók vesznek SUVokat.

beleszolok 2008.08.07. 10:24:44

Hagyjuk már. A hülyéje a kormányt se forgatja. Én hasonló (sípcsont közepéig érő) puha sárból a buzukival is kijöttem.

Dr. Greene 2008.08.07. 10:35:40

beleszolok 2008.08.07. 10:24:44

na például. Szóval ez vastagon 'user error'

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.08.07. 10:53:39

nem semmi mint a répa húzós mesében mi lett volna a trakesz után ha aval sem megy? gondolom lánctalpas :)

Zogre 2008.08.07. 10:57:48

No igen... mi ilyen terepen prosztó 2107-tel szoktunk közlekedni... :-)

wiseguy 2008.08.07. 11:06:53

Hülyeség ellen nincs orvosság...
Ez a legjobb példa arra hogy a terepjáró önmagában még nem képes leküzdeni a terepet, kell hozzá megfelelően képzett és tapasztalt sofőr is. Amúgy elnézve a pályát, személyautóval is végig lehetett volna rajta menni, némi lendülettel...

Ha valaki elég hülye ahhoz hogy megálljon a sár közepén, akkor így jár.

Amúgy persze jó terepjáró az UAZ, de ezt inkább a Willys overland motors nevű cégnek köszönheti, mert az oroszok gyakorlatilag semmit nem változtattak a licenszen.

Kopasz Szuzukis 2008.08.07. 11:09:24

Pancserek!
A sokmillás hificucc helyett befizethettek volna egy alap-offród tanfolyamra.
Mellesleg az UAZ sem az az UAZ. Ez egy országúti kivitel. Nincs is elsőkerékhajtása.
Anno decebál, megboldogult bakakoromban a bakonyi kekitúra útvonalon ennél vadabb helyeken is átvergődtünk. Volt olyan, hogy az iszap átcsapott a Csepel platója fölött. A mentős srácok bedobáltak pár láda konzervet a mentő hátuljába, és összkerékkel, felezővel rásegítettek a jó öreg csepzonra.

countdown 2008.08.07. 11:10:55

dpeti: a lánctalpas beavatkozás előtt jöhetne még egy LKT. (Ezt saját tapasztalatból mondom.) lkt-timberjack.hu/images/stories/products/lkt/lkt81/7-1.jpg
Ha ezzel sem menne jöhet a hernyótalp...

Kopasz Szuzukis 2008.08.07. 11:11:10

Ya, és ez a legjobb buli: veszek 2-300ezerért egy ótvar MTZ-t, és jó pénzért SUV-okat húzgálok ki a trágyából :-)

spinat 2008.08.07. 11:23:17

gondolom a srácok pont azt akarták megmutatni, hogy mi márpedig még a dagonyán is át bírunk menni. Ha csak áthajtani akartak volna, akkor kerülnek a gyepre. Hejj, apám a Trabival milyen helyeken elment néha! Sárban, hegynek fel!

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.08.07. 12:26:24

Csak egyet mondok: UAZ 4x4 Racing.
Ha tényleg el lehet menni az UAZ-okkal ott, ahol a játékban el lehet... 8-)

Ugyan egy csomó "gémer szaklap" lehúzta én ettől mé állati jókat játszottam vele. Valami 2000 forint volt, annyit röhögve megér.

csiky944 2008.08.07. 15:25:33

egy Logan előbb kijön onnan mint egy X5 vagy X6,ez egyértelmű

Sam8888 2008.08.08. 12:00:44

Nekem azért inkább az Escalade kéne, mint az UAZ. Valószínűleg Én a büdös életben nemvinném terepre. Barbárság egy oylan drága és szép gépet terepen kínozni...