A festői környezetben elterülő Spa-Francorchamps egyike az utolsó klasszikus versenyhelyszíneknek a Forma–1-ben. A gyors kanyarokkal és jelentős szintkülönbséggel tűzdelt erdei pályát szinte kivétel nélkül szeretik a pilóták, hiszen egyrészt igazi kihívás, másrészt nem kis dicsőség az itteni győzelem.
Márpedig ha az itt elért győzelemről van szó, akkor nem szabad elfelejteni a tényt, hogy Kimi Raikkönen az egyedüli a jelenlegi mezőnyben, aki háromszor is diadalmaskodott itt.
Ez a tény, valamint Luca di Montezemolo Ferrari-elnök ígérete, miszerint mindenképpen kitölti a csapattal kötött szerződését, melynek értelmében jövőre is Ferrarival áll rajthoz, remélhetőleg elég erőt ad neki ahhoz, hogy ismét dobogóra állhasson.
„A Belga Nagydíj a szezon egyik fénypontja, ráadásul Spában mindig jó eredményeket érek el. Az előző futamok után erre most minden korábbinál nagyobb szükségem lenne“ – írta honlapján a finn. (Érdemes megnézni a Kimi's Hardcore Bikes szekciót)
Az bizonyos, hogy egy zsinórban negyedszer elért Spa-i győzelem most nagyon jól jönne neki, az esély adott, Räikkönen tud nagyon gyors is lenni, és ha ezúttal a technika kibírja, akkor bizony Massa és Hamilton szintén felkötheti az alsógatyáját.
A sorozatos motorhibák kiváltó okát már megtalálták és orvosolták Maranellóban (állítólag egy anyaghibás hajtókar okozta a problémát), ám ez mit sem változtat azon, hogy a 7004 méteres, hosszú pálya mintegy 72 százalékát padlógázon teszik meg a versenyzők. Ráadásul előrelátónak is kell lenniük, mert a következő futam az igazi „motorgyilkos“ Monzában lesz.
A McLaren valamennyivel nyugodtabb lehet, hiszen a csapat még sem Hamiltonnál, sem Kovalainennél nem használta ki a „jokert“, a büntetésmentes egyszeri motorcserét, míg Räikkönen már igen, így az ő motorjának a belga és az olasz hétvégét is ki kell bírnia. Felipe Massa a valenciai motorral áll rajthoz.
Ha mindez még nem okozna elég fejtörést a fogadóirodáknak, úgy bőven számításba kell még venni a kritikus gumiválasztás problémáját, a nem kis eséllyel lezúduló ardenneki zivatart és az egyre gyorsabb Toyotákat, valamint a pódium körül szimatoló BMW-t.
Hogy aztán a La Source szűk hajtűje vagy a legendás Eau Rouge démoni tempója megkavarja az egészet.
Remek hétvégének nézünk elébe.
És bár valószínű, hogy Kimi Raikkönen nem tartozik kőkemény olvasótáborunkhoz, de azért insipirációként álljon itt egy pillanat, ami Mika Hakkinent a jók közül a legjobbak közé emelte:
Beszóltak