Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Egyszer fent, egyszer lent...

2008.09.07. 19:30 | ommm | 32 komment

Címkék: ferrari forma1 formula1

A Spa-Franchorchamps-i versenypálya ezúttal sem okozott csalódást a Forma–1 rajongóknak. Kitűnő futam és hihetetlen feszültség az utolsó körig.

Elúszott. Valószínűleg ez a szó, vagy netán egypár nyomdafestéket nem tűrő kifejezés hagyhatta el Kimi Räikkönen száját a Belga Nagydíj utolsó körében. Mivel szó szerint ez történt az esőverte forró aszfalton. De ne rohanjunk előre, hiszen a versenyhétvége tele volt meglepetéssekkel.

Elsősorban a szombati időmérő edzésen brillírozó Sebastien Bourdais hívta fel magára a figyelmet kitűnőnek mondható kilencedik rajthelyével. Aztán ott volt a rezignáltnak tűnő, Spa-ban eddig zsinórban háromszor nyerő Kimi Räikkönen negyedik helye, melynek láttán sok Ferrari-rajongó érezhetett csalódást, hiszen több mint fél másodperccel autózott lassabban az élen álló Lewis Hamilton mögött.

Aztán jött a vasárnapi borús rajt, az itt-ott még megcsillanó vízfoltok a 7004 méteres flaszteron és 180 fokot fordult a világ számukra. A rajtot követően Räikkönen jött a negyedik helyről és nagyon keményen odatette magát. Kihasználva csapattársa biztonságra törekvő mélázását és Hamilton hibáját, kompromisszumot nem ismerve állt az élre. Végre úgy és oly módon, hogy még a kétkedők is elhallgattak és figyelték a finn vesszőfutását. Mögötte Lewis Hamilton 3-5 másodperccel lemaradva követte, míg a harmadik helyet Felipe Massa tartotta biztonságosan a kezében. Negyedikként, a Renaultból mindent kihozva Fernando Alonso, majd a meglepetésember Bourdais következtek. A harmadik helyről rajtoló Heikki Kovalainen katasztrofális kezdése után eszeveszett üldözésbe kezdett és testvért nem ismerve gázolt át a mezőnyön, míg végül a hatodik helyen autózó Mark Webberbe beletört a bicskája, mikor türelmetlenül bevágott mellé és autóik összeértek. A sportszerűtlen versenyzés miatt a versenybírák áthajtásos büntetést róttak ki rá, így végül a hivatalos papírforma szerint csupán a tizedik helyen fejezte be a versenyt, valójában azonban a hektikus utolsó körben kicsúszott és a pálya szélén állva élte meg a verseny végét.

De nem csak ő. Úgy tűnik, bármennyire is jók voltak a finnek Belgiumban, a vasárnap nem az ő napjuk volt.

Három körrel a verseny vége előtt ugyanis az addig csupán szemerkélő eső igazi zuhévá változott, vízzel árasztva el a pályát. Azt a pályát, melyen a magabiztos Raikkönen már a zsebében tudhatta a győzelemért járó nagyon fontos tíz pontot. Hirtelen azonban minden megváltozott, a kopott, keményebb keverékű abroncsok rettenetesen csúsztak a vizes aszfalton, Lewis Hamilton pedig, kihasználva a lehetőséget, azonnal támadni kezdte a finnt, pedig ő maga sem volt sokkal jobb helyzetben. Drámai méterek következtek. Räikkönen nem hagyta magát és a célegyenes előtti sikánban nem engedte át pozícióját, Hamilton a bukótérbe került, ahonnan ugyan Räikkönen elé jött vissza, de a szabályok értelmében az így nyert pozíciót át kell engednie, így hagyta, hogy riválisa elmenjen mellette, majd a célegyenes végén, kemény és hirtelen manőverek után ő fordult szűkebben és az első helyen. Mindkét autó keresztül-kasul csúszkált a pályán, többször is az aszfaltozott bukótérbe kergették egymást, majd mikor Nico Rosberg Williams-Toyotája éppen Hamilton elé vágott vissza a füves részről, Raikkönen hihetetlen reflexmozdulatatl kerülte ki mindkettőjüket csak azért, hogy mintegy 50 méterrel később az egyenesben megcsúszva ismét átengedje az első helyet.

Mikor aztán már a Ferrarinál azt hitték, rosszabb dolog nem történhet, az ismét Hamilton közelébe kerülő Räikkönen az utolsó sikán előtti féktávon megpördült és ezúttal nem volt szerencséje: összetörte a Ferrarit.

Öt perc. Mindössze ennyivel kellett volna később jönnie az esőnek ahhoz, hogy világbajnoki reményei ne tűnjenek el végleg. A versenysport azonban nem veszi figyelembe a „mi lenne, ha” frázist. Itt a számok a fontosak. Kimi Räikkönen kiesett és úgy tűnik, számára definitíven elúszott a cím. A sors furcsa fintora csupán, hogy az idei szezon számára legjobb versenyén.

De nem volt még vége, hiszen a duplacsavar csak most jön:

A Belga Nagydíj sportfelügyelői úgy döntöttek, hozzáadnak 25 másodpercet Lewis Hamilton végeredményéhez, mivel szerintük Hamilton a sikán levágásával, majd Raikkönen mögé való besorolásával előnyösebb pozícióhoz jutott az előzéshez, mivel végig szélárnyékban maradt.

Ily módon Hamilton végeredményben lecsúszott a harmadik helyre, mivel az intermediate abroncsokra az utolsó pillanatban váltó Nick Heidfeld 23,844 másodperccel később szelte át a célvonalat. Felipe Massa így, az ölébe hullott győzelemmel két pontra közelítette meg a világbajnoki pontversenyben Hamiltont, öt futammal a szezon vége előtt.

Az pedig nagyon-nagyon kevés.

Jegyzetek a margóra

Mit mondhatnék? Habár már múltkoron elvesztettem lelkesedésem Kimi Räikkönen iránt, azért igen jóleső érzés volt újra formában látni. Na, megkaptam, gondoltam magamban, aztán bumm…

Sajnálom, kezdem azt hinni, hogy tényleg rohadt nagy balszerencse üldözi. (ahogy prokee is állítja)

Gondolom, nincs könnyű helyzetben a Ferrari, hiszen itt lenne az ideje letenni a voksot Massa mellett (akinek a szombati „nyilatkozata” nagyon durcáskisfiús és egyáltalán nem professzionális, mondhatni sunyi, volt, ráadásul egy olyan dolgot teregetett a nyilvánosság elé, ami nyílt titok ugyan, de hiatalosan tiltva van).

Mindezt félretéve azonban kétségtelen, hogy Massa áll SOKKAL jobban, de kötve hiszem, hogy sikerülni fog neki kiütnie a nyeregből Hamiltont. Nagy győzelem lehetett volna Räikkönennek, aki tényleg végre úgy csinálta a dolgát, ahogy kellett volna mindig is. Tetszett.
De a világbajnoki cím? Elúszni látszik.
Sajnos Bourdais-nak sincs már rá esélye.

Még valami: nem vagyok egy kimondott Hamilton-fan, de azért az igazságérzetemet bántja az a büntetés. Valahogy rossz szájízem van tőle, mintha kicsit lementek volna genyába az olaszok. A szabályokat be kell tartani, természetesen, de alkalomadtán az adott szituációt felmérve értelmezni és alkalmazni azokat.

Ferrari reneszánsz ?

Úgy fest, újjászületik a Scuderia Ferrari. Nem az a Ferrari, amely egy karakteres, eladható, profi pilótával sorra nyeri a futamokat, majd az egyéni és csapatvilágbajnoki címeket. Nem, az egyelőre (szerencsére?) várat mág magára.

Az a Ferrari van újjászületőben, aki a fent említett pilótáját úgy próbálja nyeregben tartani (vagy legalábbis a szomszéd tehene mintájára az "ellenséget" viszarántani), hogy a szabályokat a saját szájízük szerint rugalmasan kezelik. Ha szükséges, előállnak egy olyan szabálymagyarázattal, amely kivételek halmazából áll, vagy ha épp úgy ítélik, a meglévő szabályok katonásan merev alkalmazásához ragaszkodnak.

Láttunk már ilyet, sokszor. Szerencsére kihalóban van ez a nemes szokás, a versenyek mostanában a pályán dőlnek el. Jó lenne, ha ez így is maradna, hiszen engem, mint potenciális nézőt leginkább az aszfaltcsík csodái és rémségei érdekelnek, nem pedig az istállók és a sportbírók birkózása.

Talán a Ferrari is látja ezt, és nem veszik elő újra régi szokásukat. Akkor talán még nekem is sikerül megkedvelnem a csapatot...

Azért a Spa-i pálya mindenért kárpótol, az év talán legélvezetesebb pályája - a TV mögül legalábbis biztosan. 

- prokee -

 




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,7/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr54652569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tamaska 2008.09.07. 19:55:36

Én nem nagyon szeretem ezt a Hamilton gyereket, de szerintem ezt most nem kellett volna elvenni tőle. Főleg így, hogy az ominózus eset után azért még kerülgették egymást egyszer-kétszer...

ShwartzWazul 2008.09.07. 20:17:15

Abszolút jogosnak ítélem azt, hogy Hamilton büntetést kapott. Vicces, hogy a biztonságra való hivatkozással ma már ott is gyakorlatilag gázelvétel nélkül át lehet vágni a kanyarokat, ahol régebben minimum a futómű, vagy a szárny sérült. Az összes versenyt Monacoban kéne futni, ott vagdossák a kanyarokat.
Konkrét esetben ott van igaza a Ferrarinak, hogy ha Hamilton normálisan veszi a sikánt (nem vágja le), akkor nem került volna előzési pozícióba. Legalább is nem abban a kanyarban.

Bachi 2008.09.07. 20:20:17

"Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali határozottan kijelentette, hogy nem nyújtottak be óvást Lewis Hamilton manővere ellen, noha támogatják a büntetést.„Személy szerint úgy vélem, hogy egy kissé extrém helyzet volt" - mondta Domenicali"
Nem a Ferrari óvot hanem a stewardok büntettek! A büntetést meg azért kaptam Hamilton mert az elengedésből előnyt kovácsolt, állítólag, 2005 végén hozott egy olyan szabályt a FIA, hogy az ilyen eseteknél az átvágásból ne lehssen előnyt kovácsolni, azután, hogy a 2005-ös monzai nagyadíjon Raikkonen Alonsoval küzdve levágta a sikánt majd miután visszaengedte, rögtön meg is előzte - tulajdonképpen az történt mint itt most, és ez a FIA-nak nem tetszett, azt hiszem ha várt volna a az Eau Rouge utánig nem lett volna para.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.09.07. 20:39:56

"Nem a Ferrari óvott..."

Viszont azonnal, határozottan bejelentették, hogy óvni fognak...

Lowtyo 2008.09.07. 20:40:23

őőőő
SPA a kedvenc pályám, és mindig az aktuális finnek szurkolok. Bár Raikkönnen idén elég halovány volt, ezen a mai versenyen kárpótolt mindenért. Aztán az utolsó három kör... Iszonyatosan sajnáltam, mert ez az Ő versenye volt. De ez a pálya pont ettől gyönyörű és ezért utálom, hogy Hockenheimet megcsonkították.

Kopi3.14 2008.09.07. 20:52:40

ShwartzWazulHa norműálisan veszi Hamilton a Bus Stopot, akkor kimit kilöki. Így is Kimi terelte arra, nem votl más útja, plusz utána maga elő engedte. És ha midnehhez azt is hozzáveszed, hogy a kanyar kezdetekor Hamilton autója volt előrébb, akkor már nem annyira egyételmű a dolog.

megint 2008.09.07. 21:13:35

Büntetés túlzónak ítélem, baromság sztem, viszont azt magának köszönheti Hamilton , hogy le kellett vágnia, ugyanis Kimi volt a rendes íven, persze, hogy nem engedte, hogy körbeautózza. Amúgy megérdemelte volna a győzelmet Kimi, magasan a legjobb volt.

rognork 2008.09.07. 21:17:42

ez egy ótvar nagy f....ó politikai döntés. bazdmeg lewis végig előnyös pozícióban volt. a kanyarban is, csak kimi ráeresztette a gépet. mi a fasz jelent 200 ms távból előnytelen helyzetet???? ilyen egy büdös köcsög népséget...

Stanci 2008.09.07. 21:19:02

tökmindegy hemilton egy takony és Kimi a király :D

apamacko 2008.09.07. 21:26:33

Igen Kimi megérdemelte volna azért ahogy az elején előzött és ment sokáig, de a már 6.00 mp előny valahogy már az eső előtt elvérzett ! Ugye ?
És aki így tud menni szárazon miért nem sikerül neki vízen megtenni azt a pár kört. Hát sajnálom én is.
De most az adott esetben be fog e állni a sorba és a csapat győzelméért és Massa sikeréért tud e dolgozni.
A jövő és még az övé a Ferrarinál !
De most csapatban kéne játszani !

apamacko 2008.09.07. 21:29:47

Ja és a versenybírák ha már büntettek miért kellett pont 25 mp-t kiróni ??
elég lett volna 20 mp arra is csóválnánk a fejünk de kicsit mondom kicsit igazságosabb lenne ha lehet egyáltalán ezt mondani.
Mert a "nevető" harmadikat nem kellett volna belekeveni ezzel a döntéssel !

grigorij (törölt) 2008.09.07. 22:12:23

apamacko: mert ez a szabály!

grigorij (törölt) 2008.09.07. 22:14:22

Ferrari és Massa szurkolóként nem örülök ennem a büntetésnek! Szerintem jogos, de nem kellet volna meghozni... Massa kényelmesen ledolgozta volna a maradék 5 futamon a 8 pontos hátrányát!

AZS 2008.09.07. 22:25:24

"rohadt nagy balszerencse üldözi"

ja.

balszerencsés, amikor kiüti szegény sutilt, aki kezdő létére monacoban, a mezőny talán legrosszabb autójában negyedik helyen állt.

balszerencsés, amikor fotóst, sőt, autogramkérő anyukát öklel fel.

balszerencsés, amikor piros lámpánál kersztülmegy a saját szerelőjén.

hát ha van valaki, aki nem érdemli meg, hogy világbajnok legyen, akkor ez a pökhendi nyikhaj az. a múltkorit se a pályán nyerte, de ez már a cikk későbbi részéhez kapcsolódna...

AP 2008.09.07. 22:28:01

25 másodperc?
ennyi erővel három körre is büntethették volna..

grigorij (törölt) 2008.09.07. 22:51:53

Azért 25 mp, mert az ilyen vétségekért áthajtásos bünti jár, ami kb ennyi lenne. De ha az utolsó három körben történik, akkor már nem lehet kirendelni, hanem konstans 25 mp-et hozzáírnak az eredményhez.

Linkovic Csumoszky 2008.09.07. 23:01:04

Tragikomikus ez az egész: hiszen Raikkönnen nem azért vágta falhoz a Ferrarit, mert Hamilton levágta azt a kanyart, hanem azért, mert megcsúszott a vizes aszfalton. Akárhogy is kombinálok, ebből a büdös fenébe nem jönne ki, hogy Hamilton a 3. helyen végezzen, Hamilton a kanyar levágása nélkül is megnyerte volna a futamot. Nincs különösebb kedvencem a Forma1-ben (de ha nevet kéne mondanom, akkor se Hamilton lenne az, talán inkább Alonso), tehát abszolút elfogulatlan vagyok, úgyhogy ilyenkor mindig úgy érzem, a motorsport hírnevét éppen az azt irányító szervezetek döngölik földbe.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.09.07. 23:06:16

szopás. mindenkinek. kimi iszol te rendesen? nem ugy tünik...illetve most ugy tünt, jólcsinálta, csak hát nagy esőmenő pilóták most épp nemigen vannak pályán :) se schumi, se verstappen...na mind1, innentől hajrá Massa!! Hamilton meg tápos...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.09.07. 23:07:54

az kimaradt hogy mex mózli suxx. akkoris ha ehhez semmi köze. tönkrebassza ezt a fasza sportot a sok impotens haverjával...

Veinemöinen 2008.09.07. 23:12:25

"...ráadásul egy olyan dolgot teregetett a nyilvánosság elé, ami nyílt titok ugyan, de hiatalosan tiltva van."

Ha jól emlékszem valami olyasmit mondott, hogy az ő munkájának is köszönhető hogy Raikonnen tavaly világbajnok lett (miután az utolsó versenyen elengedte). Azt viszont sehol sem említette, hogy erre a csapat utasította volna, ebben pedíg így nincs semmi szabálysértő.

kujon 2008.09.08. 00:28:58

Hát, bzmeg ez a büntetés akkor is egy g*ciség volt...hány meg hányszor volt régebben is ilyen, főleg asszem monacoban van egy ilyen felesleges lassító szar, amit sokan levágnak, de párharckor vissza is szokták engedni a megelőzöttet...Ez a Raikkonen gyerek meg mér' az utolsó futamokon kezd el autóversenyzőként viselkedni?Miért nem az elsőn?Amúgy meg AZS-nél a pont, semmivel se különb másnál, uh nem értem ezt a nagy istenítést.Tavaly is csak azért lett vb, mert a Ron Dennis egy f*szkalap volt, egyfolytában szivatta Hamiltont.A barom állatja.De akkor is, bárki bármit mond, a nigga gyereknek jár egy vb-cím.Ezt tavaly kellett volna mexereznie, az lett volna a nagy durranás, de idén is jó lesz... :-) Hajrá nigga! :-)

Chaoyang 2008.09.08. 04:06:09

Kimi egy eretlen es meggondolatlan egyaltalan nem preciz pilota... Massa tonkre veri az iden, mikozben Michael mellett egy jelentektelen pontnak tunt... Ennyit arrol mennyire tehetseges Kimi,.. Amiota a kiraly nem versenyez ugy nez ki mintha o lenne a klasszis :))

hátramozdító 2008.09.08. 04:08:33

Ez is politika, sima kötélhúzás. Nem tűnik jogosnak a büntetés, de majd eldöntik az okosok. Szerintem Massa több figyelmet érdemelne, Hamilton kirobbanó őstehetség és bár Alonso számomra roppant ellenszenves, el kell ismernem, hogy tud valamit, csak autó kellene alá. Kimi viszont... Aranyos srác, de vajon tényleg csak balszerencsés? Vagy inkább nem koncentrál néha, hibázik, szétüti az autót, figyelmetlen? Inkább az utóbbi. Fegyelmezetlen és ezért sosem lesz megbízható versenyző.

Dezsőke 2008.09.08. 07:40:22

kedveltem Kimit, de amit ez előtt a verseny előtt csinált... borzalom. itt jól versenyzett. ha kicsit hidegvérűbb a második hely meglett volna.
Hamilton meg megérdemelte a bűntetést. De egyben barom is volt. Egyrészt simán be tudott volna ott fordulni, másrész meg le kellett volna maradnia rendesen, és akkor is megnyeri a versenyt. Két idegbajos találkozott, mindketten megszívták. Hajrá Vettel :)))

kamasuka 2008.09.08. 08:13:03

Azzal baszta el a Ferrari, hogy amikor Hamiltonért kimentek a szerelők a boxban, rögtön behívta Kimit is a csapat. Ez tisztán látszott, mert Hamilton gyors köröket futott, Kimi meg csak ment. Mikor beértek sem volt nagy különbség, mikor kijöttek meg pláne. Ha Kimi tudott volna menni még 1 kört, vsz marad a 6 sec és kicsit más a vége.

ommm 2008.09.08. 09:14:28

Veinemöinen 2008.09.07. 23:12:25

Én úgy emlékszem, hogy elhangzott a "segítenek kellett" szóöszetétel, de lelke rajta, belső ügyektől nem illik nyilatkozni.

Gaben 2008.09.08. 10:45:50

Én nem örültem a büntetésnek. Nem Hamiltonnak szurkolok, de egyrészt nem azon a levágáson múlt a végeredmény, másrészt abban a helyzetben az volt a legjobb, amit tehetett.
Kimi bezárta a kaput, ha marad szorosan mellette, rámegy a műfűre/rázókőre, tuti kiüti. Ezért húzta el inkább balra az aszfaltozott részre. Aztán pedig visszaengedte, igaz, csak épp annyira, amennyire a sikán előtt volt mögötte.

De Kimit is sajnáltam, megérdemelte volna a győzelmet.
Megjegyzésként annyit, hogy nem a féktávon csúszott ki, hanem a hosszú hegymenet utáni második balosban kisodródott a bukótérbe, és amikor onnan jött volna vissza, akkor pördült meg. A pálya azon része bőven padlógázas szakasz még.

Bogi 2008.09.08. 14:52:56

Hát sztem Lewis megérdemelte a bűntetést, ár mondjuk azért nem kellet volna elvenni az elsőhelyét, elég lett volna ha a következő versenyen kap egy hátrébb sorolást. Kimit meg nagyon sajnálom, sztem ő jó pilóta, de valami nagy baj van vele mostanában. Hát én inkább mostantól Massának drukkolok!! HAJRÁ MASSA!!

[@Részeg@] 2008.09.08. 16:22:37

"balszerencsés, amikor kiüti szegény sutilt, aki kezdő létére monacoban, a mezőny talán legrosszabb autójában negyedik helyen állt."

Az nem direkt volt, hanem baleset...ha megcsúszás, fékezés,háromszori korrigálás nélkül tette volna, akkor igazat adok neked...DE nem így történt, hanem elvesztette a tapadást a Ferrari....nyugodtan megnézheted ahányszor akarod akkor is ez volt...

"balszerencsés, amikor piros lámpánál kersztülmegy a saját szerelőjén."

Ha neked ekkora helyzeted lenne, azaz meg tudnál szerezni egy jobb pozíciót a boxban, te is minnél hamarabb el szeretnél indulni...azt is megnézném, hogy te hogy láttad volna azt a nyamvadt lámpáját a boxban.... a Ferrari kipróbált egy új technikát, ami nem minden helyzetben jó....ENNYI..

Majd ha megfogsz egy oan autót, ami csúszik, minnt Räikkönen-é Monaco-ban, (szvsz. te az első pirinyó csúszásnál neki orientálódnál a falnak) akkor mondhatsz bármit róla... én sem szidom Hamilton-t se Alonsot-pedig nagyon nem kedvelem őket...mindenkinek benne lehet 1-2 ien eset....(Hamilton tavaly az utolsó futamban nemtudom mikor elkúrt valamit, amitől belassúlt, de nem kezdek el oltani emiatt senkit....)

Utólag is bizony a jó kurva anyád...

borso78 2008.09.09. 07:51:54

@Részeg@

Hozzászólásod rendkívül igényes befejezése sokat elmond Rólad. Raikönnen nem mindennapi pilóta - nyilván ezért van ott ahol van - és mint ilyen pilóta elvárnak Tőle egy több száz millió eurós "vállalkozásban" egy s mást. Pl: Tudjon uralkodni az érzelmein és a viselkedésén, hideg fejjel döntsön olyan extrém stresszhelyzetben mint Spa, Monaco vagy az ominózus szerelőn áthajtós eset volt. Valszeg ezért keres eurómilliókat, ezért tehet meg szinte bármit ami csak akar, nem pedig főz egy kibaszott konyhán mint én, akinek nincsennek Superman képességei. Más. Egy autó csak a körülmények adta fizikai határok túllépése esetén csúszik meg. Kimi túllépte ezt a határt, megcsúszott ergo hibázott! Az meg, hogy egy "átlagsofőrt" F1-es pilótához hasonlítassz abszurd! Tudjuk, Te egy orsóforgásban lévő, zuhanó Boeing 747-est is csukott szemmel, hátrakötözött kézzel, a gép farkában fekve épségben leteszel a földre! A franba Kimivel! Téged akarunk az F1-be! Te lehetsz a Ferrari megmentője de csak jövőre! Addig Massáé a lehetőség! Amúgy Kimi csak második Király Schumacher után! Nálam! Üdv

GabriSanyi · http://htst.hu 2008.09.09. 16:40:22

Hát Raikkonen eddig túl jégember volt, most meg nemtom, hogy túl sok lett neki a fűtőanyag de az elején le a kalappal ahogy megkerült mindenkit. Viszont ez lett a veszte is, kicsit ha visszavett volna a végén, és egy biztos kocsikázásra megy lehet hogy hibázásra készteti Hamiltont, vagy megelőzi pl. a célegyenesben.

Mert tényleg azon múlott hogy túlment a kocsi határain, valahol 2 kanyarral a végső állomás előtt megelőzte a kifele kicsúszó Hamiltont, és a belül csúszkáló sajnos most nem jut hirtelen eszembe Kit, és frankón elment köztük, szal tud azér menni, jó pilóta, csak úgynézki hogy a nyugtató tabletták és a tömény szeszek megfelelő keverékével lehet belőni a teljesítményét optimálisra.

És a 2 jó hosszúra nyúlt mondat után hogy ez a büntetés meg egy sunyi dolog volt, nem 25 másodpercet nyert Hamilton ott.
Úgyhogy Kimi FTW, Hamilton tehetséges csak beképzelt és nem szimpatikus benne hogy a mclaren csapat tenyésztette ki, kezdve a kémcsöves fázistól. Bourdais villantott megint egyet( évnyitó futamon rögtön pontozott asszem). Massa nyilatkozata is aljas volt eléggé. Kár hogy Kubica már kiesett az éremesélyesek közül, így most nincs kinek szurkolni :D

Písz