Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Katapultálás bármilyen sebességről – Audi RS6

2008.09.24. 12:00 | apamacko | 10 komment

Címkék: audi auto rs6

Néhány napja lehetőségém nyílt egy rövid próbautat menni az Audi legkomolyabban motorizált típusával. 

Az RS6 megközelítésekor feltűntek a hatalmas felnik melyek mögött elképesztő méretű féktácsák „lapultak” vagy inkább bámultak ki a küllők között mint nagyobbacska Seuso tálak, melyek szélébe épp, mint óriási pofájú mitológiai szörnyek martak bele a gigantikus féknyergek.

Valami feliratot is láttam ott így hát lehajoltam elolvasni. AUDI kerámia fékrendszer olvastam elhűlve, még jobban borzongtam mikor közölték, hogy ez bizony egy 2,2 milliót kóstáló extra.

Megtérül ez valaha ? Nem, de jobban harap és 300.000 km-t bír – jött a válasz, mosolyogva. Hát ha egy ütközést megúszunk ez miatt, mégis jó lehet, gondoltam.
Aztán helyet foglaltam a kormány mögött. Mindent elektromotorok mozgatnak, ülést, kormányt-jó a belső tükröt (még) nem, mosolyodtam el magamban- de a beállításukhoz szükséges kezelőszervek logikusan vannak elhelyezve, elsőre egyértelmű a használatuk.

Miután beállítottam magamra amit szükséges és becsatoltam az övet, indítottam volna, de hát nem kaptam kulcsot!
Egy mosolyt kaptam ismét majd a kísérőm megnyomtam a start gombot és a V10 életre kelt. A zajszigetelés persze itt luxusautós és nem egy minimalista sportkocsié, finom csend uralkodik.

Na de mit is szabadítunk az útra és hogy ?

A V10 5 literéből a TFSI technológiának köszönhetően 580 lóerő kerül a kezünkbe vagyis jut a talpunk alatt az útra, természetesen a négy hajtott keréken keresztül. A hengersoronkénti turbó miatt nem érezni semmi turbólyukat.

Az erőátvitel 6 sebességes Tiptronic váltóval van megoldva, mely a nyomatékot 40:60% arányban továbbítja az első/hátsó tengelyek felé. Forszírozott tempónál ennek bizony adrenalinnövelő hatása van!

A szalontól való indulás után finoman csorogtunk, a forgalom ritmusában az autópálya felé, melegítve a motort. Az egyik lámpánál pirosat kaptunk és elsőnek álltunk.

Padlógáz ! - kaptam az utasítást.
Rendben. A lámpa zöldre váltott én gázt adtam, és katapultáltunk ! Még kettőt sem pislogtam 100 km/órát mutatott a műszer előttem, erre elvettem a gázt és normalizáltam a tempót.
Az autópályára érve, a gyorsítás során azzal az érdekes tapasztalattal lettem gazdagabb, mit talán csak az űrhajósok érezhetnek, mikor szűnni nem akaró gyorsulást tapasztalnak.
Ez a gép 200 km/óra felett is úgy indul el mint más kocsik tán csak álló helyzetből. Köszönet a német autópályát karbantartó embereknek, hogy ezt az élményt kipróbálhattam.

A mindennapokban ezt a sebességet már én is beteg dolognak tartom de ebben a kocsiban ez nem tűnt vészesnek.
Pár kilométer után sajnos vissza kellett fordulnom. Itt jött a meglepetés !

Az autópályára forduló köríven növeltem a sebességet -persze ésszel lévén reggel még esett, és jó hűs idő volt. A provokálásra a masina a farát kezdte el finoman tolni, melyet magamban mosolyogva konstatáltam. Nagyon kis ellenkormányzás elég volt, hogy a gép tartsa az ívet.

Maga az autó egyébként nagyon jóindulatúan, semlegesen viselkedik, még a lóerők komolyabb kiaknázásakor is, persze a gázpedál érzékeny jószág, főleg ha az automatát sport fokozatba tesszük.
A kocsi luxusát és térkínálatát figyelembe véve -lévén kombi ugye- könnyen el tudom képzelni akár mindennapi használatra is.

Még egy dolog van amire az ember elismerően csettint, ha benzin folyik az ereiben. Az automata váltókra sokan fintorognak, hogy elveszik a vezetés élményét. Eredendően így érzek én is, de néha elbizonytalanodom. Most például azért mert a gép visszakapcsoláskor olyan szívmelengető módon adja a gázfröccsöket, hogy itt ez miatt akár minden lassítás is élménnyé válhat.
Összegzésül csak annyit: élmény volt !




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr38674286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomnemtom 2008.09.24. 12:40:28

höh, jó írás, köszönjük ! látlak magamelőtt, ahogy finoman driftelsz:)
höh, MENNYIVEL JOBB írás ! :D

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.24. 13:53:40

na, index címlap. mindjárt kapsz azért a 200+ km/h-ért... :P

Lowtyo 2008.09.24. 14:13:35

Látom Hammer nem kötött bele, sza
két pislogás közt eltelt idő 6-7 mp
tehát az autó 0-100-ra valahol 6 és 14 mp közt van
most vagy szar az autó, vagy van valami kis tikked :)

Hammer: német autópálya!!!! (mondjuk, ha jól tudom 130-as táblánál, de az mindegy) :)

Rocko- 2008.09.24. 14:22:22

ehh, jó egy élmény lehetett. :)

bad trip 2008.09.24. 15:45:58

Elég nehéz az autó, ezt lehetett érezni?

apamacko 2008.09.24. 18:10:59

4.6 sec alatt van 100-on ugyanúgy ahogy az R8, de a két turbó miatt bárhonnan húz !

Csubakka Junior 2008.09.24. 18:18:38

Ezért kár volt Dojcslandba utazni, elég lett volna kibattyogni a fehérvári szalonig. ;)

Sam8888 2008.09.24. 20:56:14

Énis autós újságíró leszek mindjárt! :DD

Acmee 2008.09.25. 08:16:57

Naigen... RS6-ot mindenkinek, szüttyögő balfaszoknak egy auto-kickdown funkciót (távirányítóval, a mögöttes forgalom kezében) :D:D:D

apamacko 2008.09.25. 18:53:52

Csubakka Junior : Ugye :-)