Agyaltunk sokat rajta, de végül úgy döntöttünk mennie kell.
Igazából nincs semmi furcsa a döntésemben, mert időközben vettünk egy terepjárót, nekem van egy céges autóm, plusz egy bogár projektautó, a feleségemnek és nekem azt hiszem három autó egyelőre elég.
Picit az autóról.
Az egész egy évvel ezelőtt kezdődött, amikor is megunva a több hónapos 124-es merci keresést, egy hirtelen ötlettől vezérelve elhoztuk az Audit előző tulajától. Egy használós autó kellett volna, de ez annyira egyben volt, hogy arra gondoltam, kicsit több lesz ez, mind egyszerű szállítójármű.
Már láttam előre, hogy jó tíz év múlva milyen büszkén fogok majd feszíteni benne egy youngtimer találkozón, ezért hát elvittem Ervinhez, a szerelőmhöz, hogy az ilyenkor szokásos szervizen kívül, nézze át jó alaposan és cseréljen ki mindent, amiről úgy gondolja, hogy beteg. Nem sajnáltam tőle a jó minőségű alkatrészeket, mégis csak a nejem és a lányom használta, legyen jó autójuk, meg szerettem volna, ha jó pár évig nem kell hozzányúlni. Aztán egyre sűrűbben kezdtem járni Ervinhez, hol nagyobb, hol kisebb hibákat tettünk helyre, lassan kezdett egyre jobb lenni a paripa. Én fújtam rá, mert tényleg nem tűnt csoffadéknak és akkor miért romlik mégis el rajta bármi is, Ervin, meg nem értette, hogy minden kis szarért miért viszem hozzá, miért nem használjuk. Persze próbáltam neki magyarázni, hogy ez megtartós autó lesz, meg majd nemsokára youngtimer és hasonló bölcs dolgokat, de egy szerelőnek, aki napi 10-14 órát tölt autók javításával, az a fontos egy autóban, hogy menjen, kanyarodjon, álljon meg és nem érdekli, ha nem megy az egyik ablakemelő, vagy ha nem elég hideg a klíma, hiába is magyaráztam. (kb. olyan lehet, mint ha egy nőgyógyásznak kezdenék el mesélni a női nemi szerv szépségéről egy nagyon sűrű munkanapja után)
Az egy év alatt sikerült kicserélnem a vezérmű szíjat, görgőkkel, vízpumpával, motor és váltóolajat, szűrőket, futóműszilenteket, egy kormányösszekötőt, első féktárcsákat, betéteket, vízhűtőt, klímahűtőt, néhány jeladót, relét és javítottunk rajta még egy csomó apróságot. Kezd összeállni a kicsike, beletoltam kb. fél millát, itt az ideje, hogy eladjam.
Néhány fontosabb dolog az autóról.
Ami jó benne, hogy igen ritka. Ebből a szériából, bevallom engem is meglepett, hogy létezik ekkora motorral szerelt, de ugye a BMW-nek volt 2.5-e, a mercinek 2.6-a, naná, hogy a presztízsbe vágyó Audinak nagyobb motor kellett bele. A motor amúgy megegyezik, a 100-asba és az A6-osba szerelt 2.8-asokkal, tehát nem nehéz hozzá donort, vagy bontott cuccot találni, a többi alkatrész a 80-as Audival egyezik tehát az is aprópénzért beszerezhető. Ami eltér mindkettőtől, na az viszont méregdrága. A jó hír, hogy ezek szinte mindegyike ki lett cserélve.
Az autó nagyon jól felszerelt, digitális klíma, elektromos ablak, tetőablak, tükrök, az első tulajnak fájhatott rendesen a keze, az extralista ikszelgetése után. Ez persze megint magával hordozza, hogy mivel több kütyü van benne, több minden is romolhat el. A motor 2800 cm3-es V6-os és automataváltó váltogatja helyettünk a sebességeket. Ez megint csak ízlés kérdése, hogy tetszik vagy sem. Én nagyon erősen automata ellenes voltam, és azt vallottam, hogy egy autóba 2000 cm3-es motornál nagyobbat tenni értelmetlenség. Talán mindent elmond, hogy most egy 5.2-es motorral szerelt autót vettünk automata váltóval. Egyszerűen imádom. Hihetetlen kényelmes, hogy nem görcsöl be a lábam egy komolyabb dugóban és megnyugtat a tudat, hogy akad tartalék bőven befejezni egy előzést.
Fenntartása nem igazán veszélyes. Nekünk 42.000,-Ft az éves biztosításunk B5-be, de persze ez nagyon függ attól, hol lakik az ember és mennyi idős. Az átírás az szívás, hála állam bácsinak. A fogyasztás pedig itt is erősen lábfüggő. Nekünk 8-15 liter közt változott. Javarészt városban használva 12-13 literrel lehet számolni. Tiporva 15-16. Országúton 8 környéke.
Nem új az autó, 16 éves. Senkibe sem szeretném azt az érzetet kelteni, hogy hibátlan, világlegjobb autója. Van még rajta mit csinálni, nem működik a tempomat, hirtelen nagy gáznál picit rángat, van rajta pár kicsi horpadás, néhány karc és igényli a törődést.. Viszont nem egy szétgányol, agyon gyilkolt, romjaiból feltámasztott autó és igazán kellemetlen perceket lehet vele szerezni néhány pökhendi újautós menedzsernek.
Amit nagyon szeretnék, ha valaki folytatná a munkámat. Ezért is próbálom meg itt hirdetni, hátha találok olyan embert, aki fantáziát lát benne. Persze nem fogom csekkolni, hogy tényleg jó kezekbe kerül, ez az autó kibírja azt is, ha csak tankolnak bele, nyomják a gázt és sose cserélnek olajat. Ha valakinek ilyenre kell, kérem, ne mondja el nekem.
A lényeg 550.000-ért vettem, toltam rá majd ennyit, így most ennyiért is szeretném eladni.
Ha kérdés van írj ide.
Beszóltak