Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Újra itt van a nagy Lada...(?)

2008.10.06. 08:00 | ommm | 7 komment

Címkék: orosz lada autó fia wtcc

Csalóka a cím, hiszen a Russian Bears Motorsport Team autóit már Valenciában is láthatta mindenki, akit kicsit is érdekel a felettébb izgalmas és késhegyre menő küzdelmet hozó bajnokság, a WTCC.

Tekintsünk most el attól, milyen volt a mostani, monzai hétvége (szokás szerint eszméletlen jó) és attól is, hogy a cefet Leon TDI-k ismét nyertek, hiszen ott volt a két csoda, az Independent (függetlenek) kategóriájában induló, a Lada 110 GTi-n (2110-6) alapuló versenygép.

A csapatnak van már bőven tapasztalata a tavalyi szezont végigcsinálták az E46-os BMW-kkel, ezeket cserélték le idén a Ladákra. Persze a homologizáció nem ment könnyen, legnagyobb gondjuk a kétliteres Opel C20XE motorral volt. Sokat kellett forgatni a FIA szabálykönyvét, míg végül sikerült elérniük, hogy a GM motor-orosz karosszérria kombinációt elfogadtassák, de sikerrel jártak.

Talán ez köszönhető az óriási orosz piacnak és annak a ténynek is, hogy 2010-től a tervek szerint utcai versenypálya épül Togliattiban.
Ahol persze WTCC futamokat is rendeznek majd.

A Russian Bears privát csapat ugyan, de részleges támogatást persze kapnak az AVTOVAZ-tól. Az itt begyűjtött tapasztalatok minden bizonnyal hasznosak lesznek majd ha a Lada Priora alapokra épülő versenyautó elkészül. A tervek szerint 2009-re már gyári versenycsapatként neveznének. Reméljük, hogy ez ezúttal nem csak egy újabb, nagyratörő orosz álom marad.


A jelenlegi 2110-6-os Swindonban előkészített 280 lóerős motorja teljesítményben nem marad el a  mezőny többi erőforrásától, erejével egy Hewland HGT hatsebességes szekvenciális váltó segítségével küzdhetnek meg a pilóták.
Néha azonban lassítani is kell, ebben az AP Racing elöl négydugattyús 330 milliméteres, hátul kétdugyattyús 280 milliméteres fékei segítenek. A McPherson felfüggesztést Sachs lengéscsillapítók és Eibach rugók egészítik ki.

A mezőnyben szinte szürreális látványt nyújtanak az enyhén darabos-dobozos Ladák a BMW-k, Accordok és Seatok mellett, talán csak a "rokon" Chevroletek (lol, sosem szokom meg) hasonlóak hozzájuk, persze ezek más ligát futnak, mint a jelenleg még erősen tapogatózó "Ruszki Medvék".

Mindazonáltal a járgány vérbeli veresenyautó és mint olyan, természetesen tökéletesen pöpecül néz ki, utcára vele!

Gondolom, mondanom sem kell, hogy az Autófília blog motorsport-rajongó sejtje egyértelműen az esélytelen Ladáknak és Kirill Ladygin-nek drukkol. Talán valami csoda folytán feltűnhet még a szláv/viking hajót (Lad'ya -t) formázó logó az eredménytáblázatok első oldalain.

(A szláv mondakörben Lada névre hallgatott az ifjúság, szerelem és szépség istennője is, de inkább maradjunk a hajónál.)

A naftát a versenyautóban pedig, engedtessék meg, zsigerből, elvből utálom, rühellem továbbra is.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr7697477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vancello · http://www.vancello.blog.hu 2008.10.06. 08:28:33

Ez már nem AZ a Lada...
Persze azért nem rossz. :)

Rocko- 2008.10.06. 09:26:10

kíváncsian várom az eredményeket.
AP Rracing meg LoL.

ommm 2008.10.06. 10:19:12

?
mi baj az AP-vel?
jahogy
rég nem hallottam felőle

Rocko- 2008.10.06. 10:59:44

dettó. de most kiderült: versenycsapatot alakított. :)

tomnemtom 2008.10.06. 11:50:30

nemá, hogy sosem hallotatok az AP fék-futóműalkatrészegről ???!!!!???

ommm 2008.10.06. 11:51:39

én is ezért csodálkoztam
de gondolom AP barátunkra gondoltak

tomnemtom_ori 2008.10.06. 11:53:41

pont ezért ! hogy eddig nem röhögték még ki ezen magukat :)