Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Amerikai pipi

2008.10.22. 08:00 | Lowtyo | 20 komment

Címkék: grand cherooke

Arról már értekeztem, hogy a családi sleeperünk eladósorba került. Nos úgy tűnik, hamarabb adtuk el, mint gondoltam volna. Ez annyiból előny, hogy zsebemben a foglalóval és az arról készült szerződéssel, kicsi esélyét látom, hogy meggondoljam magam. A beleölt idő, pénz és az alacsony piaci érték valószínű, hogy pár hónap eredménytelen próbálkozás után (ismerve magam) oda vezetett volna, hogy hagyjam az egészet a francba és maradt volna a kicsikénk. Viszont ésszerűen gondolkodva kettőnknek 4 autó (amiből kettő korántsem a takarékosságáról híres) sok lett volna, pláne úgy, hogy közben a házunkat is be szeretném fejezni, meg ott a bogár és a két Pannónia, amiket még fel kell támasztani. Szóval Audink elmegy a háztól. Ami megnyugtat, hogy nagyon úgy tűnik jó kezekbe kerül. Kifordított kacagány házisárkánya (ő nevezte így magát) vetett rá szemet és így gondolom, egy Totalcart és Autófíliát rendszeresen olvasó ember, értékelni fogja, ezt a nem éppen hétköznapi autót.

Terepjárót kerestünk helyette. Épülő házunk elég nehezen megközelíthető helyen van, ezért hamar rá kellett jönnünk, kell egy négykerekes autó. Később az is körvonalazódni látszott, nem elég csupán az összkerék hajtás, az is kell, hogy magas legyen.
Aki építkezett már nagyjából tudja, hogy az előzetes becslés a bekerülési költségre arra jó, hogy megszorozva kettővel nagyjából reális képet kapjunk az elkészült ház összköltségére, de persze erről nem igazán szeretünk tudomást venni, akárhány okos ember is figyelmeztessen rá, hogy így lesz. Én is abba a csoportba tartoztam, aki majd megmutatja, hogy bizony ő megépíti abból a pénzből. A rendelkezésünkre álló forrásból aztán mindenféle projektre elkülönítettünk pénzt, autóra például úgy számoltam, hogy az Audi mellé veszünk majd egy Subaru Forestert. És akkor szép lassan jöttek azok a kiadások, amivel nem számoltunk és kezdtük szép lassan felélni a pénzt. Nagyon körültekintően tervezem meg minden kiadásunkat, az a fajta férfi vagyok, akivel utál a felesége vásárolni menni, mert a rutin beszerzések idejét is duplájára tudom nyújtani, amikor például állok a sajtpult előtt és fejben számolgatom, melyik camabert érdemes a péntárhoz cipelnünk, vagy érdemes-e családi csomagos túró rudit venni, melyik terméket gyártották Pécsett, vagy Magyarországon, mikor jár le a szavideje stb.

Nem volt az sem kérdés, hogy teljesen nem engedem felélni a vagyonunkat, de a házat mindenképp befejezzük, így hogy maradjon tartalékunk és terepjárónk is legyen, kezdtem elvetni a Forestert. Kicsit lejjebb adtuk, legyen olcsóbb a terepes, és az sem baj, ha dízel, hisz ott a mi kis sleeperünk. Mindenki a Pajerot ajánlotta és én, bár valamiért irtózom a japó vasaktól, (pedig tisztában vagyok vele, hogy a japán autó a megbízhatóság szinonimája) elkezdtem Pajerokat nézegetni. Nocsak, van ebből benzines is. Akkor nézzünk olyat. Hoppá, automata is van? Alakult a kép. Pajero 3.5 benzin, automata. Hahaha. Ilyen állat pedig nincs, ahogy a székely bácsi mondaná. Legalább is nekem nem sikerült találnom ilyet. Egy nap Szabolcs barátommal beszélgettem, akinek Mercedesekhez való beteges vonzódása mellett a terepesek szeretete a másik gyengéje, ajánljon már valamit, ha esetleg nem találok Pajerot. Aszondja csirke. No persze, titkon nézegettem én régi Range Rovereket is V8-as benzines motorral, de annyira bátor azért nem vagyok, miből gondolja, hogy majd pont egy amcsi vas mellett teszem le a voksomat. Szabolcs érvelései egyszerűek, mint a fakocka, azér’ mer az f@sza. Ennyi. Még hozzátette, hogy ha már csirke, akkor mindenképp grand, mer’ az V8. Napokig nevettem rajta, hogy szegényem talán tényleg komolyan vette, hogy egy 5200 ccm-es autót fogok venni, és arra gondoltam, ahogy ezt otthon elővezetem.

- Drágám, vegyünk Grand Cherokeet!
- Az milyen?
- Nézd, itt van pár a neten.

- 5200 ccm !!! Teljesen elment az eszed? (itt most mindenféle tárgyakat képzeltem, ahogy repülnek felém)

Aztán persze csak nem hagyott nyugodni a dolog, elkezdtem olvasgatni a témában. Feltűnt, hogy van sima Cherokee és Grand Cherokee. A sima csirke igazi kubista remek és csak 4 literes. Ezzel talán már beljebb lennénk. Aztán beszéltem oMmmal róla, aki óva intett a Grandtól és erősen pártoskodott a kicsi csirke mellett. Kezdtem beleszeretni. Megmutattam otthon. Láttam nejem szemében, hogy tetszik neki, viszont ragaszkodott hozzá, hogy adjuk el az Audit, mert mindkét autót etetni, fizetni a biztosítást, adót rá lehet, hogy értelmetlen. Belementem, mert akkor már egészen beleszerettem a csirkébe. Közben oMm folyamatosan küldte a különböző terepjáró hirdetést, néha-néha meg is inogtunk párnál (a Ford Bronco illetve a régi Explorer is nagyon tetszett) de igazából akkor már eldőlt, csirkénk lesz. Elkezdtünk autókat nézni, siralmas volt a felhozatal. Szakadt, ezer sebből vérző, csoffadt autókat találtunk és mindenhol végig kellett hallgatnom a prédikációt, miszerint ezek terepjárók azért ilyenek.

Én is elmondtam észrevételeimet, miszerint nem baj, ha kicsit ütött-vágott, itt ott horpadt, de annak azért tudnék örülni, ha legalább lenne rajta fék, vagy ha nem látnék ki az alján. Kerestünk drágábbat is, az meg nem volt. Úgy tűnt, vagy veszünk egy leszakadt csirkét, vagy közel egy Forester árán kapunk egy fiatal, jobb állapotút, ami viszont már koránt sem olyan kívánatos, mint a régi, amerikás műszerfalas. Kettő közt nem sikerült találnunk egyet sem. Szabolcs eközben valamennyi találkozásunk, vagy telefon beszélgetésünk alkalmával tolta, hogy miért nem nézek grandot. Addig, míg ismét bele nem rakta a bogarat a fülembe. Grand van dögivel eladó, szebb állapotban is, mint a sima csirke, miért ne néznénk meg egyet. Jött az otthoni beetetés. Nehezen ment, de csak sikerült olyan érveket felhoznom, míg abba belement a feleségem, hogy legalább megnézünk egyet. Kerestem egyet a neten, nem is volt messze, autóba ültünk és megnéztük. Nejemnél ott volt a pillanat, amikor láttam, megbarátkozott az 5200 ccm-el, mikor kinyitották az ajtót és az esti alkonyban felkapcsolódtak a belső világítás izzói, megvilágítva a tejeskávé színű pufibőr kárpitot.

Nálam ott ment ki a biztosíték, mikor beindították a V8-as Chrysler blokkot. Az európai V8-asokhoz kicsit sem hasonlító, igazi férfias bugyogó hang teljesen elvarázsolt. Mentünk egy próbakört, fejben számoltam mennyit kell ráköltenem, hogy elfogadható állapotba kerüljön, alkudoztunk, otthagytuk. Aludtam párat rá, nejem kész volt, Ő azonnal elhozta volna. Három nap múlva visszamentünk és elhoztuk.

Jelenleg tehát van egy Grand Cherokeenk. Sokat még nem tudok róla mondani, javarészt a nejem hajtja. Persze kezdtem ennél is, amit az Audinál, el a szerelőmhöz, nézze át, javítson ki mindent. Ervinke meg visszaadta, miután kicserélte a futómű szilenteket, a fékbetéteket és a kormányösszekötőket, hogy szerinte ezt az autót ne újítsuk fel, majd maximum, ha még két év múlva is úgy gondolom, hogy megtartjuk. Igaza van, azt hiszem. Futómű, kormánymű fékek jók, nagy baj nem érhet. Az Audinál, ha észrevettem, hogy valami ne úgy szól, működik ahogy kellene, rohantam és cseréltük. ez most használós autó lesz, hosszú évek után az első. Használni pedig tényleg élmény. Annyira pakoljuk meg, amennyire nem szégyelljük. A motor bármit kibír, szinte még nem is láttam a fordulatszám mérőt 2000 felett. Az ülések valójában fotelok, semmi oldaltartás, viszont mesésen kényelmes. Dugig van pakolva mindenféle okossággal, amiből pár dolog nem működik, de ez nem zavar. A hangját már dicsértem, nem tudok vele betelni. Feleségem imádja és a pici lányom is. A kutasok mindig megnézik mibe tankoltam ennyit és persze mindenki hülyének néz mikor megtudják mennyit fogyaszt. Na igen, a fogyasztás nem valami barátságos és erősen lábfüggő, de mindennek ára van. Ha megbízható lesz az autó és nem kell folyamatosan a szerelőmet látogatnom vele, akkor nem sajnálom tőle.

Hamarosan Sanyi barátommal autót cserélünk egy teszt erejéig. Mindketten mást szeretünk az autónkban, így talán objektív képet tudunk alkotni a másikéról. Akkor majd bővebben írunk a mi nagy amerikai pipinkről.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr19718489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketenap 2008.10.22. 08:52:19

Nem volt rossz választás, egy időben én is nézegettem ezeket.
Azért egy fékhatás mérésre elvinném. Egy ilyet megfogni, ha egy erősebb fékezésnél elhúz valamelyik oldalra, nem könnyű. Bár nem tűnik rossz állapotúnak.

Pannóniá(k)ról egy poszt?

Lowtyo 2008.10.22. 09:09:05

feketenap: fékek rendbe rakva, bemérve, futómű, kormánymű rendbe rakva. Ilyenekre nem sajnálom a pénzt. A többi apró zörgés, kicsi hiba, meg az a pár dolog ami nem működik nem zavar.

Pancsik...Hát tegnap voltam a tárolóban pakolászni és megtaláltam a újrakrómozott felniket, meg a küllőket. Fájt is a szívem, hogy legkorábban csak jövő tavasszal esetleg nyáron tudok nekiállni. az alkatrészek, pedig három felé vannak. Van pár a tárolóban, egy része az én garázsomban, másik része apósoméban. Nehéz lenne így postot kreálnom belőle, de megpróbálom kicsit összeszedni őket. Úgy is el kellene vinnem a fényezőhöz pár cuccot.

Kifordított kacagány 2008.10.22. 09:12:55

aha, persze. használós autó. hogyne. én arra leszek kiváncsi, mikor lesz az első "mi az hogy ez nem működik, nehogy már így maradjon" típusú javítás rajta. majd azért arról is számolj be. meg az első olyan cseréről is amikor a nem gyári cuccost gyárira cseréled.

Lowtyo 2008.10.22. 09:24:51

Hehe.
Egy estém már elment a hátsó ablaktörlő motor javítgatásával és a gyári belső visszapillantót is megrendeltem, meg persze a gyári hifiben is hamarosan megjön a lézerfej, kb. annyiért, mint egy jófajta cd játszó, de hát nem gányolunk.
Utána leállok és csak használom.
Esetleg még a mellső difit felújítom, mer picit zajos, de utána komolyan leállok.
Na talán még a váltó kap új fékszalagokat, mert ugyan ritkán, de néha picit megcsúszik 1 ből kettőbe.

Sabc 2008.10.22. 10:36:22

Végre valaki aki nem ijed meg a nagy fogyasztástól, bevállalja a nagy köccentit és hogy lépten nyomon lehülyézik miatta, továbbá állandóan meg akarják majd győzni, hogy inkább kisautót kellett volna, meraz milyen jó keveset fogyaszt, ezmeg sokat fogyaszt, drága hozzá az alkatrész és parkolni sem lehet vele. Na, pont ezekért vesz az ember nagy dögöt. Hogy kicsit beintsen a kommersznek. És mert jó. :))
Lowtyonak nagy respect részemről, remélem Móron találkozom veled is és a csirkével is! :)

Lowtyo 2008.10.22. 11:17:16

Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy ha évi 40-50000 km-t beletennék, valószínű nem ezt választom. És persze az is, hogy a grandok ára a többi, gazdaságosabb terepjáróhoz képest a béka segge alatt van, így a vásárláskor megtakarított pénzt inkább a kútnál fizetem ki. Az előző autónk se volt kis fogyasztású, de ez így elsőre, majd egy tízessel ráver. Azt bírtuk tankolni, meglepődnék, ha ezt nem tudnánk. A V8 meg V8. Az amerikai V8 meg még inkább. Ha hallom bugyborékolni, hörögni, vagy hallom mikor jön a feleségem felfelé a hegyre...Csodás. Minden pénzt megér. No meg a finom, selymes járás, az 500-as alapjárat és mikor egy gázfröccsnél teker egyet a kasztnin...Találjon más erre szavakat.

Kifordított kacagány 2008.10.22. 11:17:56

mindenesetre érdekes folyamat, amíg az ember eljut a kisautótól a nagy ccm-ig.

Lowtyo 2008.10.22. 11:19:07

Ja. Móron természetesen ott leszek, bár úgy tűnik Sanyi Mazdájával megyünk. Az is egy igazi, tízujjmegnyalós masina.

Sabc 2008.10.22. 11:38:57

Én azt elhiszem, de igazán lehozhatnád, egyrészt mert kíváncsi vagyok rá, másrészt ne én legyek má' az egyetlen vényóc! :)

kp2 2008.10.22. 11:40:23

En egy 4.7-es nagy csirket hajtottam egy ideig (az utolso szeriabol). Mondjuk a varosi 22l-es fogyasztas nem tul barati... :) Viszont abba is 80l fer a tankba, es nagyon vicces amikor egy fonti abran is lathato tankolas utan a fedelzeti szamitogep kiirja, hogya a meg megteheto tavolsag 380km... 80l benzinnel!! Eljen a co2!

Kifordított kacagány 2008.10.22. 11:57:26

Sabc 2008.10.22. 11:38:57
egész biztosan elveszettnek fogod érezni magad vele egyedül

Lowtyo 2008.10.22. 12:07:18

Sabc: meglátjuk
kp2: én is jót mulattam rajta, néztem nem e mérföldben mutatja, de nem
ennél már csak az mókásabb, mikor a házunkhoz vezető hegyi úton bekapcsolom a pillanatnyi fogyasztás mérőt. ahogy az út emelkedik, úgy kúszik felfelé
99-nél kiakad és egy majd 100 m-es szakaszon úgy is marad
érthető okoból ritkán nézem a pillanatnyi fogyasztást

Kifordított kacagány 2008.10.22. 12:18:37

biztos azért, mert nem szeretsz mókázni

Lowtyo 2008.10.22. 12:21:42

nem, azért mert mindig azt hiszem, hogy elromlott

Rocko- 2008.10.22. 12:25:59

Sabc 2008.10.22. 10:36:22
már aki megteheti. én se szeretném, ha nálam 2000-nél megállna az élet, aztán osztok-szorzok, KGFB meg miegymás, és van néha, h induló anyagi tôke az így kocsi árában lenne. :)

Kifordított kacagány 2008.10.22. 14:48:11

tény, hogy olyant kell venni amit ki tudsz fizetni.

Rocko- 2008.10.22. 22:28:12

egyértelmű. csak van hogy az éves KGFB meg a kocsi áraránya 1-1. olyankor meg elgondolkodik az ember kicsit.

Kifordított kacagány 2008.10.22. 23:34:11

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.22. 22:28:12
ugyan, egyetlen kérdés van. tudod fizetni, vagy nem. máson nem kell gondolkodni......bár lehet, hogy nem nekem kellene autóvásárlási tanácsokat osztogatni......

egyébként egy trabinál még többet is fizetsz, mint a trabi ára. de már egy lepusztultabb ladáért is. az audi árát viszont legrosszabb esetben is kb. 5-6 év alatt fogom kifizetni(ha nem számolom az átírási költségeket, de az nekem a vételár része, azzal számolok), de a többi is hasonló arányok szerint működik.
süti beállítások módosítása