Ami igazából egy ék. Egy jó nagy darab, lapos, megmunkált ék.
Figyelmet kérek a kedves olvasóktól, megrázó képek következnek. Mindenki üljön le, tegye le a villát, kapaszkodjon meg a karfájában, és merüljön el az 1970-es évek futurisztikájában!
Korábban feltettem ugye a nagy kérdést: Giorgetto Giugiaro vagy Nuccio Bertone? Nos, ragozzouk egy kicsit a munkásságukat. Hagyjuk ki a szokásos köröket, mint Fiat X1/9 vagy Volkswagen Golf I, inkább térjünk rá ínyenc olyasféle témákra, mint a Lowtyo által bemutatott B.A.T.. Csak itt most inkább a vonalzóval szerkesztett autókról beszéljünk.
A Lotus Espiritet nem kell bemutatni, mindenki ismerheti a James Bond (The Spy Who Loved Me) filmből. Szintén filmsztár a DeLorean DMC-12-es is, bár ennél tudorok szerint ennél több érdeme nem nagyon van.
De haladjunk is tovább, kevésbbé ismertebb nevek fel, mint ez az Alfa Romeo Navajo, melyet '76-ban tervezett Bertone stúdió. Kétségkívül az érdekes összeállítás egy iylen autóba egy 1995 köbcentis V8-ast rakni.
Aztán itt van a Citroen Camargue, rendkívül érdekes, hajószerű farával, talán leginkább a Corvette-hez (C4) hasonlítható.
No, és itt is egy Bravo, amely ugyan olasz, de nem Fiat, hanem Lamborghini. Ez a 3 literes, 300 lovas autó 1974-ben mutatkozott be, keresve a Countach utódját. Aztán ha Lamborghini, akkor Urraco, mely a Jalpat hivatott leváltani. Alant pedig a 67-es Lamborghini Marzal, melyből mi készült? Úgy van, igen: a Lamborghini Espada. És még mindig maradjunk az olaszoknál, emietten a Lancia Stratos Zero.
Ki találja ki, mi lett belőle? Bármennyire is hihetetlen, de egy rallyautó készült belőle, márpedig a Lancia Stratos HF.
Emitt meg megint egy forróvérű, az Alfa Romeo Carabo, 1968-ból.
Az NSU kapcsán kinek mi ugrik be? Igen, a Prinz, meg az, hogy az egyik cég, amelyikből az Audi alakult.
Ja, hogy ilyen autó is létezett náluk tervben? Na, az már nem.
És hogy teljesen körbejárjuk a bikás márkát, itt az Lamborghini Athon.
De akkor ugorjunk is gyorsan egy jó nagyot, ez egy Mazda MX-81-es. Talán nem is olyan meglepő, hogy japánok gyártsák, nem? És hűvös angoloktól el tudják képzelni ezt? Hogy ez egy Jaguar legyen?
Vagy a még hidegebb svédek ilyet készítsenek? Az a túl sok sötétség...
Melegebb éghajlat is árthat, Lancia Sibilo is egy fura szerzemény, akárcsak a Ferrari Rainbow, de itt már láthatjuk jó mélyen eldugva például a 308-ast.
Nos, én csak bele-bele csipegettem itt a két tervezőbrigád termékeibe, remélem sikerült megalapozni a hangulatot egy kis böngészésre és álleejtésre. Kiindulási pontok lehetnek a galériánk, vagy a wikipedia.
Szépek. Szépek.
Csak azt nem értem, hogy maradhatott ki a felsorolásból minden Turbo rágó képek sztárja, a Vector W2 ? :)))
- prokee -
Beszóltak