Prokee előző, téli autózásra felkészítő postja kapcsán nekem még mindig maradt némi tudáshiányom, így megkérdeztem a többieket:
Na, okosítsatok ki.
Ha lenne egy szett téli gumi meg egy szett nyári gumim, akkor ugye cserélgeti az ember. Évszak elején le, a másikat fel.
Majd megjelöljük a gumikat, hogy melyik hol volt, melyik a forgásirány. De ez miért kell? Miért nem lehet másik irányba forgatni a kereket? És irányonként lehet cserélni? Tehát például a jobb elsőt meg hátsót egymással.
Hogy biztosan Ti se szenvedjetek információ hiányban, olvassátok apamackó komplex válaszát:
1.Egy elsőkerekes kocsin az első tengelyen lévő gumik akár 2x olyan gyorsan is kophatnak mint hátul ezért célszerű a tengelyenként összecserélni a gumikat egy idő (kb. 2 szezon után) így várhatóan egyszerre kell majd cserélned.2.A téli gumik szinte mindig forgásirányosak a mintázat kialakítása miatt.De a nyáriak (meg néhány téli) nem.Így ha használt gumit veszel és nincs ráírva a forgásirány az elég nagy probléma. Persze a rutinos gumisok kézrátétellel nagy biztonsággal megmondják a forgásirányt, ugyanis a lamellák a forgás irányába jobban lekopnak a hajtás miatt. (Ha jól emlékszem, de megállapítható az biztos)3. A szerelt téli kerék a hosszútávú megoldás mert :
- ha évente kétszer átszerelteted a gumikat az nem tesz jót a gumiknak
- sokba kerül
- a szerelési költség pár év alatt annyi mint a felnik ára lett volna
- néha sérülhet is a gumi szereléskor! (oszt szerezz ugyanolyat!)
4. A szezon előtt akár nyári, akár téli még ha felnin is volt akkor is célszerű újra kicentíroztatni mert a szezon alatti kopás miatt változhat a kerék súlyelosztása!5. Ha csak gumi - azt állítva tároljuk! És megforgatjuk néha persze.Ha felnin van - akkor fektetve, vagy persze még jobb függesztve, mert a felni bírja.Üdv. apamackoOkleveles gumiszerelő mester :-)
Remélem sikerült minden kérdésre válaszolni.
Beszóltak