Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Pöfögök

2008.11.25. 10:00 | Rocko- | 9 komment

Címkék: eu co2

Olvasom az Indexet, és pöfögök. Elsôként egy korábbi cikkből is idemásolom, miről is szól a téma:

A forrólevegő-vagyon

Magyarország 2002-ben csatlakozott a Kiotói Jegyzőkönyvhöz, aláírásával pedig vállalta, hogy 6 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, viszonyítási alapnak, bázisévnek az 1985-87-es állapotot vették. Mivel Magyarországon, akárcsak a régió több országában, az ipar szerkezetátalakuláson ment át, jelentős mennyiségű kibocsátási kvótát takarítottunk meg (forrólevegő-tartalék).

Az elsőre bonyolultnak tűnő kvótaértékesítési tranzakció hátteréről Kardos Péter, az Energia Klub éghajlatvédelmi szakértője mesélt. A Kiotói Jegyzőkönyv lehetővé teszi a kvótakereskedelmet a dokumentumban meghatározott teljesítési időszakban, 2008 és 2012 között. Ebben az öt évben tehát a vállalásoknak megfelelően minden tagország kibocsátását mérik, és az öt év lejárta után átlagolják a kibocsátások mértékét.

Mivel Magyarország 28-30 százalékkal a kitűzött cél alatt van, így a kiotói tartalékunkat, ami gyakorlatilag állami vagyon, január óta piacra dobhatjuk. E mögött az az alapelv áll, hogy nem az a fontos, hol történik a kibocsátás, hanem hogy összességében csökkenjen.

Kardos Péter fontosnak nevezte, hogy Magyarország elsőként tett lépéseket a kvótaértékesítés irányába, hiszen ezen a területen megszereztük a vezető szerepet a térségben. Kiemelte azt is, hogy a pénzek szigorú felhasználása a záloga a forrólevegő-kereskedelem sikerének. Azt mondta, hogy az állami szervek mellett a civilek is oda fognak erre figyelni. 

Tehát amíg az autógyártók a tökükre is csomót kötnek, hogy lehetőleg citruserdőt leheljen ki minden egyes autójuk, amellett az ország kereskedik a széndioxid készletével. Értsd: nem arról van szó, hogy a vidéki bejön a városba, és itt autózik, neeem, ennél nagyobb méretben, idejön egy gyár, és idebüdösít. Tetszik érteni? Kisembert szorongatjuk kipufogójánál fogva, vállalatot ideengedjük jó sok pénzért. És akkor szépen megveregetjük a vállunkat, kihúzzuk magunkat: igen, mi voltunk az elsők.

Van itt egy kis félreértés. Hál' Istennek nem hoznak ide se gyárat, se szénmonoxidot tartálykocsikban kiereszteni az alföldön. Ez úgy működik, hogy a csatlakozó országokmeghatároztak minden országra egy kreditszámot. Ennek összege adja az Egyezényben meghatározott maximumot. Azt azonban nem határozták meg hogy hol. Amikor vizsgálják a kibocsájtást a komulatív mennyiséget nézik, nem pedíg országonként. Így tudunk mi eladni a keretünkből, hiszen 1985-ben nálunk még dühöngött a nehézipar, amit azóta rendkívül ügyesen OFF-oltak. Ezért van felesleges keretünk. Eladjuk.

Az más kérdés, hogy miért történt mindez. Ez kérem nem más, mint a sikeres nyugati ipari lobby. Kelet hazavágva, bagóért keret, és verjük a mellünket, hogy mennyire zöldek vagyunk...

...jó, az persze értékelendő hogy legalább történik valami, bár elgondolkodtató, hogy mire alapozták mindezt. 1985 régen volt, hol volt még környezetvédelem, koromszűrős gyárkémények, EURO IV. Szóval nem hülyék. Az ipar jobban ott van a mindennapi életünkben mint gondolnánk. Elemzők hada figyeli szokásainkat, lesik mit lehetne kitalálni amit a nyakunkba sózhatnak valami új trend alatt.

Így lesz nekünk X6-unk, meg diffúzoros Dacia Sanderónk. :)

Sanyi

Hát nesze neked környezetvédelem, meg EU normák. Bár nem szívesen keverném ide a korábban oly nagy botrányt kavart egészségügy finanszírozási kérdését, de a szituáció pedig ugyanaz: újfent forintosítják az egészségünket, majd ott fent ők eldöntik, hogy mi mennyit autózhatunk, aztán ők meg kényük-kedvük szerint adják, hogy ki mennyit szennyezhet itt. Jut is eszembe: a főváros nem akar venni? A szűk hazai Trabantállomány hány kvótát jelent?

És hibridautókkal hogy állunk? Valahogy nem olvasom veretes betűkkel a címoldalakon, hogy ez az fiúk, már 5% a hibrid autók aránya. Vagy még mindig, üveghegyen és regadóntúli szivatásra van ítélve, aki környezetbarátabb autót akar?

Szóval ha üvegházhatást meg a Föld felmelegedését emlegetik, akkor jöhet a bűnbak: merhogymámegintazautósok. Igen kérem, kipufognak, ez ezzel jár. Kérem tessék mondani, mennyit termelnek a repülők? Mennyi hőerőmű van még? Cssak mert úgy ezeket rendre kifelejtik a szórásból. És ugye a kedves zöldek se metángázt ergetnek az alfelükből, hanem szűrt, nitrogén és szén mentes oxigént?

Szóval szeretném ha kedves honatyák, és illetékesek a saját házuk táján néznék körül, még mielőtt ilyen nagyszabású és "ügyes" üzletekbe kezdenének.

No, igen, mi vagyunk az elsők. Magyarán ismét eladjuk a szart is. Gondolom, az ebből befolyó pénz nagy részének már megvan a helye. És abban is biztos vagyok, hogy a hely neve zseb. Egyszerűen nem értem. Mindent eladtunk már, mégis egyre üresebb országunk kincses ládája, maximum a tartozom neked cetlik vannak benne. Az emberek megsarcolása viszont megy szemrebbenés nélkül. Tegnap kaptam meg a számlát az épületadómról, pár nappal előtte a telkem vagyonszerzési illetékéről (vetté telket vaze, fizessél már nekünk 10%-ot) az pedig, hogy mennyi pénzt hagytam ott az autóm átírásánál, illeték címen leírni sem merem. Ebben az évben állam bácsi kap tőlem 250.000-et, mert autót cseréltem, van lakásunk, és mert vettünk egy telket.

De közben jó híreim is vannak. 2010-ben imádott városom, Pécs lesz Európa Kulturális Fővárosa.

Néhány idézetet engedjetek meg a projekt honlapjáról.

 

Zsolnai kulturális negyed

„A Tervezők által elkészítendő engedélyezési tervdokumentációk birtokában az engedélyezési eljárás megindítását, valamint az EU-s pályázati dokumentáció beadását 2008. novemberében tervezzük. Az engedélyezési eljárás lezárultával kezdetét veszi a kivitelező kiválasztása."

Kaptár könyvtár és tudásközpont

„A Tervezők által elkészített engedélyezési tervdokumentáció alapján lefolytatott engedélyezési eljárás eredményeként Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata 2008. szeptember 25-én jogerőre emelkedett építési engedéllyel rendelkezik. A terület régészeti próbaásatása 2008. július 10-én lezárult. A kivitelező kiválasztása folyamatban van."

OPUS 2010 konferencia- és tudásközpont

„A beruházás kivitelezőjének kiválasztása folyamatban van."

 

Nem kellene szólni a srácoknak, hogy 2008 novembere van? Van egy évük a kivitelezésre. Nagyon sok részletet nem tudok, de remélem van varázspálcájuk, vagy egy palackbazárt szellemük, aranyhaluk, bármi, mer' anélkül kevés esélyt látok a megvalósulásra.

Nagyon elkanyarodtam a témától, elnézést érte. A lényeg, nem meglepődni ilyesmin, hogy eladjuk a kvótát. Eladunk mindent, mindent megadóztatunk, eközben fejlődni nem nagyon fejlődünk, egyre jobban mínuszban vagyunk... welcome to Hungary

Lowtyo




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (1/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr48767007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shagy · http://sagikonyvkoteszet.tar.hu 2008.11.25. 10:27:57

(off?) nagyon bírom ezt a klippet

Kifordított kacagány 2008.11.25. 10:52:56

az, hogy van mit eladni, az jó. nekem is inkább azzal van a problémám, hogy ami ebből befolyik, az a zsebekbe fog kerülni és nem arra fordítódik, hogy később is legyen mit eladni. gondolok itt arra, hogy ezt az összeget környezetbarát erőművek építésére, hibridautók beszerzésének támogatására és más hasonló dologra kellene fordítani. ehelyett majd jól eljátszák. egy olyan országban pedig, ahol a zöldek azok akik megtámadják egy vízlépcső építését, vagy ahol az atomerőművek helyett a hőerőművek fejlesztésére áldoznak súlyos közpénzeket, ott nem sok jót várhatunk környezetvédelmi téren.
nem tudom azon elgondolkodott-e már valaki, hogy most ugyan eladjuk ezt a kvótát, mert a pénz az jól jön, de miután majd jól és ügyesen nem teszünk érte, hogy ez az állapot megmaradjon, mi miből fogunk később vásárolni?

igen, aki arra gondolt, hogy újabb adókból, amik a dolgozó(mármint termelődolgozó) embereket fogja súlytani, az helyesen gondolta.

boka · http://csaszu 2008.11.25. 23:28:03

Hybrid helyett "stop and go" rendszert javaslok, mert a Toyotám benzinmotorja akkor indul meg áll le, amikor ő akarja, a hangok köszönő viszonyban sincsenek a közlekedési helyzettel, úgyhogy vagy benzines vagy elektromos, de a kettő együtt idegesítő, pedig sokáig spóroltam rá. Másfél milliárd ft-ot kapott a műszaki egyetem elektromos járműfejlesztő tanszéke, hogy fejlesszen ilyen univerzális technológiát ( mint az izraeliek, akik a kibelezett MiG 21-esekbe fejlesztettek űrtechnikát, hogy a ne kelljen kidobni az egész vasat ), lehet, hogy nem sikerült ?

Kopiás Attila Steve 2008.11.26. 02:46:10

Nem személyes sértésnek szánom, de az az érvelés, hogy "még négyféleképpen lehet a medence vizébe szarni, miért engem szivatnak?" nem mentesít senkit, aki ötödikféleképp teszi azt.
Ha valakinek minimális kultúrája és 1-2 évnél hosszabb jövőképe van, az jelenleg mindegyik kibocsátást igyekszik csökkenteni. Igyekszik kevesebb üzemanyagot használó napi közlekedést választani (autó->bkv->bicaj), igyekszik kevesebbet repülni (helyette busz, vonat), igyekszik visszafogni az elektronikai eszközei fogyasztását (hőerőművek kevesebbet szennyeznek) és szigetelni, takarékosan fűteni (közvetlen gázfogyasztás csökken).
El lehet vitatkozni azon, hogy eléggé vagy túlságosan vannak szivatva az autósok mindazért amit a környzetükkel tesznek, szubjektív. Az viszont tuti, hogy szennyeznek és hogy jó lenne, ha kevésbé szennyeznének.
Akkor is, ha a kvótakereskedelem szerintem elég rossz ötlet és valszeg kacagánynak lesz igaza vele kapcsolatban...

tyberius 2008.11.26. 06:27:50

A cikkíró azzal kezdi, hogy bevallja: fogalma sincs, miről is szól a kvótakereskedelem egyáltalán. Idehozzák a gyárat jó pénzért, hát lol.

"Hát nesze neked környezetvédelem, meg EU normák."
A kvótakereskedelem a környezetvédelem sarokköveként emlegetett kiotói egyezmény része, tehát az azt aláíró országokat (közte, ha jól tudom, az összes EU-tagállamot) kéne megkérdezni arról, hogy ezt hogy gondolták, nem pedig a magyar államtól kéne számonkérni, hogy miért él a lehetőséggel.

"Jut is eszembe: a főváros nem akar venni? A szűk hazai Trabantállomány hány kvótát jelent?"
Újabb nettó baromság. A főváros levegője nem azért fullasztó, mert sok benne a széndioxid. Szállópor, nitrogén-oxidok, szénmonoxid. Ezek jellemzően az autók működésének melléktermékei. A kétütemű autók sem a széndioxid-kibocsátás miatt olyan büdösek, hanem az el nem égett szénhidrogének miatt. A Trabant, fogyasztása alapján, garantáltan nem termel több széndioxidot, mint egy átlagos középkategóriás autó.

"És hibridautókkal hogy állunk? Valahogy nem olvasom veretes betűkkel a címoldalakon, hogy ez az fiúk, már 5% a hibrid autók aránya. Vagy még mindig, üveghegyen és regadóntúli szivatásra van ítélve, aki környezetbarátabb autót akar?"

A hibrid autók technológiája előremutató, ám a helyzet az, hogy széndioxid-kibocsátásban még mindig nem sikerült abszolút felsőbbrendűségüket bizonyítaniuk. Hiszen csinálhatsz kéttonnás városi terepjárót is hibrid motorral (az amcsik csinálnak is, fel is veszik rá az ilyen-olyan állami kedvezményeket), és örülhetsz neki, hogy hű, környezetbarát autó, közben meg többet eszik (és több széndioxidot bocsát ki), mint három Smart. Egyszóval a hibridség még nem garancia a környezetbarátságra.

"Kérem tessék mondani, mennyit termelnek a repülők? Mennyi hőerőmű van még? Cssak mert úgy ezeket rendre kifelejtik a szórásból."
A repülők igen komoly fejlődésen mentek keresztül az első olajválság óta. A modern utasszállító repülők egy főre eső széndioxid-kibocsátása már összevethető a személyautókéval.
Ami a hőerőműveket illeti, egész Európa, illetve Ázsia is gőzerővel építi az atomerőműveket. Hozzáértők már azt is kész tényként emlegetik, hogy Magyarország is épít egy újat. A gazdasági realitás elsöpörte a sötétzöldek befolyását. Tehát ezeken a területeken is van előrelépés, csak Téged ez nem érint annyira.

"No, igen, mi vagyunk az elsők. Magyarán ismét eladjuk a szart is. Gondolom, az ebből befolyó pénz nagy részének már megvan a helye. És abban is biztos vagyok, hogy a hely neve zseb. Egyszerűen nem értem. Mindent eladtunk már, mégis egyre üresebb országunk kincses ládája, maximum a tartozom neked cetlik vannak benne."

Ne feledjük, a kvótakereskedelemre csupán öt évig van lehetőség. Jobb lenne, ha hagynánk parlagon heverni az alkalmat? Egyébként a kvótánk nem olyasmi, aminek mi is hasznát vehetnénk (ha csak nem húzunk fel gyorsban még 10 hőerőművet, meg 3 kohót), tehát semmi másra nem jó, mint hogy eladjuk olyan országoknak, akiknek viszont szükségük van rá.

Idézet a fentebb említett Index-cikkből:

"A minisztérium akkor azt is közölte, hogy a Belgiummal megkötött szerződésben Magyarország vállalta, hogy az eladásból befolyt összeget szigorú szabályoknak megfelelően klímavédelmi beruházásokra fogja fordítani. A pénzt pályázati úton osztják majd szét, az ehhez szükséges kormányrendelet megalkotása pedig a szerződések részleteinek nyilvánosságra hozatala után történik."

Tehát tényleg környezetvédelmi fejlesztésekre fogják költeni ezt a pénzt. Persze nem vagyok naiv, tudom, hogy itt is a csókosok fognak pénzt kapni, és messze többet, mint amennyiből a vállalt fejlesztéseket meg tudják valósítani, de akkor is, ez még mindig több, mint a semmi, amit akkor kapnánk, ha nem adnánk el a fölös kvótáinkat.

Hyberoid 2008.11.26. 07:25:20

A cikkíró azt nem (sem) érti, hogy ha Magyarországtól egy másik ország, pl Svájc kvótát vásárol, az nem azt jelenti, hogy Svájc kis hazánkban építi fel saját gyárát, vagy erőművét, hanem azt hogy megvásárolja azt a jogot, hogy Svájcban több CO2-t bocsáthat ki mint amennyi neki ki lett számolva, vagyis Svájcban építhet fel egy újabb gyárat vagy erőművet cserében azért, hogy Magyarország nem épít.

De mindig szerettem azt ha valaki kifejti a véleményét, még ha fogalma sincs, hogy miről teszi...

Kifordított kacagány 2008.11.26. 08:59:16

KA_Steve 2008.11.26. 02:46:10
nekem az a véleményem, hogy ha kitakarítom magam után amit a medencébe rondítottam, akkor senkinek semmi köze hozzá, hogy azt miért és hogyan csináltam. értsd: mindig gondoskodom akkora zöldfelületről, ami legalább annyi co2-t megköt, mint amennyit az autóim, a fűtésem és egyéb dolgaim termelnek. nehogy már akkor nekem mondja meg valaki, hogy mit és hogyan csökkentsek.

tyberius 2008.11.26. 06:27:50
"Egyszóval a hibridség még nem garancia a környezetbarátságra."
mint ahogy az alacsony fogyasztás sem. mert ugye nem mindegy, hogy mennyit megy az a smart és mennyit a pazarló hibrid

"A modern utasszállító repülők egy főre eső széndioxid-kibocsátása már összevethető a személyautókéval."
összevethető. kb 5-10x annyit szennyeznek.

"Hozzáértők már azt is kész tényként emlegetik, hogy Magyarország is épít egy újat."
ehhez képest idáig csak a hőerőművekbe öltek bele egy csomó pénzt.

"Tehát tényleg környezetvédelmi fejlesztésekre fogják költeni ezt a pénzt."
mert az nálunk csak úgy szokott menni. mikor a felét elköltik reklámra, a másik felét meg tervezésekre, nem tudom abból mi lesz a tényleg ráköltés.

Hyberoid 2008.11.26. 07:25:20
a svájciak sem olyan hülyék, hogy a vásárolt kvótán új szennyezőket telepítsenek. arra kell csak nekik, hogy a meglévőket tudják még pár évig üzemeltetni.

Asserossz 2008.11.26. 08:59:53

Hát, aki 12 órát buszozik egy 1.5 órás repülőút helyett, az nagyon zöld. Fülű.
Továbbá a repülés, mint olyan, kevesebb mint 5%-át fedeti a CO2 kibocsátásnak. Nem semmi, de nem elsőszámú alternatíva az autók bűnbaksága helyett. Pláne, hogy egy repülő kevesebbet fogyaszt, mintha minden utasa autóval menne. És valljuk be, a repülők utasai általában nem hármasával ülnek egy kis fogyasztású autóban.
Igen, a hőerőműveket építsék le. Például a kvóta eladásából származó pénzből.

Kifordított kacagány 2008.11.26. 10:02:37

Asserossz 2008.11.26. 08:59:53
mint említettem volt, a repülő többet fogyaszt. természetesen az egyik nem alternatívája a másiknak, tehát szó nincs arról, hogy repülőzés helyett autózzunk, vagy buszozzunk.