Olvasom a Sportgézát:
Elfogadta a Motorsport Világtanács pénteken az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) és a FOTA (F-1-es Csapatszövetség) közösen felterjesztett Forma-1-es költségcsökkentő javaslatait.
Köszi.
Nem lesz tesz, nem lesz fejlesztés. Meg verseny sem. "Fillérbaszás lesz", mondaná egy közelebbről meg nem nevezett barátom.
A széplelkűek erre persze mondhatják, hogy ez így lesz szép és jó, végre nem a rendelkezésre álló tőke, hanem a versenyzők tudása dönti majd el a futamokat és a VB-t.
Namost, egyrészt eddig sem így volt, azt hiszem, látható, érezhető, tapintható, nyalható különbség volt idén is a Toyota és a Toro Rosso befektetés/eredmény arányaiban.
Másrészt meg, én, a néző, technikát akarok. Nem érdekelnek az egyforma autók, akkor Swift kupát néznék. Bocs a közzhelyért, de a Forma-1 a királykategória, tehát arra vágyom, hogy méregdárga technikát hajtsanak halálra, egyengessék meg egymás sokmillió dolláros első szárnyait, és olyan tempóban dőljenek az ezerdollárosok az autókba, ahogyan tízliteszámra pumpálják másodpercenként az üzemanyagot a boxkiállásnál.
Juteszembe, 2010-től tankolás sem lesz.
Lesznek szép, egyforma autók, különböző festéssel, és köröznek sűrű, tömött sorokban jó sokáig. Ettől lesz aztán izgalmas a verseny !
Azt hiszem, két lehetőség áll előttünk, parhuzamosan persze:
1. A Turul GT-t 2010-ben benevezzük az F1-be, lassan versenyképes lesz.
2. Jövőre is megyünk Brnoba GT futamot nézni, ott nincs szarozás, nem vizsgálják havonta, mennyi rezsianyagot vásárolt az istálló, mekkora a villanyszámla, és vajon a hétvégére megmaradt 1254 dollárból krumplistésztát, vagy hajdinakását főzzön-e a szakács a motorhome-ban.
Persze, ne legyen igazam...
Beszóltak