Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

W123 - Negyedik rész.

2008.12.29. 08:00 | BARANY | 6 komment

Címkék: mercedes autó benz mercedesbenz w123

Előzmények - első rész - második rész - harmadik rész

Péntek este van, épp egyik ismerősöm hív, hogy holnap költözik, nem tudok-e valakit Brünnben aki itt van a hétvégén autóval. Nem tudtam ajánlani senkit, de megígértem holnap délután felhivom. Elmentem aludni, de az izgatottságtól és a fejemben kavargó gondolatoktól csak forgolódtam. Végül 3 óra szenvedés után, elindultunk a vonatra. Szeptember 13, szombat. A brünni vasútállomás reggeli rózsaszínes fényben úszik, és hála szobatársam mindentvivős jolly joker cseh vasútkedvezményes kártyájának, csoportkedvezménynek, és a hétvégi kedvezménynek köszönhetően egy piti összegért jegyeket váltunk. Megérkezik a vonat, szombatársam szemei felcsillanak (vonatbuzisággal van egy hangyányit fertőzve):

- Hatszáznyolcvanas.
- Az mi?
- Ez az a vonat ami 230-al is tud menni, és bedönti magát a kanyarba, a Pendolino.

A vonat belső tere elég futurisztikus, utasszállítógép fílingje van. A vezetőfülke mögött ülünk, és egész úton nyekergést kell hallgatni amit valahonnan a felfüggesztésből jön. Ennyit a hipermodern vonatról. Átszállunk, a következő vonat száma 984, ez számomra nem elhanyagolható tényező, mivel az autó évjárata, amit megyek megnézni, 1984. Az út kezd fárasztóvá válni. A második átszállásnál már egyértelmű, hogy a világ végére megyünk, ami a monitoron 5 cm a Google Mapson az a valóságban fél nap vonaton. Leszállok a vonatról, és Lomnice nad Popelkou vasútállomásán nézegetem a menetrendet. Kicsit olyan mintha a '80-as években megállt volna az idő. Mállik a vakolat, a WC elmenne simán a Transpottingba...

Mit keresek én itt? Ennyire súlyosan kell a zöldséges?

Elindulok a civilizáció felé, és hívom a tulajt.

-Már itt is van? Várjon, elmegyek magáért az állomásra...

3 perc múlva egy ismerős hangú, de ijesztő kinézetű autó közeledik... Beszállunk, az úton a tulaj sorolja milyen jó autó, hogy 160-nal megy, és 5 perc alatt 4-szer vágja S-be az automataváltót, természetesen padlógáz kíséretében. Megállunk a bazárban ahol magamra hagy az autóval, mivel vevők érkeztek a Renault Scénicre. Utánam kiált:

-Menjen el vele nyugodtan egy körre.

Beülök. Valójában most vezetek először zöldségest...

Nem kéne először valami referenciafelújítottat keresni, azt lepróbálni és ahhoz viszonyítani később?

D-be kattintom, ránt egyet amikor megjön a kúszónyomaték. Kigurulok a főutcára, odalépek, hát nem egy gyorsulásbajnok. Differenciálmű búg mint a sítúrás Karosa busz. Az üléspozíció pazar, könyöklő, szervokormány - igaz undorító fakormánnyal.

Kellemesen krúzolunk a teljesen ismeretlen cseh hegyi városkában. Vissza a bazárba. Kiszállok, nézem a tipikus rozsdásodási helyeket. Nem tűnik sehol se súlyosnak, autó se áll ferdén, elől új lengéscsillapítók. A könyöklő alatt van egy papír. A legutóbbi műszaki vizsga eredménye: A kisebb hibák listája:

- Olajfolyás automataváltóból
- Korrózió a kipufogórendszerben
- Elsősegélydoboz
- Kerékfelfüggesztések állapota

A további oszlopok: a súlyos és veszélyes hibák üresek. A tulaj másik kocsija egy pápaszemes W210-es, undorító fényes felnikkel, spoiler stb. Sajnos a zöldséges sem úszta meg. Fehér indexbúrák, 16-os felnik, elől spoiler.

Hát nem egy észlény a tulajdonos. Elkezdek informatíve, csak a hecc kedvéért alkudozni. Az interneten 35 000 CZK-ért hirdette, a hátsó ülésen egy megfakult kartonlap van, azon 37 000 az ár.

- Nekem nem kellenek a rajta lévő kerekek. Elvinném 28-ért.
- Tudja mennyit érnek azok a kerekek? Miért nem jó az ami most rajta van?
- Az eredeti indexbúrák megvannak?
- Meg.
- Kormány?
- Az nincs meg. Tudja mit? Kerekek nélkül, eredeti búrákkal, csak magának: harminc.

Nyújtja a kezét:

- Akkor viszi harmincért?

Hirtelen bevillant Csikós Zsolt egyik cikkje, ahol az autója megvásárlása előtt húsz eladó kocsit abból a típusból megnézett.

Én meg rábukjak az elsőre?




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr23798069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ndr 2008.12.29. 08:33:28

Megvan, vagy nincs? Mikor lesz ötödik rész?

Rocko- 2008.12.29. 08:41:15

szokás szerint: jövő hétfő reggel 8-kor. :)

rognork 2008.12.29. 09:22:50

egy szép padkának odabaszhattad volna azt az ótvar köténylemezt.

biker_kolee 2008.12.29. 13:02:21

Wááááá, húzzátok, mint a rétestésztát... Mostmár kezdek türelmetlen lenni... :))

martong 2008.12.29. 14:14:18

azok a pókhálós felnik nagyon értékesek LENNÉNEK ha nem hiányozna a bal hátsóról a kupak, ilyet sehol nem tudsz beszerezni, így csak három felni, ami nem ér túl sokat, a köténylemezt, meg le lehet csavarozni, és le is kell

mondjuk nálam ez a csunya fakormány kizáró tényező lenne, fakormányt csak olasz vagy régi autóban tudok elképzelni (pl, a daytona vagy a 166-os fakormánya jól néz ki)