Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Ötven évig kalitkában

2009.01.17. 08:00 | scheerti | 25 komment

Címkék: retro történelem bugatti technika aukció műemlék csikos zsolt en veled sirok 57s

Időről-időre találkozhatunk olyan hírekkel az interneten, hogy páratlan autócsodákat találtak garázsokban, elhagyatott pajtákban, fészerekben, mindez  néhány fotóval alátámasztva. Ezek gyorsan körbe is mennek különböző csatornákon, az autóbuzik a nyálukat csorgatják, és átkozódnak, hogy nem ők vették meg azt a bizonyos telket, ahol a fészer áll. A legtöbb ilyen hírről azonban hamar kiderül, hogy nem valós, ami nem is akkora csoda, hiszen senki nem hagyna egy műtárgyat ilyen helyen porosodni. 

Vagy mégis?

 

 

Dr. Harold Carr gyermekorvos volt az angliai Newcastle városában. 2007-ben, 89 évesen elhunyt. A családja nem sokkal ezután elindult, hogy rendet tegyen a hátrahagyott tárgyak között. 

A garázsba érve hamar kiderült, hogy Dr. Carr nem csak kiváló orvos, hanem bizony autóbuzi is volt, a legjobbak közül való. A garázsban ugyanis három autó állt. Egy Jaguar E-Type, egy meg nem nevezett típusú Aston Martin, meg valami régi furcsaság, amiről senki nem tudott. Senki, csak Dr. Carr.

 

Bizony, egy Bugatti Type 57S. 710 darab Bugatti Type 57 készült, ebből 43 kapta az S jelzést, ebből a 43-ból pedig mindössze 17 (tizenhét!) volt Atalante coupe. Hát nem épp egy ilyen állt a doktor garázsában?

Az autó alvázszáma 57502, és a plakett tanúsága szerint 1937 május 5-én készült el. Az első tulajdonosa egy bizonyos 5th Earl Howe, aki a British Racing Drivers' Club alapítója volt. 8 évig használta az autót, majd három tulajdonos után Dr. Carr vásárolta meg 1955-ben. 5 évig közlekedett vele, használta, 1960-ban pedig eltette, és soha többé nem hozta elő a garázsból. A mérföldszámláló 26284-et(43200 km) mutat közel ötven éve, de minden bizonnyal nem sokáig. Jó hír, hogy a kézzel készített magnézium-aluminium kasztni nagyjából sértetlen, az autó szinte eredeti. És eladó. És ilyenkor fájdul meg a csóró autóbuzi szíve igazán. A csóró alatt itt azokat értem, akik nem tudnak 6 millió angol fontot, azaz közel kétmilliárd forintot kifizetni ezért az autóért. 

Ennyiről indul ugyanis a licit a párzisi Bonhams aukciós ház februári árverésén. És lesz valaki, aki röhögve kifizeti, mert tudja, hogy megvette a világ egyik legjobb autóját..

Ha nem jelentkeznék, épp a falvakat járom, hátha találok egy öreg tyúkszaros Pannóniát, LOL. Én annak is örülnék.

 Elfiogtunk hozzá egy videót is, csak azért, hogy még jobban kívánjátok:

 




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr52880303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guni 2009.01.17. 10:57:39

Nah most elképzeltem hogy az örökösök az árából majd vesznek néhány műanyag csodát, ami nem hogy 70, de 20 évet sem ér majd meg... :S

Guni

Pista Bácsi 2009.01.17. 11:48:22

Elgondolkodtam a dolgon...

Eleinte azon szomorkodtam, hogy én vajon miért nem tudok ilyesmit örökölni :-(


Aztán rájöttem, hogy ennél sokkal nagyobb gond az, hogy sajnos örökül hagyni sem tudok ilyen dolgokat :-((((

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.17. 12:33:50

apámnak is van egy 50 éves motra. már kezd értékessé válni.

szamarhegy 2009.01.17. 12:35:22

Létezik, hogy ilyen durván asszimetrikus az eleje, a képen úgy tűnik, hogy jobbra van eltolódva az orra.

Kifordított kacagány 2009.01.17. 13:45:01

mikor először olvastam erről a gépről, akkor engem is evett a sárga irigység, hogy én miért nem vagyok olyan mázlista, hogy az ölembe hulljon egy ilyen álomautó.
aztán később elgondolkodva a dolgon rájöttem, hogy jól van ez így. az öreg dokihoz hasonlóan valószínűleg nekem sem lett volna meg a rávaló, hogy talpra állítsam ezt a gépet, eladni meg biztos nem adtam volna el, pont úgy mint ő. kár lenne neki még 50 évig egy másik garázsban porosodnia.

Rocko- 2009.01.17. 14:21:47

guni 2009.01.17. 10:57:39
nem feltétlenül. másrészt inkább kerüljön egy szakértő kezébe, mint rohadjon el egy avatatlan tulajnál.

Kifordított kacagány 2009.01.17. 13:45:01
gondold el, unoka hogy fog örülni, amikor megtalálja a 90-est vagy a Samarát.

charlie 2009.01.17. 15:42:20

@szamarhegy: mélyen bent ül a hűtőrács, ezért tűnik így.

loláb 2009.01.17. 16:12:08

Ez mennyire komoly, az örökösök kb le se szarták az öreget (ha beszéltek volna vele az elmúlt 50 évben két szónál többet, akkor szerintem kiderült volna, hogy a papó szereti az autókat, és van is neki egy két érdekesebb darab), és örökölnek tőle kb 2 milliárd forint értékű autót.

Kifordított kacagány 2009.01.17. 22:24:06

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.17. 14:21:47
ha túlélnek(mármint az autók), nem gondolod, hogy nem fognak róla tudni mi áll a garázsban.
más kérdés, hogy ezek a töredékét nem fogják érni annak, tehát nagy valószínűség szerint nem ebben fogják látni anyagi boldogulásuk zálogát.
remélem inkább száguldoznak egy kicsit velük.

loláb 2009.01.17. 16:12:08
gondolom nem véletlenül nem verte nagydobra az öreg, hogy mi van neki. ha elárulja, nem várták volna meg míg elpatkol és már korábban piacra dobták volna.

loláb 2009.01.17. 22:32:19

@Kifordított kacagány:

Lehet, de szerintem akkor sem érdemelnek meg ilyen örökséget.

Vargnatt 2009.01.18. 00:45:40

Hát, bármennyire is csábító az a rengeteg pénz, nem biztos, hogy eladnám, már ha egyedüli örökös lennék.

Ugyanis nekem össz-vissz három autó van, amelyeknek a szépsége a közelébe érhet a nálam örök első helyezett Trabant P-50 oldalt ívelt csíkos változatának, ez a három pedig: Tatra T-87, Talbot-Lago T150 C SS Teardrop Coupe és konkrétan ez a Bugatti.

Viszont az is igaz, hogy az árából annyi Trabit meg Tatrát, meg mindenféle szép járgányt vehetnék, hogy nem győznék elég nagy hangárt venni nekik, szóval valszeg mégiscsak eladnám. Legfeljebb előtte csináltatnék egy replikát magamnak.

Rocko- 2009.01.18. 09:11:39

Kifordított kacagány 2009.01.17. 22:24:06
hát őőőő. sleeper sztem így is úgy is sokat fog érni. :)))

Vargnatt 2009.01.18. 00:45:40
szóval ez a tatra nem? :)
autofilia.blog.hu/2009/01/13/velenk_pusztulo_autotortenelem

Kifordított kacagány 2009.01.18. 10:25:01

Vargnatt 2009.01.18. 00:45:40
kérdés, hogy képes lennél e pénzre váltani az álmaidat és ha igen, később hányszor bánnád meg:)

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.18. 09:11:39
ez érdekes kérdés. minden attól függ, hogy mennyi marad talpon belőle. ha túl sok, akkor nem, ha túl kevés, akkor sem, mert akkor meg nem lesz fedezet az üzembetartására. jó kis gép, de lássuk be nem annyira ritka(bár elég ritka) és értékes darab mint ez a cikkben szereplő és 50 év múlva sem lesz az. emiatt sajnos romként sem fog értéket képviselni. szerintem tökéletes állapotban még egy C1 jelenlegi árát sem fogja elérni, pedig abból valamivel több darab készült. mondjuk nem is bánom. még mindig jobb egy 5-15 milliós autóval autózni, mint eladni egy 50 millióst.
a másik kérdés persze, hogy megéri-e a 40-50 évet. sajnos az elektronika nem nagyon szereti az időt, ebben meg már van annyi, hogy garantálva legyen a szívás az elkövetkezendő időszakra. reméljük ez minél hosszabb időszak lesz.

Vargnatt 2009.01.18. 12:37:01

Rocko, nem az az, bár a Tatraplan is nagyon szép, és a szívem szakad azért a rozsdás példányért is, és hasonlít is valamelyest a T-87-re, de azért a T-87-nek valamivel elegánsabb és izgalmasabb a formája (számomra)

Csak egy kép, azt hiszem a Modern Művészetek Múzeumában van kiállítva: www.vam.ac.uk/vastatic/microsites/1331_modernism/files/25/11.jpg

De Gugliban sok kép van még róla ;-)

És itt egy jó videó, motorhanggal, ajtócsukódáshanggal:

www.youtube.com/watch?v=m5HkfDJGIEo&feature=related

A videóban az első a T-600 Tatraplan (amilyen a hivatkozott cikkben van), a fekete szépség pedig a T-87.

Darti · http://www.darti.hu 2009.01.18. 13:35:43

Szinte megbecsülni sem lehet azt a számot, ami tükrözni azokat az autókat, amik csak sinylődnek az eldugott garázsokban, vagy pajtákban.
Tény hogy a legtöbb ilyen hír az mendemonda, de én Trabantosként olykor felfigyelek arra, ha valaki szerez egy teljesen új üres 0-km-es kasztnit, amit még annó azért vettek mert miért ne. Mert lehetett ilyet kapni. Nem kellett a végén, most pedig előkerülnek.
Oké csak egy Trabant... De pl. nekünk egy karcmentes rohadásmentes gyári váz ha nem is ugyanolyan érték, mint ez a kocsi, vagy más értékesebb típus, de akkor is érték. és kincs, mert ma már nem lehet kapni...

Én ezért is várom az újab kincsek napvilágra kerülését:)

Rocko- 2009.01.18. 15:22:22

Kifordított kacagány 2009.01.18. 10:25:01
maga a kaszni elég gyakori, viszont ezzel a motorral való párosítás elég egyedivé teszi. tény, nem fog annyit érni, mint egy Bugatti, de szakértők, fanok imádni fogják. :)
"sajnos az elektronika nem nagyon szereti az időt, ebben meg már van annyi, hogy garantálva legyen a szívás az elkövetkezendő időszakra. reméljük ez minél hosszabb időszak lesz."
gondolod Csikósnak nem lesz ükunokája? :)

Vargnatt 2009.01.18. 12:37:01
igen, mindkettő nagyon szééép. :)

Kifordított kacagány 2009.01.18. 20:46:57

Darti 2009.01.18. 13:35:43
a "csak egy tarbant" nálunk kultikusabb darab lesz, mint a bogár valaha volt. sajnos amilyen ütemben pusztulnak, mire erre rádöbbennek a népek, már alig lesz belőle. hihetetlen, hogy az elmúlt húsz év változásai mennyire kiirtották.
egy biztos, nálunk az udvarban nem fogsz találni gyári kasznit, mert mi anno kicseréltük rajta:) 20 éves volt, mikor kapott egy komplett kasznicserét, utána még legalább 5-6 évig üzemelt, aztán le lett cserélve egy ladára. nem tudom most mi lehet vele, gondolom már rég szétbontották.

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.18. 15:22:22
mi már most is imádjuk, de nem erről volt szó, hanem arról, hogy mennyit fog érni.
lehet, hogy Csikósnak lesznek ükunokái, de ha nem tudnak hozzá cserealkatrészt prezentálni, akkor hiába. én már annak is örülni fogok, ha minket kiszolgál. azért majd igyekszünk:)

Rocko- 2009.01.18. 23:00:36

gyártunk alkatrészt. :D

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.01.19. 13:50:44

Ez a stílus!
Ferka, Asztony, Pórrse, p*csafüst. A mai vóccwágenny búgáti, a neue deutsche panzerwagen für neue millionärs, p*csafüst. Merga S klasse: kódislimuzin für east European gangsters. BMW: Bayerische Middle class Wagen, 750i-t is beleértve, húúú...

Ez maga a stílus, szvsz. ez egy olyan autó, ahol ez az amúgy nagyon elhasznált, elkoptatott fogalom még a régi értelmében látható. Nincs mit hozzátenni, koherens az egész, érződik az handcraft, a jó értelemben vett kézművesség és műszaki tökély együtt.

Az "eredeti" Bugattiknál (nem a mai felhígított, felfújt, giga kamu VW Bugóra gondolok) például nem volt hengerfejtömítés. A zárást a tökéletes síkba köszörülés biztosította minimális résméretekkel (35B pl.)

Ehhez képest mi van ma: műjjannyagg forevá!!!

Ha én találtam volna meg, főleg ilyen állapotban, hülye lettem volna eladni.

Vargnatt 2009.01.19. 17:16:18

Kacagány, bizony, én már évek óta figyelem, hogy tünedeznek el a kétüteműek az utcákról, és nagyon elszomorít, hogy ennyi ember szabadul meg oly méltatlan módon hű társától. Olvastam olyat is, hogy valaki egy karton cigiért vagy egy jobbfajta (értsd: nem kannás) borért is eladta volna.

Pedig ezekre az autókra valaki régen sok évig várt vágyakozva, hogy egyszer végre beülhessen a jó munkával megérdemelt autójába, és valami eszméletlen sztorikat hallani arról, hogy hová eljutottak velük (nagyapám első útja a Waresszal pl. Svédországba vezetett). Még ha néha kalandosan is. De ahogy tanárom mondaná: Kaland az élet!

Csak hát a sok rohadt környezetvédelmi akció ("zöld program"), amikor pl. volt, aki egy nyomorult éves BKV-bérletért cserébe beadta zúzásra (még csak nem is bontásra) a kétüteműjét. No és az illetékes minisztérium állandó ijesztgetése, hogy így nem lehet, úgy nem lehet használni majd őket. És a Suzuki állandó akcióhajhászása, hogy a kispénzű autósoknak minél olcsóbban kínálják a szánalmas szürke egyengépjárművüket, persze a régi 2T-k beszámítása mellett. Ezek sajnos megtették hatásukat.

De én nem dőltem be egyiknek sem, rendíthetetlenül kiálltam a kis sárga Trabicsekem mellett, mert mindvégig előttem lebegett a cél, hogy 2014-ben végre veterán lehet, és akkor már senki nem szólhat bele, ha használom. Igyekszem is eredeti alkatrészeket szerezni hozzá, csak sajna már a bontók se nagyon foglalkoznak Trabanttal, Egerben tudok egy helyet, ahol még lehet kapni alkatrészt, oda járok, ha kell valami. Ha eljön az idő, kap egy telibe fényezést, egy alváz-és üregvédelmet, talán néhány jobb állapotú alkatrészt, és kész. 24 évesen még alig 44000 km van benne, előtte az ÉLET ;-)

Vargnatt 2009.01.19. 17:24:14

Biturbo S, teljesen megértem a nézetedet, de kétmilliárd forintról INDUL az aukció. Képzeld el, hol áll meg a végén, és képzeld el, mennyi más IGAZI autót vehetnél még ennyiből.

Tény, hogy ez a Bugatti nagyon különleges, de igazából mit lehet vele kezdeni? Ha nem újítod fel, akkor csak tovább romlik az állapota, és eltűnik a süllyesztőben. Ha meg felújítod, akkor volna szíved kitenni a mai forgalom viszontagságainak? Ahhoz meg, hogy csak hétvégén néha-néha elővedd, egy icipicit drága mulatság (mármint az a drága, hogy nem adod el).

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.01.19. 17:30:16

@Vargnatt:

Jó, persze, hát értem én, csak kissé meghatódtam :-)

Kifordított kacagány 2009.01.19. 19:25:41

Vargnatt 2009.01.19. 17:16:18
a használtautón 163db-ot kínálnak, míg suzukit 5427-et. megöbbentő adat, nem?

Rocko- 2009.01.19. 20:02:35

Vargnatt 2009.01.19. 17:16:18
szép lehet amikor papa pajtából előkerül egy 2T és az azóta megtollasodott vállakozó fiú/unokat beviszi a 4 karikás, csillagos vagy propelleres márka szalonjába, h a felsőkategóriás limuzinba szeretné beszámmítatatni. :))))))

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.01.19. 20:49:24

A Bonham's honlapján korrekt képgaléria van fent.

A hat kipufogóvég odabasz! És erről el is hiszem, hogy kellett neki. Egyenletes járás, megfelelő zajkultúra. Nem tolakodó, mint ma tunyingJocóéknál, de mutatta akkor, hogy ez a high society, jet-set, akárhogy nevezzük.

Azért a kerékbeállítással nincs minden rendben, mert a jobbos tükör-diagonál.