Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

W123 - Tizenegyedik rész.

2009.02.16. 08:00 | BARANY | 10 komment

Címkék: mercedes benz mercedesbenz w123

A múltkori részben szereplő fotó egy sebességtúllépést követő papírmunka alatt készült. Sajnos kárörvendő olvasóknak most csalódást fogok okozni, a mai részt (még) nem a börtönből írtam.
Egyébként az autóátíratási procedúra Csehországban így zajlik:

1. Kötelező biztosítás megkötése

(Csak négyszer kellett a zöldkártyát újranyomtatni, mivel az irodista csaj):
- Nem ikszelt be valamit a gépben, és irreálisan magas ár jött ki a biztosítási összegre.Elnézést kért, újranyomtatott.
- Már múltkor említettem, hogy az autó papírjai 200 D-re vannak megcsinálva, az autó valójában 240 D.

Az autó típusa így van feltüntetve a törzskönyvben: W123 D.
A második zöldkártyában viszont így: W123 200 D. Tájékoztattam a csajt erről a nüanszról, elnézést kért, újra nyomtatott. (Itt kezdtek el a várakozó ügyfelek szitkozódni, és a csaj is szénideges lett.)
A harmadik zöldkártya nyomtatásakor véletlenül a szlovákiai lakcímemet ikszelte be mindenhova. Elnézést kért, újra nyomtatott a csehországi címemmel a megfelelő helyen.
A negyedik zöldkártya végre jó lett.

2. Evidenčná kontrola

Az autót el kell vinni ún. evidenčná kontrola fedőnevű vizsgálatra (Nálunk erdetiségvizsgálat néven fut.  - Rocko), ahol  megnézik hogy a papírokban megadott motor és alvázszám megegyezik-e az autóban lévőkkel. Mivel nálam ez a feltétel teljesül (Igaz hogy házilag beütött az alvázszám, meg a motorszám se egy Mercedes-motoré)
Elméletileg fennakadás nélkül kéne lezajlani a vizsgálatnak. De...
...mi van ha az ellenőrzőszemélyzet például Mercedes-fanatikus és a 17 számjegyű alvázszámot kezdi keresni, a Mercedes motorszámokat pedig fejből vágja. Remélem nem.

3. Okmányiroda

Ha megvan az evidenčná kontrola, lehet menni az okmányirodába, ahol kiadják az új tulajdonos nevére szóló forgalmit, a és az adott országrészhez tartozó EU csillagos rendszámokat.
A jelenlegi rendszám az autón: 7S4 - 7824.
S mint středočeský kraj = közép-csehországi országrész.
Átíratás után a rendszám a következő lesz: XBX- XXXX.
B mint jihomoravský kraj - délmorvaországi országrész.
(A prágai rendszámok egyébként XAX-XXXX  formátumúak, A...mint Praha, logikus nem?)

A szlovák rendszámok járások szerint vannak osztva, pl.:
BA-432DM - Bratislava (Pozsony)
DS-256FG - Dunajská Streda (Dunaszerdahely)

Asszem ennyi elég is lesz a rendszámokról.

Mivel én Csehországban külföldi vagyok (I'm an alien, I'm a legal alien...) a szlovák állampolgárságommal, ezért még kell egy tartózkodási engedély is az idegenrendészetről.

Költségek:
evidenčná kontrola: 150 CZK - kb. 1500 Ft
okmányiroda: 800 CZK - kb. 8000 Ft
Ennyi. Se regadó, se köbcentinkénti sarc. 

Egyszerűnek tűnik. De:
A január 1-től érvénybe lép a környezetvédelmi adó.

Az EURO 1 környezetvédelmi normát sem teljesítő autóra ez 10 000 CZK  - kb. 100 000 Ft. Ez átíratáskor és forgalomból kivonásból kell fizetni. Tehát jó lenne megejteni az átíratást 2008 végéig. Ma 2008 december tizenötödike van. El kéne menni az idegenrendészetre. Meg evidenčná kontrolára is.

Ennél a pontnál be kell hogy valljam az olvasóknak a hogy történet nem real-time-ban játszódik. Dolgozok rajta hogy a blog utolérje a valóságot.Nehéz innen a börtönből a




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr52921198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZsZ 2009.02.16. 08:17:53

Azért kemény, hogy az eredetiségvizsga ennyire laza. Mondjuk itthon is inkább a misztikum a nagyobb körülötte. Amikor én vettem az autómat a mobil eredetiségvizsgáló srác 5 perc alatt körbefényképezte, megnézte, majd egy óra múlva mehettem a papirokért.

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.02.16. 08:58:45

"Az EURO 1 környezetvédelmi normát sem teljesítő autóra ez 10 000 CZK - kb. 100 000 Ft. Ez átíratáskor és forgalomból kivonásból kell fizetni."

Jól értem, hogy amennyiben meg akarod szüntetni a környezetszennyező állapotot, az igen komoly pénzedbe kerül ?
Logikus, logikus.
Megnyugtató ám, hogy nem csak a magyar törvényalkotók gyengék szellemileg...

Kifordított kacagány 2009.02.16. 09:07:39

ja, nálunk is kijött, szétbontotta a fél autót, körbefényképezte, összerakta és kb 2x annyi időt töltött informatikai pepecselésre.
fel is merült bennem, hogy ha ennyire tré a rendszer és évente milliós nagyságrendű eredetvizsgát bonyolítanak le, akkor azt a temérdek fotót valaha valaki megnézi-e, van-e neki egyáltalán értelme? aztán úgy döntöttem, hogy semmi, ez is csak arra jó, hogy az adóforintjaimat elosztogassák.
hozzáteszem, nem azoktól sajnálom, akik az eredetvizsgát csinálják, azokkal amúgy is ki van már baszva, hanem azoktól, akiknek a csodás elképzelésért és megvalósításáért fizettek és fizetnek ma is.

Kifordított kacagány 2009.02.16. 09:16:48

prokee · www.safetyarea.hu 2009.02.16. 08:58:45
logikus, mert veszélyes hulladék keletkezik, amit kezelni kell és az költségekkel jár. persze attól, hogy logikus még nem teljesen épelméjű az elképzelés. kivéve akkor, ha idővel folyamatosan emelik a környezetvédelmi besorolást, mert akkor inkább arra buzdítják az embereket, hogy mielőtt eléri az autójuk az éppen "büntetett" besorolási szintet, még előtte szabaduljanak meg tőle.
ha ez a hosszútávú terv, akkor sokkal értelmesebb, mint minden használt autóba beruházót büntetni és mindenáron új autóra "rábeszélni" a polgárokat, hogy jól eladósodhassanak.
annál pedig mindenképp jobb, hogy esetleg évtizedeken keresztül riogatják a trabisokat értelmetlenül, mint ahogy azt nálunk teszik.
amúgy meg nálunk is fizetni kell a szakszerű szétbontásért, ha jól tudom már nem elég elvonszolni a bontóig a vasat, fizetni is kell érte.

ZsZ 2009.02.16. 10:40:51

@Kifordított kacagány: az, hogy fizetsz-e vagy vizetnek az az autótól, meg az utánajáró képességedtől/türelmedtől függ, mert mondjuk egy trabiért, egyes golfért fizetned kell, egy rommá tört elejű fiatalabb autóért viszont elég sokat adnak...

yeti 2009.02.16. 10:55:02

Szerintem benzines autók esetén van benne logika mert:"Az EURO 1 környezetvédelmi normát sem teljesítő autóra ez 10 000 CZK - kb. 100 000 Ft."Tudtommal(ami nem biztos mert nem vagyok szakértő,ha nincs igazam helyesbítsetek) EURO-1 normát már teljesítik a" katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros"autók.Tudtommal (ami megint nem biztos) ennél olcsóbban lehet egy autót katalizátorral felszerelni,ennek fényében a rendelet akár "ösztönzőnek" is nevezhető.

Kifordított kacagány 2009.02.16. 12:39:51

ZsZ 2009.02.16. 10:40:51
világos, hogy aminek van alkatrészértéke, azért fizetnek. gondolom ott is. ez még nem jelenti azt, hogy a bontóba adásnál nem szerepel tételként a bontás.

yeti 2009.02.16. 10:55:02
és diesel esetén miért is nincs?

yeti 2009.02.16. 15:16:09

@Kifordított kacagány: Diesel esetén-nem tudom mitől lesz Euro-1,de mint mondtam nem vagyok otthon a témában.

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.02.16. 18:27:48

"logikus, mert veszélyes hulladék keletkezik, amit kezelni kell és az költségekkel jár."

Magasabb környezetvédelmi osztály esetén nagyságrendileg azonos hulladék keletkezik, plusz katalizátor.

Kifordított kacagány 2009.02.16. 20:43:15

magasabb környezetvédelmi osztály esetén gondolom még nem cél, hogy "áthárítsák" a költségeket.
itt inkább arról van szó, hogy az aki eddig csak kényszerből járt ilyen autóval és nem azért mert autóbuzi és neki az kellett, az ettől az összegtől(ami ugye sok esetben magasabb, mint az autó értéke) elgondolkodjon és igyekezzen megszabadulni tőle. ha ezzel emelkedik a forgalmi értéke, akkor pedig néhány elvakulton kívül majd senki nem akar ilyent venni és szép lassan elkopnak az utakról, mert senkinek nem fog kelleni. azok meg akik a gép szeretete miatt tartják, azoknak nem jelent semmit majd ez az összeg, hiszen nem akarják elbontatni. ha néhány éven belül már az Euro 2-es besorolást is ilyen költségek sújtják, akkor szép lassan megfiatalodik a gépkocsiállomány úgy, hogy közben még azokkal a kevesekkel sem csesznek ki, akik mégis inkább megtartanák.
szerintem