A múltkori részben szereplő fotó egy sebességtúllépést követő papírmunka alatt készült. Sajnos kárörvendő olvasóknak most csalódást fogok okozni, a mai részt (még) nem a börtönből írtam.
Egyébként az autóátíratási procedúra Csehországban így zajlik:
1. Kötelező biztosítás megkötése
(Csak négyszer kellett a zöldkártyát újranyomtatni, mivel az irodista csaj):
- Nem ikszelt be valamit a gépben, és irreálisan magas ár jött ki a biztosítási összegre.Elnézést kért, újranyomtatott.
- Már múltkor említettem, hogy az autó papírjai 200 D-re vannak megcsinálva, az autó valójában 240 D.
Az autó típusa így van feltüntetve a törzskönyvben: W123 D.
A második zöldkártyában viszont így: W123 200 D. Tájékoztattam a csajt erről a nüanszról, elnézést kért, újra nyomtatott. (Itt kezdtek el a várakozó ügyfelek szitkozódni, és a csaj is szénideges lett.)
A harmadik zöldkártya nyomtatásakor véletlenül a szlovákiai lakcímemet ikszelte be mindenhova. Elnézést kért, újra nyomtatott a csehországi címemmel a megfelelő helyen.
A negyedik zöldkártya végre jó lett.
2. Evidenčná kontrola
Az autót el kell vinni ún. evidenčná kontrola fedőnevű vizsgálatra (Nálunk erdetiségvizsgálat néven fut. - Rocko), ahol megnézik hogy a papírokban megadott motor és alvázszám megegyezik-e az autóban lévőkkel. Mivel nálam ez a feltétel teljesül (Igaz hogy házilag beütött az alvázszám, meg a motorszám se egy Mercedes-motoré)
Elméletileg fennakadás nélkül kéne lezajlani a vizsgálatnak. De...
...mi van ha az ellenőrzőszemélyzet például Mercedes-fanatikus és a 17 számjegyű alvázszámot kezdi keresni, a Mercedes motorszámokat pedig fejből vágja. Remélem nem.
3. Okmányiroda
Ha megvan az evidenčná kontrola, lehet menni az okmányirodába, ahol kiadják az új tulajdonos nevére szóló forgalmit, a és az adott országrészhez tartozó EU csillagos rendszámokat.
A jelenlegi rendszám az autón: 7S4 - 7824.
S mint středočeský kraj = közép-csehországi országrész.
Átíratás után a rendszám a következő lesz: XBX- XXXX.
B mint jihomoravský kraj - délmorvaországi országrész.
(A prágai rendszámok egyébként XAX-XXXX formátumúak, A...mint Praha, logikus nem?)
A szlovák rendszámok járások szerint vannak osztva, pl.:
BA-432DM - Bratislava (Pozsony)
DS-256FG - Dunajská Streda (Dunaszerdahely)
Asszem ennyi elég is lesz a rendszámokról.
Mivel én Csehországban külföldi vagyok (I'm an alien, I'm a legal alien...) a szlovák állampolgárságommal, ezért még kell egy tartózkodási engedély is az idegenrendészetről.
Költségek:
evidenčná kontrola: 150 CZK - kb. 1500 Ft
okmányiroda: 800 CZK - kb. 8000 Ft
Ennyi. Se regadó, se köbcentinkénti sarc.
Egyszerűnek tűnik. De:
A január 1-től érvénybe lép a környezetvédelmi adó.
Az EURO 1 környezetvédelmi normát sem teljesítő autóra ez 10 000 CZK - kb. 100 000 Ft. Ez átíratáskor és forgalomból kivonásból kell fizetni. Tehát jó lenne megejteni az átíratást 2008 végéig. Ma 2008 december tizenötödike van. El kéne menni az idegenrendészetre. Meg evidenčná kontrolára is.
Ennél a pontnál be kell hogy valljam az olvasóknak a hogy történet nem real-time-ban játszódik. Dolgozok rajta hogy a blog utolérje a valóságot.Nehéz innen a börtönből a
Beszóltak